Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Flowery

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 15:21

Dat de zon gaat schijnen en het meteen weer 30 graden binnen is, is 1 bewolkt dagje te veel gevraagd zodat het heel even af kan koelen |o

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 15:24

Dat mijn opleiding de roosters pas zo laat bekend maakt.

Loeky01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 15:24

29 graden in de zon, in de schaduw rond de 25/26. Toch gaan mensen nog met hun hond wandelen. -O-
Ga zelf op blote voeten over de stoep lopen, dan piep je wel anders.

Rambogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 15:40

Aan mn vriend die nu serieus klaagt dat tie moe is. Gisteren 22:30 gaan slapen. Vanmorgen om 11:30 wakker. 3 kwartier gesport en meneer wil graag nog even gaan slapen.... :')

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 15:45

Loeky01 schreef:
29 graden in de zon, in de schaduw rond de 25/26. Toch gaan mensen nog met hun hond wandelen. -O-

Voelen honden die temperatuur dan net zo erg als wij/zijn zij ook zo slecht geisoleerd in het voetzolen? Serieuze vraag, heb geen idee. Heb ook geen hond, wat dan weer een voordeel zou kunnen zijn voor die hond :D

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 15:58

Mijn baas. Wat een vervelende man is t toch. Bah

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 17:08

Cowboy55 schreef:
Loeky01 schreef:

Voelen honden die temperatuur dan net zo erg als wij/zijn zij ook zo slecht geisoleerd in het voetzolen? Serieuze vraag, heb geen idee. Heb ook geen hond, wat dan weer een voordeel zou kunnen zijn voor die hond :D

Onze kat heeft nergens last van qua warme onder grond, loopt nog gewoon over de stenen, waar ik echt niet op blote voeten ga lopen.

Lestrange01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 17:15

Weer bij het ziekenhuis geweest en een testje moeten doen om mijn hartslag te meten. Zittend was hij 90 en staand 120, en toen moest ik duizeligheid opwekken dus toen keek ik omhoog (want als ik omhoog kijk dan word ik al helemaal duizelig) en toen ging hij van 120 naar 158. Maar nu ben ik super duizelig nog steeds want ik moest een tijdje zo blijven staan. Moet nu stom in bed liggen terwijl ik wil gamen!

Maar allemaal voor niks want ik moet nu alsnog een kantel tafel onderzoek doen "ja je hartslag stijgt wel extreem... en je bloeddruk blijft goed maar het kan toch nog.." terwijl ik al aan de diagnose voor POTS voldoe wanneer hartslag boven de 120 komt.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 17:16

Cowboy55 schreef:
Loeky01 schreef:

Nou dat het buiten 29 graden is, betekend dat het asfalt/voetpad nog veel warmer is. Dus hondenpootjes verbranden gewoon met dit weer. Google er maar eens op, men wordt er niet voor niets voor gewaarschuwd.

Even een simpel plaatje van google als voorbeeld:

Afbeelding

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 17:48

Dat ik via bol.com app geen kadobonnen fatsoenlijk kan invoeren. Moet kopiëren en plakken vanuit m'n mail maar iedere keer als ik terug naar de app ga van bol sta ik weer aan het begin en niet bij het invoeren van de bonnen waardoor het niet lukt! Stomme app

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 18:38

Nogmaals mijn baas, die mij net even in mijn had stak met een naald die net uit een abces van een kat kwam.

Vervolgens zeg je al kijkend naar je hand ‘nou uhh auw?’ En trekt die alleen zijn schouders op.

En wat nu als ik morgen een dikke hand heb?? Of tetanus? Of kattenkrabziekte?

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 18:40

DiscoDipp schreef:
Nogmaals mijn baas, die mij net even in mijn had stak met een naald die net uit een abces van een kat kwam.

Vervolgens zeg je al kijkend naar je hand ‘nou uhh auw?’ En trekt die alleen zijn schouders op.

Dat is toch gewoon een prikincident? Daar heb je toch zeker een protocol voor?

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 18:41

Mensen met het IQ van een doorbakken garnaal :x . Komen bij m'n broertje op de camping inchecken: 'oh ja onze dochter is net in de auto gebeld dat haar coronatest positief was, mogen we de sleutel van onze caravan?'

En dan nog kwaad worden als ze worden weggestuurd ook he _-:(

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 19:02

Cowboy55 schreef:
DiscoDipp schreef:

Dat is toch gewoon een prikincident? Daar heb je toch zeker een protocol voor?

Dat was gewoon lompigheid. Buiten om dat dat idd normaal gesproken via protocol gaat. Maarja ga dat in een drukke praktijk maar doen.

Die moet gewoon beter uit zijn doppen kijken..

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 20:07

Koppijn en nog niet alle aardappelen uit de grond, maar wel bijna klaar.

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 20:30

Foaly schreef:
Mensen met het IQ van een doorbakken garnaal :x . Komen bij m'n broertje op de camping inchecken: 'oh ja onze dochter is net in de auto gebeld dat haar coronatest positief was, mogen we de sleutel van onze caravan?'

En dan nog kwaad worden als ze worden weggestuurd ook he _-:(

Precies dat of mensen die boos worden dat een gebied opeens code rood is terwijl ze al gingen toen een gebied code oranje was. En in quarantaine nee hoor...

Detroit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 20:39

Pfff voelt bijna alsof ik geen eigen leven meer mag hebben tjeees

zigranta

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 20:44

Cowboy55 schreef:
Loeky01 schreef:

Op zich hebben ze een behoorlijke eeltlaag, alleen als die elke keer in contact komt met iets van 40 graden of misschien wel warmer krijgen ze toch brandblaren.
En een hond zweet niet,die kan zijn warmte alleen via zijn tong kwijt, vlak boven de stoep is het dus weer 40 graden of warmer,kan de hond zijn warmte niet kwijt, met als gevolg een oververhitte hond met alle risico's die erbij horen.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 20:46

Weer wat geleerd. Dank allen! +:)+

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 20:47

Knallende hoofdpijn ^)

Toevoeging op bovenstaande, warmte verliezen door de mond, zweten door de voetzolen.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 21:36

Hellofresh die een uur vertraging heeft. Ik wil douchen en dan naar bed.

MoniekJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 21:57

Dat ik me afvraag waar ik het allemaal nog voor doe.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 22:03

Cowboy55 schreef:
Loeky01 schreef:

Wij testen het zelf gewoon altijd even uit. Gewoon even de schoenen uit op de stoep/weg. Wij doen hier in de wijk wel altijd een kort rondje. Onze hond weigert haar behoefte te doen in haar tuin want dat is haar tuin. :') net als dat ze het in huis dus niet doet. dus ja dat hebben we afgelopen week ook iedere dag gedaan rond 1 uur. Nee we lopen niet een lang rondje zoals normaal maar dat weet je van deze mensen ook niet. Misschien doen zij ook wel 5 minuten

wyoming

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 22:35

Muggen

Merlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 22:39

Dat de ekenäset zitbank bij Ikea uit het assortiment is gehaald.
Als ik dat een half jaar geleden geweten had,dan had ik er toen al 2 gekocht en gestockeerd tot wanneer ik mijn oude zitbanken weg deed.