Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
_Penotti schreef:safina schreef:Ik heb ook de griepprik gehad en ben geen risicogroep. Ik krijg hem vanwege mijn werk. Zoals meer mensen die in de gezondheidszorg werken.
In principe val je dan toch onder de risicogroep, jij dat je het eerder kan krijgen en eerder weer kan besmetten.
Dat is neem ik aan ook wat ze bedoelen in Duitsland als dat vaccin er is.
Die groepen eerst.
Mensen die net als ik geen risicogroep zijn en ook beroepsmatig ook niet met deze "zwakkere" om gaat krijgt hem echt niet zo maar.
En dat vind ik logisch.
safina schreef:En als werkgevers de griepprik aanbieden aan iedereen, of iemand zelf ervoor kiest hem te halen en zelf te betalen: vind ik ook niks mis mee. Zolang er maar genoeg beschikbaar is voor kwetsbare mensen. En niemand zich verplicht voelt.
Tribunals schreef:Hallo, ik hoop dat ik hier binnen mag komen vallen. Na lang wikken en wegen toch maar besloten een reactie te plaatsen.
Hoe houden de mensen met psychische aandoeningen deze tijd vol? Ik merk dat ik het gewoon niet meer trek. Ik heb PTSS en normaal gesproken probeer ik paniekaanvallen te onderdrukken door gezellige dingen met vrienden te gaan doen en afleiding te zoeken, maar dat gaat nu niet. Therapieën gaan niet door, ik heb het de hele dag stik benauwd door de stress, val flauw door de angst en ik weet niet meer wat ik met mezelf aan moet. Ik heb 2 maanden geleden, vlak door de corona crisis een snowboard ongeluk gehad waar ik een kleine hersenbloeding aan over heb gehouden en heb in Italië in het ziekenhuis gelegen. Ik zou in Nederland nieuwe scans van mijn hoofd moeten laten maken, maar ook dat mag niet door de corona. Dit geeft mij nog meer stress.
Ik heb een hele tijd 'samen' gewoond met mijn beste vriend en vlak voor de crisis is dit stuk gelopen waardoor ik nu eigenlijk continu alleen ben terwijl ik niet goed alleen kan zijn. Ik zie mijn ouders af en toe en voorheen mijn buurjongen ook (op 1,5 meter afstand natuurlijk) maar hij wordt er steeds lakser in en spreekt steeds vaker met anderen af waardoor ik hem eigenlijk liever niet meer wil zien. De supermarkt ga ik zo min mogelijk heen, maar wel vaker dan ik zou willen. Ik heb geen rijbewijs en ga altijd lopend, waardoor ik niet veel boodschappen in 1 x mee kan nemen. Ik laat niemand in mijn huis ga ook niet naar anderen toe.
Het is ontzettend eenzaam en beangstigend en de afgelopen weken waren voor mij een hel. Een vooruitzicht is er niet en ik weet niet hoeveel langer ik dit nog volhou.
Dus hierbij mijn kreet om hulp, ik ben erg bang, ik trek niet meer en ik weet niet hoe ik hiermee om moet gaan. Ik hoop dat iemand mij kan helpen of tips voor mij heeft.
Tribunals
pien_2010 schreef:https://nos.nl/artikel/2331516-schijnve ... deeld.html
Wel leuk algemeen stukje over mondkapjes. Men weet het gewoon niet
Dank je wel voor de link van interview
Morrie schreef:Ik krijg net bevestigd dat de coronatest van mijn moeder positief is. Vreemd is dan weer dat ze geen koorts heeft, dat is a-typisch.
Helaas is ze gisteravond weer gevallen en durft ze niet op de noodknop te drukken, ze hebben geen idee hoe lang ze gelegen heeft, ze heeft nu dus ook nog spierpijn erbij. Gelukkig niets gebroken. Haar verhaal was dat de rollator er ineens vandoor ging. Ze vergeet dat ding altijd op de rem te zetten en gebruikt hem als rolstoel, waarbij ze dan ook nog es achteruit rijdt.![]()
Gelukkig is dit soort eigenwijsheid niet erfelijk![]()
Zo lang ze niet benauwder wordt en geen koorts krijgt, komt er geen arts meer langs. Al haar buurvrouwen in het tehuis die het gehad hebben, zijn inmiddels weer genezen. Een stokoude tante van iemand uit de kennissenkring is ook weer genezen. Bizar virus.
maava schreef:pien_2010 schreef:https://nos.nl/artikel/2331516-schijnve ... deeld.html
Wel leuk algemeen stukje over mondkapjes. Men weet het gewoon niet
Dank je wel voor de link van interview
Ik vind het wel fijn dat hier meer onderzoek naar gedaan word.
Ik werk zelf op de trein en kom dan wel met heel veel mensen dicht in contact. Zelf roep ik dat mondkapjes alleen maar schijnveiligheid geven, maar ik denk er stiekem wel over na. Tijdens werkt zit ik al amper aan mijn gezicht. Dat mondkapje dat bacteriën dood klonk wel perfect. In Azie worden ze super veel gebruikt, ook vooral om te voorkomen dat je anderen besmet, dat vind ik wel een fijn idee maar geen idee hoe waar dat is.
Zal het topic eens terug lezen over andere mondkapjes berichten.
@morrie wat rot voor je moeder. Hopelijk is ze snel beter!
Shadow0 schreef:https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/319 ... ons-zorgen
Toch echt nog voorzichtig blijven, afstand blijven houden, het kan nog steeds zomaar oplopen blijkbaar.
Shadow0 schreef:https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/319 ... ons-zorgen
Toch echt nog voorzichtig blijven, afstand blijven houden, het kan nog steeds zomaar oplopen blijkbaar.
elnienjo schreef:Shadow0 schreef:https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/319 ... ons-zorgen
Vrees dat het de komende weken dan ook op blijft lopen aangezien mensen lakser worden nu de kinderen weer naar school moeten en ze toch wel weer graag gaan bbq-en met de hele familie enzo.
pien_2010 schreef:OVer Schiphol. Ik ben blij met de steun vanuit de staat. Zo iets belangrijks ook strategisch als een haven of luchthaven (Rotterdam, Schiphol) moet je niet om laten vallen. Nederland is super goed georganiseerd, kent discipline en zelf in Europa kunnen veel landen daar nog een puntje aan zuigen (vergelijk air France en KLM bijvoorbeeld). Ik ben wel voorstander dat ze kritischer milieu eisen aan de steun gaan koppelen net zoals Frankrijk ook doet bij air France. Want daar zal een grote slag gedaan moeten worden.
Als Schiphol omvalt dan gaat het land gelijk 15 jaar terug in de tijd. Want dan valt ook de fruitsector, bloemensector etc om of gaan terug in de tijd. Als , en dat doet de overheid goed, door overheidsteun, na de crisis het land gelijk weer volle bak vooruit kan, dan heb je een krimp van de economie die enorm is (nu al 8%) , maar je kunt gelijk volle bak vooruit. Dus je infrasstructuur is gewoon daar, mensen kunnen gelijk besteden want zijn doorbetaald dank zij de steun aan de werkgevers van de overheid, dus je gaat niet in de tijd 15 jaar terug.
Dit is zo belangrijk want iedereen van ons heeft daar mee te maken, zelfs wij die in Frankrijk wonen (denk aan de pensioenen→ die zijn nu al enorm in de problemen). De hele maatschappij hangt met elkaar samen, en protectionisme is niet meer van deze tijd, kleinschaligheid zal meer en meer moeten gebeuren, maar zo iets groots als Schiphol moet je vanwege economische redenen, maar ook strategische redenen nooit uit handen geven. Zien jullie het al voor je dat de Chinezen in het gat zouden springen (zoals ze doen op heel veel plekken in de wereld ook in Europa) als de overheden Frankrijk en Nederland het af laten weten? Dat moet je gewoon niet willen.
En ja ik ben een groen links stemmer , dus ja ik ben zeer kritisch op de luchtvaart idem Schiphol, maar ik vind dat ik daarin ook reëel moet blijven en met beiden benen op de grond in de huidige maatschappij moet blijven staan.