Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Relaxed schreef:Ik kan ze hier op het werk wel krijgen, dat is het probleem niet.. Maar ik ben half doof en ik merk nu op mijn werk ook dat als iemand achter zo'n mondkapje tegen me zit te praten, ik versta er geen klap van. Onbewust doe ik aan liplezen en het dempt ook gewoon heel erg.
Varekaj schreef:Als een mondmaskertje wil zeggen dat ik de grens over mag, musea mag bezoeken, naar het strand mag, wandelingen gaan maken etc... Waarom niet? Als je alternatief zonder masker thuisblijven is. Dan vind ik het persoonlijk een kleine moeite. Beetje vergelijkbaar met geen minirok aantrekken als je een klooster gaat bezoeken.
(En als beelddenker zie ik nu tanlines van mondmaskers bij vakantiegangers)
lenaa_tje schreef:En er was een reden dat die in het ov niet gebruikt mogen worden.
elnienjo schreef:lenaa_tje schreef:En er was een reden dat die in het ov niet gebruikt mogen worden.
Je kunt ze gewoon bij willekeurig welke bouwmarkt kopen. Het zijn geen medische, maar beschermen wel voor 94% en dat lijkt me voldoende in geval a-symptomatische of licht symptomatische personen.
Ik zou niet zonder zelfbeschermd mondkapje in het OV gaan zitten in elk geval.
lenaa_tje schreef:[
Maar het mag niet. Verder vind ik dat wel bijzonder want hier zijn ze bij de bouw groothandel niet te krijgen. En ook nog niet weer aangevuld nadat ze zijn weg gegeven aan de zorg.
Erg onhandig als je bezig bent met een grote verbouwing.
purny schreef:Er was vanmorgen op het nieuws dat de schilders ook een tekort hebben aan mondkapjes. Misschien moeten sommige mensen niet zo eigenwijs zijn en eens aan de medemens denken ipv bepaalde soort mondkapjes aan te schaffen?
purny schreef:Er was vanmorgen op het nieuws dat de schilders ook een tekort hebben aan mondkapjes. Misschien moeten sommige mensen niet zo eigenwijs zijn en eens aan de medemens denken ipv bepaalde soort mondkapjes aan te schaffen?
elnienjo schreef:purny schreef:Er was vanmorgen op het nieuws dat de schilders ook een tekort hebben aan mondkapjes. Misschien moeten sommige mensen niet zo eigenwijs zijn en eens aan de medemens denken ipv bepaalde soort mondkapjes aan te schaffen?
De sites die ik net linkte hebben al wekenlang mondkapjes op voorraad voor de gewone consument.
Dus er valt nu niet meer te klagen over tekorten.
purny schreef:Tekorten in de zorg zijn er misschien niet meer maar wel bij andere beroepsgroepen. En al dat thuisklussen heeft ook niet meegeholpen.
Sizzle schreef:purny schreef:Er was vanmorgen op het nieuws dat de schilders ook een tekort hebben aan mondkapjes. Misschien moeten sommige mensen niet zo eigenwijs zijn en eens aan de medemens denken ipv bepaalde soort mondkapjes aan te schaffen?
Als je wilt dat mensen gezond verstand gebruiken moet je ten eerste geen regels zetten die niet zinvol zijn. Ik heb inmiddels al letterlijk een mondkapje van panty stof gezien die strak tegen de lippen aan zat.
Je zou haast denken dat je in een slechte parodie geland bent
mvdende schreef:Yeey! Volgend weekend weer naar België toevoor het eerst sinds bijna 1 jaar weer rots onder mn vingers voelen.
Citaat:Het ministerie vraagt Nederlandse festivalgangers heel goed na te denken of het wel verstandig is om in augustus naar Servië af te reizen voor een groot dancefestival. De organisatie achter het vierdaagse Exit Festival - populair bij Nederlandse jongeren - kondigde deze week tot verrassing van velen aan dat de twintigste editie van het festival gewoon doorgaat deze zomer. Viroloog Bert Niesters vindt dat onbegrijpelijk. ,,Zo te zien gaan we het druk krijgen.” Lees hier meer.
elnienjo schreef:purny schreef:Tekorten in de zorg zijn er misschien niet meer maar wel bij andere beroepsgroepen. En al dat thuisklussen heeft ook niet meegeholpen.
Al minimaal een maand (als 't niet langer is) zijn de mondkapjes ruim vooradig online.
Denk dat het probleem is dat ze nu waarschijnlijk duurder zijn dan dat schilders gewend waren.
Citaat:Schiphol neemt geen extra maatregelen om wachtende reizigers op drukke momenten meer ruimte te bieden. Dat meldt een woordvoerder van de luchthaven naar aanleiding van een tweet van Op1-presentator Sander Schimmelpenninck. Op een foto die hij plaatste is te zien hoe passagiers dicht op elkaar in de rij wachten voor de beveiliging. Maar volgens de woordvoerder is er op de luchthaven geen ruimte om bredere wachtrijen te maken.
Door het toenemende aantal vluchten stelt Schiphol dat de 1,5 meterregel niet altijd kan worden gegarandeerd. Om alsnog veilig te kunnen wachten en reizen, zijn mondkapjes verplicht bij de check-in, beveiligings- en paspoortcontrole en bij de gate.
Schimmelpenninck is van mening dat de luchthaven te weinig personeel inzet, waardoor wachttijden bij de check-in vanochtend tot een uur opliepen. ,,Er vertrekken relatief veel vluchten in korte tijd", aldus de woordvoerder van Schiphol. ,,Maar een uur wachttijd is bij ons uitzondering op de regel. Meestal zijn mensen binnen tien minuten of een kwartier door de controles heen."