Corona en vakantie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 08:35

Ik kan ze hier op het werk wel krijgen, dat is het probleem niet.. Maar ik ben half doof en ik merk nu op mijn werk ook dat als iemand achter zo'n mondkapje tegen me zit te praten, ik versta er geen klap van. Onbewust doe ik aan liplezen en het dempt ook gewoon heel erg.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 08:36

Relaxed schreef:
Ik kan ze hier op het werk wel krijgen, dat is het probleem niet.. Maar ik ben half doof en ik merk nu op mijn werk ook dat als iemand achter zo'n mondkapje tegen me zit te praten, ik versta er geen klap van. Onbewust doe ik aan liplezen en het dempt ook gewoon heel erg.

Dat heb ik ook wel een beetje inderdaad. Ik woon in Duitsland en hier moet je dus een mondkapje op zodra je een gebouw binnengaat dat niet je huis is. Ik spreek vloeiend Duits, maar moet echt moeite doen om mensen te verstaan wanneer ze een mondkapje ophebben.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 08:43

Varekaj schreef:
Als een mondmaskertje wil zeggen dat ik de grens over mag, musea mag bezoeken, naar het strand mag, wandelingen gaan maken etc... Waarom niet? Als je alternatief zonder masker thuisblijven is. Dan vind ik het persoonlijk een kleine moeite. Beetje vergelijkbaar met geen minirok aantrekken als je een klooster gaat bezoeken.

(En als beelddenker zie ik nu tanlines van mondmaskers bij vakantiegangers :') )

Voor mij is grens over gaan fan niet zo belangrijk. Ik wil in m'n vakantie niet constant dat dragen. Daarvoor is een vakantie mij niet genoeg waard. Voelt dan ook als' dus nog niet voldoende veilig' en blijf ik liever in eigen land.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 10:42

elnienjo schreef:
egnie schreef:
Juist doordat men de kapjes niet goed gebruiken vind ik het een belasting om ze te dragen.

Als je zelf FPP2 draagt, dan bescherm je jezelf ipv dat je van andermans gebruikerstechniek afhankelijk bent.

En er was een reden dat die in het ov niet gebruikt mogen worden.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 10:46

lenaa_tje schreef:

Je kunt ze gewoon bij willekeurig welke bouwmarkt kopen. Het zijn geen medische, maar beschermen wel voor 94% en dat lijkt me voldoende in geval a-symptomatische of licht symptomatische personen.
Ik zou niet zonder zelfbeschermd mondkapje in het OV gaan zitten in elk geval.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 10:48

elnienjo schreef:
lenaa_tje schreef:

Je kunt ze gewoon bij willekeurig welke bouwmarkt kopen. Het zijn geen medische, maar beschermen wel voor 94% en dat lijkt me voldoende in geval a-symptomatische of licht symptomatische personen.
Ik zou niet zonder zelfbeschermd mondkapje in het OV gaan zitten in elk geval.

Maar het mag niet. Verder vind ik dat wel bijzonder want hier zijn ze bij de bouw groothandel niet te krijgen. En ook nog niet weer aangevuld nadat ze zijn weg gegeven aan de zorg.

Erg onhandig als je bezig bent met een grote verbouwing.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 11:02

lenaa_tje schreef:
[
Maar het mag niet. Verder vind ik dat wel bijzonder want hier zijn ze bij de bouw groothandel niet te krijgen. En ook nog niet weer aangevuld nadat ze zijn weg gegeven aan de zorg.

Erg onhandig als je bezig bent met een grote verbouwing.

Ik heb 't over online. En ik laat mij niet verbieden mijzelf te beschermen als ik ergens geen 1,5 meter afstand kan houden. Gelukkig ben ik niet afhankelijk van OV en vliegreizen laat ik dit jaar ook aan me voorbij gaan. Maar in het ziekenhuis droeg ik vorige week m'n FPP terwijl de prikzusters en ander personeel gewoon zonder rondliepen en er in de wachtkamer gehoest werd.

Bestellen kan o.a. hier:
https://www.conrad.nl/p/mondkapje-cpa-k ... 06-2251685
https://www.coolblue.nl/mondkapjes

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 11:07

Er was vanmorgen op het nieuws dat de schilders ook een tekort hebben aan mondkapjes. Misschien moeten sommige mensen niet zo eigenwijs zijn en eens aan de medemens denken ipv bepaalde soort mondkapjes aan te schaffen?

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 11:11

Yeey! Volgend weekend weer naar België toe *\%/* voor het eerst sinds bijna 1 jaar weer rots onder mn vingers voelen.

Last minuut weekend georganiseerd door de vereniging.
Laatst bijgewerkt door mvdende op 19-06-20 11:34, in het totaal 1 keer bewerkt

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 11:13

purny schreef:
Er was vanmorgen op het nieuws dat de schilders ook een tekort hebben aan mondkapjes. Misschien moeten sommige mensen niet zo eigenwijs zijn en eens aan de medemens denken ipv bepaalde soort mondkapjes aan te schaffen?

De sites die ik net linkte hebben al wekenlang mondkapjes op voorraad voor de gewone consument.
Dus er valt nu niet meer te klagen over tekorten.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 11:16

purny schreef:

Als je wilt dat mensen gezond verstand gebruiken moet je ten eerste geen regels zetten die niet zinvol zijn. Ik heb inmiddels al letterlijk een mondkapje van panty stof gezien die strak tegen de lippen aan zat.
Je zou haast denken dat je in een slechte parodie geland bent :')

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 11:19

elnienjo schreef:
purny schreef:

De sites die ik net linkte hebben al wekenlang mondkapjes op voorraad voor de gewone consument.
Dus er valt nu niet meer te klagen over tekorten.

Tekorten in de zorg zijn er misschien niet meer maar wel bij andere beroepsgroepen. En al dat thuisklussen heeft ook niet meegeholpen.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 11:22

purny schreef:
Tekorten in de zorg zijn er misschien niet meer maar wel bij andere beroepsgroepen. En al dat thuisklussen heeft ook niet meegeholpen.

Al minimaal een maand (als 't niet langer is) zijn de mondkapjes ruim vooradig online.
Denk dat het probleem is dat ze nu waarschijnlijk duurder zijn dan dat schilders gewend waren.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 11:26

Sizzle schreef:
purny schreef:

Als je wilt dat mensen gezond verstand gebruiken moet je ten eerste geen regels zetten die niet zinvol zijn. Ik heb inmiddels al letterlijk een mondkapje van panty stof gezien die strak tegen de lippen aan zat.
Je zou haast denken dat je in een slechte parodie geland bent :')

Ik heb daar gelukkig geen last van met mijn fietsje... lijkt me wel hilarisch om te zien

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 11:34

mvdende schreef:
Yeey! Volgend weekend weer naar België toe *\%/* voor het eerst sinds bijna 1 jaar weer rots onder mn vingers voelen.

Vet!

Ik was bezig om een klim certificaat te halen (kan wel boulderen), maar door Corona gestopt.
Onze ideale situatie was certificaat halen, oefenen en dan eind september klimmen in het buitenland. Nu heb ik nog geen klim diploma :')

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 11:36

Het erge is nog dat dit panty ‚ontwerp‘ al ontstaan is zonder plicht (het is bij ons geen plicht). Ik wil niet eens weten wat de creativiteit doet als het verplicht is om zelf maar wat te bedenken zolang het maar niet medisch is.
Waarom mag in vredesnaam een sok maar geen burka.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 11:46

mvdende schreef:

Met rotsen heb ik dan niet veel, maar ik deel je blijdschap over 'weer naar België'. :D **\O/**

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 11:50

Vraagt heel goed na te denken??? WTF: verbieden of minimaal verplicht in zelfbetaalde quarantaine bij terugkomst!
Citaat:
Het ministerie vraagt Nederlandse festivalgangers heel goed na te denken of het wel verstandig is om in augustus naar Servië af te reizen voor een groot dancefestival. De organisatie achter het vierdaagse Exit Festival - populair bij Nederlandse jongeren - kondigde deze week tot verrassing van velen aan dat de twintigste editie van het festival gewoon doorgaat deze zomer. Viroloog Bert Niesters vindt dat onbegrijpelijk. ,,Zo te zien gaan we het druk krijgen.” Lees hier meer.

https://www.ad.nl/economie/ongeloof-bij ... ~abcb765e/
Als ik Rutte was zou ik Servie op code rood zetten.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 11:57

Bizar....

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 11:58

Dat is toch echt een heel dom idee.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 12:01

Typisch dat EXIT een dancefestival wordt genoemd. Normaal gesproken staan er zowel bands als dj's (vergelijk Lowlands, maar dan op een veel toffere plek). Maar zo te zien staan er nu vooral dj's. Ik had al geruchten gehoord dat het van begin juli naar eind augustus zou gaan, maar dat is nu blijkbaar zeker. Los van of het verstandig is: ik vind dit wel een interessante ontwikkeling, zoals ik dat van die groepen Duitsers op die Spaanse eilanden ook vind.

https://www.exitfest.org/en/news-en/

Ik was vorig jaar op die plek, twee weken voor het festival. Ze waren toen al wat begonnen met opbouwen. Een heel bijzondere plek, op een fort. De tunnels en gangenstelsels zouden nu afgesloten worden (heel verstandig) maar dat het festival doorgaat... Tja, blijkbaar vindt men in Servië dat het wel kan. Een bizar idee idd. Ik blijf nog wel even thuis. ;-)

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 12:25

Wat bizar dat zo'n groot festival door mag gaan..

Ik heb net maar twee mondkapjes (mondmasker?) besteld op Etsy. Lollig printje en dan heb ik ze maar, voor het geval we nog wel over de grens gaan dit najaar.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 12:57

elnienjo schreef:
purny schreef:

Al minimaal een maand (als 't niet langer is) zijn de mondkapjes ruim vooradig online.
Denk dat het probleem is dat ze nu waarschijnlijk duurder zijn dan dat schilders gewend waren.

Hier zijn ze bij de groothandel dus nog niet voorradig. Erg onhandig als je asbest moet verwijderen.
Ik heb het over de groothandel dus niet beschikbaar voor de thuisklussers :+

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 13:47

Katja schreef:
Juli is wel redelijk vlot. Hebben jullie nog een plan B?

Ik vrees dat het voor ons ophoudt deze zomer.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 13:49

Nou lekker dan! Schiphol zet veel te weinig mensen in en neemt geen extra maatregelen tegen de drukte in de rijen. Ze hebben verdomme 3 maanden de tijd gehad om hun oliebol in orde te krijgen! Ze vegen gewoon hun reet af met de coronaregels.

Citaat:
Schiphol neemt geen extra maatregelen om wachtende reizigers op drukke momenten meer ruimte te bieden. Dat meldt een woordvoerder van de luchthaven naar aanleiding van een tweet van Op1-presentator Sander Schimmelpenninck. Op een foto die hij plaatste is te zien hoe passagiers dicht op elkaar in de rij wachten voor de beveiliging. Maar volgens de woordvoerder is er op de luchthaven geen ruimte om bredere wachtrijen te maken.

Door het toenemende aantal vluchten stelt Schiphol dat de 1,5 meterregel niet altijd kan worden gegarandeerd. Om alsnog veilig te kunnen wachten en reizen, zijn mondkapjes verplicht bij de check-in, beveiligings- en paspoortcontrole en bij de gate.

Schimmelpenninck is van mening dat de luchthaven te weinig personeel inzet, waardoor wachttijden bij de check-in vanochtend tot een uur opliepen. ,,Er vertrekken relatief veel vluchten in korte tijd", aldus de woordvoerder van Schiphol. ,,Maar een uur wachttijd is bij ons uitzondering op de regel. Meestal zijn mensen binnen tien minuten of een kwartier door de controles heen."

AD

Afbeelding