Algemeen Corona-topic #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 22:42

Dit topic gaat lekker snel. Ik hou jullie niet bij hoor, met 3 kinderen thuis en werken :x

Ik sprak vandaag mijn broertje. Hij is IC arts in Brabant. Ze gaan corona-ic-patiënten overplaatsen naar Rotterdam en Utrecht, zodat ze een paar dagen ademruimte hebben en dan vanaf maandag een noodrooster in. Dit omdat in Brabant de tweede piek wordt verwacht, landelijk wordt volgende week een eerste piek tegemoet gezien. Noodrooster is 5 dag-, 3 avond- en 3 nachtdiensten. Dan 3 dagen vrij. Personeel van andere afdelingen is/wordt opgeleid voor IC werk ter ondersteuning. Het ziekenhuis heeft voor de medewerkers maaltijdbuffetten staan om 'de moed er in te houden'.

Tot nu toe is meer dan de helft van de ic patiënten onder de 50 :oo Dit zijn wintersporters en carnavallers: 30ers en 40ers, gezond, maar nu aan de beademing in kunstmatige slaap voor een paar dagen ivm die beademing. Verwacht wordt dat nu pas de ouderen gaan komen hier. Dan kunnen de aantallen echt los gaan.
Laatst bijgewerkt door Chubby op 19-03-20 22:46, in het totaal 2 keer bewerkt

Sassii

Re: Algemeen Corona-topic #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 22:44

Pfff wat een heftig rooster! Ik ben benieuwd hoe t volgende week gaat.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 22:46

Chubby schreef:
Dit topic gaat lekker snel. Ik hou jullie niet bij hoor, met 3 kinderen thuis en werken :x

Ik sprak vandaag mijn broertje. Hij is IC arts in Brabant. Ze gaan corona-ic-patiënten overplaatsen naar Rotterdam en Utrecht, zodat ze een paar dagen ademruimte hebben en dan vanaf maandag een noodrooster in. Dit omdat in Brabant de tweede piek wordt verwacht, landelijk wordt volgende week een eerste piek tegemoet gezien. Noodrooster is 5 dag-, 3 avond- en 3 nachtdiensten. Dan 3 dagen vrij. Personeel van andere afdelingen is/wordt opgeleid voor IC werk ter ondersteuning.

Tot nu toe is meer dan de helft van de ic patiënten onder de 50 :oo Dit zijn wintersporters en carnavallers. Verwacht wordt dat nu pas de ouderen gaan komen hier. Dan kunnen de aantallen echt los gaan.

Wat een werk voor die mensen Chubby.
Vanmiddag was ook een belangrijk persoon binnen privéklinieken aan het woord. Het personeel wat gemist kan worden gaat ook helpen op IC's waar nodig.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 22:46

Heftig hoor. Pittig rooster.
In t ziekenhuis hier zijn alle verloven ingetrokken, dus vakanties, maar ook ouderschapsverloven, onbetaalde verloven etc.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 22:49

Chubby schreef:

Ik sprak vandaag mijn broertje. Hij is IC arts in Brabant. Ze gaan corona-ic-patiënten overplaatsen naar Rotterdam en Utrecht, zodat ze een paar dagen ademruimte hebben en dan vanaf maandag een noodrooster in. Dit omdat in Brabant de tweede piek wordt verwacht, landelijk wordt volgende week een eerste piek tegemoet gezien. Noodrooster is 5 dag-, 3 avond- en 3 nachtdiensten. Dan 3 dagen vrij. Personeel van andere afdelingen is/wordt opgeleid voor IC werk ter ondersteuning. Het ziekenhuis heeft voor de medewerkers maaltijdbuffetten staan om 'de moed er in te houden'.

Tot nu toe is meer dan de helft van de ic patiënten onder de 50 :oo Dit zijn wintersporters en carnavallers: 30ers en 40ers, gezond, maar nu aan de beademing in kunstmatige slaap voor een paar dagen ivm die beademing. Verwacht wordt dat nu pas de ouderen gaan komen hier. Dan kunnen de aantallen echt los gaan.

Klinkt als een heel zwaar rooster, hopelijk kan het personeel in opleiding de druk op een gegeven moment iets verminderen.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 22:54

Hij vertelde ook nog wat 'weetjes' op basis van epidemiologisch onderzoek. Ik weet niet of dat hier al gedeeld is.

Mensen met Obstructief Slaap Apneu Syndroom (OSAS), obesitas, hart- en vaatziekten en/of diabetes lijken gevoeliger te zijn.

Medicatie oa tegen hoge bloeddruk, immunosuppressiva (bijv bij reuma) en ace-remmers lijken ook een rol te spelen bij de ernst van de symptomen.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 23:00

Chubby schreef:
Hij vertelde ook nog wat 'weetjes' op basis van epidemiologisch onderzoek. Ik weet niet of dat hier al gedeeld is.

Mensen met Obstructief Slaap Apneu Syndroom (OSAS), obesitas, hart- en vaatziekten en/of diabetes lijken gevoeliger te zijn.

Medicatie oa tegen hoge bloeddruk, immunosuppressiva (bijv bij reuma) en ace-remmers lijken ook een rol te spelen bij de ernst van de symptomen.

Maak me blij:(
M’n naasten en ikzelf hebben de bingo kaart wel zo ongeveer vol.
Verhoog je kansen..........extra inzet.......

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 23:01

Chubby schreef:

Oh great... dat is dus de hele doelgroep waar ik mee werk :( Geriatrische revalidatie, longafdeling.
Maar deed al mijn best en isoleer me zoveel mogelijk. Ga alleen naar mijn werk en verder kom ik eigenlijk nergens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 23:04

Heftige maar begrijpelijke maatregel vanavond. Wat zullen die oudjes het zwaar gaan krijgen.

Mijn oma wordt morgen 80. De deur maar vast versierd, en we zetten morgen de hele dag cadeautjes voor haar deur. En facetimen uiteraard. Zag hier een prachtige foto voorbij komen van een man die bijna 100 wordt. Vreselijk om dat niet te kunnen vieren, je hart breekt gewoon...... maar ik snap de maatregel wel.

Ik ga maandag wat uurtjes verlof opnemen en hier naar de veiling rijden, kijken of ik ergens wat mooie bloemen kan scoren. Dan maar eens een rondje verpleeghuizen af. Als dat maandag nog mag uiteraard.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 23:09

Mijn schoonzusje werkt ook met oudjes en heeft de laatste week zo met ze te doen.
Ook bij hun er eerder al de regel, max 1 persoon per dag op bezoek.
Voor vele is dit zwaar.

De verpleegsters doen nu sinds deze week zingen voor de oudjes. Ik dacht 2x per dag. Gewoon op de gang. Eén voor 1 zie je ze hun kamertje uitkomen en genieten in de deur opening.
Zo iets kleins eigenlijk, waar je zo blij mee maakt.
En de verpleegsters doen het met liefde, die glimlach maakt hun dag weer goed.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 23:11

Chubby schreef:

En astma/longproblemen?

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 23:13

Heftig hoor Chubby, hopelijk kunnen ze daar nu inderdaad even op adem komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 23:15

kiki1976 schreef:
Mijn schoonzusje werkt ook met oudjes en heeft de laatste week zo met ze te doen.
Ook bij hun er eerder al de regel, max 1 persoon per dag op bezoek.
Voor vele is dit zwaar.

De verpleegsters doen nu sinds deze week zingen voor de oudjes. Ik dacht 2x per dag. Gewoon op de gang. Eén voor 1 zie je ze hun kamertje uitkomen en genieten in de deur opening.
Zo iets kleins eigenlijk, waar je zo blij mee maakt.
En de verpleegsters doen het met liefde, die glimlach maakt hun dag weer goed.

Wat superlief!!

sassefras

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 23:18

Afbeelding

Dat t virus met warm weer verdwijnt is dus absoluut niet waar kaartje bangkok na twee dagen ( 38 graden gemiddeld, t lijkt met warm weer nog sneller te gaan)

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 23:18

veerledec schreef:
Chubby schreef:

En astma/longproblemen?

Vast ook ja. Maar dat was al wel bekend. De obesitas (dikkig, mollig) en apneu waren nieuw voor mij.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 23:22

sassefras schreef:
[ [url=m/TNky40.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dat t virus met warm weer verdwijnt is dus absoluut niet waar kaartje bangkok na twee dagen ( 38 graden gemiddeld, t lijkt met warm weer nog sneller te gaan)

Dat is ook nooit wetenschappelijk bewezen.

Myka

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 23:24

Chubby schreef:

Pf wat heftig om te horen van je broertje zeg! Kan het niet bevatten dat het in Brabant al zo uit de hand loopt!! Moet niet denken aan zo’n rooster, alleen vijf dagdiensten vind ik al pittig laat staan avond en nacht er achter aan.
Ons ziekenhuis zet ook steeds meer maatregelen in, OK’s gingen vooralsnog door maar worden nu ook tegen het licht gehouden.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 23:25

Wat een fijne en dankbare initiatieven, bloemen, zingen.

Chapeau!!

sassefras

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 23:28

PSvanLot schreef:
sassefras schreef:
[ [url=m/TNky40.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dat is ook nooit wetenschappelijk bewezen.

wetenschappelijk niet, maar was wel 1 van de eerste rivm reacties

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 23:33

Jorienn schreef:
Heftige maar begrijpelijke maatregel vanavond. Wat zullen die oudjes het zwaar gaan krijgen.

Mijn oma wordt morgen 80. De deur maar vast versierd, en we zetten morgen de hele dag cadeautjes voor haar deur. En facetimen uiteraard. Zag hier een prachtige foto voorbij komen van een man die bijna 100 wordt. Vreselijk om dat niet te kunnen vieren, je hart breekt gewoon...... maar ik snap de maatregel wel.

Ik ga maandag wat uurtjes verlof opnemen en hier naar de veiling rijden, kijken of ik ergens wat mooie bloemen kan scoren. Dan maar eens een rondje verpleeghuizen af. Als dat maandag nog mag uiteraard.

Bij veel telers kan je voor weinig geld nu tulpen afhalen, zag ik op FB

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 23:39

Ik woon redelijk vlakbij de veiling dus of ik rij daarheen, of doe even een Facebook rondje van het weekend. :9 Thanks Electra!

Hmm Sassefras. Dat ziet er niet positief uit. Ik hoop ook dat China echt open en eerlijk communiceert over het aantal besmettingen dat eventueel weer op loopt etc...

En Chubby, wat een diensten gaan dat worden.... ik hoop dat iedereen dat gaat trekken....

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 23:43

Weet iemand iets over het open gaan van de campings, voor het gemak, ‘de horeca’ indoorspeeltuinen, pretparken zijn gesloten.
En de (gezind)campings gaan openen.
Dat is toch de manier van verslepen en verspreiding. Gezellig al die gezinnen bij elkaar. Kinderen in de speeltuin van de camping bij elkaar.
Sommige campings houden zich aan de richtlijnen RIVM en sluiten sowieso tot en met 6 april.

Hoe vaak wij thuis al gezegd hebben, als het om dieren ging, was er een vervoersverbod en ruimplicht.

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 23:44

Wow, wat een verhaal van je broer chubby... klinkt niet echt geruststellend.

Dat dat carnaval geen goed gedaan heeft was gelijk al duidelijk natuurlijk, maar heftig hoor...

Mijn moeder is gister ook naar huis gestuurd omdat ze met een collega dat die koorts had een vorige week nauw samengewerkt had met een arts waarvan bleek dat hij Corona had....
Zo komt het ineens dichtbij.

Hoe is het met de zieken hier?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 23:50

tienus63 schreef:
Weet iemand iets over het open gaan van de campings, voor het gemak, ‘de horeca’ indoorspeeltuinen, pretparken zijn gesloten.
En de (gezind)campings gaan openen.
Dat is toch de manier van verslepen en verspreiding. Gezellig al die gezinnen bij elkaar. Kinderen in de speeltuin van de camping bij elkaar.
Sommige campings houden zich aan de richtlijnen RIVM en sluiten sowieso tot en met 6 april.

Hoe vaak wij thuis al gezegd hebben, als het om dieren ging, was er een vervoersverbod en ruimplicht.

Wij hebben bericht gehad, dat de vaste kampeerders welkom zijn.
Onder voorbehoud van het volgen van de regels, zoals afstand houden enz.
Het openbaren toilletgebouw met douches en WC's is gesloten, net als de receptie.
Er zullen dus weinig mensen komen van de vaste toercaravans. Stacaravans hebben allemaal eigen WC's.
Er zijn bij ons ook veel Belgen, sommigen heel het seizoen, of ieder weekeind.
Die zijn allemaal naar huis i.v.m. het sluiten van de grenzen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 23:50

Ik krijg net al een document van mijn werk voor het geval we in lockdown gaan...