Rare mensen op marktplaats deel 8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 19:56

Lotus83 schreef:
Ik had ook een mooie gister..

Dure designtas..299 in de winkel.. nog in plastic. Kaartjes, alles heb ik er nog aan..

Staat voor 130 op MP en bieden vanaf 120

Krijg ik een bericht;

Ik wil het wel kopen voor €50

Ik heb geantwoord dat ik begrijp dat zij dat wil voor €50 Maar dat zij ook vast wel snapt dat ik dat niet ga doen

Geen reactie meer gehad

Tassen verkopen echt niet... Ik verkoop een Michael Kors tas, prijs nieuw €375 en ik heb de vraagprijs op €200 staan. Ik heb hem 5x gebruikt (hij is me toch te groot). Gewoon 0 reacties op. En hij is echt zo goed als nieuw, alleen wat rimpels in het leer van het hangen.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 20:18

Ongelofelijk!
Ongewassen kleding verkopen zou mij echt de eer te na zijn.

Heb nu net een hele bult kleding er op gezet maar als ergens vlekken in zitten is het eigenlijk weggeef kleding voor een vriendinnetje voor op de crèche.

De meer duurzame merken kun je er misschien nog mee verkopen, heb nu één item er op staan met een beetje smoezelige boorden van de mouwen, echt minimaal, maar staat vermeld en foto er bij. Zo’n item zet ik dan op bieden zodat iemand zelf kan beslissen wat ze het nog waard vinden.
Afbeelding

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 20:22

xSCWx schreef:
Lotus83 schreef:

Dure designtas..299 in de winkel.. nog in plastic. Kaartjes, alles heb ik er nog aan..

Krijg ik een bericht;

Ik heb geantwoord dat ik begrijp dat zij dat wil voor €50 Maar dat zij ook vast wel snapt dat ik dat niet ga doen

Geen reactie meer gehad

Tassen verkopen echt niet... Ik verkoop een Michael Kors tas, prijs nieuw €375 en ik heb de vraagprijs op €200 staan. Ik heb hem 5x gebruikt (hij is me toch te groot). Gewoon 0 reacties op. En hij is echt zo goed als nieuw, alleen wat rimpels in het leer van het hangen.

waarschijnlijk komt dat omdat van MK teveel namaak is, ook met certificaat enzo.

xSCWx

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 20:50

Ja geen idee hoe ik nog meer kan aantonen dat hij echt is, ik heb de labeltjes enzo er nog bij zitten. En ik ben een betrouwbare (5* en lang geregistreerd) verkoper op marktplaats (voor in hoeverre mensen daar naar kijken). Is er een andere site waar tassen wel op verkopen?

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 20:57

xSCWx schreef:
Ja geen idee hoe ik nog meer kan aantonen dat hij echt is, ik heb de labeltjes enzo er nog bij zitten. En ik ben een betrouwbare (5* en lang geregistreerd) verkoper op marktplaats (voor in hoeverre mensen daar naar kijken). Is er een andere site waar tassen wel op verkopen?

Op bokt is er een designer topic, daar kunnen ze wel aangeven welke sites veel gebruikt worden voor verkoop designer spullen.

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 21:15

Ik heb de laatste dagen steeds wat problemen met marktplaats. Als ik op naar een andere pagina wil (bijv pagina 2 van een zoekactie) dan springt hij steeds naar vakantieveilingen. Hebben jullie daar ook last van?

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 21:35

Ik heb al een tijd geleden een “ zo goed als nieuw “ spijker jasje ontvangen.
Zaten gewoon gaten in op de mouwen!

Dat had ze weten te verbergen op de foto’s. Uiteraard kon ik fluiten naar mijn geld en het jasje heb ik een enkeltje vuilnis container gegeven :n

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 21:36

xSCWx schreef:
Lotus83 schreef:

Krijg ik een bericht;

Geen reactie meer gehad

Dan blijft mijn tas mooi in de kast staan.. Ik verkoop hem absoluut niet voor 50 euro..

Ik heb wel reacties gehad hoor.
Van oplichters en nu deze

Merexa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 07:57

Gisteren heb ik 2 dingetjes van Marktplaats gehaald; heel veel antiworteldoeken en 15kg weide graszaad. De eerste had ik opgehaald bij iemand vlakbij voor een redelijke prijs en mocht de tas (zo'n sterke winkeltas) waar ze in zaten houden.
Het graszaad bleek bij een bekende te zijn. Ze vroegen er 80 voor maar mocht het voor 60 mee nemen. Voor 6,50,- meer mocht ik de ijzeren ton waar de zak in stond ook mee nemen, ideaal +:)+

Merexa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 10:22

Dubbelbericht;

Ik erger mij soms trouwens best wel aan mensen die verkeerde opties hebben geselecteerd bij het plaatsen van hun advertentie of zelfs in de verkeerde categorie. Ik zoek naar een paardenvrachtwagentje of een sterke buscampertje om een trailer te trekken. Bij de eerste kwam ik een Peugeot Boxer tegen die op zich wel in mijn budget lag, dus ik keek; was het gewoon een lege bus. Ook geen stangen, schot, haken of loopplank er bij. Dat werd nog wel een duur grapje om te verbouwen dus.. Bij buscampertjes net zo, ook gewone lege busjes die je zelf nog helemaal moet gaan verbouwen. :+
Maar eventueel zoek ik ook een sterke benzineauto en selecteer dan trekhaak bij de opties, maar ik heb nu een paar keer meegemaakt dat er dus gewoon geen trekhaak op zit bij auto's die mij wel wat leken. Om die er nog op te laten monteren is ook een duur grapje.

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 10:51

Zo mijn auto erop gezet.
Gaat om een nette oude auto in lage prijsklasse met nieuwe apk
Ben benieuwd wat daar weer op afkomt :))
De verfsteiger was iig binnen 12 uur verkocht voor 100 euro boven de vraagprijs :oo

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 10:58

Hier weer de typische 'ik wil het voor zoveel hebben!'
*akkoord gegaan*
'Oh nog een vraagje, blabla' -staat ook in de advertentie, maargoed, antwoord op gegeven-
'Ik ga er toch nog even over nadenken'
Ennnnn daar ga je nooit meer wat van horen.

Of, net zo frappant, mensen die spullen tweedehands aanbieden voor de nieuwprijs, product is ruim verkrijgbaar in allerlei winkels. :')

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 13:15

Waar ik ook moe van word zijn mensen die gewoon liegen over de conditie van een ontvangen product en dan dreigen dat ze teveel betaald hebben.
En ik teveel ontvangen.
T gaat om een belachelijk goedkoop item wat gewoon keurig in orde was..

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 15:05

Ik ben nu de vervelende potentiële koper geloof ik, maar een stuk gezonder voor mijn portemonnee: er werd via FB een keukenmachine aangeboden voor €300, dat ding kan alles, dus ik had interesse. Nieuw zijn ze €400. Zit nog wat garantie op, ding zag er goed uit, te gecompliceerd voor haar, dus hij stond in de kast te verstoffen. Ik had wat vragen gesteld, ik kon makkelijk nog €50 van de prijs afkrijgen. En net toen ik toe wilde zeggen dat ik m wel over wil nemen, schreef een wildvreemde "Volgende week bij de Lidl in de aanbieding voor €99,99" onder de advertentie.
Dus ik heb eerst even bij Lidl online gekeken, en ja hoor, volgende week een net even ander model, zelfde merk, kan zo goed als hetzelfde, heeft alleen een kleiner touchscreen, beeldscherm, wat meer knoppen wat bij de dure versie allemaal via de touchscreen kan... dat maakt mij natuurlijk niets uit, ik spaar €150 uit, krijg volle garantie.

Best banketstaaf natuurlijk voor degene die het ding wilde verkopen, zeker van iemand om er zo'n opmerking onder te zetten. Maar ik ben er blij mee, ik heb afgezegd.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 15:44

Het gaat niet om een klein bedrag, best vervelend voor de koper, maarja ik denk dat de meesten wel zouden gaan voor de goedkopere mogelijkheid

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 15:50

Ik ben ook zo'n persoon die dat eronder zou zetten ....

petra8

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 15:57

Matheno schreef:

Ik zou dat zelf niet durven maar ben wel heel erg blij wanneer iemand dat doet!

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 16:01

petra8 schreef:
Matheno schreef:

Ik zou dat zelf niet durven maar ben wel heel erg blij wanneer iemand dat doet!

Laatst nog; iemand verkocht mini dingetjes van Rituals. Van die dingen die je weleens gratis bij je bestelling krijgt. 1 van de dingetjes was een soort body spray van enkele milliliters. Nieuwprijs is ongeveer een tientje. Door de foto leek het net alsof het de grote was, dus iemand bood 7,50.

Tja, dan reageer ik altijd meteen .... ;-)

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 16:13

Maar dan is iemand bewust aan het oplichten.
In het geval van die keukenmachine niet.

Ik denk niet dat ik het eronder zou zetten, maar wel fijn als iemand het doet :D

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 16:22

Om dat oplichting te noemen vind ik wel ver gaan.

Die Rituals geschenken gaan voor grof geld weg soms. De hoeveelheid staat op de verpakking.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 16:28

Oh oke, ik dacht dat je bedoelde dat ze de inhoud niet duidelijk had en het flesje wel zo gefotografeerd had dat het groot leek.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 16:30

Ik denk dat de bieder niet op de hoogte was van de mini varianten, en daarom dat bod deed.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 16:38

Muze schreef:
Waar ik ook moe van word zijn mensen die gewoon liegen over de conditie van een ontvangen product en dan dreigen dat ze teveel betaald hebben.
En ik teveel ontvangen.
T gaat om een belachelijk goedkoop item wat gewoon keurig in orde was..

Het is wel zo dat wat de één "keurig in orde" vindt, de ander al zeer gebruikt vindt.
Ik had laatst iets gekocht (ik had zelf een gezocht advertentie geplaatst) dus iemand reageert met "ja dat heb ik voor je! Zo goed als nieuw, maar 2x gebruikt, heeft altijd hier in de kast gelegen". Ik kreeg het product binnen en ik had gewoon plaatsvervangende schaamte. Ik dacht echt, hoe kan iemand dit als z.g.a.n. verkopen? Het was duidelijk gebruikt en zelfs geroest... Gelukkig was deze persoon heel redelijk en ik mocht het gewoon terug sturen (ik heb 2x de verzendkosten voor mijn rekening genomen want ik had ook gewoon zelf foto's moeten vragen vooraf).

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 16:39

Ieks ik word na 3 dagen al kriegel van de hoeveelheid mensen die wel een vraag stellen maar dan na het antwoorden geen enkele reactie meer geven.
Iets van “bedankt, niets voor mij“ terug sturen is toch een kleine moeite?

Vandaag wel weer een fijne transactie met verkoop van een parasol. Mensen die normaal geld bieden, snel reageren en dezelfde dag nog ophalen. Fijn!

Geven jullie vaak een beoordeling bij anderen en hechten jullie veel waarde aan de beoordelingen die je zelf krijgt?
Ik twijfel of ik mensen waar ik wat aan verkocht heb zou vragen om een beoordeling te schrijven.

Dat scheelt je mooi weer geld met die keukenmachine GC!
Ik kijk als koper altijd eerst online wat de nieuwprijs ergens van is en maak dan de afweging of ik iets tweedehands te duur vind of niet. Maar durf mijn eigen artikelen waarvan ik weet dat ze echt nog in nieuwstaat zijn ook wel goed te prijzen hoor. Als het niet in de weg ligt mag het altijd blijven.
Andere dingen waar ik snel van af wil of waar waar een klein mankement aan is mogen juist van mij weer snel voor een scherpe prijs verkocht worden.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 16:43

Ja altijd wel verstandig kijken wat het nieuw kost.
Maar een aanbieding kun je altijd missen natuurlijk.

Hier in de buurt staat een dekje te koop. Op de foto echt in nieuwstaat.
Vraagt er 30 euro voor. Best een nette prijs.
Maar is nu in de reclame voor 34,- En is het ineens dus duur.
Dan ga ik niet tweedehands kopen.
Maar heb het er ook maar niet onder gezet :)