Post NL frustratie!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

purny

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 20:13

Ok gelukkig!

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 21:35

Hier was de termijn van Ali ook verlopen en netjes het geld terug gekregen.
En toen opeens (waren al vanaf maart in NL bij de douane) en opeens vorige week alsnog binnen

Biks2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-22 15:43

Waarom stuurt PostNL zoveel e-mails? Meer mensen die dit echt super irritant vinden?
(Bestelling is ontvangen, is onderweg, is afgeleverd..) Waarom toch zoveel!

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-22 17:49

Om je op de hoogte te houden? Juist omdat heel veel mensen dat prettig vinden.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-22 17:58

Ik krijg echt nooit een e-mail van post NL.
Denk dat je het ergens kan afmelden en dan kan je in de app zien hoe het gaat met je pakketjes.

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 01:10

kiki1976 schreef:
En toen opeens (waren al vanaf maart in NL bij de douane) en opeens vorige week alsnog binnen

En van de webwinkel dan ook nog :') .

Mar dan heb je bij PostNL waarshcijnlijk aangegeven dat ze je op de hoogte moeten houden.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 09:06

Ik geloof dat Postnl achterstanden weer een beetje aan het wegwerken is, of de doorlooptijd is bereikt. Heb in elk geval na meer dan een maand mijn eerste pakketje gekregen. (Jammer alleen dat het pakketje waar ik echt op zit te wachten nog een paar weken verder in de wachtrij staat...)

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 16:26

Apart, nu ze geen briefjes meer in de bus doen als je er niet bent voor een pakketje. Met bestelde pakketjes krijg je meldingen via de app. Maar ik had een klant die mij een map had opgestuurd. Ik was er niet en wist ook niet dat ze geweest waren en dat de map op het afhaalpunt lag. Had de klant hem weer terug gekregen na twee weken. Vorige week opnieuw gestuurd. Ik mail haar of ze iets gehoord had, want nog niks ontvangen. Gaat ze in haar gegevens nakijken, ligt het hier al weer een paar dagen op het afhaalpunt. Maar hoe moet ik dat nou weten als ik geen melding krijg...?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 19:35

In de PostNL app kijken?

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 19:39

Zou niet zo moeten zijn dat je die elke dag moet openen omdat je anders wellicht een pakketje mist.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 19:40

Dan moet je gewoon je meldingen aanzetten zo moeilijk kan het niet zijn toch? Als je je aanmeld in de postnl app krijg je alles te zien wat er naar je onderweg is. Ook als de verzender niet je email adres ingevuld heeft.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 19:41

Dan zet je push berichten aan, of zet je aan dat je mails wilt ontvangen? Het is best simpel.

Het is 2022, alles gaat tegenwoordig via apps of andere digitale wegen, waarom moet PostNL dan nog briefjes in de brievenbus stoppen? Dat is toch ouderwets :?

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 19:47

Nou ik krijg ook niet altijd een berichtje/mailtje dat ik een pakketje krijg.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 19:48

Ik vind het een verarming hoor, dat de briefjes weg zijn. Ik vind een app geen goede vervanging. Prima voor iedereen die het wil, maar niet prima voor mensen waar het niet voor werkt, bijvoorbeeld de mensen die nog steeds niet zo handig zijn met apps. Ik woon in een voormalig bejaardencomplex, dus veel mensen die niet alles per app doen en worden geholpen door diverse familieleden en kennissen met de post. Dat wordt steeds ingewikkelder.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 22:02

Er zijn gewoon nog steeds mensen in 2022 die wegens bepaalde redenen geen smartphone hebben. Of geen computer

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 08:30

Dan lijkt me je ook zelden tot nooit een pakketje ontvangt? Die worden in 99% van de gevallen besteld via internet. Mijn oma heeft inderdaad geen computer ofzo. Daar komen ook nooit pakketjes. Die gaat naar fysieke winkels. Als je niet handig bent met apps krijg je ook gewoon een mail ervan wanneer je pakket komt.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 08:58

Ik heb een buurman van in de 60 die geen apps gebruikt, wel mailadres heeft maar daar niks mee doet en zeker niet kijkt of er een pakketje komt. Gewoon aan het werk en besteld ook, maar die weet zonder briefje echt niet waar zijn pakketjes gebleven zijn.
Die kwam nu al aan dat er op een briefje stond bij de buren bezorgd maar wist niet waar. Die besteld rustig tig pakketten terwijl hij nooit thuis is := Maar die kan dat gewoon leren, dat hij dat niet doet is gewoon eigenwijs eb gemakzucht dat anderen het wel regelen.

Wel apart, hij kreeg vlak voor 1 juli nog een briefje in de bus, ik echt al maanden niet meer? Ergens tijdens corona kreeg ik mijn laatste briefje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 09:02

Vermoedelijk deden ze een briefje als er geen emailadres bekend was.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 09:05

Waar het ook nog misgaat, is als er staat op track en trace: bezorgd met afleveradres gewoon jouw adres, maar in de praktijk was er niemand thuis en is het ook niet ergens neergelegd.
Via "welke route heeft mijn pakket afgelegd" kon ik vinden dat die "Op het postNLpunt was bezorgd", maar niet wélk punt. En we hebben 3 punten hier in de directe omgeving.
Uiteindelijk via de chatbot op de website van postnl wel de locatie gevonden, maar dat zou dan toch gewoon direct in de app of via de website track en trace te zien moeten zijn, lijkt mij.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 09:06

Spenk schreef:
Vermoedelijk deden ze een briefje als er geen emailadres bekend was.

Hier in de straat kreeg je eigenlijk altijd nog briefjes.
Ook al was het online besteld en met bekend emailadres.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 09:07

Maar hoe is mijn mailadres dan bekend? Ik geef dat door met bestellen, kan niet zonder. Dus als hij online wat besteld geef je hem toch ook door? En hoe weet zo'n bezorger dat dan?

Sorry, gewoon wat hersenspinsels. :+ Ik vind het soms onhandig dat er geen briefjes meer zijn, want het lijkt makkelijker geworden om te zeggen dat iemand niet thuis was terwijl ze gewoon niet langskomen. De app zou nog wat beter moeten met waar het dan is of heengaat en vooral het aanpassen van bezorgmoment zou makkelijker moeten. Aan de andere kant, als je zelf kan bestellen kan je ook wel mail controleren. :j En voor degene die dat niet kunnen is er toch wel iemand in de omgeving die kan helpen, familie, vrienden of professionals

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 09:27

Ik vind het reuze handig met die app, ik doe alles digitaal. Maar het ging er mij even om dat als iemand iets stuurt zonder dat je het weet, dus niet op bestelling. Daar heb ik dus geen melding van gehad, en daardoor was het weer teruggestuurd.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 09:29

Ja, dat is echt niet handig. Zo kan je ook geen cadeautje of verrassing versturen en zal je altijd aan moeten geven dat er iets aankomt aan diegene.

Sowieso is er dus nog wel zat te verbeteren.

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 10:05

kiki1976 schreef:

Hier 1 van de 3 binnen.

En kwam er achter dat "Aangekomen in het land" betekend dat het rustig in Oostenrijk ligt.....
En met een beetje pech gaan ze vanaf daar via Portugal, omdat ze het adres verkeerd lezen :+
(Dat gebeurd vaker. Zelfs met post dat gewoon in Nederland verstuurd word)

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 10:13

Volgens mij als je een account hebt bij PostNL en ze krijgen een pakketje voor jou/jouw adres koppelen ze dat.
Ik had hele tijd terug al dat een vriendin een verrassing had gestuurd via browniebox, maar toen kreeg ik dus al een melding dat dat pakket naar me onderweg was. Echt super jammer is dat want de verrassing is er dus ook af dan.