Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
magda_90 schreef:Dat vind ik ook wel weer een lastig iets. Als ik kijk naar de oudere mensen die nog zelfstandig thuis wonen, zij hebben een onderhoudsvriendelijke tuin. Met verplicht zoveel groen, wie gaat dat onderhouden voor ze?
Begrijp mij niet verkeerd, waar het kan zou het moeten (als de woningbouw het goed had gevonden was mijn balkon ook groen geweest), maar het brengt wel extra vragen en andere bezigheden met zich mee waar even over nagedacht moet worden.
magda_90 schreef:Dat vind ik ook wel weer een lastig iets. Als ik kijk naar de oudere mensen die nog zelfstandig thuis wonen, zij hebben een onderhoudsvriendelijke tuin. Met verplicht zoveel groen, wie gaat dat onderhouden voor ze?
Begrijp mij niet verkeerd, waar het kan zou het moeten (als de woningbouw het goed had gevonden was mijn balkon ook groen geweest), maar het brengt wel extra vragen en andere bezigheden met zich mee waar even over nagedacht moet worden.
LadyMadonna schreef:magda_90 schreef:Dat vind ik ook wel weer een lastig iets. Als ik kijk naar de oudere mensen die nog zelfstandig thuis wonen, zij hebben een onderhoudsvriendelijke tuin. Met verplicht zoveel groen, wie gaat dat onderhouden voor ze?
Wortel doek met siergrind erover kan ook
Shaggy09 schreef:Amber_anne schreef:75 zou ook kunnen idd, gewoon gras en anders een automatische maaier
Maar hoe wil je dat managen? Iedereen verplicht zo'n ding aan laten schaffen?
Shaggy09 schreef:Ja dat wel, maar je kan niet mensen verplichten groen in hun tuin te hebben en een automatische maaier te laten aanschaffen omdat ze het zelf niet kunnen bijhouden.
Ik zou nooit een tuin zonder groen willen, maar soms kun je even niet anders. Is vaak toch duur.
elnienjo schreef:magda_90 schreef:Dat vind ik ook wel weer een lastig iets. Als ik kijk naar de oudere mensen die nog zelfstandig thuis wonen, zij hebben een onderhoudsvriendelijke tuin. Met verplicht zoveel groen, wie gaat dat onderhouden voor ze?
Als het gras is en een deel vaste planten, dan is er niet veel onderhoud aan. Betaal je een buurpuber om in de zomer het gras om de paar weken te maaien. Met zo'n postzegeltuintje ben je in een kwartier klaar.
fransje23 schreef:magda_90 schreef:Dat vind ik ook wel weer een lastig iets. Als ik kijk naar de oudere mensen die nog zelfstandig thuis wonen, zij hebben een onderhoudsvriendelijke tuin. Met verplicht zoveel groen, wie gaat dat onderhouden voor ze?
De tuinen met veel steen zijn zelden van oudere mensen.
Die zijn namelijk gewend aan heggen, planten en gras en vinden volledig steen ongezellig.