Het was inderdaad bizar warm vannacht. Wel wat wind wat de deur tikte telkens tegen het kozijn door de tocht . Hier heeft het ook geregend zo te zien, maar geen onweer volgens mij. De eerste avond deze week zonder onweer, hahahaha.
Lithya
Geplaatst: 21-08-20 11:43
Toen ik vanochtend om 6:15 op paard stapte was het al 24 graden (omgeving Wolvega). De onweersbui is ook echt langs ons heen getrokken en regen hebben we al helemaal niet gehad.
Ondanks mobiel kwaliteit vind ik het nog best mooi! Is zeker snelle reflex hebben? Is mij tot nu toe niet gelukt...
Hiraeth
Geplaatst door de TopicStarter: 21-08-20 16:33
Je hebt voor je telefoon ook de app 'lightning camera'. Deze buffert eerst een paar seconden. Zodra je op foto maken klikt zie je dus ook nog een stuk of 30 foto's van daar voor. Zo kan je precies selecteren welke foto je wil houden met bliksem er op.
Er waren gewoon zoveel flitsen enz dat ik gewoon constant foto's ben blijven maken. Zaten veel lucky shots tussen maar ja, heb ook 500 zwarte fotos weggegooid zeg maar maar dat weet niemand xD
MondyJoker
Geplaatst: 21-08-20 21:12
Ik had het topic ontstipt
Vorige week dinsdag een behoorlijke paniekaanvak gehad door het onweer, eerste onweersbui die we hadden na de warmte en die was niet mals.
De buien daarna gelukkig wel redelijk mn zenuwen de baas gebleven.
Weinig echte lichtshows nog gehad hier verder(ofja... waarvan ik heb durven kijken dan ) Dus ik geniet van jullie foto's!
Ah deze storm heet Francis, heb net maar even de partytent deels afgebroken (lag al in bed) want anders kan ik die morgen uit de peel vissen. Ben benieuwd of die veel overlast gaat veroorzaken.
Het begint hier in Zaandam wel steeds harder te waaien..
karuna
Drukke kabouter
Geplaatst: 25-08-20 23:33
Mijn eerste storm in dit huis en voor het eerst met de overkapping die staat. Hopelijk staat hij er morgen vroeg ook nog in een stuk op die plek. Wind trekt flink aan.
Alleen morgen vroeg zou een grote big bag worden afgeleverd door een vrachtwagen. Ik hoop dat die later komt. Lijkt me geen goed idee om die in een fikse storm met een kraantje te bezorgen
Mijn nachtrust is ook niet echt optimaal. Iets buiten klinkt steeds alsof het afbreekt. Gekke is alles is heel, dakje beweegt niet van overkapping. Maar zo klinkt het wel. net een tijd staan kijken of ik kan zien wat er precies gebeurd maar ik zie niks maar hoor het wel.
Ah oorzaak van de herrie gevonden en opgelost. Een extra geplaatst stuk dakplaat was losgeraakt deels. Die wapperde omhoog om met eenklap weer terug te vallen. Deze heb ik er af gekregen en aan de binnenkant geplaatst net. Geklapper is nu over. De rest staat stevig.
Hier ook slecht geslapen. Heb de ventilator aangezet om het geluid van de wind te maskeren maar dat hielp niet echt. Blij dat ik de paarden op stal had gezet.... Zo even kijken of ze naar buiten kunnen..