Dingen die je je af vraagt deel 3!

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ailill

Berichten: 11672
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 20:44

Shaggy09 schreef:
Zal ik m'n kliekje pasta van vanavond invriezen of gewoon in de koelkast in een afsluitbaar bakje?
Wordt binnen nu en een week geconsumeerd.
Als er vlees in zit 2, max. 3 dagen en goed checken. Groentes, bijv. champignon, kun je ook geen week bewaren :n

Steeph

Berichten: 4347
Geregistreerd: 02-02-15

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 20:46

Gewoon in de vriezer mikken tenzij je het morgen of overmorgen opeet, dat is een beetje mijn standaard Y)(^)

Janine1990

Berichten: 43855
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 20:54

Steeph schreef:
Gewoon in de vriezer mikken tenzij je het morgen of overmorgen opeet, dat is een beetje mijn standaard Y)(^)


_/-\o_

Precies... Maar nu wel extra opletten vanwege het weer... Zelfs bij 2 graden gaat het nog wandelen :roll:

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 21:04

Haha okee ik vries het wel gewoon in, iets meer safe denk ik :') Er zit gehakt doorheen.

Jet

Berichten: 12132
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 21:08


Ailill

Berichten: 11672
Geregistreerd: 27-08-11

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 21:11

Als je een beetje een goede koelkast hebt kan het best, de temperatuur zal niet heel veel verschillen t.o.v. de winter.

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 21:11

Ailill schreef:
Als je een beetje een goede koelkast hebt kan het best, de temperatuur zal niet heel veel verschillen t.o.v. de winter.


Ik heb hem in de zomer ook meestal op standje 7 staan :D Heerlijk.

Ailill

Berichten: 11672
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 21:13

Shaggy09 schreef:
Ailill schreef:
Als je een beetje een goede koelkast hebt kan het best, de temperatuur zal niet heel veel verschillen t.o.v. de winter.


Ik heb hem in de zomer ook meestal op standje 7 staan :D Heerlijk.
Nou, nu we het d'r over hebben, de meeste koelkasten hebben stand 1 t/m 5, maar welke is nu de meest koude stand?

Janine1990

Berichten: 43855
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 21:15

Ailill schreef:
Als je een beetje een goede koelkast hebt kan het best, de temperatuur zal niet heel veel verschillen t.o.v. de winter.


Nou ga maar vergelijken... Wat Jet linkt, is echt heel erg waar...

Gaat ook niet om afgesloten IN de koelkast... Maar reeds bereid eten, is ook warm geweest, ietsje afgekoeld etc.

Ik heb zondag een smoothie gemaakt, een restje afgesloten in de koelkast gestopt en gisteren opgedronken. Allemaal prima. Daarna de fles weer afgesloten tot ik ging afwassen. Het was gaan gisten.
En er zat niet eens gewone melk in... :Y)

Steeph

Berichten: 4347
Geregistreerd: 02-02-15

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 21:18

Melk... Gisten..? :')
Gisten heeft niks te maken met melk, gisten zitten overal en nergens (komen ook gewoon letterlijk aanwaaien) en zetten suiker (onderandere fruitsuiker) om in alcohol

Ailill

Berichten: 11672
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 21:20

Steeph schreef:
Melk... Gisten..? :')
Gisten heeft niks te maken met melk, gisten zitten overal en nergens (komen ook gewoon letterlijk aanwaaien) en zetten suiker (onderandere fruitsuiker) om in alcohol
Dus als je het lang genoeg laat staan heb je gewoon een gratis en gezond fruit-biertje?

#SmoothiesAllOver!

Janine1990

Berichten: 43855
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 21:22

Steeph schreef:
Melk... Gisten..? :')
Gisten heeft niks te maken met melk, gisten zitten overal en nergens (komen ook gewoon letterlijk aanwaaien) en zetten suiker (onderandere fruitsuiker) om in alcohol


Het verbaasde me dat het niet zuur was... normaal gesproken wordt het dat eerder...

Steeph

Berichten: 4347
Geregistreerd: 02-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 21:31

Ailill schreef:
Steeph schreef:
Melk... Gisten..? :')
Gisten heeft niks te maken met melk, gisten zitten overal en nergens (komen ook gewoon letterlijk aanwaaien) en zetten suiker (onderandere fruitsuiker) om in alcohol
Dus als je het lang genoeg laat staan heb je gewoon een gratis en gezond fruit-biertje?

#SmoothiesAllOver!

Ik zeg, ga er vooral voor! :')
Nee alsjeblieft niet


Janine1990 schreef:
Steeph schreef:
Melk... Gisten..? :')
Gisten heeft niks te maken met melk, gisten zitten overal en nergens (komen ook gewoon letterlijk aanwaaien) en zetten suiker (onderandere fruitsuiker) om in alcohol


Het verbaasde me dat het niet zuur was... normaal gesproken wordt het dat eerder...

Dat zou ik oprecht niet weten, zo lang halen smoothies het niet bij mij :))

Ailill

Berichten: 11672
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 21:32

Shaggy09 schreef:
Ailill schreef:
Als je een beetje een goede koelkast hebt kan het best, de temperatuur zal niet heel veel verschillen t.o.v. de winter.


Ik heb hem in de zomer ook meestal op standje 7 staan :D Heerlijk.
Shaggy met d'r bakje saus:

Afbeelding

Janine1990

Berichten: 43855
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 21:33

Nou bij mij ook niet :') Maar andere producten heb ik eerder zuur dan zoete producten gaan gisten :P

Questquedit

Berichten: 1163
Geregistreerd: 20-03-13

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 22:35

Misschien een stomme vraag, maar ik vraag me af vanaf wanneer ik kan reizen met mijn studentenov. Dit wordt het eerste jaar dat ik dat heb. Ik kan hem ophalen bij de automaat vanaf 5 augustus, en op de site van het ov staat dat de zomerperiode tot 16 aug (uit mijn hoofd) gaat. Kan ik vanaf dan gratis reizen, of zie ik dat verkeerd?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 22:38

_Cassidy schreef:
Misschien een stomme vraag, maar ik vraag me af vanaf wanneer ik kan reizen met mijn studentenov. Dit wordt het eerste jaar dat ik dat heb. Ik kan hem ophalen bij de automaat vanaf 5 augustus, en op de site van het ov staat dat de zomerperiode tot 16 aug (uit mijn hoofd) gaat. Kan ik vanaf dan gratis reizen, of zie ik dat verkeerd?

Je kan er al mee reizen als je hem ophaalt, maar dan moet je er geld opzetten want in de zomerperiode reis je als student niet gratis, daarna wel. Dus ja na 16 augustus reis je gratis (of eigenlijk vanaf de 19e, want in het weekend is het ook niet gratis)

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 22:44

Ailill schreef:
Shaggy09 schreef:


Ik heb hem in de zomer ook meestal op standje 7 staan :D Heerlijk.
Shaggy met d'r bakje saus:

[ Afbeelding ]


:') :')

Hoe hoger het cijfer, hoe kouder de koelkast. Vriend van me dacht dat het andersom was dus die had op mijn feest even de koelkast op standje 1 gezet _O-

Doei koude chardonnay |(

Janine1990

Berichten: 43855
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 22:48

Waarom hebben koelkasten standen? Weird... Die van mij gaat gewoon in graden... :+
Stukken helderder :D (AEG)

theadora99

Berichten: 3645
Geregistreerd: 26-05-11

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 22:49

Ja wij hadden dus een koelkast met stand 1-8 ofzo. Vraag me nog steeds af of het 1-8 graden was of dat hij bij 8 het hardst koelt en dus het koudst is.

Froukje
Forever young

Berichten: 10869
Geregistreerd: 09-02-08
Woonplaats: Uithuizermeeden

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 22:51

Dan vraag ik mij af waarom mensen dat niet gewoon uittesten als ze twijfelen. :Y)

Questquedit

Berichten: 1163
Geregistreerd: 20-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 22:53

[***] schreef:
_Cassidy schreef:
Misschien een stomme vraag, maar ik vraag me af vanaf wanneer ik kan reizen met mijn studentenov. Dit wordt het eerste jaar dat ik dat heb. Ik kan hem ophalen bij de automaat vanaf 5 augustus, en op de site van het ov staat dat de zomerperiode tot 16 aug (uit mijn hoofd) gaat. Kan ik vanaf dan gratis reizen, of zie ik dat verkeerd?

Je kan er al mee reizen als je hem ophaalt, maar dan moet je er geld opzetten want in de zomerperiode reis je als student niet gratis, daarna wel. Dus ja na 16 augustus reis je gratis (of eigenlijk vanaf de 19e, want in het weekend is het ook niet gratis)


Dus die periode van 5 t/m 16 augustus kan ik wel met korting reizen toch? Maar vanaf de 19e is al super :D had in mijn hoofd dat het pas vanaf september zou zijn en ik heb mijn introweek eind augustus :o Bedankt!

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 23:00

theadora99 schreef:
Ja wij hadden dus een koelkast met stand 1-8 ofzo. Vraag me nog steeds af of het 1-8 graden was of dat hij bij 8 het hardst koelt en dus het koudst is.


Dat dacht die vriend van mij dus, dat standje 1 ook daadwerkelijk 1 graden was. Nou dat was 't niet kan ik je vertellen :Y)

Steeph

Berichten: 4347
Geregistreerd: 02-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 07:53

_Cassidy schreef:
Misschien een stomme vraag, maar ik vraag me af vanaf wanneer ik kan reizen met mijn studentenov. Dit wordt het eerste jaar dat ik dat heb. Ik kan hem ophalen bij de automaat vanaf 5 augustus, en op de site van het ov staat dat de zomerperiode tot 16 aug (uit mijn hoofd) gaat. Kan ik vanaf dan gratis reizen, of zie ik dat verkeerd?

Ik gebruik altijd deze: https://www.ov-chipkaartgeldig.nl/ov-chipkaart-kalender-2019

deksel

Berichten: 3840
Geregistreerd: 16-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 08:07

_Cassidy schreef:
[***] schreef:
Je kan er al mee reizen als je hem ophaalt, maar dan moet je er geld opzetten want in de zomerperiode reis je als student niet gratis, daarna wel. Dus ja na 16 augustus reis je gratis (of eigenlijk vanaf de 19e, want in het weekend is het ook niet gratis)


Dus die periode van 5 t/m 16 augustus kan ik wel met korting reizen toch? Maar vanaf de 19e is al super :D had in mijn hoofd dat het pas vanaf september zou zijn en ik heb mijn introweek eind augustus :o Bedankt!

Volgens mij is dit niet waar. Ik heb dit jaar ook voor het eerst studenten ov. Ik kan pas vanaf 1 september gratis reizen. Dat vanaf 16 augustus is voor studenten die al een studenten ov hadden. Ik heb aan duo gevraagd hoe dit nou zat en of ik de tussentijd zelf moest betalen, en ze zeiden ja.
Maar ik vind het ook onduidelijk, want er staat idd 16 augustus. Misschien ben ik verkeerd voorgelicht?