[18+] Bijzonder luguber

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Laurora

Re: Bijzonder luguber

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 21:00

Tsja, maar zelfs als iemand je smeekt je van die berg af te flikkeren is dat rechtelijk gezien nog steeds moord, en daar zal niemand zijn handen aan willen branden.
Stom genoeg is niks doen dan "beter" voor jezelf dan iemand uit zn lijden verlossen.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 21:32

Het is ook geen wandelingetje door het stadspark he. Als je op een hoogte zit waar mensen doodgaan door ontbering en zuurstofgebrek, kan ik me voorstellen dat je als passerende klimmer ook niet meer helemaal rationeel kan nadenken of even goed in conditie bent als aan de voet van de berg. Je zit op dat moment namelijk zelf ook in dat zuurstofarme dodelijke gebied. Kan je nog heel helder denken daar? Gekwetst of uitgeput raken tijdens een wurging/worsteling is volgens mij dan ook iets wat je liefst vermijd.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 21:35

Hebben jullie de film Everest gezien? Ik denk dat dat een hele duidelijke en goede film is hierover! Ik vond hem zelf heel heftig, maar wel steengoed.

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 21:37

6 foot below ook. Volgens mij heet die zo. Op gegeven moment eet die zijn eigen huid, juk!

Ik vind het ook wel luguber idee dat er zoveel mensen op die bergen liggen, maar het bergen van die lichamen (grappige zin zo :') ) is ook gewoon niet te doen. En eerlijk? Ze kiezen er inderdaad zelf met volle verstand voor om te gaan beklimmen met alle risico's

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 21:44

Ghostattack schreef:
Hebben jullie de film Everest gezien? Ik denk dat dat een hele duidelijke en goede film is hierover! Ik vond hem zelf heel heftig, maar wel steengoed.

Ja die is goed!

Liebeskind

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 23:05

Cayenne schreef:
Nou, de sherpa's lopen nog meer gevaar, want die maken veel meer meters en lopen vaak vooruit om de touwen langs de route te repareren en de zuurstofflessen te dragen.

Die zijn vele malen meer ervaren en gewend aan de hoogte.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 23:11

Giolli schreef:
Ghostattack schreef:

Ja die is goed!

Ik zet hem op mijn lijstje :)

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 23:13

Plus, als ik me niet vergis hebben volkereren die op grote hoogte wonen ook een genmutatie waardoor zij sowieso al met minder zuurstof toe kunnen. Niet alleen door 'hoogtetraining' zoals sporters doen. Please correct me if I'm wrong, maar heb het ooit eens in de Quest of NatGeo gelezen dacht ik :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 23:15

Dat wou ik net zeggen :j , die mutatie hebben ze

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 23:42

:o? Tell me more! Ik ben wel nieuwsgierig naar die mutatie

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 23:44

Is niks nieuws hoor.

Mensen in Afrika hebben langere pezen omdat zij langere afstanden afleggen.

Daarom winnen ze ook makkelijker marathons.

Ieder volk heeft zo zijn eigen 'afwijking'

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 23:56

marit2403

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 00:04

Onali schreef:
Is niks nieuws hoor.

Dan ben ik benieuwd naar de onze!

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 00:30

marit2403 schreef:
Onali schreef:
Is niks nieuws hoor.

Zwemvliezen tussen de tenen?

:')

SeaSide

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 00:32

marit2403 schreef:
Onali schreef:
Is niks nieuws hoor.

Wij staan er toch om bekend "groot" te zijn, misschien is daar een genetische "afwijking" in? Die ik overigens mis met mijn 1.65 uit een familie met "reuzen".

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 01:21

marit2403 schreef:
Onali schreef:
Is niks nieuws hoor.

Wij kunnen melk drinken :')

Mand

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 01:31

SeaSide schreef:
Wij staan er toch om bekend "groot" te zijn, misschien is daar een genetische "afwijking" in? Die ik overigens mis met mijn 1.65 uit een familie met "reuzen".

Ik mis deze ook inderdaad :') Mijn moeder is Iers maar mega lang voor daar, 1.85. Papa is 2.02 en ik ben 1.58 :')

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 01:33

Sheehan schreef:
SeaSide schreef:

Ik mis deze ook inderdaad :') Mijn moeder is Iers maar mega lang voor daar, 1.85. Papa is 2.02 en ik ben 1.58 :')

Haha, bij ons zouden ze bijna zeggen: die is van de melkboer :') grappig zeg!

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 01:33

Waarom zijn wij Nederlanders eigenlijk zo lang? Is daar ooit onderzoek naar gedaan? :)*

Ons pap heeft acromegalie en is "maar" 2m, ons mam is 1,65m en ik ben gestopt met groeien op 1.86m :+ Mijn moeders vader was ook 1.80m en die is van 1924, dus voor die tijd al helemaal gigantisch...

Ik voel me heel vaak héél erg groot als ik in het buitenland ben :')

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 02:44

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 04:09

Laurora schreef:
Tsja, maar zelfs als iemand je smeekt je van die berg af te flikkeren is dat rechtelijk gezien nog steeds moord, en daar zal niemand zijn handen aan willen branden.
Stom genoeg is niks doen dan "beter" voor jezelf dan iemand uit zn lijden verlossen.

En het klinkt misschien raar, maar uit onderzoek blijkt dat de stervende mensen op de berg er vaak nog heel weinig bewust van mee krijgen door het zuurstofgebrek en onderkoeling.
Wat ik ook raar vind -maar schijnt redelijk normaal te zijn- is dat mensen die onderkoeld raken vaak de neiging hebben om hun kleding uit te trekken omdat zij het als heel erg warm ervaren.

SeaSide

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 08:25

LizMD schreef:
https://www.nemokennislink.nl/publicati ... lang-zijn/

Ja dus! Korte conclusie (maar geen hard bewijs): ons eiwitrijke dieet (zuivel), onze goede verzorgingsstaat en lange mannen zijn aantrekkelijker en lange mensen vruchtbaarder.

Ik had als kind een zuivel allergie, nu snap ik dus waarom ik de dwerg van de familie ben..

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 08:58

LizMD schreef:

Ja dus! Korte conclusie (maar geen hard bewijs): ons eiwitrijke dieet (zuivel), onze goede verzorgingsstaat en lange mannen zijn aantrekkelijker en lange mensen vruchtbaarder.

Wat een leuk stuk om te lezen, niet luguber maar wel rete interessant!

Cayenne schreef:
En het klinkt misschien raar, maar uit onderzoek blijkt dat de stervende mensen op de berg er vaak nog heel weinig bewust van mee krijgen door het zuurstofgebrek en onderkoeling.
Wat ik ook raar vind -maar schijnt redelijk normaal te zijn- is dat mensen die onderkoeld raken vaak de neiging hebben om hun kleding uit te trekken omdat zij het als heel erg warm ervaren.

Hypoxie (zuurstofgebrek) zorgt voor een soort van dronken euforie en verwarring, waarna je rustig en geleidelijk buiten westen raakt. Het schijnt ook een van de meest rustige doodsoorzaken te zijn!

In het kader van luguber hier nog een filmpje van een vliegtuigmonteur die een vliegtuig gestolen heeft. Eerst klinkt hij nog best redelijk, maar binnen no-time juist dronken en jolig door zuurstofgebrek. Waarschijnlijk doordat hij vergeten is de regulatie van de cabinedruk in het vliegtuig aan te zetten. Deze man is uiteindelijk neergestort:

Edit: minder geknipte audio (sommige stukken waren ronduit hilarisch, maad overal weggeknipt) en ook beeldmateriaal van zijn capriolen

Het "grappige" met hypoxie is dat als je lichaam ineens weer toegang heeft tot zuurstof, je je ook weer heel snel normaal voelt en vaak de "dronken fase" niet goed kan herinneren.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 10:48

SeaSide schreef:
LizMD schreef:

Ik had als kind een zuivel allergie, nu snap ik dus waarom ik de dwerg van de familie ben..

Dit :') Ik zoek ook altijd redenen waarom ik zo achter gebleven ben.. Gelukkig heb ik tantes die nog een stuk kleiner zijn dan ik ben :))

Hebben jullie ook dat je super geïnteresseerd bent in hoe (bv) verkeersongelukken gebeuren? Ik volg de 112 pagina op Facebook hier uit de omgeving en die plaatsen vaak foto's van auto's op de kop in de sloot, volledig total loss etc. Ik vraag me dan direct af hoe zoiets heeft kunnen gebeuren :+