Problemen met de buren

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jes

Re: Problemen met de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 14:43

Hier een "buurman" (nou ja, hij huurt de wei naast ons huis) waarvan de koeien regelmatig in onze tuin kwamen. Onze tuin was afgeschermd maar ze kwamen gewoon door het hekwerk (ik heb ook honderden euro's aan hekwerk dat vervangen moet worden) hij heeft nu eindelijk na twee jaar een draadje gespannen met stroom erop zodat ze niet meer in de tuin komen. Maar om dat te laten gebeuren heb ik eerst een filmpje van zijn koeien openbaar op Facebook moeten zetten met naam en toenaam, en toen werd hij boos op mij :+

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 15:45

daantjuhhh schreef:
En toch heb je iemand misschien meer met een vrolijke goedemiddag! Met bijbehorende glimlach.

Bij sommige wel en bij sommige niet, onze buren hebben een dusdanig dikke betonplaat voor de kop dat alleen een hele gerichte opmerking werkt of dezelfde handeling terug want dat is blijkbaar wat zij snappen. Niet iedereen heeft het in zich om netjes met iemand anders om te gaan en zijn/haar spullen. Bij onze buren komt het woord rekening houden met bijvoorbeeld niet voor in hun woordenboek, of afblijven van andermans spullen. Daar ben je op een gegeven moment wel klaar mee na heel erg lang proberen en netjes blijven.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 16:00

Maar wat heeft het voor zin om iemand na jaren nog uit te lachen over een verloren rechtzaak? Ze hebben het geprobeerd, de rechter heeft in je gelijk gesteld en dan is het klaar.

Ik denk dan het is opgelost, ik heb mijn zin, het is klaar en laat het dan ook rusten.

Je hoeft ze niet te vergeven, maar je kan het wel laten rusten als zij de uitspraak verder geaccepteerd en gerespecteerd hebben. Voor de eigen gemoedsrust is dit wel veel fijner. Je schiet er namelijk niets mee op om het elke keer weer op te rakelen en hebt alleen maar jezelf ermee.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 16:13

Citaat:
Ik denk dan het is opgelost, ik heb mijn zin, het is klaar en laat het dan ook rusten.

Voor sommige mensen is het nooit klaar. -O-

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 17:13

Marcella schreef:
Voor sommige mensen is het nooit klaar. -O-

Hier ben ik het zeker mee eens, je hebt altijd mensen die niet van ophouden weten.

Daan13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 18:35

ingvdh schreef:
Maar wat heeft het voor zin om iemand na jaren nog uit te lachen over een verloren rechtszaak
.

Het kan ook een simpele glimlach zijn wat ermee bedoeld wordt.

Mensen verderop bij ons in de straat zijn ook een stel mensen die we graag kwijt zijn en daar hebben we een akkefietje mee gehad.

Nu loop ik daar gewoon langs maar wel met een glimlach, gewoon een subtiele glimlach.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 18:43

Ja gewoon vriendelijk zijn en blijven kan voor sommige echt heel irritant zijn.
Het kantoor waar ik eerder werkte was ook zo'n omhoog gevallen muts die dacht dat regels voor haar anders waren. Maar die groette ik ook elke avond erg vriendelijk een goede avond. Dan zag je haar zowat ploffen.

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 20:34

Tja, ik denk altijd dat je vooral jezelf er mee hebt door 'haat' (misschien zwaar uitgedrukt) te blijven koesteren. Vergeven (is vaak meer voor jezelf!) en loslaten. Wordt de wereld een stuk mooier van.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 20:40

Ach, laat karrij ook gewoon haar zegje doen. In dit topic werden ook vaker flauwe dingen gepost van wat TS zou moeten doen. Dat wilt niet zeggen dat TS of andere Bokkers dat effectief zouden doen. Dat is gewoon even een woordelijke loutering van negatieve gevoelens en dat moet kunnen. Ook karrij mag dat kunnen.
Ik vraag me echt af hoe het komt dat na alles wat al gezegd werd in dit bijna 100 pagina tellende topic de uitspraak van karrij nu ineens zo verkeerd schiet?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 20:43

Ik vind het ook erg kleinzielig en zuur klinken, waardoor ik dan het gevoel krijg van je lijkt zelf ook niet echt gezellig-buren-materiaal := Maarja niet iedereen hoeft alles op dezelfde manier te doen toch en onrecht en frustratie kunnen veel met een mens doen :(:)

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 20:47

Gini schreef:
Ach, laat karrij ook gewoon haar zegje doen. In dit topic werden ook vaker flauwe dingen gepost van wat TS zou moeten doen. Dat wilt niet zeggen dat TS of andere Bokkers dat effectief zouden doen. Dat is gewoon even een woordelijke loutering van negatieve gevoelens en dat moet kunnen. Ook karrij mag dat kunnen.
Ik vraag me echt af hoe het komt dat na alles wat al gezegd werd in dit bijna 100 pagina tellende topic de uitspraak van karrij nu ineens zo verkeerd schiet?

Gevoelens uiten moet zeker kunnen :j. Erin blijven hangen is vaak voor jezelf (en anderen) niet zo fijn. Was gewoon een tip, meer niet.
(al weet ik niet of je mij bedoelde)

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 20:48

Wilde plannen bedenken over wat je met de buren of hun spullen doet mag best.
Het uitvoeren is alleen een andere zaak. :j

Ik roep tegen mijn man ook weleens dat ik die rottrampoline van een paar huizen verder ga saborteren.
Nooit gedaan.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 20:49

Oh hier grappen we wel eens over een beetje arsenicum in de koffie :=

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 20:55

En hier zijn we juist bang omdat de buren op leeftijd raken dat ze gaan verhuizen. En je niet weet wat je terugkrijgt.
Zijn zo fijn aan alle kanten.

Zo jammer te lezen dat het vaak anders is.

BOTtraining

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 21:05

Is het niet zo dat in hoger beroep de rechter alleen kijkt of er technische dingen aan de zaak toch niet kloppen? Dat je dus niet de zaak compleet opnieuw houdt voor een nieuwe rechter, maar dat op basis van de uitspraak en geleverde gegevens er misschien iets in het voordeel van de ander kan werken dan het nu gedaan heeft?

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 21:10

BOTtraining schreef:
Is het niet zo dat in hoger beroep de rechter alleen kijkt of er technische dingen aan de zaak toch niet kloppen? Dat je dus niet de zaak compleet opnieuw houdt voor een nieuwe rechter, maar dat op basis van de uitspraak en geleverde gegevens er misschien iets in het voordeel van de ander kan werken dan het nu gedaan heeft?

Bij een rechtszaak tussen mijn werkgever en 2 oude collega’s was dat wel het geval.

De ex collega’s hadden verloren.
Bij het hoger beroep werd toen alleen gekeken of alles goed was afgehandeld/ volgens de regels was afgehandeld

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 21:59

pmarena schreef:
Oh hier grappen we wel eens over een beetje arsenicum in de koffie :=

Oh wacht even, ik doelde puur op een beetje een zekere frustratie er uit grappen in bepaalde situaties, nu lijkt het misschien net alsof ik vind dat we vervelende buren hebben :oo Maar dat is niet zo hoor, wij hebben geen problemen met de buren en als het aan mij ligt dan houden we dat zo :j

Weinig zo vervelend als irritaties in en rond je huis :(:)

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 08:44

DuoPenotti schreef:
En hier zijn we juist bang omdat de buren op leeftijd raken dat ze gaan verhuizen. En je niet weet wat je terugkrijgt.
Zijn zo fijn aan alle kanten.

Zo jammer te lezen dat het vaak anders is.

Herkenbaar, maar onze oudere buren zijn verhuisd en we hebben nu een jong stel. Hartstikke leuke mensen, dus niet op voorhand zorgen maken.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 09:14

Wij hebben ook hele leuke buren nadat onze hoekburen verhuisden.
Waren ook leuke mensen hoor, maar t is idd altijd de vraag wat je ervoor terug krijgt.
Een jonger stel met een hoop kinderen :') zo leuk <3

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 09:23

Dat heb ik dus nu aan beide kanten.

Ik had aan beide kanten echt hele leuke buren.
We lopen de vloer niet plat. Maar ik kan echt goed met ze.
2 weken terug is de ene kant verhuist en volgende week gaat de andere kant.

Vind het echt oprecht heel jammer en heel spannend.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 09:28

pmarena schreef:
Ik vind het ook erg kleinzielig en zuur klinken, waardoor ik dan het gevoel krijg van je lijkt zelf ook niet echt gezellig-buren-materiaal := Maarja niet iedereen hoeft alles op dezelfde manier te doen toch en onrecht en frustratie kunnen veel met een mens doen :(:)
Ik ben voor iedereen een prima buur, ben bereid met heel erg veel rekening te houden, een helpende hand te bieden, een praatje noem het maar op, alleen voor die direct naast me wonen niet meer. Daar is te veel voor gebeurt. Een wild vreemde zal ik nog helpen maar die naast me, nooit meer.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 09:30

daantjuhhh schreef:
Dat heb ik dus nu aan beide kanten.

Ik had aan beide kanten echt hele leuke buren.
We lopen de vloer niet plat. Maar ik kan echt goed met ze.
2 weken terug is de ene kant verhuist en volgende week gaat de andere kant.

Vind het echt oprecht heel jammer en heel spannend.

Kan het me voorstellen, wij hebben ook altijd leuke buren gehad in onze vorige woonplaats. Nog altijd leuk contact met ze na alle jaren. Juist door niet te veel bij elkaar te komen hou je het goed denk ik.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 11:13

Ik spreek de buren nog waar ik tot mijn 12 naast heb gewoon.. nu ben ik tegen de 40... dus ja er zijn ook goede buren. Mijn ouders en zus zien ze zelfs nog wel vaker. Zelfs de verjaardagen nog.

Merexa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 12:31

Waar ik opgegroeid ben had ik leuke buren, daarna heb ik 5 jaar een hoekwoning gehad en ik had een Braziliaanse buurvrouw die regelmatig in haar eigen taal op haar man aan het foeteren was wat zelfs door goed geïsoleerde muren hoorbaar was. Daar heb ik echter nooit wat van gezegd want ik had toch meestal een koptelefoon op.
Nu woon ik vrijstaand in het voorlaatste huis in een rij van 4 woningen in een doodlopende straat. Achter het huis heb ik land waar de buren op uitkijken en met de buren aan de ene kant heb ik heel goed contact en die klagen nooit, aan de andere kant heb ik een buurvrouw die regelmatig liep te zeuren. De afgelopen maanden is het gelukkig aardig stil. Het is echt niet zo dat ik alle dagen lawaai loop te maken, maar als ik mijn paard niet even op een zonnige middag op de trailer kan laden zonder dat ze naar buiten komt om te zeuren heb je aan mij een verkeerde. Ook als ik ga grasmaaien loopt ze te klagen als ze buiten zit, uiteraard met mooi weer. En ik heb geen kinderen, geen hond die de hele dag blaft. Alleen af en toe even een paard dat hinnikt of een kip dat tokt, maar ze beweert zelf van een boerderij te komen..
Mensen worden steeds ongeduldiger, minder tolerant en asociaal lijkt het wel. Leven en laten leven, zolang iemand maar niet alle dagen keiharde muziek draait denk ik dan..

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 14:11

Gras maaien moet ja wekelijks en met mooi weer .. als ze daar al niet tegen kunnen.. dan kunnen ze beter verhuizen