[HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

wittepit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 11:30

Mijn scharrel doet het niet helaas, en op zich valt de ellende van de condooms me best mee, maar ik wil echt héél graag niet zwanger worden dus dan word je paranoia van iedere rubberloze toenadering 8-)

Anoniet

Re: [HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 11:32

Ik heb een koperspiraal en ik slik de pil. Knappe zaadcel die daar tegenop kan _O-

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 11:33

Ik heb de prikpil. Nu bijna een jaar denk ik. Werd alleen de eerste maand nog ongesteld daarna niet meer 8-). Spiraal is bij mij fout gegaan dus dat NOOIT meer.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 11:35

sanso schreef:
Oh dat zeker :')
Maar die pijn wil ik ook graag niet ervaren :')

Het zetten is niet fijn nee. Maar dat duurt niet zo lang. Verder heb ik er geen last van. Dus ik vind het ideaal. Maar goed. Ik heb ooit een longembolie gehad en slik dus beter maar geen hormonen meer

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 11:43

Ik vond het ook vervelend maar geen drama hoor. Als ik er wel tegen had gekund had ik graag een spiraal genomen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 11:47

xApple schreef:
Ik kan helaas niet tegen hormonen dus ik zal blij zijn als mijn vriend zich kan laten steriliseren.
Dat gedoe met condooms is ook niet altijd even sfeerverhogend.

Hier hetzelfde. Ik word echt niet gezellig van de pil.

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 12:00

Ik ook niet, blijkt nu.
Heb wat ervaringen in PB gehad. Nu heb ik wel een beter beeld erbij. Wellicht dat ik het nu wel durf.. moet er nog even over denken.
Blijft een eng idee.

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 12:02

Dat ook, buiten dat ik dan ook ik levensgevaar ben :')

Zaterdag een familie feestje bij ons thuis.. Pff zo blij toen de kinderen naar bed gingen. Ik word altijd zo simpel van ál die truckjes die uit de kast gehaald worden als er 1 jankt;

- op schoot
- een speen
- andere speen
- fles
- ander soort fles
- op schoot bij iemand anders
- debiele liedjes en schootspelletjes
- in de schommelstoel
- in de wipper
- het kind 1 miljoen stukken speelgoed geven.
- verschonen
- gespuugd dus andere kleren aan

En dat alles om het kind een paar tellen stil te houden. Ik zou gek worden. De hele tijd gekrijs en gemopper. Je kan geen gesprek voeren.

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 12:12

Ik heb zon 1.5 jaar de prikpil gehad. Nooit meer! Werd nirt meer ongesteld dat was het enige pluspunt. Verder werd ik net een puber, heel vet haar en vreselijke puisten. Echt van die grote pijnlijke, niet leuk meer. Geen libido ook en kwam aan wat er niet meer af wou/ wil. Ben weer terug gegaan naar de Yasmin, die had ik torn ik 18 was ook en ging prima. Bij mij kwamen de problemen toen ik de goedkopere versies kreeg. Werd depressief en kon nergens meer van genieten. Werd heel vlak in mn emoties. Nu dus weer terug op Yasmin en gaat beter. Verlies heel langzaam wat gewicht en voel me stabieler. Kan nu ook echt genieten van dingen.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 12:23

wittepit schreef:
Ik durf zo’n spiraal niet aan met hoe mijn lichaam reageert op “dingen die er niet horen”. Zonder pil bevalt uitstekend qua energie en humeur, maar ik mis de condoomloze sex eerlijk gezegd wel. Zal toch eens bij de huisarts gaan praten om onder het mes te gaan, las dat ze nu ook echt eileiders verwijderen i.p.v. clippen. Iemand ervaring mee?

Ik :)

Bij mij zijn ze nu 3 jaar geleden verwijderd. Nog steeds ongesteld helaas, dat wel :+ Maar heel blij dat ik dat heb laten doen. Ik kan ook echt niet tegen dingen met hormonen.

Ik heb ook een spiraal gehad en dat was voor mij geen redding. De eerst 8 maanden ongesteld geweest, daarna 4 jaar buikpijn en nog wat aanverwante dingen (en gewoon ongesteld blijven worden).

Ding eruit en wat een opluchting! Net of iemand een zwarte deken van me aftrok. De wereld zag er een stuk rooskleuriger uit.

Ik heb nog een tijdje met een app gewerkt die zei wanneer je vruchtbare dagen waren en je dus risico liep, en dat werkte voor mij ook heel goed. De ene keer dat ik daar geen rekening mee hield resulteerde in een abortus :x

Wat ik wel merkte was dat er in de vruchtbare periode een duiveltje op mijn schouder zat die op de een of andere manier heel graag zaad at ofzo := Dus dan was het zo'n gevecht in mijn hoofd, wel condoom geen condoom _O-

En nu met die sterilisatie is dat dus helemaal opgelost! Heerlijk.

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 12:26

Dat de Mirena/hormoonspiraal zorgt dat je niet meer ongesteld wordt is inderdaad niet (helemaal) waar.
Het kán, maar het hoeft niet. Je kunt ook erger ongesteld worden, of het blijft hetzelfde. Als je het daarvoor doet kun je het dus ook laten :P

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 12:29

Bij mijn eerste had ik wel buikkramp en werd ik ongesteld light. Nu mijn 2e en nu echt nergens last van. Ideaal.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 12:38

Ibbel schreef:
Een kind krijgen doet meer zeer :+

Bij mij niet hoor!
Spiraaltje plaatsen was de grootste hel op aarde die ik ooit heb meegemaakt. }> -:(- %)
Maar goed, gelukkig is iedereen anders. *\o/*

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 12:38

watchthesky schreef:
Dat de Mirena/hormoonspiraal zorgt dat je niet meer ongesteld wordt is inderdaad niet (helemaal) waar.
Het kán, maar het hoeft niet. Je kunt ook erger ongesteld worden, of het blijft hetzelfde. Als je het daarvoor doet kun je het dus ook laten :P

Van wat ik begrijp wordt het in elk geval minder in de meeste gevallen, dat vind ik goed genoeg haha.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 12:44

Ik was inderdaad nooit ongesteld, tenzij ik een hele stressvolle periode had gehad, maar dan beperkte zich het tot een paar druppeltjes.

Er werd ook iets gezegd over het hele gedoe om een kind stil te krijgen.
Helemaal eens! Wat een ramp! Leg dat kind gewoon op bed als het moe is.
Gelukkig heb ik zo'n ventje die niet eens huilt als hij keihard onderuit gaat.

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 12:50

Dat zijn kinderen van het zeldzame soort waar ik best mee dealen kan Tendance :D
Helaas kom ik ze niet zo vaak tegen, ik tref altijd die exemplaren die geboren zijn zonder oortjes...

Afbeelding

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 12:59

Van spiraaltjes heb ik in mijn directe omgeving teveel gedonder gezien dus zo'n ding komt er echt niet in bij mij.

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 13:01

Hilli hier idd ook. Zelfs een die toch zwanger was van nr3, spiraaltje kwijt. Kind is geliefd maar was toch echt niet de bedoeling.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 13:03

Een vriendin van mij had na 4,5 jaar een afspraak om hem er met 5 jaar uit te laten halen.

Te laat...

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 13:18

Die van mij zit vast geknoopt, die gaat niet zomaar rond reizen.

En dan heb ik het over de koper spiraal, niet over een kind :')

Van mij mogen ze daar trouwens wel eens veel meer onderzoek in gaan steken en anticonceptie gewoon gratis maken! Teveel mensen op aarde maar wel 1000 en 1 manieren om het te (proberen) voorkomen, is toch van de malle. Anticonceptie kost nog steeds minder dan een kind aan de maatschappij.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 13:56

Ik ken iemand die met spiraal zwanger is geworden. Dat was heel zeldzaam maar kon dus wel.
Is wel jaren geleden.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 13:58

Mijn vriendin had ook een positieve zwangerschapstest met koperspiraal, maar dit is direct daarna ook 'mis gegaan'. Het kán. met spiraal heb je wel meer kans op een buitenbaarmoederlijke zwangerschap geloof ik

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 14:25

Christiene schreef:
Ik ken iemand die met spiraal zwanger is geworden. Dat was heel zeldzaam maar kon dus wel.
Is wel jaren geleden.

Hier dus een stel wat al 2 kinderen heeft en sinds augustus dus 3. Zij had dus ook een spiraal.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 14:26

Ik wilde heel graag een anticonceptiestaafje halen maar de kans is dat je daarmee niet meer ongesteld word en ik wil die maandelijkse zekerheid juist wel hebben om te weten dat ik niet zwanger ben. :') Elke maand is het weer doodsangsten uitstaan. Ondanks dat ik aan de pil ben.. := Ik was het nu 3 dagen te laat en ben dan zooooo blij als ik het ben.. Ik denk dat ik met een spiraaltje of ander middel wat de menstruatie veranderd constant over zwangerschapstesten ga zitten piesen. :')

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 14:29

Ik denk eerlijk gezegd dat er veel meer mensen zwanger raken door (onbedoeld) incorrect pilgebruik, denk aan vergeten, overgeven etc dan het spiraaltje :o
Hier dus al bijna 6 jaar géén baby *\o/*