Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Billy

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 21:09

Ik kom ook uit Groningen en een pollepel was bij ons van hout en om te roeren

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 21:20

Relaxed schreef:
Toen ik de plaatjes googlede kreeg ik idd allemaal houten pollepels te zien :+ In sommigen zit ook nog een gat, dat roert beter denk ik :')

Is dat niet om de pasta mee af te meten? 1 portie is wat in 1 gat past.

ierusju

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 21:28

DebGizmo schreef:
Relaxed schreef:
Toen ik de plaatjes googlede kreeg ik idd allemaal houten pollepels te zien :+ In sommigen zit ook nog een gat, dat roert beter denk ik :')

Is dat niet om de pasta mee af te meten? 1 portie is wat in 1 gat past.

Dat is een fabeltje. Er zijn namelijk heel veel verschillende afmetingen gaten.

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 21:37

Ik zie inderdaad op Wikipedia het goede antwoord staan :')

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 21:51

Volgens wiki kan een pollepel beide zijn toch? Oh, dat ging zeker over dat gat.

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 00:15

Ik ga echt stuk om deze discussie. In het Fries hebben we er ook weer andere benamingen voor maar ken de pollepel ook als de houten versie. Maar met zo'n houten ding om te roeren, water scheppen voor je bips is wel de meest zuinige optie :')

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 09:20

Wij noemen het gewoon de houten lepel.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 09:38

Op mijn koksopleiding is de houten een pollepel en de diepe een soeplouche oftewel soeplepel :+

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 11:08

Dat zal dan vast een koksopleiding zijn waar men Hollands-Nederlands spreekt.
Zit er hier eigenlijk iemand met verstand van taal-/dialectgrenzen? Zou de pollepel-is-van-hout-en-om-te-roeren/"""-metaal-en-om-op-te-scheppen-grens veel afwijken van de friet(en)-/patatgrens?

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 11:17

Kunnen we terug ontopic?

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 11:24

Vjestagirl schreef:
Kunnen we terug ontopic?

Poltopic?

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 11:41

Om even terug te komen on topic dan maar.

Ik heb 2 jaar voor "Free to play" (mobiele spelletjes die gratis zijn, maar waarbij je extra aankopen kunt doen om snellere voorgang te maken) spelletjes gespeeld en de berichten die ik daar kreeg waren hilarisch.

Gesprekken gingen negen van de tien keer zoiets als dit;
- Geef mij gratis geld!
- Beste ...
Leuk dat je ons spel speelt, maar helaas kunnen wij geen gratis items of geld weggeven gezien dit oneerlijk zou zijn richting andere spelers die deze kans niet krijgen en wij het geld dat verdient word aan het spel besteden aan het verder ontwikkelen van ons spel zodat iedereen (ook jij!) er nog meer plezier uit haalt. (of iets in die trant)
- Ja maar.. Mijn kat is gister dood gegaan!
- Dat vinden we heel verdrietig om te horen. Heel veel sterkte met dit grote verlies. We geven allemaal natuurlijk heel erg veel om onze dieren, ze zijn immers deel van onze familie.
- Jij MOET mij gratis geld geven want mijn broer is vanmiddag onder de auto gekomen!
- En ik ben ziek! En als je mij geen gratis geld geeft word ik heel verdrietig.
- ... :') Je snapt het wel.

Het mooiste was altijd als iemand "per ongeluk" aankopen had gedaan (hoe dat mogelijk is met tig beveiligingsstappen?). We konden dit dan ongedaan maken, maar het vereiste daarvan was dat het spelaccount werd gesloten. Dan wilde ze toch ineens maar niet dat geld terug en betaalde ze wel, ondanks dat ze daarom de rest van de maand niet meer konden eten etc. Leuk geprobeerd. :')

_classic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 13:30

Toen ik geslaagd was voor mijn rijbewijs, vroeg mijn instructeur mij en mijn vriend mee voor een gebakje in een café/lunchroom bij het cbr. Toen we de taart op hadden, vroeg hij aan mijn vriend of die ging betalen.

Ik vond het zo raar dat hij ons mee vroeg om een gebakje en ons daarna voor alle gebakjes liet betalen 8)7

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 02:06

_classic schreef:
Toen ik geslaagd was voor mijn rijbewijs, vroeg mijn instructeur mij en mijn vriend mee voor een gebakje in een café/lunchroom bij het cbr. Toen we de taart op hadden, vroeg hij aan mijn vriend of die ging betalen.

Ik vond het zo raar dat hij ons mee vroeg om een gebakje en ons daarna voor alle gebakjes liet betalen 8)7

Wauw dit vind ik wel bizar..

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 09:13

_classic schreef:

Wat heeft hij gedaan?

Ik zelf had echt gezegd dat ik dat een rare gang van zaken vind om mensen uit te nodigen en dan te verwachten dat die alles betalen!
En vervolgens als hij dan als nog niet betaald, alleen het gebakje van mijn vriend en mijzelf betaald }>

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 11:08

Vraag me ook af wat heb hebt gedaan? Geloof dat ik overdonderd zou zijn..

_classic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 19:15

Ik was inderdaad overdonderd, vriendlief ook. We hebben dus wel betaald, ik was echt te verbaasd om er iets van te zeggen..

ierusju

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 23:30

3 weken op iemand paard gelet. Om de dag gereden of gelongeerd. Heb als bedankje een pak bedank cake gekregen. Die dus nog gebakken moest worden.
Goedkope kracht zo...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 23:40

Laatst in de supermarkt. Ik stond in de rij, de mevrouw voor mij had diverse boodschappen, waaronder appels. Caissière zoekt naar het stickertje omdat ze twijfelde over de soort en merkt op dat er helemaal geen stickertjes op zitten. Zegt de mevrouw doodleuk “ja, je dacht toch niet dat ik voor die stickertjes ging betalen!”. Ik wist niet of ik moest lachen of moest huilen _O-

snuffie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 23:40

Ik heb een week of twee geleden een complete avond uit (incl entree en drankjes) betaald voor mij en een vriendin. Was eigenlijk niet zo afgesproken, maar oke het was gezellig.
De week daarop weer uitgegaan en eerste drankje kado gedaan.
Week daarop kom ik bij die vriendin eten (simpel eten, absoluut niet duur) en zijn we naar de bios gegaan. Ik heb uit mezelf de bios terugbetaald aan haar (zij had gereserveerd). Maar de dag daarna krijg ik opeens een tikkie of ik even 3 euro wil overmaken voor het eten...
Ik vind dit eigenlijk best gierig, zeker ook omdat zij degene is die al fulltime werkt (en daarvoor studeerde met nog de basisbeurs) en ik studeer en alles zelf moet bekostigen.

Twijfel of ik er wat van moet zeggen

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 23:47

Ik zou een tikkie sturen voor dat avondje uit en dat eerste drankje. Als dat is hoe ze het wil hebben dan kan het toch?

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 23:54

Vjestagirl schreef:
Ik zou een tikkie sturen voor dat avondje uit en dat eerste drankje. Als dat is hoe ze het wil hebben dan kan het toch?

Ja dit inderdaad, en voortaan allebei alles zelf betalen. Als het zo moet...

xGoldenHero

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 01:07

Wat dacht je van gebruikte saté prikkers hergebruiken :') :') :')

Opzich is mijn familie niet gierig. We doen allerlei dingen telkens om en om. Zo gaan we zondags altijd naar mijn ouders maar mijn man en ik wilde uit eten dus iedereen wilde wel mee nadat ik vroeg wie gaat er mee. Dan betaal ik gewoon alles, en over een poosje doen mijn ouders dat weer en dan weer mijn broer etc. En wie dat niet kan, geen probleem.

Maar ik heb ooit wel vrienden gehad die echt moeilijk konden doen over 10 cent. En dat je dan daar ruzie over moet krijgen kan ik gewoon echt niet tegen.

Als je krap bij kas zit snap ik dat je op je centen let en dingen niet kan doen, maar ga dan ook niet mee want zeggen ja ik betaal je terug of ik heb mijn porto niet mee dat is zo’n mood killer...

Laatst moest ik naar Brabant voor een verjaardag en oma moest ook die kant op maar heeft zelf ook een auto. Die vroeg of ze met mij mee mocht. Tuurlijk, en ik vraag dan echt geen geld van haar.

Mensen die gierig zijn zonder dat te hoeven zijn, ga ik zoveel mogelijk uit de weg. Ik vreet me echt op als er gekibbeld wordt over een paar cent of wie wat heeft gegeten, brrrr.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 04:34

Vjestagirl schreef:

Inderdaad dat had ik ook gedaan!

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 07:48

Dat tikkie had ik er ook achteraan gestuurd.