Rare mensen op marktplaats deel 7!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

linn1502

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 14:16

hopelijk brengt hij het zadel dan wel echt terug als het niets is.

Heeft hij al wel betaald?

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 14:18

Hij heeft meteen betaald dus als hij het ook niet terug brengt maakt het niet uit :D
Hij heeft net al gebeld, hij heeft het meteen maar gepast maar helaas no match dus brengt het zo meteen nog terug.
Als alle kopers zo zijn!

Edit: ik voel me heel vervelend maar nog een vraag!
Hoeveel vragen jullie voor vervoerskosten? Als er wordt gevraagd of product in kwestie gebracht kan worden?
Per kilometer? Of gewoon een bepaald bedrag voor bijvoorbeeld 30km rijden
Laatst bijgewerkt door _mexx_lady_ op 13-10-16 14:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 14:20

Dat is fijn!
Naja, je moet het dan zelf weten of je akkoord wilt gaan met die uit Estland...

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 14:47

_mexx_lady_ schreef:
<KNIP>
Meisje van Estland heeft trouwens nog 3 berichten gestuurd boven op die van deze middag.

Niemand zit zo dringend om een zadel verlegen.....doe je ding, maar deze deal stinkt toch echt.....

Irisjeeh1999

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 15:24

Superleuk, iets gekocht via facebook. Ga het vanavond ophalen bij de vriendin die het voor mij opgehaald heeft, krijg ik vanmiddag een berichtje van de verkoopster dat ze ook wat borstels in de poetskist heeft gedaan. Superlief!

Irisjeeh1999

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 15:54

gribaldi schreef:
Vreselijk zeg...

Ik heb dingen die ook niet lopen, zelfs gratis dingen niet (tegen verzendkosten).
Containers zijn vanmorgen geleegd dus ik ga gewoon de rest weggooien.

Gratis dingen misschien hier in weggeeftopic? Mocht daar ook niet gereageerd worden, misschien kringloop?

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 20:55

Ik heb weer wat moois.. ongeopend Rituals pakket te koop, krijg ik een mail dat ze er 10 euro voor bieden (winkelwaarde 28,50)

Dus ik geef aan dat mijn prijs vast is.

Krijg ik: Jammer, ze zijn nu in de uitverkoop!

Heb nu gezegd dat ze hem dan lekker daar moet kopen! :')

Normaal reageer ik er niet op, maar dit vind ik zo'n dooddoener! Omdat het volgens haar in de uitverkoop is, moet ik het maar bijna gratis wegdoen? :')

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 21:05

Ik heb juist super ervaringen gehad met marktplaats de laatste tijd.. laatst mijn eerste eigen bank opgehaald, nog zo goed als nieuw, voor niks.

Kijk ik voor de gein even op het label wat eraan zit, blijkt het een bank van Goossens te zijn die nieuw 1000 piek kost.. :$

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 21:10

wat betreft die koper uit Estland, dat kan wel maar dan betaling rechtstreeks op jouw rekening laten overmaken. Dus geen cheques, geen betaling via Western Union of Paypal.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 09:00

Irisjeeh1999 schreef:
gribaldi schreef:
Vreselijk zeg...

Ik heb dingen die ook niet lopen, zelfs gratis dingen niet (tegen verzendkosten).
Containers zijn vanmorgen geleegd dus ik ga gewoon de rest weggooien.

Gratis dingen misschien hier in weggeeftopic? Mocht daar ook niet gereageerd worden, misschien kringloop?

Heb ik het opgezet :)
Kringloop kan ik het ook nog brengen :j
Bedankt.

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 09:49

Op facebook doet gratis het ook altijd erg goed!

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 09:50

Ja heb ik een poos gehad, dan zeggen mensen er om te komen en vervolgens komen ze niet opdagen :')
Mijn kliko is er dan vast ook heel blij mee :P

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 10:36

Kinke schreef:
wat betreft die koper uit Estland, dat kan wel maar dan betaling rechtstreeks op jouw rekening laten overmaken. Dus geen cheques, geen betaling via Western Union of Paypal.

Western union krijgt ts het cash niks mis mee :)

KentaroJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 10:42

MP waarschuwt juist wanneer je zaken doet met iemand in het buitenland het niet via western Union te doen!

Helaas wordt de Western Union money transfer vaak gebruikt voor fraude en oplichting. Het is dan ook zaak om de tips van GWK Travelex & Western Union goed te lezen, zodat fraude voorkomen kan worden...

Fraude preventie
De Western Union® Money Transfer service is een makkelijke manier om geld te versturen naar mensen die u kent en vertrouwt. Als u echter geld moet versturen naar iemand die u niet goed kent, loopt u een risico op fraude. Omdat we consumentenbelangen hoog in het vaandel hebben, raadt Western Union® u aan om uzelf tegen fraude te beschermen door de volgende aandachtspunten in het achterhoofd te houden:

Wees op uw hoede wanneer:
* U een aanbod ontvangt dat te mooi om waar te zijn lijkt, zoals een ongelooflijk koopje (bijvoorbeeld een auto) of een zeer moeilijk verkrijgbaar product.
* U het winnende bod hebt gedaan in een online veiling en met een verkoper te doen hebt die alleen een overboeking accepteert als betaling.
* U te horen krijgt dat u een loterij of een prijs hebt gewonnen, maar eerst belasting of een vergoeding moet betalen voordat u de prijs in uw bezit krijgt.
* Iemand reageert op uw advertentie en beweert dat hij uw huisdier of sieraden heeft gevonden en u vraagt om geld te verzenden als beloning of vergoeding van de transport- of verzendkosten.
* U iets heeft verkocht en een cheque ontvangt voor een bedrag dat veel hoger ligt dan uw vraagprijs, en u wordt gevraagd om het extra bedrag over te maken.
* U een gunstige lening krijgt aangeboden, maar vooraf een vergoeding moet overmaken of de eerste termijnen moet voldoen via een overboekingservice.
* U een telefoontje krijgt van iemand die beweert politieagent of ziekenhuismedewerker te zijn en die geld vraagt voor een borgsom voor een medische behandeling van een familielid of bekende.

Zorg ervoor dat u altijd:
* De persoon kent naar wie u geld verzendt.
* Goederen en diensten koopt van bekende en vertrouwde bronnen.
* Betaalt voor aankopen via online veilingen op een andere wijze dan per overboeking.
* Extra voorzichtig bent als u goederen koopt van of verkoopt aan personen die in een ander land wonen, met name wanneer het gaat om populaire spullen waarvoor veel geld wordt geboden.
* Een transactie afbreekt wanneer iemand u vertelt hoe u moet reageren op vragen die worden gesteld door Western Union®. Dan weet u zeker dat u met fraude te maken hebt.
* Navraag doet bij de Kamer van Koophandel of het lokale equivalent als u niet zeker weet of u een bedrijf kunt vertrouwen.
* Contact opneemt met de instelling die de consumentenbelangen in uw land behartigt als u denkt dat iemand u probeert op te lichten.

Onthoud:
* De Western Union® Money Transfer-service is een makkelijke manier om geld te verzenden naar mensen die u kent en vertrouwt.
* De service is niet bedoeld om geld te verzenden naar iemand die u niet kent.
* Western Union® biedt geen escrow-service en is niet verantwoordelijk voor de kwaliteit of het al dan niet leveren van goederen of diensten.
* Geld verzenden met gebruikmaking van een fictieve naam van de ontvanger biedt geen bescherming wanneer u zaken doet met een vreemde. Doe het niet.
* Indien beschikbaar, is de “Testvraag”-functie bedoeld voor noodsituaties waarin de ontvanger zich niet kan identificeren. Deze functie mag niet worden gebruikt om het tijdstip van de betaling van een transactie te manipuleren.
* Op enkele uitzonderingen na zijn verzendcontrolenummers (MTCN's) niet vereist om geld af te halen. Als iemand u iets anders vertelt, vraag het dan na bij Western Union®.
* Wanneer een aanbod te mooi klinkt om waar te zijn, dan is het dat waarschijnlijk ook.
* Geef uw transactiegegevens nooit aan derden

(bron: [url=http://www.travelex.com/nl/personal/WU_fraud.asp?content=wu&lang=NLD: GWK Travelex / Western Union[/url: )

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 10:44

ik vind de info over een betaling via cheque dan wel onvolledig. Of het bedrag hoger is doet er niet toe, een cheque is geen betrouwbaar betaalmiddel. Als blijkt dat hij vals is kan het geld zelfs een half jaar later nog weer van je rekening worden gehaald. Nooit via een cheque laten betalen!

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 10:45

shilady schreef:

Hoe dan? Iemand staat zo opeens aan de deur om het geld te overhandigen?

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 10:55

Ik dacht dat je bij western union 't wel gewoon op kon halen. Maar enige ervaring die ik ermee heb is dat 't niet helemaal lukte allemaal. Nu was dit wel met betrouwbare mensen, dus geen probleem. Maar 't ging toen nog niet zo soepel allemaal.

Hier eigenlijk alleen maar goede ervaringen via marktplaats. Mooi hoofdstelletje voor weinig gehaald. Wel een verkoper die ineens niet meer reageerde, maar goed, (hij verkocht bitten) had 'm toch niet meer nodig.

En nu vanmiddag als 't goed is zadeltje ophalen van iemand hier op bokt. Hopen dat het past!

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 15:54

Kinke schreef:
shilady schreef:

Hoe dan? Iemand staat zo opeens aan de deur om het geld te overhandigen?

Nee je gaat naar de dichtstbijzijnde gwk of western union om het geld op te halen met de code die de verkoper jou heeft gegeven. Eerst het geld daarna zadel versturen

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 15:57

Dat is toch totaal niet praktisch? Zou toch echt een eind moeten rijden voor zo'n kantoor

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 17:46

Ik word zo moe met mensen die gaan bieden en dan gaan zeggen dat de vraagprijs veel te hoog is...
Net heeft iemand even gehoord dat ze niet verplicht zijn om het te kopen en dat ze zelf bieden dat als ik wil er 5x de nieuw waarden voor kan zetten als vraagprijs ik dat toch zelf mag uitmaken. Zit 60 euro onder de nieuw prijs en incl verzenden. Ik vind dat het dat nog waard is. Wie is een eventuele koper dan om te gaan bieden en als ik een tegen bod doe. Hoef ik niet zulke commentaar als ik een vraagprijs in heb gesteld.

Sommige mensen

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 20:47

Ik ben eens benieuwd, zondag en maandag zouden er weer 2 mensen langskomen voor men fiet. Hopelijk komt er 1 vd 2 en krijg ik hem daadwerkelijk verkocht.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 12:00

Nu was ik zelf de rare denk ik...

Had op Facebook wat setjes aangeboden en iemand was geïnteresseerd in alleen de 3paar Peesbeschermers. Nou prima die wil ik ook wel los verkopen. Ik vandaag alle spullen bij elkaar zoeken, vond maar 1 paar. Wat bleek, ik was vergeten dat ik de andere twee paren al verkocht had. Ik netjes een bericht gestuurd en alvast het geld terug gestort van de twee paar die ik niet meer had en uiteraard wilde ik de andere wel opsturen. Nouja toen hoefde het helemaal niet meer voor de koper. Dus alles terug gestort.
Fouten maken is menselijk hoop ik...

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 12:31

Heb ik ook een keer voor gehad Fjordjes!
Een hoop kleding verkopen. Toen een deel verkocht en een paar maanden erna nog maar eens de hele zooi erop.
Leuk bod gehad voor een paar items dus alles bij elkaar zoeken, blijkt dat ik 2 items niet meer had.
Gelukkig nog niks gestort ofzo maar wel rot voor de koper, ze vond het zo een leuk jurkje.

MarleenM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 15:59

Ik had van de week ook even iets vervelends..

Had 5 spijkerbroekjes voor mn zoontje gekocht en gevraagd of ze het via kiala wou versturen.
Geen enkel probleem zei ze..
Geld over gemaakt en dat was goed aangekomen
Maandag kreeg ik een berichtje dat ze te laat thuis was en het dinsdag weg bracht..
Dinsdag kreeg ik een berichtje dat ze voor een dichte deur stond en het woensdag weg bracht.
Woensdag kreeg ik een berichtje dat ze op het wegbreng punt kwam en bleek dat ze een account moest aanmaken en nu zou ze het donderdag of vrijdag wegsturen.

Ik gisteren berichtje sturen of het gelukt was want had niks meer gehoord.
Kreeg ik een kortaf berichtje terug, kiala is te ingewikkeld, maar het rest bedrag voor postnl maar over, iets anders doe ik noet meer..

Nou is dat niet zo'n wereldbedrag maar het schoot me een beetje verkeerd en heb dus een berichtje gestuurd dat ze het geld terug mag storten.

Baal er wel een beetje van, neem aan dat ze op heeft gezocht waar het wegbreng punt zit, had ze toch meteen kunnen zien hoe het werkte..

Maarja vind het nou wel prima, heb ook nog geen antwoord gehad op mn reactie.

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 18:28

Dat is balen dushi! Als ze gewoon gekeken had had ze dit kunnen voorkomen lijkt mij.

Mooie hondenmand op de kop getikt! Ik dacht dat het perfect zou zijn voor mijn hond. Helaas is haar bips dikker dan ik dacht en was ie echt te klein :')

Gelukkig heeft mijn mams een kleiner hondje dus nu staat ie daar!

Maar wel een fijne afhandeling!