Ergernissen op het openbaar vervoer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 18:04

Vanmorgen toen ik weg ging waren ze allemaal hekken aan het plaatsen op station Tiel.. Ik woon er letterlijk paar honderd meter vandaan en ik wil gewoon naar huis ja :')

Trein is overigens wel heel lang! Dus de drukte verspreidt zich aardig over de lengte. Alsnog moet de helft staan maar oke, it's something :+ Gemeente Tiel zegt ook overal dat je met OV naar Appelpop moet komen, maar dat is gewoon mooi poedersuiker want met 2 sprinters per uur werkt dat niet.

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 19:12

maava schreef:
Mo_86 schreef:
Ook irritant: buschauffeurs die zomaar ergens op de route minutenlang stil blijven staan.

Heb dit tot nu toe nog maar twee keer gehad, en weet van beide keren mogsteeds niet waarom ze dit doen.

Bij ons stoppen ze alleen als ze te vroeg zijn.. Zeker als het niey druk is kan de bus 10 min te vroeg op het eind zijn als ie niey tussendoor stopt.

Voorlopig geen ellende met het openbaar vervoer.. :):)
Beetje banketstaaf. Bus te vroeg, bus gemist. :+

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-16 18:56

Geen ergernis, maar dit is niet grappig als je dit overkomt :=

Afbeelding

Anoniem

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-16 19:04

Die zal wel direct op non-actief gesteld worden gok ik :=

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-16 19:26

Ik denk het ook :=

En ik snap het ook niet, hij heeft niet alleen het sein gemist, maar vanaf het station dat kun je die spoorwegovergang heel goed zien en horen. Snap dus echt niet dat die machinist gewoon doorgereden is :n

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-16 19:39

Snap niet dat ie op non actief is gezet. Enkeltje UWV had ie moeten krijgen

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 01:53

purny schreef:

Was je er bij toen het gebeurde? Heb je meer verstand van het machinistenvak dan de gemiddelde machinist? Zie je zelf nooit iets over het hoofd in het verkeer?
Het is een machinisten eer te na om een rood sein te missen dus doen ze daar alles aan om dat te voorkomen. Maar ook een machinist is maar een mens en kan fouten maken. Sowieso zal ook dit geval worden onderzocht door mensen met verstand van zaken en moet de machinist maandag een paar niet zulke leuke testen maken. Aan de hand van die uitslagen zullen experts hun oordeel gaan vellen en is het aan hun en aan de baas van de machinist om over zijn toekomst te oordelen. En gelukkig maar dat die onderzoeken er zijn zodat het in de toekomst misschien voorkomen kan worden.

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 07:20

En dan rijden er ineens om deze tijd geen treinen naar Elst, want redenen (ja.. "Het is zondag", maar dat is een poedersuiker als ze normaal wel rijden). De eerstvolgende gaat om 7.37, maar dat is te laat. Dus nu wordt ik opgehaald, maar het is wel om voor degene die me op komt halen...

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 09:34

purny schreef:

Oordeelt niet opdat ge niet geoordeeld zult worden.

We hebben geen idee van de omstandigheden, en iedereen maakt fouten. Laat het aan de betrokken partijen over om daar een afgewogen oordeel over te vormen... maar heksenjachten, lynchpartijen en volksgerechten zijn al enige tijd uit de wet, en iemand om 1 fout meteen diep in de problemen te storten (het is niet eens slecht afgelopen) is nergens goed voor.

daffieduck83

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 18:55

Vanochtend was mijn reis niet supergoed geregeld, al was ik wel binnen mijn marge in Utrecht aangekomen. Wilde van Gouda naar Utrecht. Vanwege werkzaamheden was er tot Woerden busvervoer, maar de bussen hadden last van de afsluiting van de A12 door de politie en werkzaamheden aan de weg in Gouda en de trein had nog naweeën van een aanrijding. Was ook voor de medewerkers erg veel stress.

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 09:42

Blèrende duitsers in de stiltecoupé. En het zijn er een stuk of 10 :')

DearLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 17:09

Dat ik vandaag al voor de 2e keer deze week in de file sta. Tuurlijk we moeten van a naar b komen maar ik snap niet dat je moedwillig een file in rijd wetende dat je er sowieso 2 uur in zit.

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 21:10

DearLove schreef:
Dat ik vandaag al voor de 2e keer deze week in de file sta. Tuurlijk we moeten van a naar b komen maar ik snap niet dat je moedwillig een file in rijd wetende dat je er sowieso 2 uur in zit.

huh? In de bus?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 21:20

DearLove schreef:

Misschien omdat je anders niet thuis kan komen?

Walkure

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 21:27

Van die mensen die zo hard praten in de trein dat het mijn koptelefoon en muziek het niet meer kunnen overstemmen.. om 7 uur s'ochtends.. ;(

DearLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 21:53

purny schreef:
DearLove schreef:

Misschien omdat je anders niet thuis kan komen?

Er zijn genoeg andere mogelijk vervangemde routes die ook nog langs alle haltes komen. Alternatieven genoeg die maar 5 minuutjes langer duren dan de normale route.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 22:00

DearLove: dat lijkt me best iets waar je de busmaatschappij over kunt mailen. Misschien passen ze de route / regels aan, of misschien hebben ze een goede uitleg waarom het niet kan.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 07:54

Wanneer je trein uit 4 stellen bestaat in plaats van 10 waardoor het op station Tiel al stampvol was en op Passewaaij de helft niet meekon... :=

maava

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 10:09

Wanner je bushalte een strookje gras met een bord naast een 70 weg is. :Y)
Heb al van meerdere gehoord dat ze nooit bij deze halte stoppen en dat we wel durven zo naast de weg. :=
Tja, andere haltes moet ik 15 min voor lopen.

@Ghostattack
Op Zwolle doen ze dat ook vaak met de trein naar Leeuwarden. De drukste om 17:23 word altijd gehalveerd.

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 12:09

Een man die bang was dat hij niet optijd uit de trein zou komen en iedereen die op "zijn" pad stond wegbeukte. Oa ik dus :')

mie123gie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 23:11

Dat ik te klein ben om boven alle zaken mannen in de tram uit te komen. Zelf nadat ik naar de chauffeur had geschreeuwd, met de vraag of de achter deur open kan zodat ik uit de tram kon, werd de deur niet open gedaan omdat ik niet gezien werd. Ik ben 1,80 maar ik was omringd door mannen van rond de twee meter dus ik viel niet meer op :')

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 23:34

WoW dan zou ik helemaal lang blijven staan xD 1,60 lol

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 23:55

Dat ze passagiers gaan tellen in de minder drukke treinen..

Want maandag moesten er zelfs passagiers in het hokje van de wc (arrivatrein) staan.. Gaan ze dinsdags, om dezelfde tijd, langs met een klikker om het aantal passagiers te tellen. Hiermee kunnen ze dus ook de drukte bepalen en nadenken over mogelijke oplossingen. Uiteraard zaten/stonden er dinsdags een stuk minder passagiers in de trein dan maandags.

Voor ons dus weer geen uitzicht op een mogelijk extra treinstel. Vorig jaar namelijk hetzelfde voorgevallen.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 09:05

Joaltijd schreef:
Dat ze passagiers gaan tellen in de minder drukke treinen..

Want maandag moesten er zelfs passagiers in het hokje van de wc (arrivatrein) staan.. Gaan ze dinsdags, om dezelfde tijd, langs met een klikker om het aantal passagiers te tellen. Hiermee kunnen ze dus ook de drukte bepalen en nadenken over mogelijke oplossingen. Uiteraard zaten/stonden er dinsdags een stuk minder passagiers in de trein dan maandags.

Voor ons dus weer geen uitzicht op een mogelijk extra treinstel. Vorig jaar namelijk hetzelfde voorgevallen.

Waarom moeten ze überhaupt nog met zo'n klikker rondlopen? Ze kunnen toch precies zien hoeveel mensen er wanneer bij welke Arrivapaal in- en uitchecken?

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 09:14

Pff ik heb al vaker dat de bus op een bepaalde tijd niet komt opdagen en soms tot 3x niet maar gisteren stond ik 20 minuten te wachten op de bus omdat de bus eerder niet langs reed.. vervolgens pak ik de volgende en zie ik 2 haltes verder 700m max. Dezelfde lijn voor mij rijden.. ik geloof dat er ipv binnendoor dus via de snelweg wordt gereden. Mijn halte zit net voor de afrit namelijk. Want het was niet druk geen file en het kan nooit dat er op die 700m een file is geweest oid... frustratie dat belgische ov..