Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sammie schreef:Dat is al zo lang aan de gang. Een persoon is eerder geneigd om te helpen dan een groep. Men wacht dan ook op elkaar. T gekke is... Als in een groep een persoon in actie komt komt de rest ook in actie.
KingYasFenn schreef:(SCHRIK NIET)
Kan het zo zijn dat mensen kleuren anders zien?
als in, dat mijn paars helemaal niet gezien wordt als jouw paars..
en dat doordat wij als kinderen plaatjes voor onze neus krijgen waarbij dan wordt gezegd 'dit is paars'..
dan nemen wij het over.. en weten wij allebei als wij paars zien, dat wij het over paars hebben.
Maar, kan het dan zo zijn, dat onze ogen toch net wat anders werken en communiceren..
dat in mijn hoofd het beeld paars er net wat anders uitziet als het beeld wat jij bij paars hebt?
uiteindelijk merken wij dat natuurlijk niet van elkaar.
omdat wij die kleuren zo geleerd hebben.. en dat paars paars is, en geel geel is, en rood rood is,
maar of wij het in ons hoofd allemaal gelijk zien is natuurlijk maar de vraag..
(en dan bedoel ik niet kleurenblind!)
maar echt puur dat we onderling de geleerde kleuren toch net wat anders zien.. maar door de benaming weten we allemaal waar we het over hebben..maar in ons hoofd zien ze dus misschien anders..?
Amber7777 schreef:KingYasFenn schreef:(SCHRIK NIET)
Kan het zo zijn dat mensen kleuren anders zien?
als in, dat mijn paars helemaal niet gezien wordt als jouw paars..
en dat doordat wij als kinderen plaatjes voor onze neus krijgen waarbij dan wordt gezegd 'dit is paars'..
dan nemen wij het over.. en weten wij allebei als wij paars zien, dat wij het over paars hebben.
Maar, kan het dan zo zijn, dat onze ogen toch net wat anders werken en communiceren..
dat in mijn hoofd het beeld paars er net wat anders uitziet als het beeld wat jij bij paars hebt?
uiteindelijk merken wij dat natuurlijk niet van elkaar.
omdat wij die kleuren zo geleerd hebben.. en dat paars paars is, en geel geel is, en rood rood is,
maar of wij het in ons hoofd allemaal gelijk zien is natuurlijk maar de vraag..
(en dan bedoel ik niet kleurenblind!)
maar echt puur dat we onderling de geleerde kleuren toch net wat anders zien.. maar door de benaming weten we allemaal waar we het over hebben..maar in ons hoofd zien ze dus misschien anders..?
Deze vraag ik mij nu echt al zeker 5 jaar af!
ImkeTarek schreef:Maar dan heeft voor dat kind de kleur van huid en dat potlood nog steeds dezelfde kleur, dus pakt ie voor de huid dezelfde kleur als ieder ander kind.
Maar dit onderwerp is al meerdere keren in dit topic besproken
BeSen schreef:Ja he, de overheid verwacht dat je ouders altijd bijschieten maar dat dien ze niet en dan moet jij het maar zien te overleven volgens hun..
Gracezellaa schreef:Dmv lenen. DUO biedt zeer voordelige leningen. Later als je je studie afgerond hebt en een baan hebt, zul je deze lening gemakkelijk weer terug kunnen betalen.
Edit: Wbt het bericht hierboven; beetje rare reactie van je vader naar mijn mening. Ook studeren hoort bij het groot brengen van je kinderen, wat natuurlijk geld kost. Dat weet je toch al als je aan kinderen begint?
Gracezellaa schreef:Dmv lenen. DUO biedt zeer voordelige leningen. Later als je je studie afgerond hebt en een baan hebt, zul je deze lening gemakkelijk weer terug kunnen betalen.
Edit: Wbt het bericht hierboven; beetje rare reactie van je vader naar mijn mening. Ook studeren hoort bij het groot brengen van je kinderen, wat natuurlijk geld kost. Dat weet je toch al als je aan kinderen begint?
JolisaJ schreef:Als je een baan kan vinden wel ja... Anders wordt terug betalen nogal lastig.
Ik moet mijn studie ook zelf betalen, dat kunnen mijn ouders echt niet zomaar uit hun mouw schudden. Vind dat ook echt geen rare reactie, het leert je ook een stuk zelfstandigheid.
BeSen schreef:Tot je 18e krijg je je studie toch vergoed?
Liselot schreef:Is het trouwens niet meer zo dat als je kan aantonen dat je ouders niet meebetalen aan je studie, maar je zelf alles betaald dat je meer stufie en evt aanvullende beurs krijgt?
Ik heb trouwens ook flink moeten lenen. Het terugbetalen van die lening kan trouwens op draagkracht, dus het maandbedrag valt enorm mee.