Rare mensen op marktplaats deel 5!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Saskiaatje

Re: Rare mensen op marktplaats deel 5!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 18:17

Dat is echt genaaid. :\

Tijdje terug m'n gitaar op MP gezet. Krijg ik op zaterdag een mailtje van een meisje dat ze de gitaar wil hebben voor iets onder m'n vraagprijs, ik ging akkoord en zij mailde dat ze hem zondag met d'r vader op zou komen halen. Een uur voordat ze zou komen word ik gebeld, d'r vader aan de telefoon, ze had helemaal (nog) geen toestemming om een gitaar te kopen, het was allemaal achter zijn rug om gegaan, dus nu kwamen ze niet.

Nou ja, kan gebeuren, jammer. Sinds zondag m'n brommer op MP staan, word ik gisteren gebeld door een knul. "Ik wil je brommer graag overnemen, voor je vraagprijs", dus ik blij. Afgesproken voor half 8 's avonds. Word ik om 7 uur gebeld. Z'n vader. >;) Zijn zoon mag nog helemaal geen brommer en wilde achter zijn rug om langskomen en de brommer kopen en overschrijven, dit ging natuurlijk niet gebeuren, dat 'begreep ik wel toch'? Ja hoor, heel begrijpelijk, maar wel behoorlijk irritant.

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 18:28

:(:) dat is balen.
Maar wees blij dat je gebeld bent, en niet uren hebt zitten wachten

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 18:34

Ja, da's waar. :j
Alleen had ik de brommer helemaal schoon gemaakt, vanuit de tuin naar voren gebracht (door het huis, we hebben geen buitenom :')) en een kwartiertje gereden om 'm warm te krijgen.

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 18:34

dat is inderdaad balen !

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 19:54

Je zou je kopers toch bijna vragen om een kopietje van hun identiteitsbewijs :))

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 20:04

Ik heb het eerste bod op het badkamerkastje *\o/*

50 euro, vraagprijs is 600 -O-

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 20:08

Wat is dat voor supersonisch badkamerkastje dat het 2de hands nog €600,- kost?

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 20:08

Ohh dat is dan een flinke tegenvaller:(

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 20:12

Er zit een marmeren blad op, maar het is ook een vraagprijs :)

_JTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 20:30

Hier weer een goede ervaring! Vriendlief werd gister gebeld voor de achterlichten van zijn auto (verkoopt de auto in onderdelen) en die jongen wilde ze vandaag komen ophalen tussen 17.00u en 17.30u. Vriendlief gister de achterlichten van de auto gehaald en thuis neer gelegd.
Vandaag om 17.45 nog niemand gezien dus maar aan het eten begonnen. Hadden we net het eten klaar en opgeschept gaat om 18.15u de bel. Was het toch nog de koper voor de achterlichten :)
Twee minuten binnen geweest, geld gegeven en was weer weg!

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 23:38

Ik kom mij even weer melden.

Iets vaags.

Ik ben op zoek naar een boek. Nieuwprijs 50 euro, best prijzig. Dus een advertentie geplaatst.
Meneer reageerde en mocht een bod doen. Dacht begin laag en heb 17,50 incl. geboden.
Meneer ging akkoord, maar stuurde zijn betaal gegevens in een aparte bijlage mee.
Ik kon de bijlage niet openen via telefoon dus vroeg hem de gegevens in de mail te zetten.
Dit wilde hij wel, maar dan naar mijn eigen mail en dus niet via marktplaats mail.
Hij mailde met een gmail account.

Ergens krijg ik een beetje een naar onderbuik gevoel.
Maar wil het boek supergraag hebben.

Heb al gecheckt bij mijn politie, al gegoogeld op zijn naam en rekeningnummer. Maar niets gevonden.

Wat zouden jullie doen?

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 23:44

Desnoods een nieuwe mail aanmaken hiervoor. Kan ie er vrij weinig mee mocht t geen zuivere koffie zijn..

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 23:48

Heb al mail van hem op mijn gewone adres, hij heeft mijn adres ook al(iets te snel gegeven).

Geld nog niet over gemaakt, vind het zo gek. Waarom niet gewoon via marktplaats mail.
Heb ik nog nooit eerder mee gemaakt, hij zei dat hij het persoonlijker vind via normale mail.
Maar hij stuurde de gegevens in eerste instantie mee als bijlage in de marktplaatsmail. Kunnen ze de bijlages wellicht niet zien?

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 08:35

Kitty, ik zou daar persoonlijk niet mee verder gaan. Het is ontzettend vaag! Er zijn vast wel meer mensen met dat boek. Je zou ook eens op bijvoorbeeld bol.com kunnen kijken, daar hebben ze ook tweedehands.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 08:45

ik heb een koper voor mijn lens, voor de prijs die ik ook wel

alleen wel duidelijk een buitenlander (naam en half engels half nederlands typen) en ik heb natuurlijk geantwoord met voornaam (dus hij weet dat ik vrouwelijk ben)
Gek genoeg vind ik alleen zijn niet prettig dan zeker ook omdat er een tijd afgesproken wordt dat normaal elke kip zit te eten....( en ik een klein kindje heb)
Zorgen dat manlief thuis is want t gaat om behoorlijk wat geld

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 08:58

Als je er al zo'n voorgevoel bij hebt, zou ik absoluut zorgen dat er nog iemand thuis is!! Liever voor niets, dan achteraf spijt!

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 09:01

ja daarom, ben normaal echt geen angsthaas, maar iets in mij vind het niet prettig
misschien ook louter toeval dat hij tig vragen had via de mail , ik 1 x antwoordde met voornaam en hij toen zei: ja is goed wanneer kan ik komen halen

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 09:03

Je hebt groot gelijk hoor! (en zo raar is het niet als je man rond etenstijd thuis is :+ )

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 10:37

Had gister ook een raar gevoel..

dekje gevonden die ik graag wil hebben, maar.. die verkoper was maar één daag actief.
Gelukkig redelijk te doen met de bus. Dus ik dacht, ik gok het erop..
Gemaild om de vraagprijs, kreeg ik al 59,50 inclusief verzendkosten terug..
Dus ik tegen beter weten maar terug gemaild hoeveel het werd als ik het op kwam halen..
Kreeg ik terug, als je het goed vind verzend ik het liever in verband met werktijd. Ik kan er wel tien euro af doen voor jou!

Ehhh.. Dacht het niet vrind. Dingen wel kunnen posten als je zulke rare werktijden hebt? No way Jose.. :=

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 11:05

dat had ik laatst ook seline.
Was 1 minuut van mij vandaan maar mocht het niet op komen halen vanwege werktijden ....

idioot hoor.

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 11:45

ik zit alweer 45 min te wachten :z
Als ze nu nog komt laat ik d'r voor de deur staan :')

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 11:49

Hier zit ik ook te wachten op iemand die nog moet komen maar al te laat is. Maakt voor mij nu niet uit, want hoef niet weg en ben gewoon in huis bezig.
Nu heeft degene het al vooruit betaald haha. Wilde graag ergens een hele partij van die ik speciaal moest bestellen. Ja prima maar dan graag vooraf betalen. Was geen enkel probleem en stond er een uur later al op....

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 11:56

Ik vraag juist altijd als 'test' of ik op kan komen halen. Als dat niet kan, haak ik meteen af!
Kityy1985, die man wil anoniem blijven dus dat is geen zuivere koffie volgens mij, ik zou geen geld overmaken! Vraag voor de gein eens of je het toch op kan komen halen omdat je er toevallig in de buurt moet zijn binnenkort!

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 12:12

Mevr. is geweest dus de alles is opgehaald.
Helemaal excusus dat ze ruim een uur te laat was.

nikolletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 12:19

Toch fijn dat er nog excuses gemaakt worden, dat is ook wel eens anders....

Had pas gereageerd op enkele bianca boekjes, mail terug dat er vandaag een partij binnen was gekomen waar ik ook wel boekjes van kon overnemen. Waren 25 titels die ik nog niet had dus ik dacht mooie deal te hebben gesloten, helaas, bokker was zo lief om het voor me af te halen en dan te verzenden naar mij dus die beste verkoper dat terug gemaild maar nooit geen reactie weer gehad.
Vond het al verdacht, adres wat hij bij zijn gegevens had staan was een heg op google maps, ook in omgeving vanalles te vinden behalve zijn huis, blij dat ik niet geld heb overgemaakt, denk dat ik dan echt was opgelicht...
Vraag tegenwoordig ook maar om het op te halen omdat ik er 'toevallig' in de buurt kom een week later ofzo haha! Meestal kan het niet en dan haak ik gelijk maar af