Rare mensen op marktplaats deel 4!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 12:03

Ik heb een paar dagen terug naar iemand gemaild voor een aquarium.
Wil graag weten wat voor prijs ze er ongeveer voor willen.
Heb nog steeds niets gehoord en inmiddels al 4 biedingen gedaan.
Nu baal ik er van dat er geen telefoonnummer bij staat :')

kiki1976

Re: Rare mensen op marktplaats deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 13:06

Hahhah ik lig hier helemaal in een deuk.

Word ik gebeld door een meneer. Hij vraagt naar zadels die ik aanbied op oa mp.
Begint hij erover dat een vriend van hem ook zadels verkoopt. en dat ik die maar eens moest bellen :?
Want hij verkocht Billy Cook western zadels en zocht verkooppunten...

Vond het maar een vaag verhaal en heb gezegt dat die gene mij maar een mail moest sturen met verdere info.
Ik vertrouw het namelijk voor geen meter haha.

Met de avond belde die meneer weer. Want hij mocht terug bellen. Uhh nee die vriend moest het mailen.
Nee maar die heeft geen internet en ik moest hem bellen.
Kreeg een naam + telefoonnummer.
Na te hebben gezocht op google kwam ik uit op een fokker van QH. Maar verder niets over de zadels.

Nou laat maar zitten, want ik heb het gevoel dat dit gewoon niet klopt (gestolen zadels of zo).
En heb zelf niet gebeld.

Nu werd ik nu dus net weer gebeld door die meneer, want zijn vriend was bij hem en hij gaf de telefoon over.
(heb ik dit hahah)
Nee hij had diverse westernzadels van Billy Cook te koop. Koste maar €150.- en € 25.- voor halter (hij bedoelde hoofdstel).
Inch maat wist hij niet, boommaat wist hij niet, foto's had hij niet. Maar zou dat wel even kunnen opmeten en foto's konde er gemaakt worden.
Toch maar ff gevraagt waar de zadels vandaan komen. Nee die heeft hij laten maken en over laten komen uit India.
Aha dus het zijn geen echte Billy Cook zadels.. Vonden ze niet leuk, maar beweerde wel net zo goed.

Hahahah als ik die wil bestel ik ze zelf wel in het buitenland bv via alibaba of zo

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 13:08

Poeh hee zeg.... 1 van de vele redenen waarom ik niet via de telefoon werk, je krijgt zulke mafkezen aan de lijn :P

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 13:08

Nou ik had weer een leuke gisteren..

Heb een krultang te koop staan.. Krijg ik reactie van een vrouw dat ze wel interesse heeft. Prima, bedrag genoemd (wat een zeer lage prijs is voor een nieuwe krultang) en gevraagd of ze hem op wil komen halen of verzenden. Nou ze woonde in dezelfde stad dus ze kon 'm wel komen ophalen. Maar de prijs vond ze teveel... bied ze de helft. Uuhm sorry mevrouw, maar dan kan ik hem net zo goed zelf houden. :+ na een paar berichtjes heen en weer gaat ze toch akkoord met mijn VP.

Dus ik mijn adresgegevens doorgestuurd en de vraag wanneer ze hem wil komen halen. Stuurt ze me een bericht dat ze dat te ver vind, ze woont zelf aan de andere kant van de stad. Of we niet in het centrum konden afspreken? Nouja, ik wil van t ding af dus heb het maar gedaan, moest toevallig nog wat doen in t centrum dus kon die krultang wel meenemen.

Sta ik op de afgesproken plek te wachten, niemand te bekennen. Na 20 minuten wachten maar weg gegaan...

Een halfuur later krijg ik een bericht dat het haar niet meer ging lukken om te komen (je meent het -O- ) en of we een andere dag kunnen afspreken? Wat een lef :')
Heb een berichtje terug gestuurd dat ze als ze de krultang nog wil maar moet komen halen bij me thuis en dat ik het anders aan iemand anders verkoop.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 13:33

pmarena schreef:
Poeh hee zeg.... 1 van de vele redenen waarom ik niet via de telefoon werk, je krijgt zulke mafkezen aan de lijn :P

Nee ik ook niet, maar je ontkomt er helaas niet altijd aan....
Maar soms word je wel eens gek van alle telefoontjes. Laatst was ik op zondag aan het rijden en dan leg ik m'n telefoon altijd in m'n kast.
Kom ik daarna terug zie ik dat ik 15 gemiste oproepen had (binnen een half uur).....Die had wel heel veel geduld dacht ik zo.
Ging ook nog over iets wat ook gewoon op de site vermeld staat hahaha

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 13:34

Als er nou nog zeer gemeende excuses en een verklaring bij komen, dan is het nog wat anders dan zo nonchelant "het gaat niet meer lukken, wanneer spreken we weer af" :P

Echt waardeloos.

Ik had het ook met een gratis af te halen pony van weidegenootje, die had ik op Bokt gezet.

Was 1 Bokker super-enthousiast, misschien wel 100 PB's heen en weer gestuurd met allemaal verhalen en vragen en plannen, heel serieus plannen aan het maken, ze wilde het beestje echt heel graag hebben dus beestje er voor vast gehouden totdat ze het een zeker weekend zou komen halen en mee zou nemen.

Meiden dat hele diertje en de spulletjes opgepoetst, klaargezet en afscheid genomen. Is het tot 3 keer toe afgezegd op het allerlaatste moment of toen we al bij die pony waren, grrrrrrr!
Auto kapot, dat soort dingen weet je wel, Dan voel je al nattigheid maarja het KAN waar zijn....en nog steeds heel enthousiast, ook als ik vroeg van zeg het nou als je het toch niet wilt, dat is niet erg maar dan weet ik het tenminste.

En dan was het nee hou haar alsjeblieft voor me vast, we komen volgend weekend echt, dit en dat regelen, zus en zo...enorm enthousiast en bang dat het niet door zou gaan. Nouja dus toch weer een weekje vasthouden en weer voor jan lÜl alles spik en span klaarzetten....komt de afzegging dat het bij nader inzien toch wat te ver rijden is en dat ze een andere gaan halen die dichterbij staat.

FuGeLiCu

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 13:36

Heb de laatste tijd vaak dat mensen via de mail op een advertentie reageren met een bod of vraag. Dan mail je netjes terug en hoor je vervolgens nooit weer wat! Wat is de moeite om even terug te mailen ook als je geen belangstelling meer hebt denk ik dan...

En idd, het slechte lezen, dus dingen die je had kunnen weten omdat ze in de advertentie staan vragen of ontdekken als je er bent om iets op te halen, is ook heel herkenbaar!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 13:40

kiki1976 schreef:
pmarena schreef:

Nee ik ook niet, maar je ontkomt er helaas niet altijd aan....
Maar soms word je wel eens gek van alle telefoontjes. Laatst was ik op zondag aan het rijden en dan leg ik m'n telefoon altijd in m'n kast.
Kom ik daarna terug zie ik dat ik 15 gemiste oproepen had (binnen een half uur).....Die had wel heel veel geduld dacht ik zo.
Ging ook nog over iets wat ook gewoon op de site vermeld staat hahaha

Ik heb na een paar maandjes mijn telefoonnummer gewoon van de website afgehaald, werd er niet goed van...allemaal van die onzinnige vragen waar het antwoord gewoon zeer duidelijk van op de website staat, langdradige verhalen, ook gezellige gesprekken maar die dan wel weer heel lang duren, bellen op de meest ongelukkige momenten, en als je een keer even niet op kan nemen dan is men weer beledigd...of je belt steeds langs elkaar heen en krijgt elkaar niet te pakken....ZEER irritant en frustrerend :=

Ik vind het dan klantvriendelijker om gewoon helemaal geen telefoonnummer op de website te zetten, dan wanneer je soms niet bereikbaar bent: wil je iets weten, dan kun je het sowieso 99% zeker al op de website vinden. Lukt het niet om 1 of andere reden, dan stuur je een mailtje en krijg je normaal gesproken binnen een dag of zelfs direct antwoord.

Kan ik alles makkelijk uitleggen met eventueel links en foto's erbij, klant kan het op zijn gemakje nalezen, en alles staat zwart op wit zodat ze geen dingen gaan kunnen verzinnen die helemaal niet afgesproken of gezegd zijn :P

Daarbij wil ik ook helemaal niet de hele dag bereikbaar zijn :n

Telefoon gaat altijd op een ongelukkig moment en je wordt geleefd door zo'n ding. Mail daarbij kun je zelf bepalen wanneer je er achter gaat zitten, en als je het eens zat bent, eten gaat koken en op de bank wil zitten een avondje, of een rondje met je paardje weg wilt, boodschappen doen of iets, dan wordt je tenminste niet nog achtervolgd door zo'n jengelende telefoon :=

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 13:45

Saskiaatje schreef:
Wat vinden jullie hier nou van?
Deze foto's in combinatie met de leeftijd (3,5)?

http://www.marktplaats.nl/a/dieren-en-t ... ousPage=lr

_/-\o_ Paard is leuk maar slecht gereden en in verhouding te duur. Een pelham bitje knapt hij ook niet echt van op denk dat de nieuwe eigenaar er de handen aan vol gaat krijgen om die mond weer zacht te krijgen. Heb zelf een 3,5 jarige hij loopt wel onder het zadel mee op buitenritjes maar met lange teugel en hooguit 4x per maand

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 13:51

pmarena schreef:
Als er nou nog zeer gemeende excuses en een verklaring bij komen, dan is het nog wat anders dan zo nonchelant "het gaat niet meer lukken, wanneer spreken we weer af" :P

Echt waardeloos.

Nou inderdaad.. en vind het behoorlijk brutaal dat ze er dan vanuit gaat dat ik weer helemaal naar het centrum kom voor haar! Gaat me toch iets te ver voor een krultang van nog geen tientje. :))

Ook vervelend van die pony zeg.. dat ze dan niet gewoon kan zeggen dat het hem niet wordt -O-

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 13:55

Áls je er in trapt, zou ik haar zeggen dat ze het bedrag van te voren over kan maken en dat je het nog eenmalig mee neemt!

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 14:00

haha goeie :)) nou, ze heeft niet meer gereageerd op mijn laatste berichtje dus ik zet 'm dr weer opnieuw op :)

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 14:02

Misschien wacht ze nog even, dan is ie ouder en hoeft ze er minder voor te geven...... :')

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 14:39

"Je krultang......ècht niet" >;)

Hihi moet steeds aan die reclame denken :P

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 14:47

:')

"Nee ook niet, Nee die ist ook niet... Schat het is je krultang.."

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 14:48

En dan dat locomotiefje "huuuhuuuuuuuu" er doorheen fluiten :')

shetties

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 14:56

Heb ik weer...
Ik heb via MP 2 setjes springenschoenen van Eskadron gekocht. 1 setje met bont en een zonder bont.

In de advertentie stond dat het bontje niet helemaal meer in tact was na het wassen.
Dus ik gemaild:
Is het klittenband van alle springschoenen nog goed?
Wat is er precies met het bontje aan de hand (die niet goed is)?

Verkoopster:
Het klittenband is nog in tact. Het bont is een beetje minder geworden, met hier en daar een kaal plekje.

Daar ging ik mee akkoord, hier en daar een kaal plekje kan ik mee leven.
Nu heb ik de springschoenen binnen, die zonder bont zien er goed uit, en bij 1 springschoen met bont is hier en daar wat bont weg (maar dat wist ik van tevoren). Maar bij 1 springschoen zit er vrijwel geen bont meer aan :( Het is echt heel lelijk en ik kan ze dus nu eigenlijk ook niet gebruiken.
Ik baal hier echt van, want ik had het nog speciaal gevraagd. Achteraf had ik misschien om betere foto's moeten vragen, maar op de foto's zag het er nog goed uit.

Ik wil sowieso gaan mailen dat ik niet blij ben met wat ik heb gekregen (dat hij in veel slechtere staat is dan werd verteld), maar wat kan ik nog meer mailen?
Laatst bijgewerkt door shetties op 23-01-13 14:57, in het totaal 1 keer bewerkt

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 14:57

Ik zou een deel van mn geld terugvragen..
Ik zag ze ook al voorbij komen op marktplaats maar ik durfde de gok ook niet aan..

Voor dat extra beetje geld ga ik dan liever naar de winkel..

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 14:58

Ik kan ze niet voor de geest halen, maar zou het bont te vervangen zijn?

shetties

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 15:03

Ik heb gemaild, ben benieuwd wat ik terug krijg (en óf ik wat terug krijg).

Misschien wel, maar ik denk dat dat heel veel moeite gaat kosten...
En dan moet ik ook weer speciaal bont gaan kopen.

Tja ik twijfelde al, maar ik dacht met hier en daar wat bont er af kan ik wel mee leven want dan gebruik ik ze gewoon voor de training en dan worden ze toch vies. Maar nu kan ik ze eigenlijk alleen de prullebak in doen :\

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 15:06

Ik bedoelde eigenlijk, dat als je het bont kon vervangen, dat je dan dat bedrag aan haar terug zou vragen :P

shetties

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 15:08

Ow ja :+
Ik ga wel even kijken of ik er nog wat mee kan, misschien kan ik het er helemaal af halen en dan zonder bont gebruiken.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 15:14

Nu dus een beetje boos!

Had een wintec zadel via mp gekocht, voor m'n oudste zoon.
Op de foto's zag het er allemaal prima uit. Was compleet met zadelhoes, beugels+riemen en singel.

Speciaal naar gevraagd of alles heel en in nette staat was.
Precies zoals op de foto's en niets stuk of met beschadigingen, kreeg ik daar als reactie op terug.

Nou ik hem vandaag binnen gekregen.
Singel, beugelriemen vol met schimmel/ Riemen stug (keihard en hele uitgedroogd). beugels vol roest. Zadelhoes vol met spinneraggen en schimmel.

Zadel is verder netjes alleen ontbreekt er 1 schroefje waar de boom mee vast zit.
En wat roest onder het zweetblad van de gespen van de singel.
En op 2 singelstoten is er een gaatje een klein beetje uitgescheurd...Maar goed dat heb je wat sneller bij de originele....

Dat mensen zo dingen durven te versturen/verkopen zeg!
Heb er ook een mailtje over gestuurd, ben benieuwd hoe ze dat willen oplossen.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 15:16

:r
Onvoorstelbaar dat mensen zo bezig willen zijn...........

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 15:27

Smerig zeg!

Kan me wel voorstellen dat als het vooral goor en slecht onderhouden is, zo iemand gewoon niet zo secuur / netjes op zijn spullen is en dus inderdaad denkt: nee er is niks kapot.

Sommige mensen zien het gewoon echt niet dat hun spul hard aan onderhoud toe is :=