Rare mensen op marktplaats.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 17:37

Ik denk dat ze 'of' bedoelt ipv 'als'.

Nu mailt er iemand of ik mijn DS wil ruilen voor een playstation 2 :')
Als ik had willen ruilen, dan had ik dat wel in de adv. gezet.

Yael_Tdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 17:40

pff nou dat mens is ook niet normaal.
heb zelf niet echt schokkende dingen
alleen 4keer dat mensen niet komen opdagen ook niet heel fijn

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 17:45

He, maar dan is het toch niet raar als iemand even wil bellen om te checken of het wel "echt" is, als ze al eens eerder opgelicht zijn? Ik vat niet wat ze bedoeld hier... * en is niet blond * :+

En degene die verwachtte dat de koper wel zou bellen met 9 minuten te laat, want "10 minuten is óók te laat"... kom op zeg, als iemand van verder weg komt moet je altijd een beetje speling houden, het is soms moeilijk in te schatten hoe lang je er precies over doet, het verkeer zit natuurlijk altijd tegen etc. Bij Joyce_eddy was ik ook een paar minuten later dan het tijdstip dat we afgesproken hadden, ik kwam ook van verder weg, erg prettig dat zij daar helemaal niet mee zat :D
Maar goed, ik las ook dat deze persoon uiteindelijk helemáál niet op is komen dagen, da's wel heel vervelend natuurlijk. Zit je dan met je goeie gedrag (en kostbare tijd)...

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 17:50

GamblersCup schreef:
En degene die verwachtte dat de koper wel zou bellen met 9 minuten te laat, want "10 minuten is óók te laat"... kom op zeg, als iemand van verder weg komt moet je altijd een beetje speling houden, het is soms moeilijk in te schatten hoe lang je er precies over doet, het verkeer zit natuurlijk altijd tegen etc. Bij Joyce_eddy was ik ook een paar minuten later dan het tijdstip dat we afgesproken hadden, ik kwam ook van verder weg, erg prettig dat zij daar helemaal niet mee zat :D
Maar goed, ik las ook dat deze persoon uiteindelijk helemáál niet op is komen dagen, da's wel heel vervelend natuurlijk. Zit je dan met je goeie gedrag (en kostbare tijd)...

Ja snap ik, maar ze had gezegd tussen 11:30 uur en 12:00 .. Het was toen 10 over 12. Ze zou bellen als ze wat later kwam. Ik heb overigens geen idee waar ze vandaan zou moeten komen, het enige wat ze zei was 'dat ze in de buurt was' :+
Maar ja, nu is ze helemaal niet komen opdagen. Ben wel benieuwd naar de reden, maar denk niet dat ik nog iets van haar hoor.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 17:53

Ik zou geen energie meer aan zo iemand verspillen, ook niet als ze tóch nog contact opneemt. Ik zou de spullen aan een ander gunnen ;)

Alja

Re: Rare mensen op marktplaats.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 18:11

moet er wel een ander zijn GC ;)

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 18:14

Ik ga ook niet meer op haar reageren mocht ze toevallig nog contact opnemen. Nieuwe advertenties staan erop :)

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 19:02

Ghostattack schreef:
Ik ga ook niet meer op haar reageren mocht ze toevallig nog contact opnemen. Nieuwe advertenties staan erop :)

Maar creëer je zo niet ook slechte wil bij andere mensen?
Ik denk soms, als we nu allemaal eens wat vriendelijker voor elkaar zouden zijn, dat de wereld toch mooier zou zijn?

Maar we zijn wel eerlijk natuurlijk, wil ze een nieuwe afspraak dan mag dat
MAAR
dan zeg je er ook iets bij à la: "Kan het dat ik de vorige keer geen bericht gehad heb van annulatie? Ik had speciaal (zet hier iets belangrijks) afgezegd voor u en dan kwam u niet opdagen."

Anyways, ik kreeg vandaag vriendelijk bericht dat m'n koper half uurtje later zou zijn. Lief toch?

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 19:14

Optiwolk, zo werkt het gewoon niet. Denk niet dat mensen ineens wél op komen dagen omdat jij vriendelijk blijft? Deze troel heeft verkoper gewoon laten zitten. Die kan lekker verder zoeken.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 21:25

Vrijdag kwam iemand iets ophalen. Zou er zijn om 19.15 en kwam uiteindelijk zo'n 1.5 uur te laat.

Maar! Ik had wel een email dat het later zou worden :) en met dodenherdenking ertussen vond ik het niet zo'n ramp! :)

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 22:02

Pff.. Ik ben bang dat ik vandaag opgelicht ben op MP.

Ik zou iets kopen voor 210 euro, mevrouw kwam zelf met het idee dat ik eerst een deel zou betalen en het andere deel zou ik betalen als het pakketje binnen was. Ik ging hiermee akkoord omdat het mij ook een mooi voorstel leek, ik het deel overgemaakt en mijn adresgegevens achtergelaten, ik had haar naam, telefoonnummer en rekeningnummer nagetrokken maar niets gevonden. Ze zegt het nu opgestuurd te hebben maar vraagt opeens of ik nog 35 euro extra wil overmaken zodat ze een rekening kan betalen. Hiermee begon mijn wantrouwen en heb ik een andere bokker laten mailen dat ze interesse had, die kreeg gewoon een verkoopbericht terug, en er werd haar dus NIET verteld dat het product al aan mij verkocht werd. (plus dat ze opeens vertelde in brussel te wonen voor haar werk???)

Wat kan ik nu doen? Afwachten of ik nog een pakketje binnenkrijg?

Stresssssss *nagelbijten*

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 22:05

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 22:32

Zou die andere bokker een berichtje willen sturen dat ze het graag op komt halen?? (ben alleen bang dat dat niet kan.. :P ) Mócht ze haar adres geven, zou je kunnen kijken of er iemand langs kan gaan!

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 22:35

Ze geeft aan die andere bokker aan dat ze in het buitenland zit en ophalen dus niet mogelijk is.

Citaat:
ik woon d.v.m werk sinds 1 maand in brussel, als u hem wilt komen bezichtigen kan dat in brussel anders zou ik het toestel moeten verzenden, als u dit een probleem vind
hoor ik dat graag van u zodat we voor verdere oplosingen kunnen kijken

tegen mij heeft ze niets gezegd over in het buitenland zitten..

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 22:39

Gadver. Het ziet er niet naar uit dat je je pakketje gaat krijgen. Had je al geprobeerd te bellen?? (of heb ik daar overheen gelezen :o )

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 22:44

Ik heb nog niet gebeld, want ik "weet" niet dat ze t ook aan iemand anders probeert te verkopen dus..

Ze zei vandaag een t&t code te hebben voor me voor 12 uur, ik ga haar zo nog even mailen dat ik de 35 euro niet extra ga overmaken omdat dit niet de afspraak was en ik me graag aan de afspraak houd, ook ga ik nogmaals aandringen op de code dus..

Pff, ik ben mezelf helemaal aan t opvreten hier..

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 22:46

Daar zit wat in. Heeft ze ook gezegd wanneer het verstuurd is??

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 22:55

zou nog niks mailen over het geld..
Eerst die code zijn te krijgen Murthul

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 22:58

Ze zou hem vandaag op de bus gedaan hebben, heb haar net nog een mail teruggestuurd:

Citaat:
Hallo ****,

Ik vind het een nogal rare vraag om 35 euro extra over te maken. Ik zal me dan ook aan de eerste afspraak houden, dat was eerst 50, na ontvangen van het pakketje de rest om zo het bedrag compleet te maken.

Ik begin het een beetje een raar verhaal te vinden, van een t&t code op de mail krijgen heb ik nog nooit gehoord, maar ik ga ervan uit dat je te vertrouwen bent, zoals gezegd en dat ik de t&t code vandaag nog ontvang zoals beloofd.

Groeten ****

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 23:04

Dat laatste stukje is toch niet raar?? Mensen vragen mij ook wel meer of ik de track en trace code (streepjescode) wil mailen!?
Ik hoop écht van harte dat je je pakketje gaat krijgen, maar ben bang van niet.
Is het brievenbuspost?? (dan heb je geen code) Anders kan ze het vandaag niet op de post gedaan hebben... :P

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 23:08

Bij ons in de stad is het postverstuurpunt ook gewoon open op zondag :=

Ze mailde mij dat ze het pakket op de bos had gedaan en zelf de code voor 12 uur op de mail zou krijgen, dan die zou doorsturen naar mij, dát vind ik een raar verhaal :=

Ik word ook steeds bangen maar wacht haar reactie even af..

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 23:10

:D
het enige dat ik dan zou kunnen bedenken is dat ze iemand anders (in Nederland) het pakketje op de post laat doen (i.v.m. verzendkosten) en dat ze van die persoon de mailcode doorgemaild krijgt!?!

(overigens wordt het dan maandag door de post opgehaald, dus zul je het niet eerder dan dinsdag in huis kunnen hebben!)

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 23:13

Dat hoop ik idd ook ja.. Maar dan is het alsnog raar dat ze aan die andere bokker niet zei dat t product al verkocht was..

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 23:15

Ik ga bokt uitgooien, mocht ik nog iets horen houd ik jullie op de hoogte! :wave:

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 23:15

Ik bedenk me ook opeens iets:

Ik had een hele tijd terug op MP een advertentie staan voor een bijrijdster voor mijn merrie omdat ik wegens studie minder tijd voor haar had dan dat ik zou willen. Het ging om 2-3 dagen in de week.

Krijg ik een reactie van een vrouw die haar wel gratis van me wou komen overnemen, want ik had toch geen tijd voor mijn paard en zij had borstkanker overleefd en daarom vond ze dat ze wel een gratis paard verdiende. Sloot ook heel mooi af van; "Wanneer kan ik haar komen ophalen en wat zit er allemaal bij dan?"
Ik heb teruggemaild dat ik echt alleen een verzorgster zocht en ik mijn paard niet zomaar aan iemand gratis zou weggeven..

Krijg ik weer mail dat ik geen meeleven heb want ze had borstkanker overleefd en haar moeder was ook zo ziek en daar moest ze ook voor zorgen en ze verdiende een eigen paard en ik was asociaal want ik hield een paard aan die ik toch niet kon geven wat ze verdiende enz enz.

Later heeft ze me nog een keer of 3 gebeld met hetzelfde verhaal, want borstkanker en zieke moeder blabla, ze wou graag eens komen kijken want het leek haar wel een mooi paard en ik moest wat meer begrip tonen en als ik afgestudeerd was kon ik wel een nieuw paard kopen.

Aparte mensen lopen er rond.