Wat vind jij een mooie bruidsjurk?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 14:09

Joolien schreef:
lesilla schreef:

Volgens mij zijn dat toch veel hinten die het antwoord geven op, wie zegt dat ik wil trouwen :+

Haha het stomme is, dat ik het nooit echt heb gewilt. Maar nu met die mooie jurken en leuke verhalen en door de emotionele band die eraan hangt zou ik het wel willen.

Daar kan ik op inkomen, misschien kan je het zoals ons doen.
Als het bij ons zover is, dan gaan we symbolische trouw doen. Dus gewoon amerikaans concept maar dan niet rechtsgeldig zoals in amerika.
En dan heb je jou leuke bruiloft, zonder kosten van gemeente en kerk

MyWishMax

Re: Wat vind jij een mooie bruidsjurk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 14:11

Hoe doen jullie het met de achternamen? Ouderwets zijn naam aannemen, beide namen aannemen of je eigen naam houden?

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 14:19

Ffortuna schreef:
MyWishMax schreef:
En ik heb meteen maar gezegd dat als het niet romantisch genoeg is, ik nee zeg.

Nog iemand die er zo over denkt _/-\o_ ik ben 3x gevraagd maar de eerste 2 keren vond ik niet romantisch genoeg, hahahahaha.

Heb ik ook gezegd: als je het in het openbaar vraagt ga ik nee zeggen :+
ik vind dat een aanzoek iets romantisch moet zijn en prive. Niet in een vol winkelcentrum of tijdens een familie bijeenkomst

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 14:28

Evelli schreef:
Heb ik ook gezegd: als je het in het openbaar vraagt ga ik nee zeggen :+
ik vind dat een aanzoek iets romantisch moet zijn en prive. Niet in een vol winkelcentrum of tijdens een familie bijeenkomst

Nee precies! Dat heb ik ook altijd heel stellig gezegd hoor!

marius

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 14:29

MyWishMax schreef:
Hoe doen jullie het met de achternamen? Ouderwets zijn naam aannemen, beide namen aannemen of je eigen naam houden?

Ik wil zijn achternaam :j
Ook omdat onze kinderen ook zijn achternaam hebben..

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 14:31

MyWishMax schreef:

Zonder twijfel, zijn achternaam. En ook geen andere volgorde, maar 'gewoon' zoals toen het was voordat je kon kiezen.

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 14:34

Ook ik zou het verschrikkelijk vinden om het in het openbaar te doen. En als ik heel eerlijk ben, ZOU hij me nog vragen zonder dat ik het van tevoren wist, zou ik het wel leuk vinden hoor :j Ik vind het alleen zo verschrikkelijk om te weten dát er iets gaat komen maar niet wanneer :+

En ik wil zijn achternaam, ik heb een hekel aan de mijne.

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 14:36

Sammyy schreef:
En ik wil zijn achternaam, ik heb een hekel aan de mijne.

Nou willen we die natuurlijk weten :7

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 14:40

Mijn achternaam is Kalsbeek, maar ga naar Bok :+

Niet dat dat een geweldig mooie naam is, maar het is zijn naam <3 Plus dat ik geen contact meer heb met mijn echte vader en dat een *** eerste klas is :o

Blackje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 14:41

Ffortuna: echt? :oo
Mn vriend zou het dan echt niet nog een keer vragen.. En hoe het ook gevraagd of georganiseerd is door mn vriend, zou ik ja zeggen :j

Ik wil de naam van mn vriend aannemen :j

lelijke_heks

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 14:46

ik wil ook wel de naam van mijn vriend.... en ik denk dat ik ook gewoon ja zal zeggen hoe hij het ook vraagt (natuurlijk niet met een fles bier op de bank.... ey schat... zullen we eens ff gaan trouwen ofzo?) maar denk dat mijn vriend niet het type is om het nog een tweede keer te gaan vragen....

ben nu wel nieuwsgierig naar die 2x die niet romantisch genoeg waren en natuurlijk naar die ene romantische keer :P

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 14:47

Ik zou zijn naam aannemen en dan die van mij erachter :)

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 14:49

Ik vind het nogal cru om nee te zeggen omdat het aanzoek niet romantisch genoeg is, ik denk dat de meeste mannen toch best wel zenuwachtig zijn voor zoiets en dan zegt hun vriendin ijskoud 'niks ervan, kom maar terug als je iets leukers verzint'? Ik geloof dat als ik in de schoenen van zo'n vent zou staan, ik zoiets zou hebben van 'dan maar lekker niet'... Ik denk ook niet dat de mijne daarom zou kunnen lachen :+

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 14:51

@Justy, denk dat het de situatie is. Vriend van m'n nicht ging op zijn knieen toen zij zwanger bleek te zijn, want dat was het maar geregeld. Maar het was gewoon thuis in de tuin en er is geen ring aan te pas gekomen bijvoorbeeld. Nu gilt hij de hele tijd dat hij het al gevraagd heeft en ze nee heeft gezegd.. tsja..

Ik zou geen nee zeggen omdat het niet romantisch genoeg is, want ik weet zeker dat hij er op zijn manier iets moois van maakt. Maar als hij me vraagt waar veel (bekende) mensen bij zijn, zeg ik wel nee. Puur omdat het een duidelijke wens van mij is om zoiets samen te doen en als hij die wens niet kan respecteren, wil ik meer bedenktijd :Y)

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 14:52

ik wil mijn eigen achternaam houden, ik vind die van mij mooier

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 14:52

Justy schreef:
Ik vind het nogal cru om nee te zeggen omdat het aanzoek niet romantisch genoeg is, ik denk dat de meeste mannen toch best wel zenuwachtig zijn voor zoiets en dan zegt hun vriendin ijskoud 'niks ervan, kom maar terug als je iets leukers verzint'? Ik geloof dat als ik in de schoenen van zo'n vent zou staan, ik zoiets zou hebben van 'dan maar lekker niet'... Ik denk ook niet dat de mijne daarom zou kunnen lachen :+

Hmmmmn tuurlijk is het romantisch als ie het vraagt. Maar ik zou het dus echt niet grappig vinden als hij me tijdens een familiebijeenkomst of op een ander bevolkt moment voor het "blok" zet :+ Hou niet zo van dat soort grapjes.
Maar dat weet hij maar al te goed :) dus verwacht niet dat hij zoiets zal doen

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 14:53

Ik hou mijn eigen. Heb ook niet voor niets mijn achternaam al veranderd in die van mijn moeder en ik ben er te trots op en hij is te mooi om die van mijn toekomstige man aan te nemen. Daarnaast ben ik op dit moment de enige nog die de naam een generatie verder kan brengen.

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 14:54

Polivy schreef:
Ik hou mijn eigen. Heb ook niet voor niets mijn achternaam al veranderd in die van mijn moeder en ik ben er te trots op en hij is te mooi om die van mijn toekomstige man aan te nemen. Daarnaast ben ik op dit moment de enige nog die de naam een generatie verder kan brengen.

Daar begrijp ik uit dat je kinderen de naam van jou (gaan) dragen?

Blackje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 14:56

Maar als je al weet dat je (met elkaar) wilt trouwen, is het toch niet voor het blok zetten? :)

Nou ja, iedereen ervaart het anders natuurlijk, ik zou alleen geen nee zeggen omdat het anders 'moet' :)

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 14:57

Dat zou ik graag willen maar ik bepaal dat niet alleen. En anders hoop ik dat ze op latere leeftijd zelf de keuze maken om hun achternaam te veranderen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 14:59

Blackje schreef:
Ffortuna: echt? :oo

Nou ja, de eerste 2 keren waren semi-serieuze grapjes. Dus heb ik maar lachend teruggezegd dat ik dat echt niet serieus kon nemen hoor :+

Ik neem zijn achternaam streepje mijn achternaam aan. Dit omdat mijn meisjesnaam natuurlijk in mijn paspoort blijft staan en om verwarring te voorkomen wil ik het op die manier gaan doen. Bij officiele dingen dan he, ik ga me niet voorstellen met 2 achternamen. Dan alleen met die van hem.

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 14:59

Evelli schreef:
Hmmmmn tuurlijk is het romantisch als ie het vraagt. Maar ik zou het dus echt niet grappig vinden als hij me tijdens een familiebijeenkomst of op een ander bevolkt moment voor het "blok" zet :+ Hou niet zo van dat soort grapjes.

Maar dat vind ik ook iets anders, dan doet hij iets waarvan hij weet dat je dat niet leuk vindt. Daar zou ik ook boos van worden :D Maar iemand die oprecht vraagt of je met hem wil trouwen, maar hij heeft er geen ring bij, of hij gaat niet op zijn knieën, of weet ik veel, en dan nee zeggen omdat het aanzoek niet was wat je er altijd van gedroomd had? Dat vind ik echt sneu voor die vent :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 15:00

Justy: haha ja da's wel heel erg prinsessengedrag (was dus bij mij ook echt niet zo hoor := )

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 15:02

ALS.. ik ooit ga trouwen dan wil ik een cremige gekleurde jurk hebben (en moet ik wel gebruind zijn := ). Staat mooi bij m'n donkerbruine haar en ogen. :j Het model.. ik vrees dat het een maandenlange zoektocht zal worden. :P Maar goed, eerst maar eens een kerel zien te vinden.. da's al een heel project an sich. :')

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 15:06

Justy schreef:
Evelli schreef:

Maar dat vind ik ook iets anders, dan doet hij iets waarvan hij weet dat je dat niet leuk vindt. Daar zou ik ook boos van worden :D Maar iemand die oprecht vraagt of je met hem wil trouwen, maar hij heeft er geen ring bij, of hij gaat niet op zijn knieën, of weet ik veel, en dan nee zeggen omdat het aanzoek niet was wat je er altijd van gedroomd had? Dat vind ik echt sneu voor die vent :=

Mijn vriend weet dat ik heel graag een ring wil met het aanzoek en hem het liefste ook op zijn knieen en beetje romantische setting. Daar hebben we het al vaak over gehad, dus als hij nu zonder ring, zonder romantische dingen enzovoorts gewoon zou vragen of ik wil trouwen, ga ik me serieus afvragen tegen wie ik altijd heb zitten kletsen? Mocht ik het nooit gemeld hebben, kon hij het ook niet weten, maar dat weet hij dus wel ~~}>

Maar mocht hij neit op zijn knieen gaan, maar het op een andere manier aanpakken, zal ik geen nee zeggen. Maar goed, dat weet hij _O-