Wat ga jij stemmen??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wat ga jij stemmen?

CDA
28 (2%)
PvdA
92 (8%)
SP
121 (10%)
VVD
227 (20%)
PVV
355 (31%)
GroenLinks
97 (8%)
ChristenUnie
14 (1%)
D66
86 (7%)
Partij voor de Dieren
64 (5%)
SGP
4 (0%)
Nieuw Nederland
Geen stemmen
TON
7 (0%)
Mens en Spirit
3 (0%)
Parij één
Geen stemmen
Lijst 17
8 (0%)
Piratenpartij
8 (0%)
Lijst 19
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 1114

Tayga

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 12:09

Waarschijnlijk omdat Wilders de enige is die mensen tegen de borst stuit met zijn opmerkingen.
Ik moet zeggen dat ik Wilders niet zo heel democratisch vind. Hij heeft niet eens partijleden. Stel je voor dat iemand je tegenspreekt. Zelfs zijn fractieleden mogen geen lid zijn.

We zullen wel zien hoe het gaat lopen.

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 12:10

Nessah schreef:
Ik schaam me eerder voor de uitslag.. Door het PVV..

Ik ook. Ik vind het onbegrijpelijk en vind het een enge ontwikkeling. Maar zoals Nessah ook zegt; we leven in een democratie.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 12:13

Nessah schreef:
http://www.nu.nl/nieuws/2266641/aow-gee ... lders.html

Pvv heeft alweer de aow breekpunt laten vallen. Bewijst maar weer dat hij niet kan waarmaken wat hij heeft gezegd..

Gaat goed zo, geloof me maar.. Nog een paar maanden en dan gaan we weer stemmen.

En dan stem ik dus wederom PVV als dat het geval blijkt.. :)

Ik zie het anders, hij doet nu water bij de wijn.. :) Hij wil graag mee regeren met zijn 24 zetels, omdat hij door 1,6 miljoen mensen gekozen is!

En het bewijs in mijn ogen juist niks anders als dat de PVV in staat is toe te geven aan andere partijen om zo te zorgen dat hij mee kan gaan doen..

Ik vind het niet echt leuk dat hij het laat vallen, maar als het nodig is, dan moet het maar..

Nessah

Re: Wat ga jij stemmen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 12:15

Hij was zo ontzettend stellig over aow, het was een heel duidelijk punt bij de pvv.. En nu vroeg in de ochtend wordt het weg gewuifd. Ik vind dat wel meer dan water bij de wijn.

Maar goed, we zullen zien hoe dit afloopt :)

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 12:17

Nessah schreef:
Hij was zo ontzettend stellig over aow, het was een heel duidelijk punt bij de pvv.. En nu vroeg in de ochtend wordt het weg gewuifd. Ik vind dat wel meer dan water bij de wijn.

Als ik tegen een muur van andere partijen aanloopt en momenteel niet anders kan als iets laten vallen, dan laat ik ook iets vallen, zo lang ik dan maar in de coalitie kan..

Dat noemen ze inderdaad water bij de wijn.. Wel veel water bij weinig wijn, dat dan weer wel :P

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 12:19

sologirl schreef:
Ik vind niet dat ik moet lijden onder de mensen die geen f*** uitvoeren. Prestatiebeurs lijkt me ook niks. Sommige mensen moeten keihard werken voor een 6. Sommige halen een 8 met niks doen. Het systeem zoals het nu is, vind ik prima. Veranderd dan de tien jaar in acht jaar, en zorg ervoor dat je maximaal twee keer kan wisselen van opleiding.

Prestatiebeurzen zijn er allang hoor ;) Dat is namelijk het systeem zoals het nu is...

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 12:22

Tallie1979 schreef:
Dat noemen ze inderdaad water bij de wijn.. Wel veel water bij weinig wijn, dat dan weer wel :P

Ah kijk, als je het zo zegt :) Dan begrijp ik het weer. Ik zou het niet leuk vinden als ik op pvv had gestemd.. Ik zou het vertrouwen dat hebben dat de aow standpunten zo zouden blijven.

Als d66 nu opeens zou roepen dat er over mega stallen en bio-industrie toch wel te praten valt.. Sorry, ze krijgen dan nooit meer een stem van mij omdat ik me behoorlijk belazerd zou voelen. Dat was namelijk voor mij een sterk standpunt. ( gewoon als voorbeeld hé.. :) )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 12:22

Tallie1979 schreef:
Nessah schreef:

Als ik tegen een muur van andere partijen aanloopt en momenteel niet anders kan als iets laten vallen, dan laat ik ook iets vallen, zo lang ik dan maar in de coalitie kan..

Nope... dat noemen ze kiezersbedrog!

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 12:24

Nou rock, je neemt me de woorden uit de mond. Wat zullen veel mensen zich belazerd voelen

Eefske

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 12:24

Pff.. vind ik wel zwak hoor. Een breekpunt is niet voor niets een breekpunt.

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 12:27

Prestatiebeurs geldt nu alleen voor het 1e jaar. Niet voor de rest.

Ik had al voor gister begrepen dat de AOW toch niet helemaal een breekpunt was (interview).

Het ging een beetje als volgt (kan niet letterlijk citeren):
Is de AOW een breekpunt? Ja, maar...
Dus het is geen echt breekpunt? Jawel, maar...

Of te wel, het is wel heel belangrijk, maar hij gaat er niet op zitten te kniezen als de mogelijkheid bestaat dat hij zich in een betere positie kan zetten, om zich sterkt te maken voor zijn punten.

De bezem erin hoeft niet te betekenen: schoonvegen van Allochtonenen, kan ook betekenen even de grote rotzooi opruimen en iets van nederland maken.

Daarnaast houden alle partijen zich niet aan alle punten. Alleen hij roept van te voren wat harder waardoor ook meer opvalt als hij het niet zo doet als eerder gezegd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 12:29

Ja maar = nee :+

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 12:31

Je niet aan alle standpunten houden is iets anders dan je niet aan een breekpunt houden.. En zeker zo snel.

"De PVV is tegenstander van een verhoging van de AOW-leeftijd naar 67 jaar. Partijleider Geert Wilders noemt de 'asociale' maatregel een breekpunt als zijn partij aan een volgend kabinet zou deelnemen"

Bron:
http://www.depers.nl/binnenland/334695/ ... ftijd.html

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 12:33

Citaat:
De term kiezersbedrog wordt bijvoorbeeld gebruikt:

als een kandidaat, na te zijn verkozen, de functie van volksvertegenwoordiger weigert te aanvaarden.
als iemand met een gekozen functie relatief korte tijd na het aanvaarden van die functie zijn of haar zetel opgeeft om ander werk te gaan doen.
als een volksvertegenwoordiger besluiten steunt, die strijdig zijn met zijn of haar voor de verkiezingen ingenomen standpunten en beloften, vooral als die politicus bij de verkiezingen actief stemmen heeft geworven met dat standpunt.

Bron:
http://nl.wikipedia.org/Kiezersbedrog

Bzoem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 12:36

En ik vind het eigenlijk wel een beetje jammer dat de PvdA net op - wat zal t precies zijn? - 60.000 stemmen 'verliest' van de VVD :P

Zal een moeilijke coalitie worden, paars (plus) heeft mijn voorkeur. Maar de VVD zal niet gelijk zo happig zijn om weer met de PvdA te regeren en met GroenLinks en D66 wordt het aardig links, ookal verschillen die onderling nu ook aardig qua standpunten.

Ik heb iig als 21 jarige op de PvdA gestemd.
(De AOW leeftijd kan gewoon niet hetzelfde blijven imo en zo zijn er ook andere standpunten van verschillende partijen waarvan ik denk dat 'stilstaan' het niet gaat oplossen.)

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 12:43

Ik heb het eerder gezegd en ik zeg het wederom.. De continue aanval op 1 partij is een zwaktebod.. En ik ben er klaar mee.. Ik voel me niet belazerd, ik zie het anders..

Dus, ik geef bij deze definitief mijn portie aan fikkie en hou op met hier discussieren. :) Prettige voortzetting hier..

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 12:45

Rock schreef:

Het opstappen van Balkie, dát is kiezersbedrog! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 12:45

Cyntje schreef:
Rock schreef:

Het opstappen van Balkie, dát is kiezersbedrog! :)

Ook! :j dat schreef ik eerder geloof ik ook al ergens :j

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 12:47

Dat ben ik met je eens, Cyntje. :)

Maar dit persbericht over Geert Wilders is ook een zwaktebod.
Errrrrnstig zelfs.

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 12:48

Klopt, ik vind het allebei kiezersbedrog. Gelukkig heb ik op geen van beide gestemd.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 12:48

Het is logisch dat partijen wat water bij de wijn willen doen om in een coalitie te komen,... zullen ze allemaal wel een beetje doen en ik vind het ook niet meer dan logisch.
Betekend natuurlijk niet dat daarmee de mening daarover ook direct bijgedraaid is en men overal 'ja en amen' op gaat zeggen ;)

Liever dat hij nu bijdraait en wel in die coalitie komt dan dat de boel al bekeken is, PVV is de grote winnaar en het is duidelijk dat NL kiest voor verandering en ik vind dus dat ze het zeker moeten overwegen om met de PVV te willen regeren.

Baal wel van de weinige zetels van SP -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 12:50

Maar dit is niet meer 'een beetje water bij de wijn'!

Dit is stemmen ophalen door heel ferm te zeggen dat de AOW leeftijd een breekpunt is, om het vervolgens meteen overboord te gooien!

Eefske

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 12:50

Nessah schreef:
Klopt, ik vind het allebei kiezersbedrog. Gelukkig heb ik op geen van beide gestemd.

So do I.

Citaat:
Het is logisch dat partijen wat water bij de wijn willen doen om in een coalitie te komen,... zullen ze allemaal wel een beetje doen en ik vind het ook niet meer dan logisch.
Betekend natuurlijk niet dat daarmee de mening daarover ook direct bijgedraaid is en men overal 'ja en amen' op gaat zeggen ;)

Ben ik met je eens. Tuurlijk moet er door iedereen water bij de wijn worden gedaan (hoewel er nu nog helemaal geen wijn is om iets bij in te doen := ), maar dan moet je niet een breekpunt gaan vormen en daar van af gaan stappen. Een breekpunt is niet voor niets een breekpunt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 12:51

Eens met Eefske!

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 12:51

Een breekpunt is in mijn ogen een overweging,... nog niet zo zeer het compleet afzweren van de AOW-leeftijd ;)