OV chip? Of nieuwe OV jaar?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nikki15

Re: OV chip? Of nieuwe OV jaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 17:25

Zooo heb me OV chipkaart binnen na tijdje wachten! Nu ga ik zeker vaak reizen.

Alleen misschien raar iets, maar waar kan ik ook alweer vinden het punt van activeren? Dat moet toch voordat je gaat reizen?

Annn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 20:41

Nounou, het moet niet gekker worden, ik kon hem zo maar activeren :D
kom ik thuis, ligt er nog een bij de post... Waar gaat het heen :')

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 20:47

Het is bij mij nu helemaal grappig. Ik heb een weekendov, kan met de bus ook doordeweeks gratis reizen en in de trein maandag werd ik tweemaal gecontroleerd maar ik had geen kaartje (nooit bedacht dat het maandag was :+ , normaal reis ik altijd op zondag terug maar had geen les) en niks is ervan gezegd (gelukkig).
Ik zei nog tegen een medereiziger, al weken geen controle en nu plots twee keer in één reis. Toen bedacht ik niet eens dat het maandag was. Nu snap ik opeens waarom ik controle had :+

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 22:05

Lilliputter schreef:
Kun je alleen bij een paaltje doen, zoals al gezegd is ;)

Ik heb ook mijn OV chipkaart gekregen, maar ben gestopt met de studie voordat ik de OV chipkaart heb geactiveerd. Hier zitten verder geen kosten aan voor mij toch? :)

Maar waarom hoor ik dan zo veel mensen en conducteuren over iets activeren op internet?

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 22:09

Je kan daar alleen een account activeren waarop je kan zien wat de status van jouw chipkaart is: wat voor product erop staat bijvoorbeeld.
Maar activeren gaat écht niet via internet ;)

EstherMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 13:15

En als ik een OVchipkaart heb gekregen bij mijn voordeelurenabbonement? is hij dan al geactiveerd?
En hoef ik er dan alleen nog geld op te zetten?

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 10:46

Iemand enig idee? Ik reis straks vanuit zuid Limburg via den Bosch naar Gelderland. Ik heb een week ov, moet ik voor de trein geld op m'n chip zetten of oude ov met kaartje? Of maakt het niet uit?

Ilse_C

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 11:31

OV-chip meenemen en kaartje kopen ;)

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 13:15

Vandaag was er trouwens controle in de bus. Je hoefde alleen maar je chipkaart te laten zien. Ze keken niet eens of je week of weekend had :') Lekker nuttige controle dan.

lauralarissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 19:40

ik had laatst wat raars.. Ik ging met mijn vriend naar rotterdam toe met de trein. In schiedam werden we gecontroleerd, alles was in orde.
Later werden we op de terugreis bij castricum gecontroleerd en toen was mijn ov niet geactiveerd. Ik heb toch echt die producten opgehaald, liet het bonnetje zien. Zegt ze dat hij niet is geactiveerd, dus die producten staan er niet op. Nu moet ik dus weer opnieuw gaan opladen volgens die vrouw :S

elske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 20:10

Ik was afgelopen weekend in Tilburg, waar ze nog geen OV-chipkaart hebben. Mocht ik ook gewoon doorlopen met mn week-OV..

_Tara_ schreef:
Vandaag was er trouwens controle in de bus. Je hoefde alleen maar je chipkaart te laten zien. Ze keken niet eens of je week of weekend had :') Lekker nuttige controle dan.

Handig :') Hadden ze niet zo'n apparaatje bij zich dan?

Simoon__ schreef:
Ik zat vandaag in de trein en had controle, en mijn kaart is dus nog niet geactiveerd omdat e steeds zegt dat er niets klaarstaat. Maar nu zij de conducteur dat je dan moet bellen, dus ik zo weet u wat dat kost? Je word weet ik hoe lang in de wacht gezet.. Zegt ze maar ik kan ook een boete geven en dat is nog duurder.. Echt belachelijk gewoon..

Morgen maaar weer is activeren proberen ..

Ik ben volgens mij ook 4 - 5 x bij dat apparaat geweest voordat het lukte :\ Gelukkig zijn nu de wachtrijen korter dan voorheen.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 21:41

Zo'n apparaatje hadden ze niet bij zich nee :n Tenminste voor zover ik kon zien natuurlijk.

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 22:52

Ik had overigens voor de grap mijn ov-chipkaart eens voor zo'n kaartjeskoopapparaat gehouden (tja, je moet wat als je 20 min moet wachten op je aansluiting....) en toen stond er bij mij iets in de trant van dat ik nog ruimte had voor 2 producten?

MRM25

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 19:18

zap schreef:
Ik had overigens voor de grap mijn ov-chipkaart eens voor zo'n kaartjeskoopapparaat gehouden (tja, je moet wat als je 20 min moet wachten op je aansluiting....) en toen stond er bij mij iets in de trant van dat ik nog ruimte had voor 2 producten?

Dat staat er bij mij ook :j
Terwijl ik al een week én een weekend abbo erop heb staan :')

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 17:02

pffff... dacht ik alles voor mekaar te hebben, krijg ik een brief dat ik onterecht mijn OV-chipkaart heb geactiveerd :roll: Of ik even €600 euro wil overmaken... :\ Idioot gedoe zeg.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 18:28

Citaat:
Lieve bonzo ibg DUO,

op [datum] ontving ik van u een brief (kenmerk ...) waarin staat dat ik mijn ov-chipkaart onterecht heb geactiveerd en dat ik daarom 600 moet terugbetalen. Hierbij maak ik bezwaar tegen deze heffing, omdat ik mijn ov-chipkaart niet heb geactiveerd. Ik verzoek u dan ook deze heffing te annuleren.

Graag ontvang ik uw reactie
Met vriendelijke groet

PS, het kaartopladen ging dusdanig moeizaam dat dat echt niet iets is dat je even per ongeluk voor de lol doet

En daar zou ik het eerst maar eens bij laten. Kassa, Radar, de LSVB en de ombudsman kun je altijd nog inschakelen. Btw, is je kaart nu geactiveerd? Wat zeggen de poortjes/conducteurs/je internetaccount?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 18:33

Heb je het tegen mij? Mijn kaart is gewoon geactiveerd, mijn weekabbo staat erop, maar niet onterecht. Aangezien ik als het goed is gewoon sta ingeschreven op school :=

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 18:57

verootjoo schreef:
Heb je het tegen mij? Mijn kaart is gewoon geactiveerd, mijn weekabbo staat erop, maar niet onterecht. Aangezien ik als het goed is gewoon sta ingeschreven op school :=

Oh sorry :D Ik dacht dat jij degene was die hier had gevraagd wat je moest doen als je per 1 januari uitgeschreven was :)
Lezen Shadow! :D

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 18:59

Shadow0 schreef:
verootjoo schreef:

Oh sorry :D Ik dacht dat jij degene was die hier had gevraagd wat je moest doen als je per 1 januari uitgeschreven was :)
Lezen Shadow! :D

ja dat stond wel in die brief :P Maar ik ben helemaal niet uitgeschreven :Y) Snap je het nog? _O-

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 12:34

ff vraagje.. ik reis in groningen.. en betaal in het weekend braaf met strippenkaart.. alleen in deze bussen hier is nog helemaal niet zon chipding ingevoerd. Gister dus geprobeerd gewoon mijn ov chip laten zien zo van ja.. kan niet inchecken ( hij weet niet of er iets op staat) Maar voel me er niet heel prettig bij.. zijn er meer die gewoon zo reizen? Met een weekov in het weekend gratis reizen omdat er domweg gewoon geen kastjes in de bus zitten?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 12:47

marloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 17:16

Shadow0 schreef:
Voor alle studenten: vanaf 16 maart is het enkel nog mogelijk om met je ov-chipkaart met een geldig reisproduct te reizen.
http://www.nieuwspunt-ov-chipkaart.org/

Ik vraag me af:
Moeten we vanaf die datum ook in- en uitchecken bij de trein? Dat zie ik in het artikel alleen bij Rotterdam staan.

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 17:21

pinuts schreef:
ff vraagje.. ik reis in groningen.. en betaal in het weekend braaf met strippenkaart.. alleen in deze bussen hier is nog helemaal niet zon chipding ingevoerd. Gister dus geprobeerd gewoon mijn ov chip laten zien zo van ja.. kan niet inchecken ( hij weet niet of er iets op staat) Maar voel me er niet heel prettig bij.. zijn er meer die gewoon zo reizen? Met een weekov in het weekend gratis reizen omdat er domweg gewoon geen kastjes in de bus zitten?

Ja :D Al heel vaak zelfs. :P De buschauffeurs hebben daar echt geen omkijken naar, die interesseren het volgens mij helemaal niks. Stond laatst in de bus en kwam er in de middeningang een vrouw met kinderwagen binnen en die loopt naar voren om te betalen zegt die man: "Laat maar zitten mevrouw, deze bus zit vol met frauderende studenten." :+ De trein waag ik me niet aan maar de bus... ach anders hebben we het smoesje nog dat we hem willen laten omzetten maar de kaart nog niet binnen hebben. :P

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 17:35

Ik vind het ook vervelend hoor, ik reis op saldo en ik kan van Leeuwarden naar Drachten gewoon 9 van de 10x niet inchecken (is wel goedkoop :P) de laatste keer heb ik mijn kaart gewoon laten zien. Was ook goed :D

Nikki15

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 18:19

Ik heb een vraag, is je ov geldig deze vakantie? ik ben namelijk in amsterdam, en moet morgen naar heerenveen maar nu hoorde ik iets van niet geldig in de vakanties? wie kan mij helpen?