Het Rijles & Afrijstress topic [5]

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

joke20

Re: Het Rijles & Afrijstress topic [5]

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 19:25

In mijn buurtje zijn niet veel afrijexamens

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 00:38

Hier sneeuwt het (nog) niet, komen jullie allemaal hier wonen? :D

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 09:37

Hier (in Leeuwarden) sneeuwt het ook niet hoor :) Tis hier wel spekglad! maar heb nog niks van instructrice gehoord dus zal wel gewoon doorgaan :)

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 10:49

Bij mij is het ook glad, heb morgen weer rijles. Hoop dat het doorgaat.

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 11:33

Ik heb net weer gereden, t ging echt goed! Heb ook echt het idee dat als ik dit nog een paar lesjes doorzet ik zeker slaag, en dat dacht instructrice ook, had niks op me aan te merken vandaag :D

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 11:50

Super! :D

Annn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 11:55

Goed bezig dus Superliesje :D
Wanneer moet je op?

Ik heb vanmiddag eindelijk ook weer rijles, heb niets gehoord dus zal wel doorgaan :D

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 12:34

Eind januari :)

lnda_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 12:56

hoeveel uur van te voren moeten jullie afbellen?
Ik heb gister om half 10 gereden maar was al ziek en ben er nu nog zieker op geworden, heb mijn rijinstructeur net gesmst dat mn les van morgen half 10 niet doorgaat ivm dat ik zo ziek geworden ben, nu stuurd hy terug dat ik mn les gewoon moet betalen omdat ik 48 uur van te voren af moet zeggen, dit is toch belachelijk als je ziek bent?

Chann

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 12:58

Hier is het één dag van tevoren, bij mijn instructeur zou je denk ik wel op tijd zijn, bovendien kan je er niets aan doen als je ziek bent... Ik vind 't een beetje achterlijk eigenlijk, 48 uur, alsof je 2 dagen van tevoren aan kan zien komen dat je ziek wordt?

lnda_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 13:06

Daarom dan had ik gister al moeten zeggen toen ik instapte dat ik vrijdag niet kon??maar ik ga die les echt niet betalen.
Als je nou een bruiloft ofzo heb oke dan is 2 dagen normaal, maar bij ziekte?

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 13:11

ik moet 24 uur van tevoren afzeggen, maar als ik sochtends plotseling ziek ben en ik moet smiddags rijden kan ik bij mijn instructrice gewoon afzeggen zonder kosten.

Pivanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 14:19

Blond, balen zeg

Superliesje, fijn dat je les zo goed ging

Ik heb vanmorgen weer rijles gehad. Ging best aardig, moet soms net iets eerder handelen en m'n binnenspiegel niet vergeten... Vergeet ik heel vaak met spiegelen.. Heb je als je scooter rijd, dan ben je dat niet gewend ;)

Hier waren de examens vanmorgen afgelast en voor vanmiddag wisten ze nog niet..

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 14:42

Ik moet ook 24 uur van te voren afzeggen.. beetje raar hoor := Staat er niet ergens op de website iets over het afzeggen?

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 14:58

Ik moet ook 24 uur van te voren afzeggen, maar weet niet hoe dat zit bij ziekte.

Annn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 15:06

SuperLiesje schreef:
ik moet 24 uur van tevoren afzeggen, maar als ik sochtends plotseling ziek ben en ik moet smiddags rijden kan ik bij mijn instructrice gewoon afzeggen zonder kosten.

Ik las zonder kotsen :')

Hier hetzelfde verhaal :j

fl0wer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 15:14

lnda_ schreef:
hoeveel uur van te voren moeten jullie afbellen?
Ik heb gister om half 10 gereden maar was al ziek en ben er nu nog zieker op geworden, heb mijn rijinstructeur net gesmst dat mn les van morgen half 10 niet doorgaat ivm dat ik zo ziek geworden ben, nu stuurd hy terug dat ik mn les gewoon moet betalen omdat ik 48 uur van te voren af moet zeggen, dit is toch belachelijk als je ziek bent?

Dat is wel een beetje vreemd ;)

De regel van het afzeggen minimaal 24 of 48 uur van te voren vind ik niet meer dan normaal.
Het is erg vervelend en ook erg kostbaar voor een rijschool als er opeens een gat in de agenda komt.
Als leerlingen te laat af bellen dan is dat gat meestal niet meer op te vullen.
Als een leerling op tijd afbeld kan er nog tenminste wat geschoven worden zodat je niet een agenda met gaten krijgt.
Dat is niet alleen vervelend maar ook kostbaar voor een rijschool...

Maar wanneer een leerling ziek is dan wordt het een ander verhaal, je kunt er immers niks aan doen dat je ziek bent.
Dan is het wel een beetje raar dat je moet betalen, een stukje coulance van de rijschool is dan wel op z'n plaats.
Tenzij je je elke week ziek meld maar dat maak ik niet op uit je berichtje ;)

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 15:16

48 uur vind ik wel een beetje teveel van het goede. Een rijschool mag zich best indekken, maar het moet wel een beetje menselijk blijven

fl0wer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 15:20

48 uur vind ik heel schappelijk ;)
Dat lijkt veel maar het zijn maar twee dagen.
Bij 24 uur wordt het al heel lastig voor een rijschool om een agenda om te gooien, het is erg lastig en kostbaar.
En vind 48 uur daarom best schappelijk.

Maar als iemand ziek wordt vind ik het een heel ander verhaal, dat vind ik overmacht.

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 15:29

Naja, omgooien vind ik een groot woord. over het algemeen zijn er genoeg lesklanten die kunnen schuiven, althans, ik ben vaak genoeg gebeld door mijn rij-instructeur met de vraag of ik eerder of later kon. ik vind twee dagen best veel. 24 uur vind ik wel goed. In die tijd kunnen ze vaak nog genoeg regelen.

Chann

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 15:31

Draaikolk schreef:
48 uur vind ik heel schappelijk ;)
Dat lijkt veel maar het zijn maar twee dagen.
Bij 24 uur wordt het al heel lastig voor een rijschool om een agenda om te gooien, het is erg lastig en kostbaar.
En vind 48 uur daarom best schappelijk.

Maar als iemand ziek wordt vind ik het een heel ander verhaal, dat vind ik overmacht.
Daar ga ik in mee: in normale situaties is 48 uur prima te doen, bovendien plan je over het algemeen niets als je niet kunt natuurlijk. Dan is 48 uur van tevoren afzeggen ook prima, ik neem aan dat je niet op het laatste moment (dag van tevoren) nog bedenkt dat je rijles hebt op het moment dat je eigenlijk al iets anders hebt ingepland?
Als je ziek wordt kun je er inderdaad niets aan doen, dat is overmacht. Vind het absoluut niet terecht als je toch moet betalen, je kunt natuurlijk niet twee dagen van tevoren weten dat je ineens ziek gaat worden. :n

fl0wer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 15:36

ilse86 schreef:
Naja, omgooien vind ik een groot woord. over het algemeen zijn er genoeg lesklanten die kunnen schuiven, althans, ik ben vaak genoeg gebeld door mijn rij-instructeur met de vraag of ik eerder of later kon. ik vind twee dagen best veel. 24 uur vind ik wel goed. In die tijd kunnen ze vaak nog genoeg regelen.

Ik ben zelf instructeur en helaas in de praktijk is niet iedereen even flexibel ;)

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 15:42

Ja, dat is jammer. Als een klant zelf flexibel is, mag ie t ook van z'n instructeur verwachten. Over het algemeen vind ik ook dat, wanneer een afspraak staat, die ook gewoon nagekomen moet worden. Wanneer er overmacht is, vind ik dat een instructeur ook gewoon z'n deel erbij moet doen zegmaar. Hierbij doel ik op ziekte, overlijden van mensen in omgeving. Maar ik heb een beroep waarbij ik zegmaar van de één op de andere dag opgeroepen kan worden. Dat is ook lastig plannen af en toe.

Wat versta jij onder overmacht dan?

fl0wer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 15:50

Ik ben zelf erg flexibel als instructeur, je kunt met mij vele kanten op.
Maar andersom werkt het vaak niet zo en daarom hebben wij de regel als rijschool, afbellen moet minimaal 48 uur van te voren zodat wij ook op tijd met andere leerlingen kunnen schuiven.
Dit wordt altijd aan het begin van de rijopleiding besproken.
Ik vind flexibel zijn niet erg maar wel een gat van 2 uur die ik niet meer op kan vullen omdat een leerling te laat afbeld omdat hij/zij naar de kapper moest en dat vergeten was.
Hihi je wilt niet weten wat voor verhalen er voorbij komen, afspraak is afspraak.
Jij bent misschien heel netjes en flexibel maar er zijn er zoveel die dat helaas niet zijn.

Met ziekte, overlijden, laten wij mensen uiteraard niet betalen.
Dat zou ik erg aso vinden, het is immers overmacht.
Maar dat had ik al geschreven ;)

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 16:01

Ok, sorry niet goed gelezen. Hmm inderdaad vervelend dat je van die mafkezen erbij hebt die daarvoor een rijles afzeggen idd. t zou eerder andersom moeten zijn: kapper afbellen vanwege rijles. Waar ligt je prio... Maar misschien komt dat ook wel doordat ik mijn rij-instructeur gewoon goed ken en dat het allemaal ons-kent-ons is bij ons in de omgeving...