Het Rijles & Afrijstress topic IV

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 17:14

Toch ben ik bang voor mijn Theorie.
Studeer me gek erop, boek al diverse malen helemaal doorgenomen.
Oefen exames gedaan op het internet.
Het lijkt wel hoe meer ik studeer hoe meer ik vergeet.
Erg balen.
Rijlessen heb ik stop gezet, heeft weinig zin om door te lessen als ik nog mijn Theorie niet binnen heb.
Ik rij trouwens wel in een automaat, vind het echt een verademing.
Schakelen heb ik even gedaan ,maar niks voor mij.
Auto'tje staat ook al voor de deur haha, maar ja nu nog mijn rijbewijs zien te halen :D

MarloesRixt

Re: Het Rijles & Afrijstress topic IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 17:16

Ik heb alle hoofdstukken doorgenomen van het vragenboek en heb van het tekstboek samenvattingen gemaakt. Die veel doorgelezen en daardoor heb ik het in 1 keer gehaald.

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 17:16

Loesje88 schreef:
Gefeliciteerd Emma!! *\o/*

Van harte super goed zeg. *\o/* *\o/* *\o/*

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 17:18

Ik mocht zelf kiezen wat ik de eerste les allemaal heb gedaan. Uiteindelijk gekozen voor eerst gas en stuur. Uiteindelijk daar het schakelen en later de koppeling bijgepakt. Dit alles in een uurtje les. Wel gewoon gelijk de openbare weg op en ook al stukje snelweg. Gewoon gelijk in het diepe. Maar ik heb eigenlijk geen moment angst gehad, vind het alleen maar ontzettend leuk :D

Toen ik mn theorieboeken binnenkreeg en doorlas dacht ik ooh dat valt wel mee. Maar nu ik oefenexamens aan het maken ben zak ik steeds. Toch moeilijker dan gedacht dus :Y)

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 17:21

Heel knap hoor marloes. *\o/* Mij schijnt het maar niet te lukken. ;(
Maar goed, ik moet toch weer een keer op voor mijn Theorie.
Las laatst dat een vrouw uit Tokio er 900 zoveel x over gedaan had.
Hopelijk haal ik het binnen de 10x hihi
Laatst bijgewerkt door Zeeuwtje68 op 10-11-09 17:22, in het totaal 1 keer bewerkt

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 17:22

MarloesRixt schreef:
Oke! Ik heb inderdaad een bevestiging van reservering in mijn mailbox gehad. Er staat niet bij dat ik hem mee moet nemen maar ik zal hem voor de zekerheid even uitprinten! Dankje voor je uitleg! +:)+

Ze hebben er bij mij ook niet naar gevraagd hoor.
Maar had hem wel mee.

Ik wou ook eerst in een automaat gaan rijden,leek mij een stuk fijner :D
Maar aangezien wij alleen in mini's rijden leek het iedereen verstandiger om in een schakelauto te lessen.
Mini automaat heb je wel,alleen als de motor stuk is heb je niet zo gemakkelijk een ander, vandaar mijn besluit om het anders te doen.

Tinkebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 17:24

Ik kom even binnenvallen met een vraagje; Ik had gister een inval-instructeur, en die had van een leerling gehoord dat het bochtje achteruit niet meer voorkwam in het praktijkexamen. Weten jullie daar iets van? Ik had dat nog nooit gehoord namelijk..

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 17:25

wie wil er ook zijn E gaan halen na het gewone rijbewijs?
En moet je dan weer Theorie gaan doen?

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 17:25

@Zeeuwtje86, of het aan de leeftijd ligt kan ik niet beoordelen, maar wat ik heel prettig vond was werken met een CD-rom :) dan kun je ook oefen examens maken, en sommige dingen worden wat duidelijker dmv animaties (bijv. met de voorrangsregels)

En wat nu helemaal 'in' is, is je theorie leren via internet. Veel rijscholen hebben dat wel, dan kun je voor €20,- een account krijgen met een bepaald aantal uur dat je die account kunt gebruiken, en daar kun je dus eindeloos examens oefenen, die echt gelijk staan aan het examen :j en kun je ook de theorie hoofdstuk voor hoofdstuk lezen, en na het lezen toetsen! :)

Weet niet of jouw rijschool dat doet, maar misschien kun je dat via een andere rijschool doen?

en als laatste mogelijkheid: Theorieles nemen! :) dan kom je een avond per week geloof ik, een paar uur samen, en neem je de theorie door, na afloop van de cursus maak je ook een proefexamen. Deze avonden schijnen héél effectief te zijn :j

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 17:33

Loesje88 schreef:
@Zeeuwtje86, of het aan de leeftijd ligt kan ik niet beoordelen, maar wat ik heel prettig vond was werken met een CD-rom :) dan kun je ook oefen examens maken, en sommige dingen worden wat duidelijker dmv animaties (bijv. met de voorrangsregels)

En wat nu helemaal 'in' is, is je theorie leren via internet. Veel rijscholen hebben dat wel, dan kun je voor €20,- een account krijgen met een bepaald aantal uur dat je die account kunt gebruiken, en daar kun je dus eindeloos examens oefenen, die echt gelijk staan aan het examen :j en kun je ook de theorie hoofdstuk voor hoofdstuk lezen, en na het lezen toetsen! :)

Weet niet of jouw rijschool dat doet, maar misschien kun je dat via een andere rijschool doen?

en als laatste mogelijkheid: Theorieles nemen! :) dan kom je een avond per week geloof ik, een paar uur samen, en neem je de theorie door, na afloop van de cursus maak je ook een proefexamen. Deze avonden schijnen héél effectief te zijn :j

Dat doe ik ook al beiden ;) Ik heb 1x per week 1 uur theorie les, dat is gewoon eigenlijk de 25 gevaarherkenningsvragen en uitleg in het kort. En de 40 andere vragen en uitleg erbij.
En ik heb ook een pasje voor de theorie exames te leren.
Raar maar waar slaag ik daar beter in, dan op les en op het examen, maar ja examen 1x gedaan pas.
Maar hoe meer ik leer, hoe meer ik schijn te vergeten en dus ga ik fouten maken.

Even over de Cd rom waar haal je die vandaan? Dat zou ik nog kunnen proberen. Wil wel graag slagen volgende keer. :o

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 17:41

Ik heb net even mijn instructeur gebeld en Cd rom komt naar me toe deze week. Dus dat is weer een extra'tje erbij.

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 17:48

veraA schreef:
Ik kom even binnenvallen met een vraagje; Ik had gister een inval-instructeur, en die had van een leerling gehoord dat het bochtje achteruit niet meer voorkwam in het praktijkexamen. Weten jullie daar iets van? Ik had dat nog nooit gehoord namelijk..

Volgens mij is er niets veranderd aan het praktijkexamen. Staat ook niet op de cbr site. Maarja niet alle speciale verrichtingen worden gevraagd met het examen, de examinator maakt altijd een selectie. Misschien dat die leerling daarom dacht dat het er niet meer was?

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 17:50

Miriam91 schreef:
veraA schreef:

Volgens mij is er niets veranderd aan het praktijkexamen. Staat ook niet op de cbr site. Maarja niet alle speciale verrichtingen worden gevraagd met het examen, de examinator maakt altijd een selectie. Misschien dat die leerling daarom dacht dat het er niet meer was?

Bochtje achteruit is volgens mij niet echt een verrichting die je moet doen. :) Je leert het wel omdat je het bochtje achteruit natuurlijk wél gebruikt met keren en achteruit inparkeren. :j Tenminste, zo is het mij verteld..

Alive

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 17:52

Ik moet maandag afrijden :D ben echt heel zenuwachtig. Als ik dit gehaald heb, ben ik wel van plan om gelijk voor trailer te gaan, dan zit je nog goed in het kijken enzo ;)

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 17:53

Rianne_ schreef:
Miriam91 schreef:

Bochtje achteruit is volgens mij niet echt een verrichting die je moet doen. :) Je leert het wel omdat je het bochtje achteruit natuurlijk wél gebruikt met keren en achteruit inparkeren. :j Tenminste, zo is het mij verteld..

Mijn instructeur zei dat al die speciale verrichtingen zijn ingedeeld in groepen. Bochtje achteruit (ook wel straatje achteruit volgens mij) hoort bij keren. Het kan dus zijn dat een examinator op je examen zegt ik wil terug. Dan moet jij aan de hand van de situatie kijken wat het beste is: 3x steken, bochtje achteruit, halve draai of halve draai op een kruispunt.
Zo is het mij verteld in ieder geval ;)

_Emma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 17:56

Ja, maar dan IS het dus geen bijzondere verrichting, maar kan je het gebruiken tijdens het keren :) ik heb een keer op internet bekeken wat er allemaal bij hoorde, voor mijn TTT, en daar zag ik geen bochtje achteruit staan.

Maar ik hoef het nu lekker nooit meer te doen voor een instructeur of examinator O:) sorry haha ben zo blij!

Marietje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 17:59

Zeeuwtje68 schreef:
Heel knap hoor marloes. *\o/* Mij schijnt het maar niet te lukken. ;(
Maar goed, ik moet toch weer een keer op voor mijn Theorie.
Las laatst dat een vrouw uit Tokio er 900 zoveel x over gedaan had.
Hopelijk haal ik het binnen de 10x hihi

Je kunt ook prive theorie examen afnemen. Je betaald wel meer, maar je wordt een beetje door de vragen heen geholpen. Misschien geeft dat meer zekerheid?

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 18:00

_Emma_ schreef:
Ja, maar dan IS het dus geen bijzondere verrichting, maar kan je het gebruiken tijdens het keren :) ik heb een keer op internet bekeken wat er allemaal bij hoorde, voor mijn TTT, en daar zag ik geen bochtje achteruit staan.

Jaa oké :j Als je het zo bekijkt ;)

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 18:05

Je kunt ook prive theorie examen afnemen. Je betaald wel meer, maar je wordt een beetje door de vragen heen geholpen. Misschien geeft dat meer zekerheid?[/quote]

Hier ben ik wel heel benieuwd naar. Kan ik daar ergens info over vinden?

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 18:36

Muurp schreef:
Gefeliciteerd Veirl! :D :D

Hmm.. ik twijfel of ik mijn theorie al wil gaan halen of dat ik wacht tot ik daadwerkelijk aan het lessen ben..

halen!
altijd handig, dan heb je het maar vast... het is een jaar geldig dus ;)

zo vervelend als je (zoals ik nu) moet wachten op je theorie om te mogen afrijden...

Geslaagde(n) gefeliciteerd!!

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 18:39

Plien91 schreef:
Emma jij ook gefeliciteerd! *\o/*

Ik heb donderdag weer rijles, voor het eerst in Groningen-city 8-)

gezellig hoelaat?
ik moet donderdag (om half 4) ook weer door groningen toeren :+

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 18:52

Gefeliciteerd geslaagden!

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 19:43

Wat een hoop Groningers hier dan :D

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 19:45

Ja best wel haha :D
Valt me ook altijd op onder het lessen dat er echt wel ontiegelijk veel lesauto's rondrijden in de stad :+

_Mevrouwtje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 19:48

Ik moet 24 nov. op herexamen!!
mag wel opschieten in januari verloopt mijn theorie alweer echt balen..!!