Pff.. ik was ook geschrokken! Kwam net om kwart voor 10 thuis en achter me allemaal sirenes die door het dorp crossten! Meteen P2000 gecheckt, duinbrand bij de Berekuil.. RTV NH gaf geen nieuws en zag net gelukkig dat het idd loos alarm was!
BrankaZ
Geplaatst: 19-05-10 22:29
mbkaatje schreef:
Ik wilde het net gaan plaatsen, maar je was me voor. Het tijdstip vond ik al wel vreemd.
Alleen nu hoor ik wel overal sirenes, maar kan niet echt achterhalen waar dat voor is.
Hoorde ze ook met gierende sirenes langskomen maar vermoed dat het een ambulance is geweest.
Dat zou inderdaad goed kunnen. Het verschil ga je steeds minder horen, straks voeren ze allemaal dezelfde sirene.
BrankaZ
Geplaatst: 19-05-10 23:07
Ik heb jaren langs de aanrijroute van de ambulances naar het ziekenhuis en in de buurt van het politiebureau. Brandweer kwam ook regelmatig langs, maar ik weet het verschil ook nog steeds niet.
Ambulance was altijd drietonig en politie en brandweer tweetonig, maar net even anders. Het verschil tussen die laatste twee was wat moeilijker te onderscheiden.
Maar nu maakt het toch niet meer uit, straks is het allemaal hetzelfde dus.
Arabesk
Geplaatst: 20-05-10 07:30
Gelukkig loos alarm dit keer mensen hadden dit voor brand aangezien:
Ja... ik heb tegenwoordig een 112 brandmeldingenwebsite noordhollandnoord aanstaan als ik de computer aanheb, je krijgt een bliebje als er een nieuwe brand gemeld wordt... nu net dus weer een duinbrand.
De straat die ze noemen is wel een plek aan de boulevard en daar is het duin niet zo breed.
Ja het was natuurlijk al een tijdje droog + zonnig weer...
Jara
Geplaatst: 26-05-10 21:38
Ja, zie het ook niet.. hopen dat het een valse melding is..