Uitspraken van kinderen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 23:14

Mijn jongste dochter (7) zat naast mijn middelste dochter (10), die haar rat op de schouder had. Mijn jongste hield haar hand voor de rat, zodat hij haar aan de vingers kon likken, dat doet hij vaak. Maar nu kriebelde hij haar met zijn pootjes, riep mijn dochter helemaal opgetogen: Hé, het is een kietelaar! :D

jUstkiimmiej

Re: Uitspraken van kinderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 23:16

Mijn broertje van 6, hij had een pleister op zijn been

´´ Ik ben een man... MET een pleister´´ en trekt zijn broekspijp omhoog..

Procent

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 12:04

Geen uitspraak maar een gedachte van mij vroeger.

Ik vroeg me altijd af hoe het kwam dat liedjes altijd in dezelfde volgorde kwamen... Want ik wist precies wanneer welk liedje kwam..

Dat was dus een cd... :+

supersambo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 13:28

Mijn zoontje van 2 vraagt de hele dag: Iss dat ?

Dus ook zo gister:
smurf: Iss dat ?
Ik: dat zijn dingetjes die ervoor zorgen dat jij niet geëlektrocuteerd wordt (dingen voor in stopcontact)
smurf: Oww ja.

Tuurlijk ventje...

Michelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 13:40

haha leuk om alles te lezen!

Ik weet er ook nog wel 2 van vroeger :o

Ik moest is een keer mijn kamer opruimen als klein meisje maar ik was er heilig van overtuigd dat dat echt niet ging want mijn benen zaten los..

mijn ouders gingen maar over op plan B want wat is nou leuker om precies het tegen overgestelde te doen..

dus toen ze zeiden dat ik maar echt niet mijn kamer op moest gaan ruimen en dat dat zo vermoeiend is etc toen wist ik niet hoe snel ik alles moest opruimen :o net zoals met eten haha..

rossebol

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 16:26

ik dacht vroeger dat roodborstjes(die vogeltjes) rookworstjes waren dus dat rookworst daar van gemaakt werd.
Dus zei elke keer KIJK MAMA daar vliegt een rookworstje

sharonalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 17:33

Juf: Als je nu niet luistert pak ik je bij je lurven (als grapje bedoeld en gezegd ;) )
Kind thuis: Juf wilde mij bij mijn slurfje pakken _O-

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 19:45

Hahahaha, die boven mij :D

Ik werk bij een naschoolse opvang en ging vandaag in de gymzaal een hoepel gooien op de manier dat ie terug komt. Op het punt dat hij terugkwam zei ik natuurlijk voor de grap 'Kom hier!' ..
Een jongentje zat me met grote ogen aan te staren en pakte meteen ook een hoepel en begon met gooien. Het begon met een heel lief "Kom hier!", wat steeds harder en strenger werd gezegd, maar hij (5 jaar) kon het natuurlijk helemaal nog niet. Heb gelachen :)) en daarna natuurlijk maar gezegd dat het een trucje was & voorgedaan hoe het moest ..

Fabulous

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 20:19

mardjai schreef:
Toen mijn broer nog een klein ukkie was,
was hij gevallen en had een schaafplek op zijn knie,
die flink bloede, ging hij op de grond zitten en heel hard gillen,
o mama mijn velletje doet pijn :D

Oewaaa, zo schattig :+: !!!

Essie73
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 11:12

sharonalover schreef:
Juf: Als je nu niet luistert pak ik je bij je lurven (als grapje bedoeld en gezegd ;) )
Kind thuis: Juf wilde mij bij mijn slurfje pakken _O-

oe oe, papa en mama op hoge poten naar school.... Zo wordt ze zomaar van "nare" dingen beschuldigd haha

Raiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 11:52

Vriendin van mij heeft 2 kinderen, 4 en 1,5 jaar oud. Ze hebben pas een jonge hond erbij gekocht met als doel in de toekomst een nestje te gaan fokken. Het teefje was loops maar omdat het reutje nog maar jong was, dachten ze dat het nog geen kwaad kon, maar al met al was ze dus toch gedekt.

2 weken geleden was ik daar en Zahra had echt een flinke buik.
Terwijl ik haar over haar buik aaide, vraag ik aan de kids: Goh, wat heeft Zahra een dikke buik, hoe komt dat?
Zegt die van 4, helemaal jumpend van opwinding: "Zahra krijgt baby puppies"
Zegt die van 1,5, met haar vingertje naar Rayko, het reutje, wijzend en heel wijs met haar hoofdje knikkend: "Rayko daan"

off-topic: Zahra is overigens gisteren bevallen van 9 schitterende pups

Daphx93

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 12:02

Ik zei vroeger altijd weps in plaats van wesp :P
Zoals: Kijk mama daar vliegt een weps! :D

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 12:25

Als ik vroeger niet wilde eten moest ik altijd op de gang gaan zitten. Toen ik dat eenmaal doorhad kwam ik er zelf mee.

'Mama, dit is vies. Ik ga wel op de gang zitten.'

Tsja, wat doe je dan als ouder. :+

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 12:39

Ik was vroeger een langzame moeilijke eter. Uiteindelijk hadden mn ouders besloten dat ik net zo lang aan tafel moest blijven zitten tot ik mn bord leeg had. Nou dat duurde soms echt een eeuw! Als ik vol zat, dan zat ik gewoon vol en bleef ik ook rustig nog een uur aan tafel zitten als iedereen al klaar was. Dat was niet wat ze gehoopt hadden ;)

Raiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 13:36

Kindje van mijn vriendin kan prima Mieke zeggen, maar als mijn man meegaat en we komen binnen en iemand vraagt wie is daar, dan zegt ze altijd : Paul en Pieke.. is makkelijker denk ik ;)

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 13:46

Gisteren, carnaval vieren met een lading kleintjes.. :D

Kindje 1 was eergisteren ook al carnaval gaan vieren en had een toeter om zijn nek.
Hilariteit alom toen de volwassen, die al wat gedronken hadden, uit zijn mond hoorde komen dat 'een meisje op mijn toeter wou blazen.' :')

Ook wilde hij niet drinken uit een 'babyfles', waar zijn ouders voor het gemak cola in hadden gedaan zodat zij niet steeds met de glazen liepen.
Kindje vertikt het om te drinken, zegt broertje serieus: "Is net erg om daaruit te drinken hoor, mama deed dat ook altijd alleen die had er dan stinkend groen spul in."
Doelde dus op de alcohol, haha. :D

Oh en datzelfde broertje heeft nu met zijn 9 jaar een contract getekend waarin staat dat hij nooit seks wil hebben, want dat is vies.
Mooi dat zijn eerste vriendinnetje dat direct voor d'r neus krijgt. :D

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 14:04

zondag zei ik tegen mijn man, oow het is valentijnsdag......en toen zeiden we tegelijk, Happy valentine!!!......mijn dochter van 11 zei toen, Zo en dat was dat! .........moesten pap en mam erg om lachen. :D

mijn oudste zoon, jaren terug, kijk mama een gogel....= vogel.

mijn jongste zoon, toen 4 jaar, met opa op stap, opa gaat pinnen en kleinzoon zegt, jij bent rijk hè?...ik word ook zakenman en rijk...... :')

citroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 14:19

Op mn stage (basisschool);

Juf, mag ik een kusje?? Echt zo schattig! Kindje van5! :)

PineApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 14:39

Raiza schreef:
Kindje van mijn vriendin kan prima Mieke zeggen, maar als mijn man meegaat en we komen binnen en iemand vraagt wie is daar, dan zegt ze altijd : Paul en Pieke.. is makkelijker denk ik ;)

dan kan ze iig mijn naam zeggen :P Moet ik daar ook maar eens langs :')

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 15:47

M'n broer heeft als klein ventje ooit bij een broodjeszaak gezegd: "Mijn moeder danst naakt de lambada op tafel." Hoe hij eraan komt weten we nog niet, maar m'n moeder wist nie wat ze hierop zeggen moet (dit gebeurde overigens niet hoor := )

En toen hij in groep 1 zat was z'n juf ziek en kregen ze een invaljuf. Nou was dat een behoorlijk stevige dame en zo eerlijk als kinderen zijn :=
Broertje: "Wat is zij dik! Ik val er flauw van." En hij liet zich zo van zijn stoel af vallen. M'n moeder is maar snel naar huis gegaan. Toen ze 'm 's middags weer kwam ophalen zei m'n moeder dat dat echt niet leuk is. Zegt m'n broertje doodleuk: "Oh, ik ben nog wel 3 keer flauwgevallen." _O-

Arme vrouw..

_Jeann

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 15:52

Als de baby nog in de buik zit, zit ie nog in een aquarium!

First_Unique

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 15:52

Kindje die ik goed ken is net bezig met zn eerste woorden, hij kon mama nog niet maar papa wel. en iedere keer zei zijn papa: zeg dan: MAMA, en kindje: PAPA!

vader: Mama houdt van.... kindje: PAPA!!

haha, geweldige actie al zeg ik het zelf!

stoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 21:48

hihi, leuk topic, mijn zoontje begint ook net met praten dus hoop ook snel wat van hem te kunnen plaatsen

Had zelf ook wel een leuke aktie toen ik klein was, liep met mijn oma ineen lingeriezaak, en vol verbazing heb ik toen door de winkel naar mijn oma geroepen: KIJK DAN KIJK DAN, ze hebben ze ook met schoudervulling

Was toen nog heel hip haha

en mijn neefje pasgeleden vertelde over borsten met cocaine, hij bedoelde sillecone, hoe zo'n ventje daar dan opkomt he? 6 jaar :s

Moosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 01:41

Leanee schreef:
M'n broer heeft als klein ventje ooit bij een broodjeszaak gezegd: "Mijn moeder danst naakt de lambada op tafel." Hoe hij eraan komt weten we nog niet, maar m'n moeder wist nie wat ze hierop zeggen moet (dit gebeurde overigens niet hoor := )

En toen hij in groep 1 zat was z'n juf ziek en kregen ze een invaljuf. Nou was dat een behoorlijk stevige dame en zo eerlijk als kinderen zijn :=
Broertje: "Wat is zij dik! Ik val er flauw van." En hij liet zich zo van zijn stoel af vallen. M'n moeder is maar snel naar huis gegaan. Toen ze 'm 's middags weer kwam ophalen zei m'n moeder dat dat echt niet leuk is. Zegt m'n broertje doodleuk: "Oh, ik ben nog wel 3 keer flauwgevallen." _O-

Arme vrouw..

K heb medelijden met je moeder. :D

marielle231

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 01:46

XmissdaphX schreef:
Ik zei vroeger altijd weps in plaats van wesp :P
Zoals: Kijk mama daar vliegt een weps! :D

ben 28 en dat doe ik nu nog _O-
alleen omdat ik het zo leuk vind klinken :P