Kopen & verkopen op Vinted #2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Alja

Re: Kopen & verkopen op Vinted #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-26 15:08

Je moet het onderin de advertentie zetten en ook in je profiel

Dit is mijn hashtag

#alja112_meisje140

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-26 15:35

Is kinderkleding niet gesorteerd op maat? Ik zou het dan in de titel zetten en adv

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-26 15:57

Konstantine schreef:
Wat jammer dat er dan interesse is, maar er geen betaalbare verzendopties verschijnen.
Ik kan me voorstellen dat het op zoiets specifieks als een zadel geen storm loopt.

Ik verkoop een complete set (zadel, hoofdstel, pad) en gezien de grote interesse op zowel marktplaats maar vooral op Vinted denk ik dat ik m hoger had moeten prijzen _O-

Maar inmiddels heeft iemand uit NL m gekocht, dus ik vraag haar of ze het wil versturen of komt ophalen.
Ik hoop op dat laatste :=

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-26 16:08

Oh joh, dat zou je ook niet verwachten haha, maar fijn!

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-26 10:50

Alja schreef:
Hier ligt al iets vanaf 27 febr op het punt
Donderdag de koopster een bericht gestuurd, steeds online maar geen enkele reactie
Ik doe het niet maar ben in staat om een tokkie bericht te gaan sturen!

Hier precies hetzelfde. Ook een pakje wat er sinds de 27e ligt en maar niet op wordt gehaald of terug gestuurd.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-26 11:05

Alja schreef:
Je moet het onderin de advertentie zetten en ook in je profiel

Dit is mijn hashtag

#alja112_meisje140

Dat met die hastag werkt als een tierelier voor kopers
Ik zet er altijd meerdere in
Zodat er ook bv naar speelgoed gekeken kan worden et 1 simpele hashtag aan te klikken.
Gewoon in je advertentietekst plaatsen, dan werkt het ook gelijk als link.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-26 11:31

Nou dat…
Ik heb echt geen behoefte om door een groot kastje van iemand heen te gaan als ik in 90% geen interesse heb

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-26 11:36

Ik leer hier dingen, dus ik kan ook grotere zaken erop zetten die ze komen ophalen?

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-26 13:51

pmarena schreef:
Nouja ik vind het soms wel fijn als iemand een wat lager aanbod doet nadat ik een hartje heb gezet O:)

Precies de reden waarom ik het weer aan heb gezet. En eerlijk...sinds ik mensen nadat ze bij mij een hartje hebben gezet een bod doe verkoop ik veel meer. In 80% van de gevallen wordt het dan gekocht. Vind ik wel de moeite. Ik stuur wel alleen een bod, geen gekke berichtjes over vragen enzo. En na dat bod verwijder ik de chat ook meteen. Dan zie ik vanzelf wel of ze willen kopen of niet.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-26 13:57

Ik doe het precies hetzelfde als jou!
En als mensen mij naar een hartje een bod sturen koop ik het ook vaak als ik het nog niet bij een ander heb gekocht.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-26 15:28

Nou, ik heb nummer 2 van de niet opgehaalde pakketten terug.

Wat ik nou apart vind, ik kijk bij die griet haar reviews en ik zie dus allemaal reviews van de afgelopen 2 weken. Zowel gekocht als verkocht. En mijn pakket kon ze niet ophalen omdat de auto kapot was?

Kijk, 1 of 2 late beoordelingen kan, maar niet 7 stuks die laat worden gegeven. Ze heeft zich waarschijnlijk bedacht en een rot smoes opgegeven. Heb er dus wel wat van gezegd en haar geblokt. Inmiddels staat alles weer online en heb ik al weer wat verkocht. Maar wel 3 weken alles kwijt geweest.

Koop het dan niet, denk ik dan! -O-

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-26 15:46

Hebben wij het aan dezelfde verkocht ofzo?

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-26 15:52

Alja schreef:

Oh joh! Wie weet :') Bij mij ging het om Barbie spulletjes. :))

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-26 17:46

Hier weer een mooie :r

Hunkemoller body uit de 'privé collectie'
Nieuw zonder prijskaartje
Tekst: "alleen aangehad voor de foto"

En dan idd fotos dat ze m aanheeft. Uhm?! Er is een reden dat je geen ondergoed mag passen in de winkel.. en sowieso waarom zou je dat soort fotos van jezelf online zetten?!

Momo94

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:55

Steeds meer adverenties met dat de via bankoverschrijving of paypal willen.. ik word er gek van. Rapporteer je het bericht, en dan krijg je antwoord met niet in strijd met de regels.. tuurlijk..

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:00

Ik had dat idd ook, van een Francaise. Het leek ook net alsof ze nog nooit via Vinted iets had besteld, maar ze was al heel lang op Vinted. Dus het was een beetje raar :')

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:03

Tallie1979 schreef:
Alja schreef:

Oh joh! Wie weet :') Bij mij ging het om Barbie spulletjes. :))

Bij mij om een jurkje

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:19

CastaMickey schreef:
Hier weer een mooie :r

Hunkemoller body uit de 'privé collectie'
Nieuw zonder prijskaartje
Tekst: "alleen aangehad voor de foto"

En dan idd fotos dat ze m aanheeft. Uhm?! Er is een reden dat je geen ondergoed mag passen in de winkel.. en sowieso waarom zou je dat soort fotos van jezelf online zetten?!

Misschien dat ze het toch aan andere doelgroepen willen verkopen haha.

Maar overigens mag je body's en bikini's gewoon passen in de winkel, dus ook al is het nieuw met prijskaartje. Zou er vanuit gaan dat iemand hem aan heeft gehad :+

Artimes

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:23

Pff moet even mijn ergenis delen, in een week tijd al vier pakketten geannuleerd omdat verkoper niet verzend, ik vind dat toch zo irritant :+

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:30

Artimes schreef:
Pff moet even mijn ergenis delen, in een week tijd al vier pakketten geannuleerd omdat verkoper niet verzend, ik vind dat toch zo irritant :+

Nou ik net zo….
Ik heb dat nooit maar ook binnen 1 week 5 ofzo
Had ook veel gekocht door de korting op verzendkosten maar vind het jammer…

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:33

Na tig biedingen geaccepteerd te hebben nu mn splinter nieuwe schoenen verkocht. Bizar. Die waren favo maar niemand pakte door.

BenaLaars

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:17

Ik heb mijn trouwjurk verkocht op Vinted maar het verzenden is wel een dingetje; ik heb groot pakket geselecteerd, ter grootte van een verhuisdoos. Vervolgens staat dan een maximale afmeting van veel kleiner dan een verhuisdoos en een max gewicht van 2 kg en €25 verzekerd bedrag. Bij navraag geeft de vinted chat medewerker aan dat dat formaat niet zo nauw luistert en als het pakket kwijt raakt, zowel ik als de koper vergoed krijgen. Al heb ik dat gesprek zwart op wit, hij spreekt hun voorwaarden wel erg tegen. Vervolgens druk ik op "maak een verzendlabel aan" en gebeurt er niks.. na 24 uur en tig support aanvragen annuleer ik de bestelling (zoals de handleiding adviseert) en plaats ik de jurk opnieuw. Koper koopt weer en selecteert een andere vervoerder (DHL) wederom na 24 uur nog geen label ontvangen. Tussendoor andere kleine artikelen verkocht waarvoor wel direct een verzendlabel in mijn email zat. Koper wil de jurk graag asap hebben en vraagt me hem buiten Vinted om te verkopen. vinted reageert overigens niet op mijn 3! Hulpaanvragen.

Wat te doen? Iemand meegemaakt?

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:23

BenaLaars schreef:
Ik heb mijn trouwjurk verkocht op Vinted maar het verzenden is wel een dingetje; ik heb groot pakket geselecteerd, ter grootte van een verhuisdoos. Vervolgens staat dan een maximale afmeting van veel kleiner dan een verhuisdoos en een max gewicht van 2 kg en €25 verzekerd bedrag. Bij navraag geeft de vinted chat medewerker aan dat dat formaat niet zo nauw luistert en als het pakket kwijt raakt, zowel ik als de koper vergoed krijgen. Al heb ik dat gesprek zwart op wit, hij spreekt hun voorwaarden wel erg tegen. Vervolgens druk ik op "maak een verzendlabel aan" en gebeurt er niks.. na 24 uur en tig support aanvragen annuleer ik de bestelling (zoals de handleiding adviseert) en plaats ik de jurk opnieuw. Koper koopt weer en selecteert een andere vervoerder (DHL) wederom na 24 uur nog geen label ontvangen. Tussendoor andere kleine artikelen verkocht waarvoor wel direct een verzendlabel in mijn email zat. Koper wil de jurk graag asap hebben en vraagt me hem buiten Vinted om te verkopen. vinted reageert overigens niet op mijn 3! Hulpaanvragen.

Wat te doen? Iemand meegemaakt?

In de app staat ook geen verzendlabel? Staat daar ook nog steeds dat je het aan moet maken?
Qua afmetingen kijken ze niet zo nauw idd, moet bekennen dat ik het ook niet altijd controleer :o

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:28

Ik heb 1x gehad dat ze zeiden dat mn pakje te groot was. Die ging bij een ander pakketpunt wel gewoon mee. Maar hier in Duitsland zijn ze ook wel echt heel erg van de regeltjes hoor. Zonder paspoort krijg je je pakket niet mee en zonder ingevuld formulier krijgt iemand anders met jouw paspoort het ook niet mee :+

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 23:27

.