Rare mensen op marktplaats deel 9!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Saul

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-24 17:30

Dat sowieso. Ik heb die bank nooit mooi gevonden :+

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-24 18:14

Zag net wat op mp staan wat ik mooi voor die prijs vind.
Maar ken de verkoper ergens van en dat vind ik toch wel zo'n ontiegelijke pruim.
Maar weet niet eens of ze mij ook zou herkennen...

En ga dat toch maar niet uit proberen :+

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-24 18:24

Als je bang bent voor herkenning stuur je toch iemand die ze niet kent ?

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-24 18:25

Maar wil zelf het product controleren :D

Plus past niet in elke auto denk ik.

Nee ik laat het gaan.
Maar wel jammer

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-24 18:42

Voor iedereen die zich zorgen maakt over verkopen via marktplaats en Vinted. Volgens mij is het nog steeds zo dat je pas belast wordt als ondernemer of resultaatgenieter, als je onder andere een winstoogmerk hebt. Op het moment dat jij tweedehands spullen aanbiedt en die komen uit je eigen huis of kledingkast, dan kan geen belastingdienst je daar voor aanslaan. Pas op het moment dat je daadwerkelijk handelt, dus inkoopt en verkoopt met winst, dan komt er heffing om de hoek kijken. Het lijkt nu alsof iedereen bekeken gaat worden en belastingaanslagen gaat krijgen, maar dat zal reuze meevallen. Ten eerste hebben ze daar de mankracht niet voor en ten tweede gaat het ze niet om de kruimels en particuliere verliesgevende tweedehands verkoop.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-24 18:44

Precies.
Maar dat is al 10 keer gezegd inclusief links.
Maar blijft blijkbaar eng of zo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-24 18:59

Er veranderd ook niks behalve dat het nu ook doorgegeven wordt. Je had altijd al de plicht om wanneer je beroepsmatig aan het handelen bent dit aan te geven.

DoretteK

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-24 21:58

Klein beetje offtopic, maar anders word ik misschien de rare op MP. :') Is hier iemand met verstand van pokemonkaarten?

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-24 22:00

Wat wil je weten?

DoretteK

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-24 22:07

StalNollie schreef:
Wat wil je weten?

Ik stuur je even een pb!

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-24 22:09

DoretteK schreef:
Klein beetje offtopic, maar anders word ik misschien de rare op MP. :') Is hier iemand met verstand van pokemonkaarten?

Rennie / renny heeft er ook veel verstand van.
Actief in het vinted topic :)

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-24 09:54

Oke hebben jullie ook dat je hier je verhaal wil typen maar op een of andere manier toch bang bent dat je verhaal dan over een Bokker blijkt te gaan? _O-

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-24 18:32

Nou nu heb ik toch wat raars,

Ik geef gratis een trampoline weg. Iemand wilt het komen halen. Prima. Adres en tijd is bekend.
Krijg ik nu 1,5 uur ervoor een bericht of haar zoon het mag uitproberen.

We hebben het over een trampoline…
Hoe moet ik hier nou op reageren :')

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-24 18:36

Misschien springt de ene trampoline lekkerder dan de andere :D

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-24 19:44

het is ook echt klein peuter formaatje zoals in de tekst staat. En waarbij er staat dat het springdoek goed is.

Heb maar terug gestuurd hoezo? Om te kijken of tie springt? Maar ik kreeg een hele serieuze “ja” terug. :') :')

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-24 20:07

Nou ik zou zeggen 'succes' :)

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-24 20:49

Kijk maar ui, straks flikkert hij de grond op en wordt je aansprakelijk gehouden. De ongevalscijfers met trampolines zijn torenhoog.

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-24 21:14

Ik heb meerdere dingen te koop staan, waaronder een fiets. Dame vraagt wat ik er voor wil hebben. 20 euro, want oudere fiets en ik gun hem iemand voor een lage prijs. Mevrouw wilde niet geloven dat er niks mee was voor die prijs dus heeft me de hemd van het lijf gevraagd maar er is niks mis met die fiets. Heeft hem net opgehaald en gaf 40 euro want nog steeds 'een fiets van 20 euro moet wat mis mee zijn'. Ik stond met mijn mond vol tanden _O-

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-24 21:16

Haha Snippergroen

JUST Kiki wat een type

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-24 21:52

foxy80 schreef:
Kijk maar ui, straks flikkert hij de grond op en wordt je aansprakelijk gehouden. De ongevalscijfers met trampolines zijn torenhoog.

Dus jij zou niemand behalve je eigen kinderen op de trampoline laten. Je kunt ook overdrijven.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-24 21:58

Toch grappig dat je in vlagen reacties hebt. Dan weken niet, en opeens op meerdere tegelijk. Komen ze dan om de zoveel tijd toch weer wat meer bovenaan te staan denk ik? Vind het wel opvallend.

Iig net een deken verkocht en is al opgehaald :):)

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-24 21:59

Snippergroen schreef:
Ik heb meerdere dingen te koop staan, waaronder een fiets. Dame vraagt wat ik er voor wil hebben. 20 euro, want oudere fiets en ik gun hem iemand voor een lage prijs. Mevrouw wilde niet geloven dat er niks mee was voor die prijs dus heeft me de hemd van het lijf gevraagd maar er is niks mis met die fiets. Heeft hem net opgehaald en gaf 40 euro want nog steeds 'een fiets van 20 euro moet wat mis mee zijn'. Ik stond met mijn mond vol tanden _O-

Hihi, wel lief !

Wel eens op een rommelmarkt gehad, voor een hele berg national geographic tijdschriften. Vond hij echt te weinig wat ik vroeg, dus hij betaalde het 3 dubbele :)) (ik vroeg 2 en kreeg 6)

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-24 23:06

En uiteindelijk is hij het komen halen zonder z’n zoon. En dus ook niet “proef gesprongen” :') raar!! :')

Foxy80, zat wel nog een veiligheidsnet omheen haha :D

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-24 10:27

just_kiki schreef:
En uiteindelijk is hij het komen halen zonder z’n zoon. En dus ook niet “proef gesprongen” :') raar!! :')

Foxy80, zat wel nog een veiligheidsnet omheen haha :D

Ah ok! Ik dacht zo een open ding.
Pillow, de ongevallen ratio met trampolines is echt lelijk. Ik wil er zelfs geen voor mijn kind, dat ik anders de wereld gun.

Hier een leuke via fb. Ik zocht van wat oud speelgoed info, reageert iemand en zegt dat ze wel interesse heeft in een lintje wat erbij zit. Nou, er zijn stukjes af, zit onder de ouderdomsvlekjes, dus ik geef aan dat ze het mag hebben voor verzendkosten (dame woont in USA). Stuurt ze me via paypal 10 euro extra!

Baileyi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-24 18:13

Hoi allemaal, ik heb een week geleden via marktplaats iets verkocht. Het werd opgehaald, diegene had het bekeken en toen meegenomen voor het afgesproken bedrag.

Nu kreeg ik een aantal dagen (2 dagen na de verkoop) na de verkoop een berichtje dat het artikel kapot is? En dat diegene zijn geld terug wil.

Nu heb ik zelf altijd zo iets van verkocht is verkocht, en nu zaten er dus ook wat dagen tussen en ik weet zeker dat toen het opgehaald werd het gewoon in goede staat was.

Hebben zij een poot om op te staan, ik heb namelijk geen zin om het geld terug te geven en toen ze het ophaalden hebben ze het uitgebreid kunnen bekijken. Daarnaast lag het voor mij in de weg dus heb het voor een zacht prijsje weggedaan (het heeft maar 1 dag op marktplaats gestaan).

Maar ze weten wel mijn adres dus ik ben een beetje bang geworden om ze gewoon te blokkeren aangezien we er niet uitkomen met de berichtjes.

Heb zelfs aangeboden een klein beetje geld terug te sturen zodat ze het kunnen laten maken. Want mocht het echt stuk zijn zijn de kosten van het repareren niet zo hoog en dan zouden ze alsnog een goed product hebben voor een lage prijs.

Het is gewoon particuliere koop, en voor mij de eerste keer zo iets verkopen dus ik baal er wel van dat het zo gaat..