Fijn, kinderen die niet compleet gepamperd worden. Maar ik gok ook niet dat je met zoiets sneeuwvlokjes tegenkomt..
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
idinn schreef:Ik moest vandaag wel lachen tijdens de strong viking. Het was ook family editie, dus kleine kinderen in de blubber. Bijna op einde eentje die niet verder wilde: ik wil niet meer, ik heb het koud. Die vader: als je gewoon loopt, krijg je het vanzelf warm. Je bent de enige hier die ik hoor zeuren over kou
Fijn, kinderen die niet compleet gepamperd worden. Maar ik gok ook niet dat je met zoiets sneeuwvlokjes tegenkomt..
Lauratje_88 schreef:Mwah, genoeg mensen bij wie dingen ook niet van een leien dakje gegaan zijn, maar die ook maar weinig empathie hebben hoor.https://ideas.ted.com/the-memo-that-all-new-moms-and-dads-should-receive/?utm_content=2022-4-08&utm_medium=social&utm_source=facebook.com&utm_campaign=social
De manier waarop moeders nu met de kinderen omgaan leidt tot onaangename mensen omdat ze niets meemaken. Je moet het een beetje moeilijk hebben om dingen als empathie enzo te verwerven.
idinn schreef:Haha, heerlijk!Ik moest vandaag wel lachen tijdens de strong viking. Het was ook family editie, dus kleine kinderen in de blubber. Bijna op einde eentje die niet verder wilde: ik wil niet meer, ik heb het koud. Die vader: als je gewoon loopt, krijg je het vanzelf warm. Je bent de enige hier die ik hoor zeuren over kou
Laurora schreef:Ik heb bij het maken van de afspraak direct gezegd dat ik graag gesteriliseerd wilde worden en dat bij de daadwerkelijke afspraak toegelicht.
Ik denk dat men met jouw leeftijd niet al te moeilijk gaan doen, zeker als je erbij vertelt dat je zo bang bent om zwanger te worden en testen niet vertrouwd. (mocht je met terminologie willen gaan smijten, en dat helpt echt, lees je dan even in op tokofobie, de fobie voor zwangerschap.
Ik beb het ook en het was voor mijn gyn de reden om me te steriliseren met 28 jaar oud)
lovelyfiefy schreef:Laurora schreef:Ik heb bij het maken van de afspraak direct gezegd dat ik graag gesteriliseerd wilde worden en dat bij de daadwerkelijke afspraak toegelicht.
Ik denk dat men met jouw leeftijd niet al te moeilijk gaan doen, zeker als je erbij vertelt dat je zo bang bent om zwanger te worden en testen niet vertrouwd. (mocht je met terminologie willen gaan smijten, en dat helpt echt, lees je dan even in op tokofobie, de fobie voor zwangerschap.
Ik beb het ook en het was voor mijn gyn de reden om me te steriliseren met 28 jaar oud)
Is het dan ook zo dat je hierna niet meer ongesteld wordt?
Of hou je dat nare euvel nog wel?
Ik heb hier toevallig laatst een beetje over nagedacht omdat ik de hormonen een beetje beu ben.
Andere dingen ter vervanging van de pil dood eng vind (als een spiraal of een staafje in me arm)
Maar ongesteld zijn vind ik dus echt vreselijk.
En aangezien ik dus echt maar dan ook echt geen kinderen wil , zou het zo fijn zijn als zo iets dus kan, maar dan wel ook alles stopt zeg maar
_San87_ schreef:lovelyfiefy schreef:
Is het dan ook zo dat je hierna niet meer ongesteld wordt?
Of hou je dat nare euvel nog wel?
Ik heb hier toevallig laatst een beetje over nagedacht omdat ik de hormonen een beetje beu ben.
Andere dingen ter vervanging van de pil dood eng vind (als een spiraal of een staafje in me arm)
Maar ongesteld zijn vind ik dus echt vreselijk.
En aangezien ik dus echt maar dan ook echt geen kinderen wil , zou het zo fijn zijn als zo iets dus kan, maar dan wel ook alles stopt zeg maar
Je wordt gewoon ongesteld.
idinn schreef:Je hebt toch die methode dat ze je baarmoederwand aanbranden ofzo? Dan is de kans groot dat je niet meer ongesteld wordt. Ben de naam ervan kwijt.. kan mooi gelijk met een sterilisatie lijkt mij
Danique_G schreef:Goed om te lezen dit. Wil ook al een tijdje een doorverwijzing maar zie er een beetje tegenop. De ingreep zelf dan. Ik wil ook m’n eileiders laten verwijderen gezien eierstokkanker dan niet meer mogelijk is, en dit voorkomt in de familie. Vrees dat ze het niet willen doen bij iemand van 27. Maar goed, zonder afspraak weet je dat nooit
_San87_ schreef:idinn schreef:Je hebt toch die methode dat ze je baarmoederwand aanbranden ofzo? Dan is de kans groot dat je niet meer ongesteld wordt. Ben de naam ervan kwijt.. kan mooi gelijk met een sterilisatie lijkt mij
Novasure. Maar dat kan ook niet zomaar omdat je ongesteld zijn niet leuk vindt, eigenlijk alleen bij hevig bloedverlies.
lovelyfiefy schreef:_San87_ schreef:
Novasure. Maar dat kan ook niet zomaar omdat je ongesteld zijn niet leuk vindt, eigenlijk alleen bij hevig bloedverlies.
misschien is het meer dan niet leuk vinden. maar ga ik dat niet zo hier neer zetten
Maar ik ga deze optie niet doen, dus dat scheelt alweer
_San87_ schreef:lovelyfiefy schreef:
misschien is het meer dan niet leuk vinden. maar ga ik dat niet zo hier neer zetten
Maar ik ga deze optie niet doen, dus dat scheelt alweer
Dat snap ik.
Beste ga je eens met de huisarts/gynaecoloog in gesprek, die kan je het beste helpen.
Laurora schreef:Ik word nog gewoon ongesteld (verwijderde eileiders) maar merk wel dat mijn cyclus veranderd is (hier over moet ik nog contact opnemen met mijn gyn)
Je kunt overleggen of je een ablatie kunt krijgen, daarbij worden de slijmvliezen in je baarmoeder weggebrand. Schijnt niet heel veel pijnlijker te zijn dan de rest van de operatie, zelf heb ik er voor gekozen om dat niet te doen omdat ik geen hele heftige ongesteldheden heb en bovendien elke ongesteldheid een extra reassurance is dat ik niet zwanger ben