[HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 18:10

Ik moest vandaag wel lachen tijdens de strong viking. Het was ook family editie, dus kleine kinderen in de blubber. Bijna op einde eentje die niet verder wilde: ik wil niet meer, ik heb het koud. Die vader: als je gewoon loopt, krijg je het vanzelf warm. Je bent de enige hier die ik hoor zeuren over kou :')

Fijn, kinderen die niet compleet gepamperd worden. Maar ik gok ook niet dat je met zoiets sneeuwvlokjes tegenkomt..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 18:20

idinn schreef:
Ik moest vandaag wel lachen tijdens de strong viking. Het was ook family editie, dus kleine kinderen in de blubber. Bijna op einde eentje die niet verder wilde: ik wil niet meer, ik heb het koud. Die vader: als je gewoon loopt, krijg je het vanzelf warm. Je bent de enige hier die ik hoor zeuren over kou :')

Fijn, kinderen die niet compleet gepamperd worden. Maar ik gok ook niet dat je met zoiets sneeuwvlokjes tegenkomt..

Haha heerlijk, gewoon normaal doen :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 20:53

Lauratje_88 schreef:
https://ideas.ted.com/the-memo-that-all-new-moms-and-dads-should-receive/?utm_content=2022-4-08&utm_medium=social&utm_source=facebook.com&utm_campaign=social
De manier waarop moeders nu met de kinderen omgaan leidt tot onaangename mensen omdat ze niets meemaken. Je moet het een beetje moeilijk hebben om dingen als empathie enzo te verwerven.
Mwah, genoeg mensen bij wie dingen ook niet van een leien dakje gegaan zijn, maar die ook maar weinig empathie hebben hoor. :+ Die vinden vooral dat zij een heeeeeeel zwaaaaar levâh hebben en dat anderen niet moeten zeuren, want zij hebben het toch een tikkeltje zwaarder. :=

idinn schreef:

Haha, heerlijk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 10:50

Even iets serieus :+

Voor degene die gesteriliseerd zijn.. die eerste afspraak met de HA. Heb je toen een afspraak gemaakt om het over je anticonceptie te hebben of botweg gezegd een afspraak te willen voor een doorverwijzing voor sterilisatie?

Ik heb best vaak een opgeblazen buik en haal me dan vanalles in mijn hoofd. En merk dat het mentaal gewoon wel een ding begint te worden. Dus nu ik 35 ben het hoogtijd is om gewoon de poging te wagen. Alle niet meewerkende HA verhalen hielden me altijd tegen.

Maar zo is het ook niet fijn. Ben als de dood opeens met een koter te zitten. Ook negatieve zwangerschapstesten vertrouw ik voor geen meter -O-

Mijn vriend steunt me heel erg en wil ook wel mee naar de afspraak als ik dat fijn vind. Hij zei ook al: wil je alleen ook prima, als ze dan nee zeggen, bel me maar.. dan kom ik ook en gaan we samen net zo lang in de spreekkamer zitten tot ze meewerken :')

Mlies

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 10:56

Stille meelezer…

Ik heb afspraak bij HA gemaakt en meteen gezegd dat ik een doorverwijzing wou voor sterilisatie. Deed ze niet moeilijk over.
Gesprek bij gynaecoloog vorig jaar al gehad maar ivm wijzigen zorgverzekering even bij gelaten.
2 mei heb ik weer gesprek bij gynaecoloog en kan hij hopelijk ingepland worden. Ben 32 en beide hebben niet gevraagd of ik het wel zeker wist.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 11:01

Ik heb een lang traject gehad. Uiteindelijk er voor gekozen om zelf te betalen, want dat ging een stuk simpeler.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 11:37

Mijn traject liep via de internist ipv de huisarts en was het verwijderen vd eierstokken ipv normale sterilisatie maar dat was een kwestie van opties bespreken, doorverwijzen naar de gynaecoloog en afgewezen worden.
Vervolgens 2 jaar later ofzo weer en toen werd ik bijna weer afgewezen puur ivm mijn leeftijd (29 jaar).
Echter heeft de internist me geholpen en lag ik 4 weken later alsnog op de operatietafel.
Maar dat was in 2014 en met medische redenen, met jouw leeftijd zouden ze er makkelijker in moeten zijn maar de wachttijd kan langer duren.
Tip:
Ga er goed voorbereid heen, neem evt een lijst met voors en tegens mee voor elke optie.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 11:45

Normaal was 2 kinderen of 35 jaar de magische grens...
Echter zijn ze gelukkig de laatste jaren wat makkelijker geworden er in.
Scheelt veel stress en ellende voor vrouwen die echt zeker geen kinderen willen/kunnen krijgen en/of opvoeden om wat voor redenen dan ook.

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 14:24

Ik heb bij het maken van de afspraak direct gezegd dat ik graag gesteriliseerd wilde worden en dat bij de daadwerkelijke afspraak toegelicht.
Ik denk dat men met jouw leeftijd niet al te moeilijk gaan doen, zeker als je erbij vertelt dat je zo bang bent om zwanger te worden en testen niet vertrouwd. (mocht je met terminologie willen gaan smijten, en dat helpt echt, lees je dan even in op tokofobie, de fobie voor zwangerschap.
Ik beb het ook en het was voor mijn gyn de reden om me te steriliseren met 28 jaar oud)

lovelyfiefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 14:47

Laurora schreef:
Ik heb bij het maken van de afspraak direct gezegd dat ik graag gesteriliseerd wilde worden en dat bij de daadwerkelijke afspraak toegelicht.
Ik denk dat men met jouw leeftijd niet al te moeilijk gaan doen, zeker als je erbij vertelt dat je zo bang bent om zwanger te worden en testen niet vertrouwd. (mocht je met terminologie willen gaan smijten, en dat helpt echt, lees je dan even in op tokofobie, de fobie voor zwangerschap.
Ik beb het ook en het was voor mijn gyn de reden om me te steriliseren met 28 jaar oud)

Is het dan ook zo dat je hierna niet meer ongesteld wordt?
Of hou je dat nare euvel nog wel?
Ik heb hier toevallig laatst een beetje over nagedacht omdat ik de hormonen een beetje beu ben.
Andere dingen ter vervanging van de pil dood eng vind (als een spiraal of een staafje in me arm)
Maar ongesteld zijn vind ik dus echt vreselijk.
En aangezien ik dus echt maar dan ook echt geen kinderen wil , zou het zo fijn zijn als zo iets dus kan, maar dan wel ook alles stopt zeg maar :+

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 14:48

lovelyfiefy schreef:
Laurora schreef:

Ik heb hier toevallig laatst een beetje over nagedacht omdat ik de hormonen een beetje beu ben.
Andere dingen ter vervanging van de pil dood eng vind (als een spiraal of een staafje in me arm)
En aangezien ik dus echt maar dan ook echt geen kinderen wil , zou het zo fijn zijn als zo iets dus kan, maar dan wel ook alles stopt zeg maar :+

Je wordt gewoon ongesteld.

Ongesteldheid stoppen zonder meteen de overgang in te knallen kan alleen met een hysterectomie, en die krijg je alleen op medische indicatie. Terecht ook.
Laatst bijgewerkt door _San87_ op 10-04-22 14:49, in het totaal 1 keer bewerkt

lovelyfiefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 14:48

_San87_ schreef:
lovelyfiefy schreef:

Je wordt gewoon ongesteld.

oke schiet ik er dus niks mee op -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 14:50

Je hebt toch die methode dat ze je baarmoederwand aanbranden ofzo? Dan is de kans groot dat je niet meer ongesteld wordt. Ben de naam ervan kwijt.. kan mooi gelijk met een sterilisatie lijkt mij 8-)

Ik zou na sterilisatie ook gerust nog de pil doorslikken.. ik vind dat ongesteld zijn zó doelloos -O-

Bedank al voor de reacties. Maandag ga ik bellen. Echt dit keer :')
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 10-04-22 14:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 14:51

Novasure

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 14:52

Ja dat was het :)

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 14:52

Goed om te lezen dit. Wil ook al een tijdje een doorverwijzing maar zie er een beetje tegenop. De ingreep zelf dan. Ik wil ook m’n eileiders laten verwijderen gezien eierstokkanker dan niet meer mogelijk is, en dit voorkomt in de familie. Vrees dat ze het niet willen doen bij iemand van 27. Maar goed, zonder afspraak weet je dat nooit

lovelyfiefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 14:53

Qimm schreef:
Novasure

ja alleen hier zijn ook hele slechte verhalen/ervaringen over :+
Dus ik heb toch besloten dit maar niet te doen

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 14:53

idinn schreef:
Je hebt toch die methode dat ze je baarmoederwand aanbranden ofzo? Dan is de kans groot dat je niet meer ongesteld wordt. Ben de naam ervan kwijt.. kan mooi gelijk met een sterilisatie lijkt mij 8-)

Novasure. Maar dat kan ook niet zomaar omdat je ongesteld zijn niet leuk vindt, eigenlijk alleen bij hevig bloedverlies.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 14:54

Danique_G schreef:
Goed om te lezen dit. Wil ook al een tijdje een doorverwijzing maar zie er een beetje tegenop. De ingreep zelf dan. Ik wil ook m’n eileiders laten verwijderen gezien eierstokkanker dan niet meer mogelijk is, en dit voorkomt in de familie. Vrees dat ze het niet willen doen bij iemand van 27. Maar goed, zonder afspraak weet je dat nooit

Waarom zouden ze dat niet willen? Als eierstokkanker in de familie voorkomt denk ik dat je best een kans van slagen hebt :j.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 14:56

lovelyfiefy schreef:
Qimm schreef:
Novasure

ja alleen hier zijn ook hele slechte verhalen/ervaringen over :+
Dus ik heb toch besloten dit maar niet te doen

Mijn huisarts raadde het af. Het kan moeilijkheden geven bij de beoordeling van uitstrijkjes was de korte uitleg.

lovelyfiefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 14:58

_San87_ schreef:
idinn schreef:

Novasure. Maar dat kan ook niet zomaar omdat je ongesteld zijn niet leuk vindt, eigenlijk alleen bij hevig bloedverlies.

misschien is het meer dan niet leuk vinden. maar ga ik dat niet zo hier neer zetten ;)
Maar ik ga deze optie niet doen, dus dat scheelt alweer :)

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 14:59

Ik word nog gewoon ongesteld (verwijderde eileiders) maar merk wel dat mijn cyclus veranderd is (hier over moet ik nog contact opnemen met mijn gyn)
Je kunt overleggen of je een ablatie kunt krijgen, daarbij worden de slijmvliezen in je baarmoeder weggebrand. Schijnt niet heel veel pijnlijker te zijn dan de rest van de operatie, zelf heb ik er voor gekozen om dat niet te doen omdat ik geen hele heftige ongesteldheden heb en bovendien elke ongesteldheid een extra reassurance is dat ik niet zwanger ben :Y)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 15:00

lovelyfiefy schreef:
_San87_ schreef:

misschien is het meer dan niet leuk vinden. maar ga ik dat niet zo hier neer zetten ;)

Dat snap ik :P.

Beste ga je eens met de huisarts/gynaecoloog in gesprek, die kan je het beste helpen.

lovelyfiefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 15:03

_San87_ schreef:
lovelyfiefy schreef:

Dat snap ik :P.

Beste ga je eens met de huisarts/gynaecoloog in gesprek, die kan je het beste helpen.

Die wilde ik inderdaad al gaan bellen.
Omdat ik ook graag overstap op een andere pil als er geen andere mogelijkheden zijn.
Aangezien ik al vanaf mijn 18e ongeveer dezelfde pil heb, voor zover ik weet.
En ik weet dat dat ook niet helemaal goed is.

maar ik dacht als is hier ook wat info kan krijgen is dat mooi meegenomen natuurlijk :)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 15:04

Laurora schreef:
Ik word nog gewoon ongesteld (verwijderde eileiders) maar merk wel dat mijn cyclus veranderd is (hier over moet ik nog contact opnemen met mijn gyn)
Je kunt overleggen of je een ablatie kunt krijgen, daarbij worden de slijmvliezen in je baarmoeder weggebrand. Schijnt niet heel veel pijnlijker te zijn dan de rest van de operatie, zelf heb ik er voor gekozen om dat niet te doen omdat ik geen hele heftige ongesteldheden heb en bovendien elke ongesteldheid een extra reassurance is dat ik niet zwanger ben :Y)

Dat is ook met de Novasure methode.

Ongesteld zijn is toch niet meer of minder dan het afvoeren van opgebouwd slijmvlies uit de baarmoeder. Als dat slijmvlies er niet meer zit, is er niks om af te voeren.