[18+] Bijzonder luguber deel 2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 12:46

oomens schreef:
Suzanne F. schreef:
Doet me denken aan Ratched. :+
In die serie zie je dit ook. En gebeuren er nog meer gezellige handelingen om mensen ‘te genezen’.

Is dat niet die serie die recent is gemaakt over het gelijknamige personage uit One Flew Over the Cuckoo's Nest van Ken Kesey? De actrice die haar rol speelde in de sublieme verfilming door Milos Forman is toevallig afgelopen week overleden.

Ja klopt. De serie speelt zich af toen zuster Ratched nog jong was en haar ‘carrière’ begon. Dus voor One flew over the cuckoos nest.

Equikitt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 13:13

Toevallig al iemand naar DAHMER gekeken, de nieuwe tiendelige serie van Netflix gebaseerd op Jeffrey Dahmer? Ik heb ‘m de afgelopen twee dagen gebingewatched, en wauw, super intens. :wow: Ze hebben echt zo goed een extreem ongemakkelijke, gore, drukkende sfeer weten te creëren, die van begin tot eind bijna fysiek in de lucht blijft hangen. De casting vond ik spectaculair, absoluut richting het niveau van Mindhunter. (Ook één van m’n all-time lievelingsseries trouwens, ik ben nog steeds zo verdrietig dat het onwaarschijnlijk lijkt dat er ooit nog een volgend seizoen zal komen…)

Het meest indrukwekkend vond ik het acteerwerk, en dan met name van Evan Peters, zijn transformatie in Dahmer als persoon kwam toch wel behoorlijk griezelig dichtbij. Z’n uiterlijk, houding, stem en manier van praten… Uncanny. :brr:

Het is natuurlijk wel een dramaserie en geen documentaire, dus sommige details zijn hier en daar aangepast of juist wat meer aangedikt, wat ik af en toe wel een beetje storend of ongepast vond. Ik zat me in die momenten wel even achter m’n oren te krabben en vroeg me af waarom dat nou persé nodig was. Maar als je dit in je achterhoofd houdt, en daarnaast gewoon seriemoordenaars interessant vindt en graag naar duistere series kijkt, dan beveel ik deze zeker aan! Wel met een content-waarschuwing natuurlijk, maar als je enigszins bekend bent met de details van de echte zaak, dan weet je wat voor gruweldaden er langs zullen komen.

Ik ben ook heel erg benieuwd naar het nieuwe deel van de Netflix docureeks Conversations with a killer, ook over Jeffrey Dahmer. Ik vond de vorige afleveringen over Ted Bundy en John Wayne Gacy ook ontzettend boeiend en goed gemaakt. Eindeloos fascinerend, die seriemoordenaars. :j

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 13:16

Ja hier ook binnen 2 dagen uit gekeken zeer mooi opgezet. En zei het gisteren nog tegen mijn man, een van de weinige series die ik goed opgezet in het verhaal vind en daarbij de acteurs.

En we vroegen ons oprecht af wat dit als ouders doet. Houd je dan nog van je kind, blijf je ze steunen. Ik zou zeggen nee maar dat is natuurlijk van buitenaf altijd makkelijk te roepen

nine1987

Re: [18+] Bijzonder luguber deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 13:20

Ik kwam er niet doorheen.. Ik vond het zo slepend.. En nee, daar wil ik niet alle gebeurtenissen mee bagatelliseren, maar qua verfilming vond ik 't net niks..

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 13:22

Helaas heb ik geen netflix meer :Y)

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 13:23

Wij kijken ook! Erg intrigerend. :j

Leandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 13:35

Ik kijk ook. Erg indrukwekkend.

Mand

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 13:48

Deemiii schreef:
Mand schreef:
Vraagje; er bestaat een website (Belgisch dacht ik, maar kan ook NL zijn) waar altijd interessante historie en crime op geplaatst word. Iets met een rood logo. Artikelen zijn een beetje ala Vice. Weet iemand welke ik bedoel?

https://historianet.nl/

Deze toevallig?

Jaaaa!! Thanks :D

Ik ben bezig in DAHMER nu. Wel veel dingen die niet kloppen, vind ik erg jammer. Casting en acteurs zijn inderdaad mega goed!

Equikitt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 15:35

StalNollie schreef:
Ja hier ook binnen 2 dagen uit gekeken zeer mooi opgezet. En zei het gisteren nog tegen mijn man, een van de weinige series die ik goed opgezet in het verhaal vind en daarbij de acteurs.

En we vroegen ons oprecht af wat dit als ouders doet. Houd je dan nog van je kind, blijf je ze steunen. Ik zou zeggen nee maar dat is natuurlijk van buitenaf altijd makkelijk te roepen

Dat is ook één van de redenen waarom ik het interview met Stone Philips zo interessant vind. Naast Jeffrey zelf komen ook zijn vader en moeder aan het woord, en hun pijn is hartverscheurend. Beide ouders houden, ondanks het horrorverhaal waarin ze zich bevinden, alsnog zo veel van hun zoon. Moeder lijkt nog steeds helemaal in haar eigen wereld en de ontkenning vast te zitten, en de vader is gewoon een volledig gebroken man.

(Ook hier nogmaals een content-waarschuwing voor expliciete beschrijvingen)

Ik vind het aan alle kanten zo’n tragisch verhaal. Het systeem heeft compleet gefaald, keer op keer weer, met alle vreselijke gevolgen van dien. Alle mensen en instanties om Jeffrey heen hebben vanaf het begin zijn steeds erger wordende problemen niet gezien, niet willen zien, de andere kant op gekeken of de situatie gebagatelliseerd. Er waren zo veel kansen om eerder in te grijpen… maar ja, hindsight is 20/20. -O-

Ik moet eerlijk toegeven dat Dahmer één van de weinige seriemoordenaars is waar ik oprecht ook een heel klein beetje medelijden voor voel. Natuurlijk wil ik hiermee niet hem als persoon of zijn daden goedpraten, dat verdient hij in de verste verte niet. Maar wat een ellendig, pathetisch leven heeft hij gehad zeg. Dahmer was zo ziek, zo geestelijk verrot, en zo aan zijn eigen obsessies en walgelijke neigingen overgeleverd. En hij was zich hier zelf van bewust, hij wist dat er iets mis met hem was, en toch bleef hij aan zijn fantasieën en verslavingen toegeven. Geen grammetje zelfverheerlijking, gewoon volledig leeg en dood van binnen. Vanaf het begin van zijn arrest heeft hij al zijn daden toegegeven, heeft hij meegewerkt aan zowel de politie- en psychiatrische onderzoeken en probeerde hij niet onder zijn straf door te komen. Hij wilde liever de doodstraf, en uiteindelijk heeft hij die ook, op z’n eigen manier, gekregen.

Dit in groot contrast met bijvoorbeeld een Bundy of een Gacy. Dit waren ontzettend slijmerige, arrogante, manipulatieve, theatrale narcisten, die specifiek kickten op pijn en sadisme, en vooral zichzelf allebei heel graag hebben horen praten. Ze ontkenden hun daden, probeerden zich overal tussenuit te wriemelen en vonden het geweldig om in het middelpunt van de aandacht te staan. Zelfreflectie stond niet in hun woordenboek, om het even zachtjes uit te drukken. :x

Zo, ik had weer eventjes een klein armchair-psychologist-momentje. :Y) _O-

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 16:56

Ik ben de serie nu aan het kijken.

Erg apart.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 19:22

Ik heb hem ook aangezet.
Vind dit soort dingen altijd doodeng om te kijken. Maar wordt er ook altijd door aangetrokken. :+

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 22:12

Moestuin schreef:
Mijn man zijn grootmoeder begraaft ze levend. Is voor mij een reden om niet meer langs te gaan. Dieren zijn ook kapot gekweekt. Altijd weer opnieuw zwanger. Bah. Al zo vaak uitgelegd, optie’s getoond maar die €80 per kat heeft ze er niet voor over. Vreselijk.

Zo iemand zou ik graag zelf levend begraven

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-22 00:37

Equikitt schreef:
Toevallig al iemand naar DAHMER gekeken, de nieuwe tiendelige serie van Netflix gebaseerd op Jeffrey Dahmer? Ik heb ‘m de afgelopen twee dagen gebingewatched, en wauw, super intens. :wow: Ze hebben echt zo goed een extreem ongemakkelijke, gore, drukkende sfeer weten te creëren, die van begin tot eind bijna fysiek in de lucht blijft hangen. De casting vond ik spectaculair, absoluut richting het niveau van Mindhunter. (Ook één van m’n all-time lievelingsseries trouwens, ik ben nog steeds zo verdrietig dat het onwaarschijnlijk lijkt dat er ooit nog een volgend seizoen zal komen…)

Het meest indrukwekkend vond ik het acteerwerk, en dan met name van Evan Peters, zijn transformatie in Dahmer als persoon kwam toch wel behoorlijk griezelig dichtbij. Z’n uiterlijk, houding, stem en manier van praten… Uncanny. :brr:

Het is natuurlijk wel een dramaserie en geen documentaire, dus sommige details zijn hier en daar aangepast of juist wat meer aangedikt, wat ik af en toe wel een beetje storend of ongepast vond. Ik zat me in die momenten wel even achter m’n oren te krabben en vroeg me af waarom dat nou persé nodig was. Maar als je dit in je achterhoofd houdt, en daarnaast gewoon seriemoordenaars interessant vindt en graag naar duistere series kijkt, dan beveel ik deze zeker aan! Wel met een content-waarschuwing natuurlijk, maar als je enigszins bekend bent met de details van de echte zaak, dan weet je wat voor gruweldaden er langs zullen komen.

Ik ben ook heel erg benieuwd naar het nieuwe deel van de Netflix docureeks Conversations with a killer, ook over Jeffrey Dahmer. Ik vond de vorige afleveringen over Ted Bundy en John Wayne Gacy ook ontzettend boeiend en goed gemaakt. Eindeloos fascinerend, die seriemoordenaars. :j

Dit gevoel had ik ook bij de mini serie Black Bird. In 1 zucht uitgekeken en vind het achteraf jammer dat ze er niet veel meer afleveringen van gemaakt hebben om alle details meer uit te diepen. Een crimineel die de opdracht krijgt een bekentenis/informatie los te peuteren van een seriemoordenaar. Trailer:

https://youtu.be/ib0nJD4kcCc

Zuidpool29

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 14:01

Even een vraag over de mensen die DAHMER kijken; worden daar dieren in mishandeld? Ik weet dat hij reeds dode dieren ontleed en dat vind ik geen probleem om te kijken, maar als er dieren mishandeld worden ga ik echt niet kijken. Graag niet met details antwoorden want ik word daar echt ziek van: dus “ja” of “nee” is voor mij voldoende:)

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 14:02

Ik ben nu bij aflevering 4 en tot nu toe nee. :)

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 14:02

Nee.. Hij dood de dieren niet maar vind ze wanneer ze al dood zijn

Zuidpool29

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 14:31

Top dan kan ik veilig kijken :D

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 15:10

Een tip: ik check voor dat soort vragen altijd de website "Does the dog die?". Daar kan je het van bijna elke film/serie zien of er dieren in doodgaan/mishandeld worden/te zien zijn (denk aan slangen of spinnen) of dat er bijvoorbeeld fobieën of trauma's getriggerd worden.

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 15:45

Dat is een goede tip. Had gewild dat ik dat bij John wick had geweten |(

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 15:47

Emori schreef:
Dat is een goede tip. Had gewild dat ik dat bij John wick had geweten |(

Ik ook ;(
Maar deze films had ik ook weer niet willen missen, wat misschien wel gebeurd was als ik het had geweten :=

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 18:25

Even opgezocht, maar dat is wel gruwelijk.. Ik snap nooit goed dat makers zulke elementen in een film willen verwerken... Dan ben je best gruwelijk. En ja het is een film...Maar dan nog..

rowindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 19:07

Stripe000

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 19:11

Bizar wat die man allemaal uitgevreten heeft

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 20:02

Ik ben de serie op Netflix aan het kijken, fijne toevoeging die foto's :')

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 20:24

Jolliegirl schreef:
Even opgezocht, maar dat is wel gruwelijk.. Ik snap nooit goed dat makers zulke elementen in een film willen verwerken... Dan ben je best gruwelijk. En ja het is een film...Maar dan nog..

Nou, dan zeker niet "The house that Jack built" kijken. Die hadden wij hier pas op staan, maar hebben we op een gegeven moment afgezet omdat we er echt gruwelijk ongemakkelijk van werden. In het begin was het nog wel "grappig", een seriemoordenaar met smetvrees. Maar dat sinistere lollige ging er al snel af.

Jong eendje waar een pootje van wordt afgeknipt (nep natuurlijk, maar wel erg realistisch in beeld gebracht) en een gezinnetje wat mee mag gaan op jacht en vervolgens vanuit een jachttoren even wordt afgeschoten. Komt allemaal net iets te lang en gedetailleerd in beeld. Heb nog even opgezocht wat we verder gemist hebben met de rest van de film, maar daar hebben we niks aan gemist.