Toevallig al iemand naar
DAHMER gekeken, de nieuwe tiendelige serie van Netflix gebaseerd op Jeffrey Dahmer? Ik heb ‘m de afgelopen twee dagen gebingewatched, en wauw, super intens.

Ze hebben echt zo goed een extreem ongemakkelijke, gore, drukkende sfeer weten te creëren, die van begin tot eind bijna fysiek in de lucht blijft hangen. De casting vond ik spectaculair, absoluut richting het niveau van
Mindhunter.
(Ook één van m’n all-time lievelingsseries trouwens, ik ben nog steeds zo verdrietig dat het onwaarschijnlijk lijkt dat er ooit nog een volgend seizoen zal komen…)Het meest indrukwekkend vond ik het acteerwerk, en dan met name van Evan Peters, zijn transformatie in Dahmer als persoon kwam toch wel behoorlijk griezelig dichtbij. Z’n uiterlijk, houding, stem en manier van praten… Uncanny.

Het is natuurlijk wel een dramaserie en geen documentaire, dus sommige details zijn hier en daar aangepast of juist wat meer aangedikt, wat ik af en toe wel een beetje storend of ongepast vond. Ik zat me in die momenten wel even achter m’n oren te krabben en vroeg me af waarom dat nou persé nodig was. Maar als je dit in je achterhoofd houdt, en daarnaast gewoon seriemoordenaars interessant vindt en graag naar duistere series kijkt, dan beveel ik deze zeker aan! Wel met een content-waarschuwing natuurlijk, maar als je enigszins bekend bent met de details van de echte zaak, dan weet je wat voor gruweldaden er langs zullen komen.
Ik ben ook heel erg benieuwd naar het nieuwe deel van de Netflix docureeks
Conversations with a killer, ook over Jeffrey Dahmer. Ik vond de vorige afleveringen over Ted Bundy en John Wayne Gacy ook ontzettend boeiend en goed gemaakt. Eindeloos fascinerend, die seriemoordenaars.