Algemeen Coronatopic #7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 10:30

Omdat iedereen die naar de efteling gaat ondertussen gevaccineerd kan zijn.
En ja je kan nog steeds ziek worden, ja morgen kun je ook ondanks controles van je fiets gereden worden door iemand die door rood rijd.

Jou vergelijkingen gaan dus mank.

daarnaast denk ik als je zelf die afstand houd op de groep voor je en je vraagt aan de groep achter je, dat er meestal wel rekening gehouden word.
We hebben ook allemaal zelf een mond gekregen om te vragen.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 10:31

Huertecilla schreef:
Nogmaals, covid19 geneuzel is net religie:
De humanist zegt; waarschijnlijk bestaat God niet.
De gelovige zegt; God bestaat.
Het eerste geeft ruimte aan de gelovige, de tweede treedt de rechten van de rest.

Degenen die bang voor Covid19 zijn hebben het recht afstand the houden, masker te dragen, thuis te blijven. Ze hebben NIET het recht de rest daartoe te verplichten.

Gister naar andere lief gegaan. Is een oude stad. Iedereen overal met masker op. Nu ja, aan tafeltje op terras gaat het af en dan worden vrienden/bekenden omhelst.
In de supermarkt/groentewinkel ook masker op... én alle fruit met de handen aanraken: Voelen en terugleggen. Álles. Niets handschoenen aan.
Illustreert imo de Covid19 idioterie perfect.

Gooi maar in mijn pet. Ik ga vanavond naar *\%/* club; ben gevaccineerd en wil kwali-tijd. Daar komt verder geen enkele ´gelovige´* en bijvoorbeeld zelfs Morrie kan daar met geen mogelijkheid last van hebben.
* door Covid19 beperkingen moet die eerder dicht, is het minder druk; gemotiveerde mensen; stúk ´gezelliger´ +:)+

Heeft niets met geloven of angst te maken.

Ik hou me aan de adviezen om te voorkomen dat de zorg (nog) verder belast raakt. Daar hebben nl. niet alleen Covid-patienten last van, maar iedereen die zorg nodig heeft.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 10:32

Eh, er zullen ook genoeg ongevaccineerden rondlopen met een negatief testbewijs en wat dat waard is hebben we bij dansen met Janssen gezien.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 10:36

bigone schreef:
Eh, er zullen ook genoeg ongevaccineerden rondlopen met een negatief testbewijs en wat dat waard is hebben we bij dansen met Janssen gezien.

Ongevaccineerden testen toch niet? :Y)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 10:36

En ik ben ook pas over 15 dagen volledig gevaccineerd. Kan ik ook niks aan doen.

Sowieso mijdt ik drukke plekken zoals de Efteling. Ga daar echt niet vrijwillig heen. :=

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 10:38

DuoPenotti schreef:
Omdat iedereen die naar de efteling gaat ondertussen gevaccineerd kan zijn.
En ja je kan nog steeds ziek worden, ja morgen kun je ook ondanks controles van je fiets gereden worden door iemand die door rood rijd.

Jou vergelijkingen gaan dus mank.

daarnaast denk ik als je zelf die afstand houd op de groep voor je en je vraagt aan de groep achter je, dat er meestal wel rekening gehouden word.
We hebben ook allemaal zelf een mond gekregen om te vragen.

Zoals ik gister schreef de groep 32 en jonger heeft net zijn tweede vaccinatie gekregen of krijgt die dus dat gaat niet op.

Het verschil is dat er bij die dingen wel gehandhaafd word en hier dus heel bewust niet. Ondanks dat een bedrijf ook flinke boetes kan krijgen als ze zich niet aan de gestelde eisen van de overheid houden maar ook die handhaven niet. Ik kan ook iemand er op wijzen dat hij zonder licht fietst, toch word daar wel op gehandhaafd.
En dat terwijl er ondertussen branches nog steeds niet opengaan.
Als iemand rookt in de rij heb ik daar net als bij geen afstand houden last van. Daar handhaven ze vervolgens wel op. Tja laat dat dan ook maar zitten.

DuoPenotti

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 10:40

Je hoeft niet naar de efteling te gaan he.
Het is wat anders dan je werk.

en nogmaals ik denk echt dat als je vraagt wil je aub die 1,5 aanhouden mensen dat doen.
In dit soort gevallen denk ik, grow up en laat niet de kleuterjuf het probleem oplossen.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 10:55

Ik heb dat dus 1,5 jaar gedaan op mijn werk. Vragen of mensen zich aan de regels willen houden. Je wil niet weten wat voor ellende je over je heen krijgt. Ik snap die mensen in de Efteling wel, die hebben geen zin om voor dat hondenloon ook nog eens uitgescholden te worden. :=

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 11:10

Electra63 schreef:
Huertecilla schreef:
Nogmaals, covid19 geneuzel is net religie:
De humanist zegt; waarschijnlijk bestaat God niet.
De gelovige zegt; God bestaat.
Het eerste geeft ruimte aan de gelovige, de tweede treedt de rechten van de rest.

Degenen die bang voor Covid19 zijn hebben het recht afstand the houden, masker te dragen, thuis te blijven. Ze hebben NIET het recht de rest daartoe te verplichten.

Gister naar andere lief gegaan. Is een oude stad. Iedereen overal met masker op. Nu ja, aan tafeltje op terras gaat het af en dan worden vrienden/bekenden omhelst.
In de supermarkt/groentewinkel ook masker op... én alle fruit met de handen aanraken: Voelen en terugleggen. Álles. Niets handschoenen aan.
Illustreert imo de Covid19 idioterie perfect.

Gooi maar in mijn pet. Ik ga vanavond naar *\%/* club; ben gevaccineerd en wil kwali-tijd. Daar komt verder geen enkele ´gelovige´* en bijvoorbeeld zelfs Morrie kan daar met geen mogelijkheid last van hebben.
* door Covid19 beperkingen moet die eerder dicht, is het minder druk; gemotiveerde mensen; stúk ´gezelliger´ +:)+

Ik hou me aan de adviezen om te voorkomen dat de zorg (nog) verder belast raakt. Daar hebben nl. niet alleen Covid-patienten last van, maar iedereen die zorg nodig heeft.

Ah, jij gelooft dat nog steeds. Dat argument was van 7 maanden vaccineren geleden.

@voortschrijdend inzicht:
Er is NIETS nieuws aan gevaccineerd besmet kunnen raken en besmettelijk zijn. De Delta variant is goéd nieuws ipv oeioeioei; want meer besmettelijk, minder dodelijk; zie UK.

@SusanH: we zijn vanaf het begon gemanipuleerd opdat we allemaal dezelf kant op hobbelden. Dat is slechts tijdelijk van tiepassing tot de feiten de argumenten achterhalen. Dat is nu verschillende keren gebeurd en nú vertellen verschillende bronnen verschillende versie. De onformatie is compleet. Dat een grote groep nog steeds de achterhaalde versie van vorig jaar geloofd is verbazend. Dat die groep zich een hogere moraal aanmeet en de rest ´nog éven´ wil blíjven beperken vind ik stuitend.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 11:14

996981 schreef:
bigone schreef:

Wanneer jij mijn post goed had gelezen, daar stond MEESTAL bij. ;)
En er zijn nog steeds mensen die de tweede prik moeten halen.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 11:23

bigone schreef:
996981 schreef:

Wanneer jij mijn post goed had gelezen, daar stond MEESTAL bij. ;)
En er zijn nog steeds mensen die de tweede prik moeten halen.

Er stond inderdaad iets in die strekking. Maakt die post niet minder onwaar en ongefundeerd.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 11:31

Zal er speciaal voor jou elke keer bijzetten dat dit mijn mening is dan hoef je je daar niet zo druk om te maken.
Hoe denk je trouwens over mensen die een kansberekening maken, wat in geval van Corona imo echt niet kan gezien de onvoorspelbaarheid en zich dus niet laten vaccineren?

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 11:36

bigone schreef:
Zal er speciaal voor jou elke keer bijzetten dat dit mijn mening is dan hoef je je daar niet zo druk om te maken.
Hoe denk je trouwens over mensen die een kansberekening maken, wat in geval van Corona imo echt niet kan gezien de onvoorspelbaarheid en zich dus niet laten vaccineren?

Dat lijkt me een heel goed idee en niet meer dan logisch op een forum. Als je een feit aanhaalt voorzie je deze van bronnen, als je een mening geeft presenteer je die als dusdanig.

Met betrekking tot je vraag; vanwaar die vraag? Ik ben een van die mensen die een kansberekening (ik noem het liever risicoanalyse) maakt. Dan lijkt het me meer dan duidelijk hoe ik daarover denk?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 11:57

Spenk schreef:
SusanH schreef:
Ja vorig jaar werd je bijna de rij uit getrokken als je in het verkeerde vakje stond.

Ik vind vooral dat de communicatie echt anders moet. Dat vind ik al heel lang. Je raakt daardoor mensen kwijt. Eerst beloven dat vaccinatie de uitweg is. En nu bijna 85% vaccinatiegraad bereikt is is de boodschap van experts dat dit niet genoeg is. Hoe verwacht je dan nog dat er veel draagvlak gaat zijn voor de maatregelen die er nog zijn?

Dat is heel breed trouwens, niet alleen vanuit de overheid. Ook de media en de experts zoals het red team, omt etc doen daar aan mee.

Nooit gehoord van veranderende inzichten? Nu blijkt dat de delta veriant ook gevaccineerden besmet en dat de vaccins van de eerste lichting vooral de ouderen al begint af te nemen?

Ik geef alleen aan wat ik om me heen zie gebeuren, en wat ik ook bij mezelf merk. Als je dan ook ziet dat de cijfers afnemen, en bijna iedereen die dat wil gevaccineerd is begin je steeds minder de urgentie te voelen, die er vorig jaar wel was.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 12:13

Maar blijven we nu gewoon ook moeilijk doen over besmettingen onder gevaccineerden terwijl die zelden in het ziekenhuis belanden? Zo komen we hier natuurlijk nooit meer uit.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 12:17

HC, hier is de zorg nog altijd overbelast. Nog altijd werken stewardessen mee in het ziekenhuis, althans, bij het ziekenhuis hier. Nog altijd zijn er corona patiënten in het ziekenhuis, die bovenop de normale zorg komen. En de normale zorg heeft een gigantische achterstand die ingehaald moet worden. Dus ja, de zorg is nog altijd overbelast als gevolg van de corona.
En alsof het niet genoeg is is de corona babyboom ook in volle gang.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 12:17

ingedebruijn schreef:
Maar blijven we nu gewoon ook moeilijk doen over besmettingen onder gevaccineerden terwijl die zelden in het ziekenhuis belanden? Zo komen we hier natuurlijk nooit meer uit.

Klopt -O-

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 12:19

996981 schreef:
ingedebruijn schreef:

Klopt -O-

Idd.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 12:30

Enige voordeel dat ik zie is dat er eigenlijk gewoon geen geld meer is voor nog een lockdown. Steun wordt afgebouwd en stopgezet dus alles straks weer dicht gooien, is gewoon je economie kapot maken en dat gaan ze ook niet doen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 12:33

Ik maak me meer zorgen over het draagvlak en mogelijke rellen en onrust. Ik zie daar echt wel een groot risico in.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 12:52

Huertecilla schreef:
Electra63 schreef:

Ah, jij gelooft dat nog steeds. Dat argument was van 7 maanden vaccineren geleden.

@voortschrijdend inzicht:
Er is NIETS nieuws aan gevaccineerd besmet kunnen raken en besmettelijk zijn. De Delta variant is goéd nieuws ipv oeioeioei; want meer besmettelijk, minder dodelijk; zie UK.

@SusanH: we zijn vanaf het begon gemanipuleerd opdat we allemaal dezelf kant op hobbelden. Dat is slechts tijdelijk van tiepassing tot de feiten de argumenten achterhalen. Dat is nu verschillende keren gebeurd en nú vertellen verschillende bronnen verschillende versie. De onformatie is compleet. Dat een grote groep nog steeds de achterhaalde versie van vorig jaar geloofd is verbazend. Dat die groep zich een hogere moraal aanmeet en de rest ´nog éven´ wil blíjven beperken vind ik stuitend.

In tegenstelling tot jou, heb ik iedere dag te maken met artsen, verpleegkundigen en ander zorgpersoneel.
Ik weet dat de zorg overbelast is en het ziekteverzuim hoog en vacatures en roosters moeilijk te vervullen zijn.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 12:52

ingedebruijn schreef:

Nadeel is natuurlijk een hele grote groep die niet is gevaccineerd. Leven ook vaak in dezelfde wijken dus verspreiden het lekker.
Die gaan dadelijk wel de ziekenhuizen extra belasten. Dat is zeker.
En onbelast zijn de ziekenhuizen al niet, zie bericht neonlight.
Dus in die zin zijn we er ook niet uit.

Ik ben wel benieuwd hoe ze daar mee om gaan dadelijk.
Ik geef toe dat ik ook weinig trek heb om achter deze mensen in het ziekenhuis aan te moeten sluiten.
Of dat er weer mondkapjes op moeten oid.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 12:57

996981 schreef:
ingedebruijn schreef:

Klopt -O-

Klopt niet, want 9/10 op de IC met covid zijn mensen die niet gevaccineerd zijn. Als die wel gevaccineerd zijn hou je dus een stuk minder over en is de zorg beterte behappen.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 13:11

verootjoo schreef:
996981 schreef:

Klopt -O-

Klopt niet, want 9/10 op de IC met covid zijn mensen die niet gevaccineerd zijn. Als die wel gevaccineerd zijn hou je dus een stuk minder over en is de zorg beterte behappen.

Dat is het punt toch juist? De besmettingen onder gevaccineerden worden gewoon meegerekend, terwijl dat niet klopt als zij minder kans hebben in het ziekenhuis te komen.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 13:14

Tja als dit als gevolg heeft dat we ons aan maatregelen moeten blijven houden door de groep die zich niet laat vaccineren, ben ik toch voor een strikt vaccinatiepaspoort. Zonder vaccinaties geen toegang tot openbare gebouwen, terrassen, zwembaden, pretparken enz. Dit zal wellicht een indirecte vaccinatiedwang veroorzaken en dat is dan maar zo. Zo doorgaan kan ook niet.

En sowieso zou ik graag meer geld richting de zorg zien gaan ivm de hoge druk. Het kan niet zo zijn dat we nog ellenlang ons aan maatregelen moeten blijven houden ivm die druk terwijl de ziekenhuisopnames van Corona patiënten best meevallen.