Ervaring met vinted

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 09:11

Het pakket heeft er ongeveer 10 dagen gelegen. Toen kreeg ik bericht dat het was opgehaald. Na 2 dagen een bericht dat ik automatisch een goede review kreeg en een paar dagen daarop bericht dat het geld werd over geboekt. Dat stond er keurig binnen de 24 uur op en toen kwam de koper af met het niet was opgehaald en zij ook niet heeft geklikt op dat het was opgehaald. Thank god voor haar lag het pakket er nog maar ik vond het toch apart.

Nu heb ik zelf ook al vaker gehad dat ik mail krijg van vinted dat ik mijn pakket heb opgehaald om en de koper te beoordelen. Terwijl het er toch echt nog ligt en ik nergens op heb geklikt.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 09:44

10 dagen wachten met afhalen is niet leuk voor de verkoper en dan had het pakketje inderdaad al retour gestuurd kunnen worden. Dat is echt haar eigen schuld. Ze had geluk dat het pakket er nog lag. Of was de tracking weer niet up to date, waardoor niemand had kunnen weten dat het pakket afgehaald kon worden?

LIJM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 09:52

Laatste tijd vrij veel kleding en schoenem via Vinted gekocht, ik koop dus echt niets meer in normale winkels. :') Soms wat gokken qua maat, maar als het niet past verkoop ik het door voor dezelfde prijs. :+

Helaas wel 2 mindere ervaringen gehad. 1 pakket via Homerr wat er eerst bizar lang over deed om aan te komen en vervolgens kon het punt het pakket niet meer vinden. Opeens was het terug bij de verkoper. Gelukkig stuurt zij het opnieuw naar me toe via PostNL en dan vergoed ik de verzendkosten.

En nu een pakket van DHL waarvan ik een stuk of 5x een melding kreeg om hem op te halen, maar nooit een ophaalcode ontvangen. Bij de uitgebreide T&T stond ook telkens na de ophaalmelding dat de verzending geweigerd door ontvanger was of dat hij vertraagd was.
Nu wordt hij opeens teruggestuurd naar de verkoper maar ik heb hem nooit echt op kunnen halen, dus ik heb via Vinted een klacht ingediend. Ondertussen heb ik een boze verkoper die niet snapt dat ik hem niet heb opgehaald.

Maar goed, heb ook veel goede ervaringen dus hopelijk wordt die van DHL nog opgelost! Laatste twee aanwinsten zijn thermo paardrijlaarzen en een rijbroek. Vind het aanbod van goede rijbroek wel mager, maar misschien komt dat doordat ik tweedehands niet teveel wil betalen. :')

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 10:08

Ik heb uit voorzorg mijn vakantiemodus maar aan gezet op Vinted.. als het goed is blijft mijn DHL punt wel open maar de rest niet.

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 10:16

Je krijgt een melding om ‘m op te halen, maar je haalt hem niet op? Dan snap ik wel dat de verkoper boos is, ik snap ook niet waarom je het dan niet ophaalt.
En ophaalcode bij DHL? Dat heb ik sowieso nog nooit gehad.

Ik ga naar DHL, geef m’n naam en moet m’n ID laten zien.

LIJM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 10:20

roxiie schreef:
Je krijgt een melding om ‘m op te halen, maar je haalt hem niet op? Dan snap ik wel dat de verkoper boos is, ik snap ook niet waarom je het dan niet ophaalt.
En ophaalcode bij DHL? Dat heb ik sowieso nog nooit gehad.

Ik ga naar DHL, geef m’n naam en moet m’n ID laten zien.

Het is een pakketautomaat, dan heb je een ophaalcode nodig, die krijg je via mail en die van ik dus niet gekregen. Zonder code kan je niets ophalen.

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 10:30

Ah, dat zal dan het verschil zijn. DHL waar ik ophaal is geen automaat.
Ik heb ook nooit van een pakketautomaat gehoord, weet de verkoper van deze optie/mogelijkheid?

Misschien dat daar ook haar verwarring vandaan komt?

LIJM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 11:32

roxiie schreef:
Ah, dat zal dan het verschil zijn. DHL waar ik ophaal is geen automaat.
Ik heb ook nooit van een pakketautomaat gehoord, weet de verkoper van deze optie/mogelijkheid?

Misschien dat daar ook haar verwarring vandaan komt?

Ik heb het al uitgelegd hoe die automaat werkt, maar ze snapt het nog steeds niet. Maar we kunnen nu alleen afwachten.

Ik vind zo'n automaat normaal gesproken echt ideaal, want de meeste ophaalplekken bij mij in de buurt zijn alleen open onder werktijden.

_Anouck

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 15:13

Nou, een pakketje die ik zaterdag op de post heb gedaan is gewoon afgeleverd bij de desbetreffende winkel.
Hier in het centrum zijn winkels met een pakket punt ook gewoon open trouwens.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 15:41

Het tuincentrum is hier ook open voor pakketjes zeggen ze :)

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 16:45

Moestuin schreef:
Het pakket heeft er ongeveer 10 dagen gelegen. Toen kreeg ik bericht dat het was opgehaald. Na 2 dagen een bericht dat ik automatisch een goede review kreeg en een paar dagen daarop bericht dat het geld werd over geboekt. Dat stond er keurig binnen de 24 uur op en toen kwam de koper af met het niet was opgehaald en zij ook niet heeft geklikt op dat het was opgehaald. Thank god voor haar lag het pakket er nog maar ik vond het toch apart.

Nu heb ik zelf ook al vaker gehad dat ik mail krijg van vinted dat ik mijn pakket heb opgehaald om en de koper te beoordelen. Terwijl het er toch echt nog ligt en ik nergens op heb geklikt.

Dit had ik laatst ook, het gebeurde volgens mij doordat ik op een melding van de app klikte, normaal opent de app dan naar het bericht maar misschien een foutje in de app dat hij bij dit soort meldingen gelijk ontvangst bevestigd?

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 02:02

Hier helaas nu een negatieve ervaring. Iets gekocht voor mijn dochter. Duurde bijna een week voordat het werd verzonden. Heb ik de verkeerde maat gekregen. Gevraagd aan verkoper wat zij als oplossing ziet, maar krijg geen reactie meer.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 17:48

Kreeg net een melding dat een Homerr pakket eindelijk is afgeleverd, onderweg sinds 11-11 :')

_Anouck

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 18:14

Wat een snelle service. Je kunt homerr ook niet uitzetten he als bezorger? Tenminste mij lukt dat niet

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 18:24

Ik heb vandaag één van mijn pakketten die 'kwijt' was toch nog retour ontvangen en de koper wilde het wel heel graag hebben dus heeft ze het opnieuw gekocht. Morgen breng ik m weg, ben benieuwd of het dan wel aankomt..

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 22:04

_Anouck schreef:
Wat een snelle service. Je kunt homerr ook niet uitzetten he als bezorger? Tenminste mij lukt dat niet

Jawel. Ik heb Homerr ook uitstaan.

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 23:55

Ik heb daar bij Homerr niet zo’n probleem mee, zal ook zelf altijd homerr kiezen als die optie er is.
Ze leveren als er nog pakketjes mee op de vracht kunnen volgens mij, dus niet de hele uitstoot blabla voor 1 pakketje.
Tenminste dat kreeg ik eens in een mail

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 23:59

Maar een maand moeten wachten op je pakje is een beetje erover en het uitstoot ding…. Hoorde hier in het pakjespunt dat ze ook gewoon hun eigen camionnettes hebben en andere pakketdiensten brengen pakjes en nemen degene op te versturen onmiddellijk mee en homerr niet, die rijden daar 2x voor…. Dus hoezo minder uitstoot dan?

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 00:18

Mij maakt het niks uit, is meer vervelend voor de koper.

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 02:42

Er lag al een maand een paar nieuwe schoenen klaar om oo Vinted te zetten. Vanmiddag toch maar gedaan en binnen een uur had ik t al op de post :D . Nou hopen dat de post meewerkt dan heb ik weer 90 euro verdiend.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 11:22

Hier zei de mevrouw van het pakketpunt dat het enige verschil dat zij merkt van Homerr, is dat de andere pakkettendiensten dagelijks langs komen en Homerr 2x per week.

_Hinneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 16:29

Ik kom eventjes binnenvallen met een vraagje over Vinted. Ik heb al een aantal spullen verkocht, maar vandaag wilde ik ook mijn eerste aankoop doen op Vinted.

Ik wou betalen uit mijn Vinted portemonnee, maar dat kon ik niet als optie zien tussen de verschillende betaalmethodes. Heeft iemand anders dit ook gehad?

Uiteindelijk heb ik dan met visa betaald maar het lijkt me juist handig om hiervoor het geld te gebruiken van de verkochte artikelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 16:33

Heb je ook al effectief geld ontvangen van die artikelen?

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 16:43

Als ik zelf een bestelling annuleer bij de verkoper, dan krijg ik een negatieve review?

Afgelopen zondag een flinke bundel bij iemand gekocht.. zij heeft deze ook bevestigd en ik heb betaald.

En nu radiostilte.. ze reageert nergens op en het is ook nog niet verzonden. Nu heeft ze daar nog 2 dagen voor maar ik hoor compleet niets.

Ze is wel op Vinted geweest aangezien ze nieuwe artikelen heeft geplaatst.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 16:50

Ja, normaal krijg je dan een negatieve review.