Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MarlindeRooz

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 11:59

Jezus Niobe, daar moet je echt wat van zeggen hoor!

Ik erger me aan het feit dat ik zo moet sporten. Ik wil slapen. :+

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 12:00

Niobe wat naar.
Kan je haar erop aanspreken? Of je baas?

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 12:05

Nabster schreef:
Dat ouders denken dat iedereen het maar leuk vindt om naar fotorapportages van de net uitgekakte larf te kijken. En dan 20 dezelfde foto's met net even de arm iets anders of van die vieze spuugbubbels.

Geldt ook voor paardenmensen trouwens. Zoek gewoon 3 mooie foto's uit ipv een hele serie nagenoeg hetzelfde.

Ja! _O-

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 12:06

Niobe schreef:
Collega die het grappig vindt mijn tics na te doen.... Ze snapt niet helemaal dat dat het voor mij erger maakt, dus ik voel me echt compleet ongemakkelijk nu -O-

Oef wat een naar mens! Ik heb zelf ook last van dwangneurose en het allervervelendste is als mensen je er belachelijk mee maken , terwijl je er niks aan kunt doen.

Flink boos worden helpt trouwens wel , heb ik thuis ook eens gedaan en sindsdien is er veel meer begrip.

laat je niet gek maken!

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 12:10

thanks allen <3

luuntje schreef:
Niobe wat naar.
Kan je haar erop aanspreken? Of je baas?

Ja, ik heb haar er op aangesproken, want ik vind het an sich niet zo erg, want ik neem aan dat het gewoon heel erg onwetendheid is. Ook omdat het (gelukkig) lang niet zo erg is als full on tourette en ik het normaal gesproken heel goed kan onderdrukken in het openbaar.
Ik heb het namelijk al van kinds af aan en het maskeren gaat normaal volautomatisch. Maar het is de laatste tijd een heel stuk erger geworden en heb een paar nieuwe tics erbij.

Maargoed, ik heb geprobeerd uit te leggen dat nadoen het voor mij erger maakt, het triggert heel erg. En ook dat ik me nu wel heel druk maak over dat ik het doe

LIJM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 13:05

Dat ik iets zo snel mogelijk nodig heb, het is enkele euro's, maar je zit overal met minimale bestelwaarden.
Heb al verschillende bouwmarkten gebeld of er geen uitzondering mogelijk is. -O-

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 13:07

LIJM schreef:
Dat ik iets zo snel mogelijk nodig heb, het is enkele euro's, maar je zit overal met minimale bestelwaarden.
Heb al verschillende bouwmarkten gebeld of er geen uitzondering mogelijk is. -O-

Wat zoek je? Misschien kan bokt meedenken?

LIJM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 13:15

Kairos schreef:
LIJM schreef:

Wat zoek je? Misschien kan bokt meedenken?

Een schuifgrendel. Iets met een paard die zijn deur kan openmaken. :+
Dus zoiets (niet gelet op de maten):
https://www.gamma.nl/assortiment/gamma- ... /p/B704611
https://www.gamma.nl/assortiment/schuif ... /p/B105175
https://www.gamma.nl/assortiment/profie ... /p/B104744

Zijn deur is iets dat je omhoog moet trekken en dit gaat dan ergens aan de deur vast zodat het pas kan als je het schuifje hebt losgemaakt.

Rawr

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 14:05

Nabster schreef:
Dat ouders denken dat iedereen het maar leuk vindt om naar fotorapportages van de net uitgekakte larf te kijken. En dan 20 dezelfde foto's met net even de arm iets anders of van die vieze spuugbubbels.

Preach. Minstens zo oninteressant als het geneuzel dat (jonge) ouders over de marginale prestaties van hun crotch goblins delen.

Hier erger ik me aan het begin van het pollenseizoen, welkom terug loopneus en traanogen. :(

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 14:10

_San87_ schreef:
marley93 schreef:
Maar ze moeten toch ook gewoon ergens een lijn trekken? Ik ben ook 27. Ja, jammer. Maar het is even niet anders, en uiteindelijk wordt het beter. Het duurt gewoon lang, maar dat heeft imo vooral te maken met de groep mensen die schijt hebben aan de regels en het dus voor de rest verpest.

Ja, komt dat door een groep mensen die schijt hebben? Of komt dat gewoon door hoe een virus werkt?

Niet bedoeld als aanval, maar een oprechte vraag.

Ben ik met je eens! Dat is natuurlijk ook een factor. Dit had hoe dan ook lang geduurd, maar het helpt al helemaal niet mee dat sommige mensen het bijvoorbeeld nodig vinden om in grote groepen te gaan demonstreren en dan expres geen mondkapjes te dragen oid. (Dat is van mij dan weer een grote ergernis, om in de geest van het topic te blijven. :') )

Ik ga trouwens weer stuk om de originele termen waarmee babies en kinderen hier worden omschreven. _O- _O- _O-
Laatst bijgewerkt door marley93 op 24-02-21 14:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 14:10

Dat mijn collega's blijkbaar vinden dat ik een 9 tot 5 mentaliteit heb. En wat die 9 tot 5 mentaliteit dan inhoud: ik maak mijn werk af. Als het nodig is om over te werken dan doe ik dat. Heb ik wat langer gewerkt dan compenseer ik dat de volgende keer door wat eerder naar huis te gaan, aangezien ik een XX-uren contract heb en dus XX uur werk. Overuren krijg ik niet uitbetaald. Blijkbaar is "doen waarvoor je betaal wordt" voortaan een 9-5 mentaliteit. Ben benieuwd naar het gesprek met mijn leidinggevende binnenkort :roll:

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 14:34

Die stomme reclame gisteravond.

Het merk is niet blijven hangen, maar er werd reclame gemaakt voor het feit dat je pakken met vla (of melk) ook gemakkelijk open krijgt zonder zo'n draaidop. Die dop weglaten is beter voor het milieu.

Waarom prijs je dit aan alsof het de uitvinding van de eeuw is? Toen ik klein was hadden pakken geen doppen, maar gingen ze op de wijze die ze nu lieten zien. Dus dat je de bovenkant openvouwt.

Misschien ben ik gewoon oud.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 14:43

Luxorvalkje schreef:
Die stomme reclame gisteravond.

Het merk is niet blijven hangen, maar er werd reclame gemaakt voor het feit dat je pakken met vla (of melk) ook gemakkelijk open krijgt zonder zo'n draaidop. Die dop weglaten is beter voor het milieu.

Waarom prijs je dit aan alsof het de uitvinding van de eeuw is? Toen ik klein was hadden pakken geen doppen, maar gingen ze op de wijze die ze nu lieten zien. Dus dat je de bovenkant openvouwt.

Misschien ben ik gewoon oud.

Campina, ik rol ook met mijn ogen elke keer wanneer ik hem zie :+

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 14:46

Dat ja. Eerst zelf die dop erop zetten, dan weghalen en doen alsof ze de wereld hebben gered :')

Knudd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 14:50

Ik weet nog de tijd dat die doppen ineens óveral op kwamen, mijn moeder hield niet op met klagen dat ze nergens meer pakken kon vinden zónder dop :+

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 14:52

Het meest irritante aan die 'vernieuwde' sluitingen vind ik trouwens nog steeds het klepje op de Tomato Frito. Je krijgt er nooit alles uit, en dus moet je alsnog dat pak openknippen. Waarbij je dus gegarandeerd vol in dat achterlijke klepje knipt en de saus overal zit 8)7

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 14:54

Foaly schreef:
Het meest irritante aan die 'vernieuwde' sluitingen vind ik trouwens nog steeds het klepje op de Tomato Frito. Je krijgt er nooit alles uit, en dus moet je alsnog dat pak openknippen. Waarbij je dus gegarandeerd vol in dat achterlijke klepje knipt en de saus overal zit 8)7

Ik gebruik dat klepje nooit, knip gewoon aan de andere kant de punt eraf :=.

Lestrange01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 14:55

Nou waar ik me nog veel meer aan kan ergeren zijn papieren rietjes. Echt verschrikkelijk. Bij de starbucks kan ik nooit met die rietjes fatsoenlijk mijn koffie opdrinken want die rietjes begeven het na een aantal slokken en dan proef ik papier in mijn mond.

AtillaFlash

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 14:56

Ik wist gelijk welke reclame jullie bedoelde, hoorde deze reacties ook al in mijn omgeving. Het effect “geen dop meer is minder plastic ” is goed, hun marketing afdeling had de boodschap mss wat anders moeten maken.. :P
Ja, het is idd jammer dat de perfecte vervanging voor het rietje nog niet is uitgevonden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 15:28

M’n laptop doet dwars. :roll:

Lestrange01 schreef:
Nou waar ik me nog veel meer aan kan ergeren zijn papieren rietjes. Echt verschrikkelijk. Bij de starbucks kan ik nooit met die rietjes fatsoenlijk mijn koffie opdrinken want die rietjes begeven het na een aantal slokken en dan proef ik papier in mijn mond.

Pro tip: koop herbruikbare rietjes. :D

Steeph schreef:
Dat mijn collega's blijkbaar vinden dat ik een 9 tot 5 mentaliteit heb. En wat die 9 tot 5 mentaliteit dan inhoud: ik maak mijn werk af. Als het nodig is om over te werken dan doe ik dat. Heb ik wat langer gewerkt dan compenseer ik dat de volgende keer door wat eerder naar huis te gaan, aangezien ik een XX-uren contract heb en dus XX uur werk. Overuren krijg ik niet uitbetaald. Blijkbaar is "doen waarvoor je betaal wordt" voortaan een 9-5 mentaliteit. Ben benieuwd naar het gesprek met mijn leidinggevende binnenkort :roll:

Maar dat is normaal tegenwoordig: verwachten dat mensen gratis overwerken zonder morren. :j Anders ben je inderdaad zo’n loser met een van 9-5 mentaliteit en dat kan natuurlijk niet als de winsten gemaximaliseerd moeten worden. 8)7

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 15:30

Dat ik mijn ov verloren ben... en natuurlijk een woendeuitbarsting kreeg. Volkomen normaal :')

netjuh6

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 15:34

LIJM schreef:

Wat zoek je? Misschien kan bokt meedenken?[/quote]
Een schuifgrendel. Iets met een paard die zijn deur kan openmaken. :+
Dus zoiets (niet gelet op de maten):
https://www.gamma.nl/assortiment/gamma- ... /p/B704611
https://www.gamma.nl/assortiment/schuif ... /p/B105175
https://www.gamma.nl/assortiment/profie ... /p/B104744

Zijn deur is iets dat je omhoog moet trekken en dit gaat dan ergens aan de deur vast zodat het pas kan als je het schuifje hebt losgemaakt.[/quote]

Toolstation!

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 16:05

Aargh, had op een pakketje gehoopt (die in brievenbus past), maar helaas, het zat er niet bij.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 16:17

Niobe knap dat je je collega erop hebt aangesproken.
Hopelijk stopt ze er nu ook mee.

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 16:23

Mkango schreef:
Steeph schreef:

Maar dat is normaal tegenwoordig: verwachten dat mensen gratis overwerken zonder morren. :j Anders ben je inderdaad zo’n loser met een van 9-5 mentaliteit en dat kan natuurlijk niet als de winsten gemaximaliseerd moeten worden. 8)7

Als dat zo is dan zoek ik wel wat anders. Iets met shifts waar ik gewoon om 6u alles kan oppakken 's ochtends en het 8 uur later letterlijk uit mijn handen kan laten flikkeren omdat de tijd op is... Doei :evaw:
Enorm frustrerend om zo weggezet te worden.