Algemeen Coronatopic #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Popstra

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-20 21:09

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 15:19

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 15:44

En weer een record .. 1300 positieve tests en dan kunnen of laten een heleboel mensen zich niet eens testen. Ik vind het raar dat het nu zo stil is vanuit de regering. Prinsjesdag is belangrijker of ze durven niet meer vanwege Grapperhaus :(

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 15:50

Zowel NL als Belgie zijn inmiddels weer over de 60/14dgn/100000. Ik hoop dat er vertraging zit in de verwerking internationaal want anders moet ik dadelijk na mijn bezoek aan NL in quarantaine en dan moet ik nog eens heroverwegen of ik dat mijn vrije dagen waard vind.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 15:51

Wat moet de regering zeggen dan? Het ligt nu bij de veiligheidsregio's toch? Lokale maatregelen? Of heb ik dat niet goed begrepen?

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 15:54

SusanH schreef:
Wat moet de regering zeggen dan? Het ligt nu bij de veiligheidsregio's toch? Lokale maatregelen? Of heb ik dat niet goed begrepen?

Dit dacht ik ook en ik vind dat ook nog steeds niet verkeerd trouwens.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 15:56

Sizzle schreef:
Zowel NL als Belgie zijn inmiddels weer over de 60/14dgn/100000. Ik hoop dat er vertraging zit in de verwerking internationaal want anders moet ik dadelijk na mijn bezoek aan NL in quarantaine en dan moet ik nog eens heroverwegen of ik dat mijn vrije dagen waard vind.

Wanneer ga je? Hoe is het nu in Zwitserland qua cijfers?

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 15:57

Op zijn minst een landelijke persco? En dan de voorzitter van de veiligheidsregio’s aan het woord laten als er maatregelen genomen moeten worden. Dit kan toch niet zo doorgaan? Het aantal ziekenhuisopnames loopt ook weer op en dat is altijd al vertraagd.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 16:29

veerledec schreef:
Wanneer ga je? Hoe is het nu in Zwitserland qua cijfers?

Volgende week is het plan.
Hier is het ook absoluut niet denderend, beetje vergelijkbaar, net rond de 60 (deze week 31, vorige week 28 dacht ik). NL schiet alleen wat sneller omhoog en wij wat langer en trager. Dus met wat pech gaan ze wederzijds op de risicolijst. Wat dan ook weer vreemd is want dat betekend dat het risico hetzelfde is :+

Afbeelding

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 16:55

Er zal echt nog wel een persconferentie komen. Maar wat moeten ze zeggen dan?
Zitten we niet gewoon in de tweede golf?

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 16:57

Nou, wat dacht je van strengere maatregelen ? Het blijft maar oplopen.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 16:57

purny schreef:
Er zal echt nog wel een persconferentie komen. Maar wat moeten ze zeggen dan?
Zitten we niet gewoon in de tweede golf?

ik gok dat ze het deze week te druk hebben met Prinsjesdag en geen tijd hebben om te vergaderen.
De persco zal volgende week wel komen met een vette lockdown of andere beperkende maatregelen

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 16:59

Sorry, maar ik vind Prinsjesdag dus echt geen reden om het niet over oplopende aantallen te hebben :(

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 17:02

Fitzroy schreef:

De besmettingen lopen flink op maar de ziekenhuisopnames amper.
Wie weet zijn we nu wel groepsimmuniteit aan het opbouwen en wordt de intensiteit minder/kunnen mensen het beter dragen.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 17:07

Fitzroy schreef:

Je kan toch ook zelf extra maatregelen nemen om niet besmet te raken?

Er zijn erg weinig ziekenhuis opnames dus hopelijk doet de regering voorlopig even helemaal niets!

Maatregelen zijn streng zat, op zich. Alleen de naleving is om van te huilen. Dus eerder strenger controleren.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 17:12

Maatregelen streng zat? Er zijn echt nog nauwelijks maatregelen!

Sorry ik ben een beetje boos _O-. Niet op jou, maar omdat ik zo voorzichtig ben en op een school moet werken en het gevoel heb dat ik mezelf daar helemaal niet kan beschermen. En zúlke domme dingen zie. Mensen, het gaat niet alleen om jullie zelf! Aaargh!

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 17:22

Sheran schreef:
Maatregelen streng zat? Er zijn echt nog nauwelijks maatregelen!

Sorry ik ben een beetje boos _O-. Niet op jou, maar omdat ik zo voorzichtig ben en op een school moet werken en het gevoel heb dat ik mezelf daar helemaal niet kan beschermen. En zúlke domme dingen zie. Mensen, het gaat niet alleen om jullie zelf! Aaargh!

Ja, maatregelen zijn echt streng zat! 1,5m (waardoor veel leuke dingen een crime zijn geworden) overal reserveren waardoor spontaan iets ondernemen onmogelijk is geworden... mondkapjes in het ov....

Nogmaals als je jezelf extra wil beschermen, prima. Je kan prima ffp2 mondmaskers kopen, wegwerp handschoenen aan enz...

Maar loop nu niet te piepen dat de maatregelen strenger moeten worden.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 17:24

* piep * * piep * maatregelen moeten strenger! :P

Ik vind persoonlijk 1,5 meter, mondkapjes in het OV en reserveren echt totaal geen punt voor het hogere doel. In principe mag je alles. Je mag sporten, je mag op bezoek, je mag met de trein, je mag zelfs op vakantie.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 17:25

Nou ik zou wel graag zien dat er regionaal gezien maatregelen genomen worden hoor. Maar wat mij betreft hoeft dat niet landelijk.
Laten ze de horeca hier s avonds laat maar even sluiten met die besmettingen onder studenten hier. En stel eventueel een avondklok of iets in.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 17:28

Het nut van een avondklok is me tot nu toe volledig ontgaan. Wat is precies het doel daarvan?
Hoe loop ik bijv. na 9 uur savonds bij mijn paard meer risico dan voor 9 uur? Moet je ineens gaan bewijzen dat je in ploegen werkt of zo?
Of gaat het hiet puur om hangende zuipers? In het laatste geval zou ik zeggen: stuur de hangende zuipers naar huis en laat de de rest met rust.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 17:29

Sizzle schreef:
Het nut van een avondklok is me tot nu toe ontgaan. Wat is precies get doel daarvan?
Hoe loop ik bijv. na 9 uur savonds bij mijn paard meer risico dan voor 9 uur?
Of gaat het hiet puur om hangende zuipers? In het laatste geval zou ik zeggen: stuur de hange zuipers naar huis en laat de de rest met rust.

Nou het zou mij hier om bijv. Het park gaan waar jongeren (zeer dicht op elkaar) samen komen :+
Ook alcohol is hier geen verbod en hoe later en meer alcohol hoe minder afstand er wordt gehouden.

Alcohol verbod zou ook kunnen maar dat plan is van het voorjaar ook al weg gestemd :')
Ik ben blij met het weer maar laat het toch maar regenen.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 17:46

Dan kun je toch gewoon een samenscholingsverbod instellen en handhaven? Op straat drinken mag toch sowieso niet?
Avondklok vind ik dan echt een zwaktebod waar je een hoop gedoe mee veroorzaakt aan administratieve rompslomp. Geen zin om na te denken, gewoon allemaal voor het donker thuis.
We leven in een 24/7 maatschappij, het aantal suffe briefjes die dan nodig gaan zijn....

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 17:56

Helemaal met Sizzle eens!

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 17:57

Sheran schreef:
* piep * * piep * maatregelen moeten strenger! :P

Ik vind persoonlijk 1,5 meter, mondkapjes in het OV en reserveren echt totaal geen punt voor het hogere doel. In principe mag je alles. Je mag sporten, je mag op bezoek, je mag met de trein, je mag zelfs op vakantie.

Als je bijvoorbeeld net als ik veel naar concerten en theater gaat is er echt wel veel dat niet kan nu. Maar ik klaag niet hoor. Voor de culturele sector zelf is het nog het ergst.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 17:58

Sizzle schreef:
Het nut van een avondklok is me tot nu toe volledig ontgaan. Wat is precies het doel daarvan?
Hoe loop ik bijv. na 9 uur savonds bij mijn paard meer risico dan voor 9 uur? Moet je ineens gaan bewijzen dat je in ploegen werkt of zo?
Of gaat het hiet puur om hangende zuipers? In het laatste geval zou ik zeggen: stuur de hangende zuipers naar huis en laat de de rest met rust.

Het gaat om de zuipers. En als ze het niet in een kroeg/club kunnen, dan doen ze het wel ergens illegaal buiten. Maar door 'n avondklok zou men theoretisch wel makkelijker boetes kunnen uitdelen denk ik.