Corona en vakantie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 22:28

Varekaj schreef:
Het is als bescherming van je medemens voor jou, zodat jij niks kan verspreiden.

En voor wie eraan twijfelt, ik draag ze constant op het werk en heb eveneens in die prachtige blauwe smurfenpakjes rondgelopen.

Als men je vraagt uit belang voor je medemens, dan is dat teveel gevraagd? Ook als dat enkel in de supermarkt is bijvoorbeeld?

Ja, omdat ik het onzin vind. Gelukkig hoeft het in NL niet, maar ga geen landen bezoeken waar dat moet nee.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 22:31

Varekaj schreef:
Het is als bescherming van je medemens voor jou, zodat jij niks kan verspreiden.

Als ik thuis blijf kan ik ook niks verspreiden. En ja, dan zou het mijn keuze zijn om thuis te blijven i.p.v. gemondmaskerd (of is het mondgemaskerd? :D ) op vakantie te gaan. Die keuze mag ik toch gewoon maken?

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 22:34

Wij hebben vorige week een heerlijke vakantie gehad in Nederland.
We gingen van huis naar Mook, naar schin op geul, naar Bladel, naar Bergen op zoom, naar Domburg, naar Dordrecht en naar Wassenaar.
Mini sfeerimpressie:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

We gaan eind juli op familiebezoek in Zuid-Frankrijk.
Omdat het voor een paar dagen is, willen we graag vliegen. Wat zouden jullie doen. Nu al boeken of nog even wachten?

poes

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 22:37

Ik vind mondmaskers in open lucht dikke onzin dus ja als ik dat moet dragen op het strand of tijdens een wandeling haak ik ook af. Al helemaal omdat ik ze momenteel dagelijks draag.

purny

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 22:40

Ik zou wel weg willen maar het dragen van een mondmasker houdt mij tegen

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 22:42

Als ik een mondmasker om doe, dan doe ik dat ook goed. Juist dan voel ik me extra boos naar mensen die letterlijk met een panty om de mond lopen en alle belachelijke poses om de kin, voorhoofd, etc.
Ik weet dat ik bewust verantwoorder bezig ben zonder dat ding dan een groot deel van de make believe dragers om me heen die mij dan alsnog zullen besmetten over mijn oog slijmvlies als ze besmet zouden zijn.
Ik zou in mijn vakantie niet continue met dat boze gevoel willen rondlopen :n

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 22:46

hele dag on masker op vakantie? nee dat zou ik ook niet doen.
ga niet ergens heen voor de ontspanning. in de winkel zou dan nog kunnen. maar buiten op de boulevard aan het strand of ergens toeristisch nee... dat is voor mij geen vakantie.

toch een huis kunnen vinden. inderdaad naast elkaar aparte huis, en ook maar met apart vervoer.
ik ga niet met 3 man in een auto zitten.. veel te dure boete plus strafblad

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 22:47

In open lucht zie ik ook weinig nut mits voldoende afstand mogelijk is. Maar als dat nou een vereiste zou zijn? Dan is het maar zo. Ik ga echter niet opnieuw als smurf de baan op met bijvoorbeeld handschoenen en faceshield. Vooral die faceshields zijn een crime.

Door te reizen ondersteun je ook de economie. In eigen land koop ik zo lokaal mogelijk, op vakantie doe ik dat door dingen te bezoeken en ondernemen. Mocht daar de voorwaarde van mondmasker aan verbonden zijn, prima.

De kans is tevens bestaande dat het wereldwijd nog een flinke tijd zo blijft.

@sizzle: dat Boze gevoel heb ik intussen wel geleerd om van me af te zetten.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 22:51

Varekaj schreef:
In open lucht zie ik ook weinig nut mits voldoende afstand mogelijk is. Maar als dat nou een vereiste zou zijn? Dan is het maar zo. Ik ga echter niet opnieuw als smurf de baan op met bijvoorbeeld handschoenen en faceshield. Vooral die faceshields zijn een crime.

Door te reizen ondersteun je ook de economie. In eigen land koop ik zo lokaal mogelijk, op vakantie doe ik dat door dingen te bezoeken en ondernemen. Mocht daar de voorwaarde van mondmasker aan verbonden zijn, prima.

De kans is tevens bestaande dat het wereldwijd nog een flinke tijd zo blijft.

@sizzle: dat Boze gevoel heb ik intussen wel geleerd om van me af te zetten.

Maar lukt je dat in de natuur ook? Daar word ik dus boos van die mondkapjes en handschoenen in de berm, bos, parkeerplaats.
Ik was begonnen met dingen mee nemen als ik ze tegen kwam maar mijn vriend roept dan bah Corona.. dus die vindt niet dat ik het nog onbeschermd mag opruimen.

De mensen die het verkeerd gebruiken lach ik van binnen maar uit .. ik hoop dat ze zich er prettig bij voelen.
Laatst bijgewerkt door lenaa_tje op 18-06-20 22:53, in het totaal 2 keer bewerkt

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 22:51

Op vakantie wil ik gewoon algemeen niet bezig zijn met verplichtingen en verantwoordingen, dus die zou ik gewoon niet opzoeken, simpel zat.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 22:53

Ik ga op vakantie voor de ontspanning. De hele dag een mondmasker dragen associeer ik niet met ontspanning. Dan blijf ik idd liever thuis.

Overigens ben ik van plan om tijdens mijn vakantie veel in de buitenlucht te zijn en zo weinig mogelijk mensen tegen te komen :D dus ik zie in mijn geval ook het nut van zo'n ding niet echt.

Tot nu toe ben ik nog niet in een situatie geweest waarin ik er eentje nodig had. Ik ben al ruim drie maanden niet meer met het OV geweest en ook niet op andere plekken waar ze verplicht of gewenst zijn. Ik heb ze wel liggen (zowel custom made als wegwerp) en ze gaan ook mee op vakantie voor het geval dat. Als ik er dan in een winkel of in een openbaar gebouw eentje moet dragen, of ik ga toch met het OV, dan doe ik dat. Maar niet hele dagen. Dan blijf ik dus liever thuis of ik ga ergens anders naartoe waar die verplichting niet is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 23:00

Ik draag ze constant op het werk en voel het amper nog zitten. Het eet wel lastig :Y)

Wanneer ik in de natuur vertoef heb ik tot nu toe nog maar weinig zien liggen. Aan de supermarkten kan je ze netjes kwijt in verschillende vuilbakken. De enige plek waar ze wel gesignaleerd worden is op het jaagpad aan de vaart, maar diegene die daar hun masker weggooien zijn ook wss diegene die hun peuk door je open autoraam mikken.
Of zoals de tieners van een appartement verderop, die een asbak van ruim 50 peuken over de balustrade op straat mikten omdat de ouders niet mochten ontdekken dat ze een feestje hadden gehad.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 23:00

Sure_lee schreef:
Wij hebben vorige week een heerlijke vakantie gehad in Nederland.
We gingen van huis naar Mook, naar schin op geul, naar Bladel, naar Bergen op zoom, naar Domburg, naar Dordrecht en naar Wassenaar.
Mini sfeerimpressie:

[ [url=m/oIzfHE.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/rgGhLG.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/3skKnI.jpg]Afbeelding[/url] ]

We gaan eind juli op familiebezoek in Zuid-Frankrijk.
Omdat het voor een paar dagen is, willen we graag vliegen. Wat zouden jullie doen. Nu al boeken of nog even wachten?
Wat een heerlijke plaatjes.
Ligt een beetje aan de voorwaarden van de tickets. Als je gratis kunt omboeken en je vindt een goede prijs dan zou ik gewoon boeken. Anders misschien beter nog even wachten.

Mondkapjes op het strand zijn volgens mij nergens verplicht en in de buitenlucht ook nauwelijks. Om er eentje op te doen tijdens het boodschappen doen, tanken of bij binnenkomst van een restaurant vind ik niet zo'n probleem.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 23:03

Varekaj schreef:
Ik draag ze constant op het werk en voel het amper nog zitten. Het eet wel lastig :Y)

Wanneer ik in de natuur vertoef heb ik tot nu toe nog maar weinig zien liggen. Aan de supermarkten kan je ze netjes kwijt in verschillende vuilbakken. De enige plek waar ze wel gesignaleerd worden is op het jaagpad aan de vaart, maar diegene die daar hun masker weggooien zijn ook wss diegene die hun peuk door je open autoraam mikken.
Of zoals de tieners van een appartement verderop, die een asbak van ruim 50 peuken over de balustrade op straat mikten omdat de ouders niet mochten ontdekken dat ze een feestje hadden gehad.

Ook daar stoor ik mij ook aan hoor _/-\o_ haha net als die stomme blikjes energie overal maar goed!
Ik werk niet in een situatie waar een mondkapje een optie is. Of ze moeten een microfoon gaan inbouwen dus ik kan er ook niet aan wennen.
Met mijn astma ontwijk ik het dus maar. Afgelopen dagen was zonder mondkapje ak verschrikkelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 23:15

Ik wou gewoon weten waarom zo'n simpel blauw doekje toch zoveel mensen eigenlijk "aan huis bindt" oftewel tegenhoudt om naar een ander land te reizen.

Ik ga wel gewoon op reis als dat weer mag en moet zo'n doekje, dan voorzie ik er voldoende in mijn bagage. Ik wil er iig de pret niet door laten bederven.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 23:18

Ik draag ook constant mondkapjes op m’n werk en erger me met de dag meer eraan.
Mensen verstaan me slecht, ik kan mn non-verbale communicatie nauwelijks inzetten, kan geen fatsoenlijk gesprek voeren, kan amper een trap oplopen met die dingen, word er gestoord van. De kwaliteit van m’n therapie is echt minder, onderdeel van m’n werk is coachingsgesprekken voeren, werkt voor geen meter met zo’n ding op.

Echt niet dat ik die buitenshuis ook nog ga dragen. Ben ik alsnog niet vrij m’n mn werk voor mijn gevoel.
De dag dat ik ze niet meer hoef te dragen verbrand ik ze ritueel denk ik :=

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 23:25

Een mondkapje bij een supermarkt, binnenkomst restaurant, in het tankstation vind ik best te doen, maar ik zoek dan ook vooral de natuur op, kan me voorstellen als mensen meer houden van museums of winkelen of elke dag uit eten dat je het niet zo ziet zitten, hoewel je bij restaurants als je aan tafel zit ook je mondkapje af mag.

Ik ben trouwens sinds de uitbraak ook niet meer met het OV geweest, als het niet nodig is om op een drukke plek te komen doe ik het ook liever niet.
Laatst bijgewerkt door moonsparkle op 18-06-20 23:28, in het totaal 1 keer bewerkt

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 23:27

verootjoo schreef:
Ik draag ook constant mondkapjes op m’n werk en erger me met de dag meer eraan.
Mensen verstaan me slecht, ik kan mn non-verbale communicatie nauwelijks inzetten, kan geen fatsoenlijk gesprek voeren, kan amper een trap oplopen met die dingen, word er gestoord van. De kwaliteit van m’n therapie is echt minder, onderdeel van m’n werk is coachingsgesprekken voeren, werkt voor geen meter met zo’n ding op.

Echt niet dat ik die buitenshuis ook nog ga dragen. Ben ik alsnog niet vrij m’n mn werk voor mijn gevoel.
De dag dat ik ze niet meer hoef te dragen verbrand ik ze ritueel denk ik :=

Maar kan choaching niet zonder mondkapje dan? Als je gepaste afstand houd.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 23:38

In de zomer gaan we sowieso nooit naar het buitenland, dan ga ik liever de bergen in (ja, luxe positie, I know). In de herfst gaan we wel en dan zal ik er voor kiezen om dit zo weinig beperkend mogenlijk te laten zijn door de keuze van de overnachtingsplek. Onze vakantiefoto‘s blinken normaal ook altijd al uit door ‚leegte‘ dus wat dat betreft is het niets nieuws.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 05:53

Varekaj schreef:
Ik wou gewoon weten waarom zo'n simpel blauw doekje toch zoveel mensen eigenlijk "aan huis bindt" oftewel tegenhoudt om naar een ander land te reizen.

Ik ga wel gewoon op reis als dat weer mag en moet zo'n doekje, dan voorzie ik er voldoende in mijn bagage. Ik wil er iig de pret niet door laten bederven.

Ik heb net zoveel plezier in Nederland als in het buitenland.
Zeker na de periode dat alles dicht was en we thuis moesten blijven, geniet ik nog zo van alles dat weer kan. Ik verheug me net zo veel op mijn weekje Veluwe als vorig jaar op mijn vakantie naar Costa Rica.

Ik ga echt niet met zo'n belachelijk mondkapje op lopen in mijn vakantie, en al helemaal niet als ik ergens in een bos loop. De schijnveiligheid en het gedrag van mensen (opzij trekken om te eten of drinken bijvoorbeeld), ik heb het in het OV gezien, het is een grote grap en heeft niets met bescherming te maken.

Ik steun de Nederlandse economie dan wel :$

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 06:21

Maar in welk land moet je dan overal een mondkapje dragen? (Dus niet alleen in gebouwen en OV)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 06:28

In sommige regio's in Spanje en Italië dacht ik, Turkije. Maar ik weet het niet exact.

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 08:24

Juist doordat men de kapjes niet goed gebruiken vind ik het een belasting om ze te dragen.

Wij zijn eruit vakantie Italie gaan we doorschuiven naar volgend jaar en dit jaar gaan we naar Frankrijk.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 08:30

egnie schreef:
Juist doordat men de kapjes niet goed gebruiken vind ik het een belasting om ze te dragen.

Als je zelf FPP2 draagt, dan bescherm je jezelf ipv dat je van andermans gebruikerstechniek afhankelijk bent.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 08:31

Buiten dat ik ze niet fijn vind om te dragen...

Vind ik ze nog eens belachelijk duur..

Dus een no go. Puur uit statement..

En nee.. Ik ben geen tegenstander.. Geen doemdenker.. Geen een of andere gek..
Ik hou overal rekening mee. Mssr mondkapjes niet verplicht met de dingen die ik doe. En waar het wek verplicht is, dat zal ik mijden.