Algemeen Corona-topic #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 21:26

Loretta schreef:
MizzMontana schreef:
Ik zat net ook even de kaart van Amerika te bekijken op Reuters en daar is het ook over het hele land verspreid. Zijn op veel plaatsen maar weinig besmettingen maar ik ben benieuwd hoe het daar verder gaat.
Hier in Nederland begon het tenslotte ook maar met enkele besmettingen.

Soms is er opeens een grote uitbraak. Hier vond het RIVM het nket nodig om de mensen die terug kwamen uit Italie in quaranraine te plaatsen. In Het Noorden van het land is dat vrij goed afgelopen. Maar het Zuiden fan het land kwam net terug van Krokusvakantie. Volgens het RIVM was het ook niet nodig om carnaval af te gelasten. In Brabant zien we nu het resultaat.

https://www.dvhn.nl/groningen/Met-een-s ... oord-Italië-Blijf-dan-bij-anderen-uit-de-buurt-maar-quarantaine-hoeft-niet-25420808.html

De verschillen in vakantie week lijken wel veel uit te maken inderdaad.

Je linkje doet het bij mij niet.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 21:28

Ik kon vanmiddag de huisarts bellen. Want ik ben astma patiënt, zwanger en ben aan het hoesten, keelpijn en heel erg benauwd.
Huisarts boos dat ik niet eerder had gebeld. Moest naar de hap in het ziekenhuis. Ik kom daar: ja mevrouw uw bloeddruk is verhoogd. Ja u bent idd erg benauwd en dat is niet van de astma idd. Ja u heeft een virus, maar ja welke...
Als het erger wordt belt u maar weer.

Niet getest. Niks gezegd over of mijn man ergens rekening mee moet houden. Wat ik moet doen. Niks. Eigenlijk heel laconiek.

Mungbean

Re: Algemeen Corona-topic #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 21:30

Dat is nogal.....bijzonder
Hopelijk valt het mee :(:)

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 21:32

_lautje_ schreef:
Ik kon vanmiddag de huisarts bellen. Want ik ben astma patiënt, zwanger en ben aan het hoesten, keelpijn en heel erg benauwd.
Huisarts boos dat ik niet eerder had gebeld. Moest naar de hap in het ziekenhuis. Ik kom daar: ja mevrouw uw bloeddruk is verhoogd. Ja u bent idd erg benauwd en dat is niet van de astma idd. Ja u heeft een virus, maar ja welke...

Niet getest. Niks gezegd over of mijn man ergens rekening mee moet houden. Wat ik moet doen. Niks. Eigenlijk heel laconiek.

1 woord waardeloos.

MissBambi

secricible schreef:
The_Cat schreef:
Geen idee of er hier mensen zitten met high end pc materiaal, maar alle beetjes helpen :)

https://www.gamesradar.com/nvidias-call ... NpvWS6X3As

heb hem iig doorgestuurd aan de gamers in mijn familie, zijn er weer 2 extra ;)

Kan iemand me uitleggen wat er nu precies gedaan wordt hier? Ik snap het niet helemaal geloof ik :o

moonsparkle

_lautje_ schreef:

Wat vervelend, zou het zijn omdat er gewoon te weinig testen zijn dus thuis blijven tot je echt een ziekenhuis nodig hebt?

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 21:34

_lautje_ schreef:

Jemig wat slecht Lau... hopelijk valt het mee.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 21:37

Sjemig, wat erg voor je. Er is al zo'n drempel om je te melden en daarheen te gaan, dat doe je niet zomaar. En als het dan ook nog zo loopt dan snap ik wel dat je daar teleurgesteld over bent. Ik hoop ook dat je snel opknapt.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 21:41

MissBambi schreef:
The_Cat schreef:
Geen idee of er hier mensen zitten met high end pc materiaal, maar alle beetjes helpen :)

https://www.gamesradar.com/nvidias-call ... NpvWS6X3As

Kan iemand me uitleggen wat er nu precies gedaan wordt hier? Ik snap het niet helemaal geloof ik :o

Bepaalde berekeningen kosten superveel rekenkracht van computers, en om dat allemaal wat sneller te kunnen laten gaan kan je een applicatie downloaden om je computer met hun mee te laten rekenen doordat ze dan een gedeelte van je processor (=rekenkracht) kunnen gebruiken. Vooral game PC’s hebben vaak flinke processoren waarvan het grootste deel van de tijd niet de volledige kracht van gebruikt wordt, dus kan dat voor zo’n project bijvoorbeeld gebruikt worden. Je computer helpt dus mee berekeningen maken.

femkepien

Marjo schreef:
De plaatselijke domino's heeft vandaag aan onze supermarkt 20 pizza's gedoneerd! Superlief. Ik was helaas al eerder klaar met werken, maar daar is vast goed van gesmuld :)

Aan ons ziekenhuis vandaag 120 pizza’s <3

Ladybird
Moderator Algemeen

_lautje_ schreef:

Morgen weer de huisarts bellen zou ik doen. Wat heftig zeg

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 21:42

Ja ik had maar niet gebeld omdat ik dacht ach ik heb geen koorts. En halve wereld is bezorgt en iedereen overbelast. Maar goed toch maar gebeld want werd echt zieker. En huisarts nam echt serieus en zei ook je MOET gezien worden. En dan gaat het zo.

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 21:42

gillian

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 21:45

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 21:52

_lautje_ schreef:
Ja ik had maar niet gebeld omdat ik dacht ach ik heb geen koorts. En halve wereld is bezorgt en iedereen overbelast. Maar goed toch maar gebeld want werd echt zieker. En huisarts nam echt serieus en zei ook je MOET gezien worden. En dan gaat het zo.

Wat zegt de verloskundige? Hoge bloeddruk is een serieus iets in de zwangerschap.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 21:53

_lautje_ schreef:

Maar waarom geen huisbezoek door de huisarts. Dat doet mijn huisarts nog steeds.
Heb ik na medicatie verandering nog extreem last moet ik om die reden ook voor het weekend bellen.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 21:54

Het is nog onder de grenswaarden mijn bloeddruk.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 21:55

gillian schreef:

Da's inderdaad een mooi initiatief!
Ik ben er gisteren nog geweest voor behandeling en echt alles is (uiteraard) dicht. Ook het koffiepleintje en het restaurant waar je naast bezoekers ook altijd veel personeelsleden zag omdat je er goed en relatief goedkoop kunt eten. Kan me goed voorstellen dat het gemist wordt, zeker als je het al zo druk hebt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 22:05

Saskia9 schreef:
xJitskee schreef:
Al die initiatieven zijn zo hartverwarmend <3

Via Greetz kun je nu gratis een kaartje sturen aan een zorgmedewerker! Met de code TROTS krijg je 1 gratis kaart en betaal je alleen de postzegel. Ik heb een vriendin een kaart gestuurd, net een maand afgestudeerd, baan als verpleegkundige en dan in deze situatie belanden... Respect voor hoe zij het doet.

Wauw mooi idee, helaas doet de code het bij mij niet? Kan er ook niks ovet vinden..

Ze hadden wel een limiet van 5000 kaarten per dag. Dit is de actiepagina: https://www.greetz.nl/bedankthulpverlen ... T1wA2-bU8s

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 22:28

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 22:31

Volgens het Duitse NTV hebben we nu meer dan 15,000 besmettingen -O-

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 22:31

Destination schreef:

Duitsland of Nederland?

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 22:32

tienus63 schreef:
Destination schreef:

Duitsland of Nederland?

Duitsland.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 22:38

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 22:41

tienus63 schreef:
Geniale ziekenhuisvlijt in strijd tegen tekort aan mondkapjes.
https://www.rtvdrenthe.nl/nieuws/158287 ... mondkapjes

Misschien een tip die andere ziekenhuizen ook kunnen toepassen.

Trots op de mensen in ons ziekenhuis, geweldig dat mensen zo creatief kunnen denken in een situatie als deze.