Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Marije_1997 schreef:Exitium schreef:Ik had net de meest erge linksrijder die ik dit jaar meegemaakt heb. Een Fransoos op een tweebaans snelweg die in ging halen, ik zat er achter. Prima, alleen bleef 'ie daarna stug met 95 aan de linkerkant. Paar keer geknipperd, keer getoeterd, maar er kwam geen beweging in. Inmiddels was de volgende rij vrachtwagens al te dichtbij, dus weer een stuk er achter. Voor hem komt tussen die vrachtwagens een busje naar links die ook in gaat halen. Dat busje rijdt zo'n 10 km/u harder en loopt dus bij hem weg. Busje is klaar met inhalen en gaat weer naar rechts. Fransoos rijdt de voorste vrachtwagen voorbij en in plaats van in de lege ruimte tussen busje en vrachtwagen te gaan rijden (inmiddels 150 meter ofzo), blijft 'ie weer links rijden. Ben er toen maar rechts voorbij geschoten. Toen ik pakweg een kilometer voor hem reed (ik reed 110 op GPS ofzo) was hij nog steeds niet bij de achterkant van dat busje aangekomen...
Watvaak helpt is wat dichter er op gaan zitten en wat van links naar rechts er achter gaan zodat ze in de spiegels zien dat je er graag langs wil. Zien ze het dan nog niet zijn ze de banketstaaf bij mij. Aangezien ik wel es met 140 aan kom rijden (zodra ik een auto voor me zie duiken rem ik gelijk af) zijn zulke mensen levens gevaarlijk op de weg.
lucifertje schreef:Met 140 inhalen is helemaal niet zo gek op de stukken waar je 130 mag. Seinen, knipperen of weven omdat je er voorbij wil vind ik asociaal gedrag.
Overigens vind ik die eeuwige linksrijders op 3 of meer banen bloedirritant. Die ga ik rustig rechts voorbij. Tis echt van de zotte dat ik van geheel rechts naar geheel links moet om er voorbij te kunnen.
Ghostattack schreef:Exitium, ik weet PRECIES welke weg dat isBlijf het een raar stuk vinden wel haha.
lucifertje schreef:Met 140 inhalen is helemaal niet zo gek op de stukken waar je 130 mag. Seinen, knipperen of weven omdat je er voorbij wil vind ik asociaal gedrag.
Overigens vind ik die eeuwige linksrijders op 3 of meer banen bloedirritant. Die ga ik rustig rechts voorbij. Tis echt van de zotte dat ik van geheel rechts naar geheel links moet om er voorbij te kunnen.
Exitium schreef:Ghostattack schreef:Exitium, ik weet PRECIES welke weg dat isBlijf het een raar stuk vinden wel haha.
Welke? Die laatste foto? Wat is daar raar aan?
verootjoo schreef:lucifertje schreef:Met 140 inhalen is helemaal niet zo gek op de stukken waar je 130 mag. Seinen, knipperen of weven omdat je er voorbij wil vind ik asociaal gedrag.
Waar mag je 130 dan? Dat mag alleen ‘s nachts tegenwoordig en dan is het rustig en hoef je niet van links naar rechts te bumperkleven om af te dwingen dat je er langs mag.
Volgens mij ging dit daarom om overdag en dan mag je geen 130.
Ghostattack schreef:Exitium schreef:Welke? Die laatste foto? Wat is daar raar aan?
Op je foto ja! Weet niet, vind het gewoon een gekke wegMijn moeder woont in het lelijke flatgebouw wat je net rechts op de foto kan zien.
Marjo schreef:lucifertje schreef:Met 140 inhalen is helemaal niet zo gek op de stukken waar je 130 mag. Seinen, knipperen of weven omdat je er voorbij wil vind ik asociaal gedrag.
Ik doe dat laatste echt alleen als er een baan tussen zit. Ik vind het veel te link om er rechts voorbij te gaan als er geen baan tussen zit, dan heb je echt geen uitwijkmogelijkheden.
Seinen/knipperen vind ik niet asociaal wanneer iemand onnodig links rijdt. Wanneer iemand duidelijk naar rechts kan, en jij komt aanrijden en ze verplaatsen zich niet, is seinen soms de oplossing om ze even wakker te schudden. Dat hoeft helemaal niet asociaal te zijn
Ghostattack schreef:Jep! Maar zaterdag verhuist ze dus dan kom ik niet meer in Gorinchem en omgeving denk ik
Exitium schreef:En als ze dan al knipperlicht gebruiken, is het vaak kni... *schuift snel baan op* ...perGhostattack schreef:Jep! Maar zaterdag verhuist ze dus dan kom ik niet meer in Gorinchem en omgeving denk ik
Haha, waar gaat ze heen? Hier toevallig vanmorgen ook bevestiging dat ik een ander huisje heb per eind dit jaar ergens
mvdende schreef:Dan ga je er maar op normale afstand achter rijden met de hoop dat ie ooit eens naar rechts gaat.
verootjoo schreef:lucifertje schreef:Met 140 inhalen is helemaal niet zo gek op de stukken waar je 130 mag. Seinen, knipperen of weven omdat je er voorbij wil vind ik asociaal gedrag.
Waar mag je 130 dan? Dat mag alleen ‘s nachts tegenwoordig en dan is het rustig en hoef je niet van links naar rechts te bumperkleven om af te dwingen dat je er langs mag.
Exitiums schreef:mvdende schreef:Dan ga je er maar op normale afstand achter rijden met de hoop dat ie ooit eens naar rechts gaat.
Ik wens je veel plezier als je achter zo'n kwiebus komt te zitten. Van mij mag je er prima achter blijven als je wilt, maar ik kan m'n tijd wel beter gebruiken
Marjo schreef:lucifertje schreef:Met 140 inhalen is helemaal niet zo gek op de stukken waar je 130 mag. Seinen, knipperen of weven omdat je er voorbij wil vind ik asociaal gedrag.
Ik doe dat laatste echt alleen als er een baan tussen zit. Ik vind het veel te link om er rechts voorbij te gaan als er geen baan tussen zit, dan heb je echt geen uitwijkmogelijkheden.
Rennie89 schreef:Exitiums schreef:Ik wens je veel plezier als je achter zo'n kwiebus komt te zitten. Van mij mag je er prima achter blijven als je wilt, maar ik kan m'n tijd wel beter gebruiken
Die zou van mij een hele dikke zwaai in zijn richting krijgen als ik rechts inhaal met zo een dikke fronsende vragende blik met “wat the fiets ben je aan het doen?”![]()
Als mvdende besluit om er als een treintje ook achteraan te rijden omdat het “niet mag” om rechts in te halen, vind ik het niet gek dat er files ontstaan![]()
En als je 100 wil rijden prima, maar kijk eerst in je *pieping* spiegel of er een voertuig met maximaal toegestane snelheid aankomt zodat je niet voor een gevaarlijke situatie zorgt als je opeens met je tuftuf met 100 km gaat inhalen (wat ca 92 km in het echt is als je van je teller uitgaat)
Ik moet trouwens wel bekennen dat ik vaak onnodig links rijd maar dan heb ik geen zin om van baan te wisselen omdat ik dan toch weer terug moet na een paar secondes om weer in te halen, en er rijd toch niks achter mij wat mij in wil halenmocht dit wel zo zijn ga ik meteen naar rechts, het scheelt dat ik om de zoveel secondes in mijn binnenspiegel kijk dus heb weinig last van andere bestuurders tenzij het gewoon asos zijn die bumperkleven om het bumperkleven en ik ook niet harder kan rijden door een auto voor mij
als de weg langer vrij is voor mij schuif ik gewoon lekker naar rechts, ook eens lekker haha. Midden in de nacht rijd ik toch vaak alleen maar rechts.