Rare mensen op marktplaats deel 8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 21:00

Ineke2 schreef:
Iemand die reageerde op mijn advertentie van ik bied X incl verzenden. Daarop geantwoord dat mijn uiterste prijs toch echt dat bedrag excl verzendkosten is.
Zegt ze dan heb je nog X over, meer zul je er niet voor krijgen doordat het een oudere collectie is.
Ik prima dan hou ik hem zelf wel :)

Zet ze nog geen 5 minuten later hetzelfde online, alleen in een andere kleur voor exact dezelfde prijs als die ik vraag :')

Kon het niet nalaten om er onder te zetten wel inclusief verzenden dan hè, want dit is een oudere collectie _O-

( was op Facebook overigens)

:') :')

janna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 21:51

.
Laatst bijgewerkt door janna op 01-09-24 09:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Daan13

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 06:55

Ik heb een set rituals op mp staan,bestaat uit 4 items. Kreeg al een mega bod van 7,50.....

Wauw. Ben benieuwd wat er vandaag op gaat reageren.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 07:02

Kom net dit topic tegen en ik ga hier volgen.

Ben net weer actief aan het verkopen, tot nu toe 3 succesvolle verkopen in 2 dagen. Maar het plan is om alles (wat enigszins verkoopbaar is) wat we sinds de verhuizing niet gebruikt hebben op MP te zetten.

Dus er komen vast nog wat leuke anekdotes aan en anders ga ik mee genieten van jullie verhalen!

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 09:28

Daan13 schreef:
Ik heb een set rituals op mp staan,bestaat uit 4 items. Kreeg al een mega bod van 7,50.....

Wauw. Ben benieuwd wat er vandaag op gaat reageren.

Hoeveel wil je ervoor hebben? Heb je een vraagprijs zichtbaar? Heb je een "bieden vanaf"-prijs?

Daan13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 10:07

Bieden vanaf kan ik niet instellen.
(Of ik doe wat fout)

Het is bieden wat ik kan aanklikken maar ik kan dan geen vanaf prijs invullen.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 10:32

Daan13 schreef:
Bieden vanaf kan ik niet instellen.
(Of ik doe wat fout)

Het is bieden wat ik kan aanklikken maar ik kan dan geen vanaf prijs invullen.

Is een volgende regel die je in kunt vullen, kan ook ingevuld worden als je er een prijs bij hebt staan.
Afbeelding

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 11:28

cobiie schreef:
janna schreef:
Ik vind het wel irritant als ik er iets op zet voor bijv 350 euro, wat echt een nette prijs is en er biedt dan iemand 75 euro. De volgende gaat dan 80 bieden etc. Zo kom je dus nooit in de buurt van een fatsoenlijke prijs. En dan is het echt niet dat ik veel te veel vraag of zo.

Bij bieden kan je een vanaf prijs opgeven waar vanaf er geboden kan worden. Dan heb je daar in je adv geen last van.

Maar sommige geven aan vraagprijs is 20 euro en daarbij staat bieden open om vanaf 20 euro te bieden. Dat vind ik (en meerdere mensen) wat apart.

Het ligt natuurlijk ook aan wat je aanbiedt. Ikzelf zit in de kamerplanten bijvoorbeeld en met name de exoten worden op die manier aangeboden.

Juist daarbij wordt de biedfunctie van marktplaats heel vaak gebruikt.

Edit: lange twijfelaars zijn dan ook wel vervelend. Op 7 mei kreeg ik de vraag wat ik er minimaal voor wilde hebben (in de advertentie stond duidelijk bieden vanaf x). Op 10 mei dezelfde vraag. Zelfde antwoord dus. Krijg ik vandaag, 17 mei het bericht dat ie het wil kopen. Jammer... Is al verkocht. Ik ga niet 10 dagen op je wachten.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 12:22

Ik had gisteren iemand die wilde de maat in cm van een dekje weten. Nou prima meet ik het op. Doorgegeven.
Ik ga zo meten of het onder mijn zadel past.

5 minuten later kwam er iemand anders voor en die betaalde gelijk. Tja jammer voor de eerste.

Het ging om 5 euro dus dan is het bij toch echt wie het eerst betaald heeft hem.

Dusja1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 12:49

Zo denk ik er ook over hoor. Heb een loungeset te koop. Dat loopt echt storm momenteel. Dan zijn er mensen die eerst willen komen proef zitten en mensen die me een bod doen en het gelijk mee willen nemen. Dan ga ik toch echt voor de laatste, heb geen zin om allerlei vreemden over de vloer te krijgen die er dan eerst nog een nachtje over na moeten denken en dan beslissen dat ze 'm alsnog niet willen.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 13:16

Zou ik ook doen Ineke.

Dat had ik van de week ook bij een van de items, twee personen een paar minuten na elkaar met vragen over de afmetingen en het model. Ik lees dat op hetzelfde tijdstip.
De eerste reageerde super vlot en bied ovb juiste afmetingen meteen het gevraagde bedrag. De andere bied onder de prijs waarop ik reageerde dat het er net op staat en dat het voor de vp meteen verkocht is. Vervolgens stelt ze meerdere vragen en trekt het bod weer in.

Ik ga het item opmeten en verkoop het aan de eerste en heb dat gemeld aan de tweede.
Krijg ik een hele lap tekst terug met oa dat ze dacht dat ze het kon kopen want ik had gezegd dat het voor de vp meteen verkocht is.

Voor mezelf voelt het prima dat het naar de eerste is gegaan maar ik vraag me wel af of er iets is wat duidelijker of anders had kunnen communiceren. Wat vinden jullie?

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 13:29

Ik vind het prima gedaan zo hoor. Want ze had haar bod ingetrokken en jij kon niet weten dat ze het na opmeten etc wel voor de vraagprijs wilde kopen ( en echt betalen)

Die ander heeft eerder het gevraagde bedrag betaald dus pech, had die tweede maar sneller moeten betalen.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 14:31

Zo te lezen is het wel netjes gegaan.

Ik communiceer dan altijd ook door dat er nog een geïnteresseerde is en dat de eerste die de vraagprijs biedt (en betaald) dan de gelukkige is. Voelt soms wel even lomp aan daardoor maar dat is toch even het nadeel dan. De snelle beslisser gaat wel voor.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 14:34

Ik probeer dat ook dan wel te communiceren.
Van joh iemand wil het nu komen halen, jij bent eerder, dus laat ik het je even weten.

Maar valt soms ook niet mee omdat sommige mensen erg traag reageren.
En als dan de snelle jelle het ook nog vandaag op komt halen. Is proberen het netjes af te handelen niet altijd gemakkelijk.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 14:51

Bij mij is wie eerst komt, wordt eerst afgehandeld. Op vragen zal ik wel altijd meteen reageren, maar ik wil altijd 1 partij volledig afgehandeld hebben (dus zeker weten dat die het niet wilt), voordat ik naar de tweede persoon doorga.

Nu, enige disclaimer, ik ben ook heel erg voor duidelijke communicatie en daar ontbreekt het soms aan. Bv. de situatie van Ineke. Wanneer de geïnteresseerde zegt 'Ah ja, bedankt voor je antwoord, ik ga even mijn zadel opmeten.' vind ik iets heel anders dan 'Ah ja, bedankt voor je antwoord, ik wil het dekje dan wel aan de vraagprijs als het past. Mag ik eerst mijn zadel opmeten om zeker te weten?'
In de tweede situatie zou ik namelijk wel zo vriendelijk zijn om andere geïnteresseerden even on hold te zetten. Met dat eerste ben je niets.

MizzMontana, in jouw geval had ik waarschijnlijk naar de eerste geïnteresseerde gestuurd of ze het dan tegen vraagprijs wilde hebben en dat ze dan vandaag ten laatste moet laten weten. Maar ik vind niet dat jij niet netjes gehandeld hebt. De eerste geïnteresseerde is hier heel erg onduidelijk geweest.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 16:01

Dit zei ze exact :')

Citaat:
Ah ja, bedankt voor je antwoord, ik ga even mijn zadel opmeten.'

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 16:17

Dank voor de tips, dat er nog een geïnteresseerde is ga ik er de volgende keer bij zetten.

Ze reageerde overigens als tweede Gini, het item is naar de eerste geïnteresseerde gegaan.
Handel jij de eerste helemaal af voordat je verdere vragen van een tweede geïnteresseerde beantwoord?
Ze hadden beide een vraag over de afmeting waarvan ik tegen alle twee heb gezegd dat ik het op zou meten.

Ik denk dan als het voor nr 1 niet de goede maat is heb ik de vraag voor nr 2 maar vast beantwoord.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 16:36

Het gebeurt te vaak dat je een hele conversatie hebt en op het moment dat de betaling hoort te komen blijft het stil.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 16:52

Ineke2 schreef:
Dit zei ze exact :')

Citaat:
Ah ja, bedankt voor je antwoord, ik ga even mijn zadel opmeten.'

Haha, stiekem was ik het gewoon. :D

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 16:58

MizzMontana schreef:
Dank voor de tips, dat er nog een geïnteresseerde is ga ik er de volgende keer bij zetten.

Ze reageerde overigens als tweede Gini, het item is naar de eerste geïnteresseerde gegaan.
Handel jij de eerste helemaal af voordat je verdere vragen van een tweede geïnteresseerde beantwoord?
Ze hadden beide een vraag over de afmeting waarvan ik tegen alle twee heb gezegd dat ik het op zou meten.

Ik denk dan als het voor nr 1 niet de goede maat is heb ik de vraag voor nr 2 maar vast beantwoord.

Ah, zij reageerde als tweede. Nou ja, dan zeker, netter dan dat had het dan niet kunnen lopen. :)
Op gewone vragen reageer ik wel altijd gewoon. Maar de eerste geïnteresseerde krijgt voorrang bij mij in die zin dat als het stil zou blijven na mijn antwoord dat ik dan de vraag stel als ze het tegen vraagprijs wil overnemen dat ze me dan iets moet laten weten tegen XX uur of dat ik dan doorga naar de volgende geïnteresseerde. Hoe gewilder een product is, hoe korter de deadline natuurlijk. :D Maar dan voelt het voor mij wel netjes afgerond voordat ik doorga naar de volgende.
Maar uiteraard is dit geen exacte wetenschap, uiteindelijk verkoop je -zolang je niemand hebt toegezegd- aan wie je wilt natuurlijk. :)

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 17:41

Ik had 2 mensen die reageerde op een deken die ik te koop had staan. De ene reageerde niet meer, ze moest nog even kijken wanneer het uit kwam op hem op te halen. De ander reageerde zaterdagmorgen dat ze de deken graag op wilde halen. Maar dan in Hengelo. Ik zei: dat kan dat is mijn stal. Ja dan savonds. Ik heb haar mijn nummer gegeven en dat ze maar een berichtje moest sturen wanneer ze wilde komen. Ze moest eerst nog werken. Ik heb mijn ding gedaan op stal en gewacht. En ik hoorde niks. Uiteindelijk naar huis gegaan. Stuur ik een berichtje dat ik nu thuis ben en niet meer op stal, krijg ik een berichtje terug dat ze het helemaal vergeten was. :(
Vanmorgen reageerde iemand anders met een redelijk bod en of ik wilde verzenden. Ja hoor, doe ik. Verkocht! Klaar. Geen gezeur meer.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 18:30

Dat zou ik ook doen Misty, want die ander heeft haar kans gehad en dan moet je maar afwachten of ze de volgende x wel komt opdagen.

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 18:49

Ik had ook een mooie gister..

Dure designtas..299 in de winkel.. nog in plastic. Kaartjes, alles heb ik er nog aan..

Staat voor 130 op MP en bieden vanaf 120

Krijg ik een bericht;

Ik wil het wel kopen voor €50

Ik heb geantwoord dat ik begrijp dat zij dat wil voor €50 Maar dat zij ook vast wel snapt dat ik dat niet ga doen

Geen reactie meer gehad

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 19:39

Mooie reactie wel ja! Bizar de brutaliteit soms en dan idd de verwachting dat je daar wel mee akkoord gaat. Maar nee heb je, ja kun je krijgen natuurlijk..

Ik handel ook veel via marktplaats, zowel kopen als verkopen. Vaak gaat het goed, maar laatst een kinderjasje gekocht. Stond als nieuw in de advertentie, had zelf niet gezien op de foto’s dat de verf van de drukknopen af was. Dat vind ik eik ook dat ze dat in de advertentie moeten vermelden maar vooruit. Krijg ik die jas echt vol slijtagevlekken en gewone vlekken binnen. In de communicatie vooraf zei ze al dat hij terug mocht. Gezegd dat ik absoluut niet tevreden was, dat ze dit had moeten zeggen. Ze vond dat ik voor dat bedrag geen nieuwe had kunnen verwachten. Euh nee maar voor die prijs is een zo goed als nieuwe reeel op de tweedehands markt. En zoals ie eruit zag had ik er misschien een euro gegeven op een real life beurs met de gok dat het er nog uit zou gaan. Na veel gedoe (je kunt hem toch wassen? Dat had jij moeten doen 8)7 ) overeen gekomen dat ik mijn aankoopbedrag min verzendkosten terugkreeg en ik hem dan terug zou sturen. Ik vond eik dat ook de verzendkosten erbij moesten maar uiteindelijk allang blij dat hij terug kon. Gegevens gegeven, gedurende een week meerdere keren gevraagd of ze al geld had overgemaakt. Na een week gezegd dat ik baalde, zei zij dat ze wachtte tot ik de jas had teruggestuurd 8)7 Ik had geen adresgegevens van haar, die bleken op de envelop te staan, die allang bij het oud papier lag, tussen de andere enveloppen van aankopen. En alsof ik een jas terugstuur zonder mn geld te hebben, andersom met aankopen werkt dat tenslotte ook niet zo. Uiteindelijk reageerde ze helemaal niet meer. Ik wacht nu nog op de kans van MP om haar te beoordelen maar helaas staat de advertentie er nog steeds op (ook niet gereserveerd) en krijg ik dus niet de optie om te beoordelen... Das wel balen. Uiteindelijk jasje wel gewassen en meeste vlekken zijn eruit, dus kan dienst doen als reserve voor de opvang. Maar bizar, vooral omdat ze zo netjes bleef communiceren voor lange tijd, daardoor nog lang het idee gehad dat het toch wel opgelost zou worden. Maar niet dus.

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 19:45

Tamara schreef:
Mooie reactie wel ja! Bizar de brutaliteit soms en dan idd de verwachting dat je daar wel mee akkoord gaat. Maar nee heb je, ja kun je krijgen natuurlijk..

Ik handel ook veel via marktplaats, zowel kopen als verkopen. Vaak gaat het goed, maar laatst een kinderjasje gekocht. Stond als nieuw in de advertentie, had zelf niet gezien op de foto’s dat de verf van de drukknopen af was. Dat vind ik eik ook dat ze dat in de advertentie moeten vermelden maar vooruit. Krijg ik die jas echt vol slijtagevlekken en gewone vlekken binnen. In de communicatie vooraf zei ze al dat hij terug mocht. Gezegd dat ik absoluut niet tevreden was, dat ze dit had moeten zeggen. Ze vond dat ik voor dat bedrag geen nieuwe had kunnen verwachten. Euh nee maar voor die prijs is een zo goed als nieuwe reeel op de tweedehands markt. En zoals ie eruit zag had ik er misschien een euro gegeven op een real life beurs met de gok dat het er nog uit zou gaan. Na veel gedoe (je kunt hem toch wassen? Dat had jij moeten doen 8)7 ) overeen gekomen dat ik mijn aankoopbedrag min verzendkosten terugkreeg en ik hem dan terug zou sturen. Ik vond eik dat ook de verzendkosten erbij moesten maar uiteindelijk allang blij dat hij terug kon. Gegevens gegeven, gedurende een week meerdere keren gevraagd of ze al geld had overgemaakt. Na een week gezegd dat ik baalde, zei zij dat ze wachtte tot ik de jas had teruggestuurd 8)7 Ik had geen adresgegevens van haar, die bleken op de envelop te staan, die allang bij het oud papier lag, tussen de andere enveloppen van aankopen. En alsof ik een jas terugstuur zonder mn geld te hebben, andersom met aankopen werkt dat tenslotte ook niet zo. Uiteindelijk reageerde ze helemaal niet meer. Ik wacht nu nog op de kans van MP om haar te beoordelen maar helaas staat de advertentie er nog steeds op (ook niet gereserveerd) en krijg ik dus niet de optie om te beoordelen... Das wel balen. Uiteindelijk jasje wel gewassen en meeste vlekken zijn eruit, dus kan dienst doen als reserve voor de opvang. Maar bizar, vooral omdat ze zo netjes bleef communiceren voor lange tijd, daardoor nog lang het idee gehad dat het toch wel opgelost zou worden. Maar niet dus.

Echt schaamteloos die opmerkingen en het in die staat als nieuw te verkopen