Post NL frustratie!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 09:23

Dat is wat mij vertelt werd. Het ligt ook niet echt bij de douane. Je moet contact opnemen met de verzender waar het ligt, dus bijvoorbeeld postnl. Want die verzorgen de inklaringen en pas bij verdachte pakketjes kijkt de douane ernaar. Anders doet het postbedrijf het allemaal zelf.

Dan zal ze dus contact op moeten nemen, weet ze welke verzender het overneemt jn Nl? En heeft ze de kosten betaald?

mvdende

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 10:00

De vorige Ali bestelling was er echt binnen no-time. De huidige ligt al een werk vast in Nederland. Hij staat in de postNL app als pakket,maar komt er blijkbaar niet doorheen.

Afwachten dus, zoveel spannends is het niet: 5 ijsblokjes mallen.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 10:13

Rouwkaarten besteld, 17 euro extra betaald zodat ze vandaag tussen 8 en 10 bezorgd zouden worden...... ik heb nog niemand gezien

Absolem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 10:16

daffodil schreef:
Rouwkaarten besteld, 17 euro extra betaald zodat ze vandaag tussen 8 en 10 bezorgd zouden worden...... ik heb nog niemand gezien

Zal wel bijzondere postbezorger zijn dan. Hier word de post op zijn vroegst op het depot tussen tien en half elf geleverd dus dan ligt het op zijn snelst om elf uur in de bus mits het een kleine wijk is.

En met dit weer is het helemaal rampzalig. En mag er ook tot 20:00 bezorgd worden om de piek van de warmte te vermijden.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 10:17

Rouwkaarten gaan meestal apart toch? Of is dat alleen bij versturen naar de losse adressen? Ik weet dat wij de rouwkaarten moesten brengen naar een punt, want die hadden prioriteit oid? Maar dit zal een pakketbezorger zijn en niet de post.

Sterkte daffodil.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 10:19

Het is een pakket.....en het wordt met spoed verzonden, garantie tussen 8 en 10. Daar betaal je voor. Krijg net de melding dat ze het bezorgmoment niet gehaald hebben maar dat ze hopen dat het vandaag voor 22.00 uur lukt. Ik zit verdorie al twee uur te wachten, honden nog niet uitgelaten, paard on hold. Ruk bedrijf

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 10:22

Jeetje, ik haat dat! Ik weiger tegenwoordig dus nog te betalen voor zulke dingen, want mijn ervaring is dat het ze nooit lukt. Wel eens betaald voor avond en niet bij buren, werd overdag bij buren bezorgd. Of idd bepaald tijdvak en gewoon met normale ronde meekomen. Heel slecht, want ik kreeg na klacht ook enkel excuses en geen geld terug oid.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 10:35

Je zal verdorie aan een crematiedatum vastzitten. Het moet dan ook nog allemaal de deur uit. Dat is bij mij gelukkig niet het geval maar dan nog. Ik vind het echt niet erg om extra te betalen maar als je het niet waar kunt maken, bied het dan ook niet aan.

En degene waar ik het bij besteld heb, heeft het keurig gisteren allemaal verzonden en aangemeld, allemaal bewijs van. Het is ook vanmorgen vroeg gesorteerd maar ja.....

Ik heb ook postzegels besteld, die zouden ook vandaag moeten komen, daar moet ik voor tekenen. Denk dat het tegelijk komt nu. Of misschien hoop ik dat gewoon

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 10:36

Ik help het je hopen! En helemaal eens hoor, biedt het niet aan als je het niet kan garanderen.

pjer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 10:51

Bij ons werden de kaarten door een mannetje van de drukker persoonlijk gebracht, en wij wonen ca 100km bij het crematorium vandaan dus het was niet omdat het even makkelijk dichtbij was of zo. Dit werd door de uitvaartonderneming geregeld (dela).

Misschien toch nog ff mopperen bij die drukkerij dan? misschien dat zij nog wat haast kunnen bedingen bij de bezorger?

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 11:07

Ik heb geen uitvaartondernemer want er is geen uitvaart. Ik regel alles zelf. Ik heb de kaarten zelf ontworpen en laten drukken bij een bedrijf dat hierin voorziet. Heel fijn bedrijf, goed contact mee en die heeft alles gisteren geregeld, het probleem ligt bij Postnl die een gegarandeerde levering belooft en dat dus niet waar kan maken.

Ik heb net Postnl gebeld en daar wordt verwezen naar de opdrachtgever, dus die heb ik net laten weten dat ik dus nog niets binnen heb en dat zij contact op moeten nemen.

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-22 11:52

Post NL is met belangrijke post idd drama. Afgelopen donderdag per aangetekende post een volmacht naar iemand gestuurd, zeer belangrijke brief. Hem dat ook gemeld, belt hij vrijdag eind vd middag op, je brief is er nog niet.
Dus kijk naar t&t, blijkt dat die oetlul van een bezorger de brief zelf met een kruisje heeft afgetekend en in de brievenbus heeft gestopt.
Dus maar een dikke klacht naar post nl.. zullen er alleen niks mee doen denk ik.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 14:47

Misschien kan iemand mij uitleggen over de wondere wereld van GLS...
Afgelopen vrijdag iets bij bol.com besteld. Ik kwam erachter dat het naar het verkeerde adres zou worden gestuurd dus bestelling geannuleerd. In de bestelling zaten 2 artikelen(beeldje voor de overleden poes en nespresso cups).
Uiteindelijk werd de ene bestelling geannuleerd en kon ik het tweede artikel(de nespresso cups) naar mijn werk laten komen.
De tweede nespresso cups kon ik afhalen op een punt.
Ik heb de bestelling opnieuw besteld en ik heb ervoor gekozen om het beeldje op een servicepunt te laten bezorgen.

Nu heb ik dus net het beeldje binnengekregen(op mijn huisadres) terwijl ik het beeldje op het punt zou laten bezorgen. En krijg ik vervolgens een mailtje dat mijn bestelling op het servicepunt ligt.

Ligt het beeldje daadwerkelijk op het servicepunt?

Peerke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 18:00

Bol.com via GLS gaat vaak via een partner, heeft die niet gewoon de order 2x verzonden?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 18:15

Peerke_ schreef:
Bol.com via GLS gaat vaak via een partner, heeft die niet gewoon de order 2x verzonden?

Die ene was geannuleerd, daar had ik een mailtje van gekregen

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 23:01

Zou toch even kijken. Zou heel goed kunnen dat ze t toch wel gestuurd hebben en dan kan er eentje retour

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 23:11

Gaat na een week automatisch retour als ze 'm niet ophaalt

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 23:15

Waarom de retailer er een week mee laten zitten als je het toch niet wilt? Ga dan gewoon langs en geef aan dat het retour mag, scheelt ze weer ruimte voor andere pakketjes.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 21:13

Update: Vanmiddag ben ik achter mijn pakje aan geweest. Het was niet in het afhaalpunt aanwezig. Ik heb het nummer van de GLS dude gehad en moest hem maar een appje sturen zei die jongen.
Gelukkig heb ik het pakje thuisgestuurd gekregen, het was namelijk heel waardevol voor mij

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 13:06

Biebz schreef:
Toevallig meer mensen er last van dat pakketjes van AliExpress blijven hangen op post NL? De langste ligt er nu al bijna 2 maanden. Moeten nu 4 pakketten van mij liggen, maar komt niks meer binnen.

Momenteel ook erg last van.
Had 3 pakketjes onderweg.
1 ervan al een dispuut voor aangevraagd.
2 Verlopen binnen nu en 2 weken.

Niets boeiends, maar wil het eigenlijk toch wel hebben.
-schroefjes voor mijn zakmes.
-Kerst eenhoornhangers (Via zo'n freebie gewonnen)
-Halskettingen van leer met metalen sluiting. (Deze wil ik toch wel graag hebben, want ik heb de laatste nu om mijn nek en als die kapot gaat heb ik geen vervanger meer)

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 14:20

Een pakketje van mij is nu 2 weken onderweg. Asburd, meestal heb ik het na 'uw pakket is in uw land' met een dag of 2 wel binnen. Ander pakketje uit de UK is nu 8 dagen onderweg (na betaling van de kosten) en heb ik ook nog niet.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 17:32

Hier wil Ali óók niet.

Staat al een eeuw in mijn PostNL met track and trace code, maar is nog steeds niet bij postnl afgeleverd.

Eind mei besteld geloof ik, dus al een maand onderweg, waarvan zeker 3 weken in Nederland.

Hopelijk komt het nu snel, wil het wél hebben.

Het vorige pakket had ik binnen 10 dagen binnen, dus waarom deze er zo lang over doet?

Edit: whowa, hij is kennelijk gesorteerd, maar gisteren toch niet gekomen. Er zit in ieder geval schot in de zaak. Dan zal hij ergens deze dagen wel aankomen.

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 19:32

Even klagen over DHL hoor. Ik zit hier beneden in huis.

Vorige week zouden ze langs komen, maar geen deurbel gehoord en om klokslag 21h een bericht "we hebben je gemist". Kon ik naar een afhaalpunt..

Dus ik denk "dat gebeurt me niet nog eens", dus ik stel in de DHL app in dat ze het pakketje (een doppler, dus niks van waarde ofzo) in de achtertuin mogen achterlaten, op de afgesproken plek.

Iedereen is hier thuis en er is nu echt géén DHL geweest. Krijg ik net de mail "We zijn je helaas misgelopen. DHL_CONNECT kon je pakket vandaag helaas niet bezorgen omdat de chauffeur het niet onbeheerd wilde achterlaten."

Flikkers zijn het ook, die zijn gewoon niet geweest en brengen alles naar het afhaalpunt.

Zo, moest er even uit. Niet eind van de wereld maar ik baal er gewoon van. Ik ben zoveel meer blijer met onze Post NL bezorger die iedereen in het dorp kent.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 19:37

Er gaan op dit moment ook phishing mails van dhl rond. Ik hoop dat je nergens op geklikt hebt?

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 20:10

purny schreef:
Er gaan op dit moment ook phishing mails van dhl rond. Ik hoop dat je nergens op geklikt hebt?

Nee dit was de echte van DHL, dezelfde melding kwam ook in mijn app. Die andere Phishing Mails heb ik ook gehad en die zagen er heel anders uit :-)