Welke "unpopular opinions" heb jij?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 10:06

Buiten de bebouwde kom heb je hier amper fietspaden. En als ze er zijn zijn ze over het algemeen een stuk breder als binnen de bebouwde kom, is de weg veel overzichtelijker etc. Dus dan is het niet zo'n groot probleem.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 10:10

Ik kan ook niet begrijpen dat ouders, als hun kind nog niet goed kan fietsen, het risico nemen!
Daarbij erger ik me aan moeders die zelf voorop fietsen en hun kind er achteraan laten slingeren!
Ik fietste nooit op een drukke weg met mijn kinderen, dan gingen ze gewoon achterop.

Brommers op de rijweg vind ik levensgevaarlijk, daarbij zijn er veel brommer of scooterrijders die gewoon midden op de weg blijven rijden, druk of niet.
Ik rijd zelf op een snorbrommer maar ik ga echt niet op de autoweg rijden., ben nog niet levensmoe.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 10:10

Shenavallie schreef:
Er zijn zoveel ouderen die het wel mooi vinden zo en er klaar mee zijn. Ook ouderen die al van alles mankeren, maar vanwege allerlei regeltjes door moeten lijden. Voor die mensen zou het echt makkelijker moeten zijn.

Mja op zich hebben die toch best mogelijkheden? Alleen als ze niet meer helemaal helder zijn dan wordt het natuurlijk een schimmig gebied.

Wat betreft 45 km wagentjes, hele snelle fietsen en brommers enzo....daar zou inderdaad eigenlijk een aparte strook voor moeten komen ofzo. Op het fietspad is het küt maar op de weg van de auto's bevorderd het de doorstroming ook niet.

Kleine kinderen op een fietsje dat is altijd eng. Mijn keus zou het ook niet zijn om mijn kind maar te laten zwabberen en er vanuit te gaan dat anderen wel opletten :oo

Ik had er van de week ook bijna 1 te pakken die achter moeder aan zwabberde en ineens besloot om met een haakse bocht de weg op te schieten. Op zich snap ik wel waarom ze het kind er achteraan laten komen, want voor je uit is ook levensgevaarlijk want dan val je er zelf over :P Over het algemeen doen ze volgen toch beter :j Maarja het is wel levensgevaarlijk dat je dan zelf niet ziet wat ze precies doen en ook niet in kan grijpen -O-
Laatst bijgewerkt door pmarena op 19-09-19 10:18, in het totaal 1 keer bewerkt

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 10:14

pmarena schreef:
Shenavallie schreef:
Er zijn zoveel ouderen die het wel mooi vinden zo en er klaar mee zijn. Ook ouderen die al van alles mankeren, maar vanwege allerlei regeltjes door moeten lijden. Voor die mensen zou het echt makkelijker moeten zijn.

Mja op zich hebben die toch best mogelijkheden? Alleen als ze niet meer helemaal helder zijn dan wordt het natuurlijk een schimmig gebied.

Nee hoor, als je gewoon heel slecht ter been bent en bijvoorbeeld altijd rugpijn hebt oid. Dan kom je echt niet in aanmerking hoor.

pmarena

Re: Welke "unpopular opinions" heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 10:20

Nou mijn oma kan zo de huisarts laten komen hoor. Die ziet en hoort slecht, is slecht ter been maar nog hartstikke helder verder. Heeft ook COPD waar ze vooral in de ochtend last van heeft maar heeft praatjes zat. Is bijna 100 :)

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 10:56

Mijn moeder is bijna 80, heeft kanker en is nog in behandeling.
Als zij euthanasie wil moet ze eerst stoppen met haar behandeling maar dan moet ze niet onder invloed zijn van morfine, wat ze nu al is, want ze moet alsnog toestemming geven terwijl ze er goed bij is met haar hoofd.

Heb een tijd geleden een stuk op tv gezien van een man die heel jong ging dementeren, hij dacht zich ingedekt te hebben door een euthanasieverklaring te tekenen maar dat ging niet door omdat hij niet meer bij machte was om toestemming te geven.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 10:57

Pmarena, mijn oma had een euthanasie verklaring, maar vanwege haar dementie was ze wilsonbekwaam, en had ze er dus geen ruk aan....

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 11:10

SusanH schreef:
Buiten de bebouwde kom heb je hier amper fietspaden. En als ze er zijn zijn ze over het algemeen een stuk breder als binnen de bebouwde kom, is de weg veel overzichtelijker etc. Dus dan is het niet zo'n groot probleem.

Dat is hier totaal anders, en daar was mijn mening op gebaseerd :) je hebt hier veel fietspaden die enkel zijn, dus aan elk van de kant van de weg eentje voor een richting. Supersmal ook.

Ik rij expres altijd precies in het midden van de weg in de bebouwde kom. :Y) Anders word je finaal van de weg gereden door iedereen die zijn haast boven jouw leven prefereert.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 11:13

Dat houdt in dat je met een snorbrommer met 25/30 midden op de weg blijft rijden!
Denk dat je dan eerder van de brommer gereden wordt :=

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 11:22

Brommers en scooters op de weg is gevaarlijk. Scooters al helemaal, maar brommers ook. 45 km/h hoort niet tussen auto's die allemaal 60 of 80 rijden.

Ik ga zelf vaak wel op bepaald gedeeltes bij een 50 weg op de weg rijden omdat ik anders om de 3 meter moet toeteren of ik langs de fietser kan. Dan kan ik serieus over een fietspad van 50 meter wel 6 keer remmen en weer optrekken. No thanks.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 11:38

Chanicha en LM: ja dan kom je in het niet meer helemaal helder zijn / schimmige gebied wat ik eerder ook benoemde, en dat is ook gewoon oprecht heel lastig :(:) Ik kan me goed voorstellen dat je als arts dan terughoudend bent want staat zo iemand er dan nog wel achter, dat kunnen ze dan toch moeilijker met zekerheid zeggen.

Ik weet daar ook geen oplossing voor. Iemand die altijd heel erg duidelijk heeft gezegd "als ik malende word en de hele dag in een luier moet zitten dan hoeft het voor mij niet meer" die ga je ook niet ineens afspuiten als het moment daar is en hij / zij voor de dokter eigenlijk best tevreden lijkt en niet bewust het proces in gang kan zetten....

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 12:19

Er komen snelfietspaden aan, met 4 stroken: in het midden voor de snelle weggebruikers (ebikes, scooters, wielrenners, scootmobiels, you name it) en aan de zijkanten kun je rustiger fietsen/skaten/wat dan ook

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 12:31

Magrathea schreef:
Er komen snelfietspaden aan, met 4 stroken: in het midden voor de snelle weggebruikers (ebikes, scooters, wielrenners, scootmobiels, you name it) en aan de zijkanten kun je rustiger fietsen/skaten/wat dan ook

Lijkt mij toch veiliger om snelheid links te plaatsen ipv in het midden.. :=

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 12:36

Nog meer asfalt....

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 12:41

Shaggy09 schreef:
Brommers en scooters op de weg is gevaarlijk. Scooters al helemaal, maar brommers ook. 45 km/h hoort niet tussen auto's die allemaal 60 of 80 rijden.

Ik ga zelf vaak wel op bepaald gedeeltes bij een 50 weg op de weg rijden omdat ik anders om de 3 meter moet toeteren of ik langs de fietser kan. Dan kan ik serieus over een fietspad van 50 meter wel 6 keer remmen en weer optrekken. No thanks.

In principe rijdt een scooter (met geel kenteken) alleen op de weg waar je 30 of 50 rijdt. Of hoort te rijden :D

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 12:58

LadyMadonna schreef:
Nog meer asfalt....

Dat lijkt me ook niet de bedoeling idd. Zonde van wat nu nog groen is. Pakken ze maar gewoon de auto ipv de fiets/scooter.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 13:03

elnienjo schreef:
LadyMadonna schreef:
Nog meer asfalt....

Dat lijkt me ook niet de bedoeling idd. Zonde van wat nu nog groen is. Pakken ze maar gewoon de auto ipv de fiets/scooter.

Mensen kunnen ook gewoon een klein beetje om elkaar denken? I.p.v. altijd maar ikke ikke ikke...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 13:07

enzino schreef:
Shenavallie schreef:

Helemaal mee eens. Vooral voor ouderen moet het makkelijker zijn om ermee te stoppen.

En voor mensen die vinden dat de wereld al veel te vol is en er minder mensen zouden moeten zijn.

Een beter milieu begint bij jezelf.

Ik ben er al, en mezelf van kant maken gaat me iets te ver.
Ik kies er dan wel weer voor om geen kinderen te krijgen, om meerdere redenen maar dat het niet nodig is speelt wel mee.

Wat de scooters betreft, toen ik mijn scooter nog had reed ik waar ik niet kon uitwijken ook in het midden omdat ik anders gewoon aan de kant gedrukt werd, lag er een fietspad naast zonder stoeprand dan ging ik wel eens opzij het fietspad op als er een auto achter mij reed op een 50km weg zodat ie me voorbij kon rijden.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 14:01

Volgens mij worden vooral bestaande fietspaden verbeterd. En als het alternatief een nieuwe autoweg is ben ik voor hoor :o

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 14:10

liekec schreef:
Shaggy09 schreef:

In principe rijdt een scooter (met geel kenteken) alleen op de weg waar je 30 of 50 rijdt. Of hoort te rijden :D

Klopt ik overtreed de regels met m'n blauwe kenteken :j

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 14:11

liekec schreef:
Shaggy09 schreef:

Of de auto's zich altijd aan die snelheidslimiet houden!
Die razen mij echt voorbij.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 14:49

Maar dat is ook zoiets.. waar ik (auto) 50 mag rij ik 50, waar ik 80 mag rij ik 80, etc...
En ik word altijd ingehaald

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 14:53

LadyMadonna schreef:
Maar dat is ook zoiets.. waar ik (auto) 50 mag rij ik 50, waar ik 80 mag rij ik 80, etc...
En ik word altijd ingehaald

Inderdaad. Eerste lette ik er nooit op maar nu ik bezig ben met rijlessen en me moet houden aan de snelheden die zijn aangegeven, wordt ik altijd voorbij geraasd. Men rijdt gewoon standaard te hard..

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 17:52

Ik vind dat ze het moeten verplichten om een aantal procent groen in de tuin te hebben ivm de natuurlijke afwatering

50% of iets

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 18:02

De gemeente waar ik woon heeft “tuintegeltax” overwogen :j