[18+] Bijzonder luguber

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 19:25

Er is ook een film over die shooting bowling for Columbine

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 19:35

SavannahNx schreef:
Cayenne schreef:
De juf heeft het overleefd.

Ik herinner me de bewakingsbeelden in de kantine nog toen ze binnen kwamen lopen met die geweren. Verschrikkelijk!

Kan je die beelden vinden ergens? Vind het erg interessant.

Ik denk dat het over dezelfde video gaat als dat ik in gedachten heb.
Destijds gezien tijdens een training door de politie. De desbetreffende agent, die de presentatie gaf, heeft met opzet de video stopgezet voordat de jongens zichzelf doodschoten. 'Dit is zelf voor ons niet leuk om te zien, en ik wil het jullie daarom ook niet laten zien'. En die agent heeft behoorlijk wat meegemaakt, en wij als publiek waren ook van de garde: 'we hebben al veel raars gehoord en gezien'.

Hiermee wil ik niet zeggen: 'kijk de video niet!' maar wil ik wel aangeven: 'wil je dat filmpje echt zien?'

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 20:19

quera schreef:
https://youtu.be/wcgawK3t1_s

Filmpje van een moeder die de zee in rijd en haar kinderen in de auto achter laat. Vond ik behoorlijk luguber. Ondanks dat er psychisch waarschijnlijk iets mis was. Moeder loopt ook gewoon weg.

Én gelukkig waren er mensen in de buurt om de kinderen te redden.

Sanet

Re: Bijzonder luguber

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 23:27

Een bus chauffeur in Milaan heeft een blik benzine een schoolbus in gegooid om zo de inzittende proberen te verbranden...?
https://nos.nl/l/2276867

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 23:54

SavannahNx schreef:
Cayenne schreef:
De juf heeft het overleefd.

Ik herinner me de bewakingsbeelden in de kantine nog toen ze binnen kwamen lopen met die geweren. Verschrikkelijk!

Kan je die beelden vinden ergens? Vind het erg interessant.

https://www.youtube.com/watch?v=uqXgDZfmhkc

Er staat op youtube nog meer info over en er zijn diverse documentaires over gemaakt.

Edit: Op deze site vind je heel veel info, transcripts, achtergrond over de slachtoffers etc: http://www.acolumbinesite.com/

Independence

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 00:01

furious schreef:
quera schreef:

Filmpje van een moeder die de zee in rijd en haar kinderen in de auto achter laat. Vond ik behoorlijk luguber. Ondanks dat er psychisch waarschijnlijk iets mis was. Moeder loopt ook gewoon weg.

Dit raakt me enorm, wat heftig voor die kinderen, maar ook voor de moeder. Ik hoop dat ze goede hulp heeft gekregen en dat de kinderen op een veilige plek zijn opgevangen.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 00:08

Dat doet me denken aan de twee getrouwde dames die samen 2 x een drieling hadden geadopteerd (in totaal hadden ze dus 6 kinderen). Op FB lieten ze steeds idyllische foto's zien van een volmaakt gelukkig gezin dat alles had wat hun hartje begeerde. De kinderen zouden zielsgelukkig zijn en kwamen niets te kort.

Tot ze op een dag van een klif afreden en bewust hun auto de diepte in lieten storten. Iedereen kwam om het leven, dus ook de zes kinderen.
Toen werd daarna bekend dat de kinderen mishandeld werden en bij de buren aanklopten om te bedelen voor eten. En in het huis van de familie werden geen kinderbedjes of speelgoed gevonden. Alsof er nooit kinderen hadden gewoond.
Echt een verschrikkelijk verhaal! En de foto's staan ook nog steeds gewoon op FB waarbij ze er uit zien als een volmaakt gezin.
Waarschijnlijk hebben de ouders zelfmoord gepleegd omdat er steeds meer verhalen naar buiten kwamen over hoe het er werkelijk aan toe ging in het gezin.

Edit: Link opgezocht naar het verhaal: https://www.nytimes.com/2018/04/27/us/h ... crash.html

en een filmpje (geen gruwelijke of enge beelden).

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 13:22

Independence schreef:
furious schreef:

Dit raakt me enorm, wat heftig voor die kinderen, maar ook voor de moeder. Ik hoop dat ze goede hulp heeft gekregen en dat de kinderen op een veilige plek zijn opgevangen.[/quote]

Ik heb dit filmpje op fb langs zien komen. Als het waar is wat erbij stond was de moeder zwanger van nr 4. De vader zou nu voogdij hebben over alle 4 de kinderen.

NadjaNadja
Hoofdmoderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 16:28

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 16:35

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 17:30

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 18:37

Heftig hoor, ook dat de klimmers op hun weg naar boven andere mensen gewoon dood laten gaan omdat ze zelf de top willen bereiken....

Liebeskind

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 18:39

Sanet schreef:
Heftig hoor, ook dat de klimmers op hun weg naar boven andere mensen gewoon dood laten gaan omdat ze zelf de top willen bereiken....

Als ze helpen gaan ze waarschijnlijk zelf ook dood.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 18:40

Sanet schreef:
Inderdaad heftig, maar na het hele artikel te hebben gelezen (enorm interessant!) lees je meermaals dat de slachtoffers vaak al te ver heen zijn en dat die andere klimmers, om henzelf te redden, in sommige gevallen letterlijk geen hulp kunnen bieden.

Aan de andere kant komt er ook een ethisch 'grijs' gebied voor, Edmund Hillary (eerst beschreven klimmer die de top heeft bereikt) sprak zich hier ook over uit: "Geen enkel mensenleven is het waard om te verliezen, enkel om de top te kunnen bereiken."

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 18:57

Nou ja, ik lees ook dat mensen soms een dag later komen en dat ze dan nog steeds leven....

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 19:01

Ja, maar dan zijn ze wel al zo ver heen dat hulp te laat is, de schade is dan te groot of de mensen die hen vinden riskeren om dan zelf ook dood te gaan.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 19:06

Die lichamen op de Everest gooien ze tegenwoordig zoveel mogelijk van een helling buiten het zicht van de klimmers.
Green Boots is ook al verdwenen. Dat was voor klimmers een belangrijk eikpunt dat ze op de goede weg waren.
Ik kan het boek '3 keer Everest' van de Nederlandse klimmer Harrie Kikstra aanraden.
Hij heeft het 3 keer geprobeerd en maar één keer de top ook echt bereikt. Soms stond hij oog in oog met de top maar redde hij het net niet. Hij heeft ook veel vrienden verloren die onderweg zijn bezweken.
Heel heftig!

De K2 is nog moeilijker te beklimmen en staat bekend als 'The Widowmaker'.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 19:08

Maar kun je iemand toch misschien uit zijn/haar lijden verlossen ofzo? :/

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 19:13

Sanet schreef:
Hoe dan, door diegene van de berg af te duwen?

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 19:30

Ik denk dat het in eerste instantie verstandig zou zijn om die berg gewoon niet meer te beklimmen. :’) Dat ze hun vrienden dood zien gaan tja... Het is blijkbaar geweten dat er mensen sterven op die berg, waarom dan nog jezelf samen met je vrienden in gevaar brengen? Kan er om eerlijk te zijn moeilijk medelijden mee hebben, zeker als ze het vaker doen. Vind het bijna gewetenloos om je vrienden zo in gevaar te brengen.. Oké die kiezen er uiteindelijk zelf voor, maar zo zou ik mijn vrienden bijvoorbeeld nooit drugs verkopen (nee, ik ben geen dealer :’) ), omdat ik me dan verdomd schuldig zou voelen moest het fout gaan, terwijl ik verder niks tegen drugs heb zolang mensen het veilig gebruiken.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 19:35

Ik sterf liever op avontuur dan in een verzorgingshuis :') mijn man en ik hebben weleens een gevaarlijke hike gedaan waarbij we zeiden als we nu gaan is het ook mooi geweest

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 19:35

Volgens mij moet je hier een bepaald type persoon voor zijn, telkens (je eigen) grenzen opzoeken en als je dan zo ver bent, dan verlies je denk ik de realiteit uit ogen.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 19:57

Nou, de sherpa's lopen nog meer gevaar, want die maken veel meer meters en lopen vaak vooruit om de touwen langs de route te repareren en de zuurstofflessen te dragen.

NadjaNadja
Hoofdmoderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 20:23

DezeNaam schreef:
Ik denk dat het in eerste instantie verstandig zou zijn om die berg gewoon niet meer te beklimmen. :’) Dat ze hun vrienden dood zien gaan tja... Het is blijkbaar geweten dat er mensen sterven op die berg, waarom dan nog jezelf samen met je vrienden in gevaar brengen? Kan er om eerlijk te zijn moeilijk medelijden mee hebben, zeker als ze het vaker doen. Vind het bijna gewetenloos om je vrienden zo in gevaar te brengen.. Oké die kiezen er uiteindelijk zelf voor, maar zo zou ik mijn vrienden bijvoorbeeld nooit drugs verkopen (nee, ik ben geen dealer :’) ), omdat ik me dan verdomd schuldig zou voelen moest het fout gaan, terwijl ik verder niks tegen drugs heb zolang mensen het veilig gebruiken.

Tsja, er sterven ook zat mensen op de weg, maar ik denk niet dat dat de gemiddelde mens er van weerhoudt om de fiets/auto te pakken.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 20:50

Ailill schreef:
Sanet schreef:
Hoe dan, door diegene van de berg af te duwen?

Ja weet ik veel. Wat mij betreft een veter om iemands nek. Dan ben je in 4 minuten weg i.p.v. 24 uur creperen.