Problemen met de buren

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 11:25

pmarena schreef:
Nou, als er een schutting van hun omheen staat...wie zou dat dan anders moeten doen in die tussentijd :=

Zolang je geen keihard bewijs hebt….

Koekie73

Re: Problemen met de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 11:48

Ha TS; een verwachtte en op zich positieve update dus. Dat ze hoger beroep aantekenen was natuurlijk te verwachten gezien de geschiedenis. Maar ik vind het zo rot voor jullie. Wat mensen een ander, tegen beter weten in, aandoen is onvoorstelbaar :-(
Ze hebben wel uithoudingsvermogen zeg |o

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 13:25

jeetje zeg wat een verhaal! Ik heb je topic pas een aantal dagen geleden gevonden en kon bijna niet geloven dat jullie er nu nog steeds bezig mee zijn. Succes met alles TS! Kan me voorstellen dat je er echt helemaal klaar mee bent. Wat een figuren van buren :=

BETUWE

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 13:48

Dieuwke_ schreef:
Domme vraag misschien, maar hoelang kan zo'n hoger beroep nog duren? Toch niet ook weer drie jaar?

Ik heb echt met je tedoen TS, ik heb oprecht bewondering voor je lange adem!

Je kunt procederen en bezwaar maken tot aan de hoge raad aan toe. Mijn ouders hadden in 1994 een bouwvergunning aangevraagd voor een huis en schuur in het buitengebied. De schuur was erdoor in 2004 en het huis in 2008. Allebei tot aan de hoge raad aan toe. De buren lagen ook behoorlijk dwars.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 16:30

BETUWE schreef:
Dieuwke_ schreef:
Domme vraag misschien, maar hoelang kan zo'n hoger beroep nog duren? Toch niet ook weer drie jaar?

Ik heb echt met je tedoen TS, ik heb oprecht bewondering voor je lange adem!

Je kunt procederen en bezwaar maken tot aan de hoge raad aan toe. Mijn ouders hadden in 1994 een bouwvergunning aangevraagd voor een huis en schuur in het buitengebied. De schuur was erdoor in 2004 en het huis in 2008. Allebei tot aan de hoge raad aan toe. De buren lagen ook behoorlijk dwars.

Maar dat vind ik nogal een ander verhaal dan het ordinaire landje pik wat hier gebeurd, ik zat het tegen m'n man te vertellen en die was heel duidelijk, die schutting ging om elke dag weer, en terug op de vastgestelde grens ,ik denk dat ik hem zou helpen

BETUWE

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 17:12

Knollentuin, het kan een ander verhaal zijn maar de buren kunnen ook tot aan de hoge raad blijven procederen en bezwaar maken. Dat is niet anders

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-21 10:55

Nee dat klopt, maar de reden erachter is behoorlijk anders, dat bedoel ik, jullie buren kunnen het proberen om bouw te beïnvloeden of voorkomen en deze mensen doen gewoon iets heel brutaal door eigendom van een ander in te pikken en daarover te blijven rechten, dat bedoel ik

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-21 10:59

Moonfight schreef:
Ik hoop zelf dat dit minder lang duurt dan de eerste zaak. Bij die zaak kwam ook corona nog tussendoor gefietst waardoor er nog een extra schriftelijke ronde kwam ipv een zitting. Maar omdat de buren het zo onduidelijk gemaakt hadden moest er alsnog een zitting komen. En elke extra schriftelijke ronde duurt zo 12-24 weken.

Volgens mij moeten ze nu begin januari hun schriftelijke deel inleveren, waarna wij 6 weken hebben (12 met uitstel) om ons schriftelijke deel in te leveren. Daarna komt het wachten op de rechtbank en wat deze gaat doen. Het snelste zou zijn om direct uitspraak te doen, maar het kan zijn dat er dan weer een zitting moet komen. En die extra stap zal dan weer veel tijd kosten.

Maar moeten zij nu wel hoe dan ook al betalen?

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-21 23:57

DuoPenotti schreef:
Van mij mogen zulke droeftoeters in hoger beroep alle gemaakte kosten vergoeden. Maar dan echt alle. Plus een boete voor de rechtbank extra tijd te laten verspillen in een duidelijke zaak.

*even advocaat van de duivel* We lezen hier natuurlijk maar 1 kant van het verhaal. Wellicht zijn die buren er écht van overtuigd dat ze gelijk hebben .
Los van alle debiele acties en de feiten etc.
(Ben het overigens compleet eens met TS hoor)

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 02:21

Natuurlijk denken ze dat.
Maar tegen de grens van het kadaster in vechten, ongelijk krijgen. Wat voor bewijs zou er ineens komen dat dit veranderd?

Stephanie_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 06:31

Ongelofelijk dit... moeten ze nu wel per dag dat x bedrag betalen dat ze de grond niet opleveren of is dat pas als het hoger beroep is geweest. Ik kan me voorstellen dat er dan geen cent meer over is bij de buren en je dan alsnog met lege handen komt te staan. Dat zou buiten dat dit allemaal niet eerlijk is helemaal een domper zijn.

karrij

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 07:29

Tjemig wat een verhaal, duik er zo net "effe"in.

Wij hebben ook van die droeftoeters van buren, vreselijke lui!
Dachten even een recht van overpad te claimen over ons net aangekochte stuk grond.
Maar daarmee waren ze bij ons aan het verkeerde adres!

Zal jullie het hele verhaal besparen, maar uiteindelijk hebben wij in hoger beroep ook meer dan gelijk gekregen (heeft al met al zo'n 2 jaar geduurd).Heeft ze veel, heel veel geld gekost en ze zijn er 0,0 noppes, nada mee opgeschoten hahahahah wat een giller toen wij de uitspraak hoorden

Het is inmiddels 4 jaar geleden , maar elke keer als ik onze buurvrouw zie ga ik haar heel hard uitlachen, gelukkig , voor haar, zien we ze niet zo vaak.

Maar goed wij weten waar jullie doorheen gaan en dat is echt niet tof, maar ik heb wel het idee dat jullie ook het hoger beroep gaan winnen

Ik ga vanaf nu volgen

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 11:13

Speelt voor de buurman gok ik ook mee dat vroeger zijn hele denk ik ouderlijke huis was, en na de erfenis is opgedeeld? In zijn ogen zal hij wel gelijk hebben.

Lang geleden dat ik me er precies in verdiept had, was toch zo dat jullie het van zijn broer gekocht hebben.

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 17:40

TS, gewoon een vraag, als je alles van te voren had geweten dat er zoveel gezeik zou komen, zou je dan nog voor dit stekje hebben gekozen of toch verder hebben gezocht?

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 23:06

Ik ben ondertussen gewoon benieuwd waar de bloempot is gebleven… is die alweer door het raam bij de buren neergezet?

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 15:22

karrij schreef:
Het is inmiddels 4 jaar geleden , maar elke keer als ik onze buurvrouw zie ga ik haar heel hard uitlachen, gelukkig , voor haar, zien we ze niet zo vaak.

Wat stoer joh, je buurvrouw uitlachen.

karrij

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 16:12

Optiwolk schreef:
karrij schreef:

Wat stoer joh, je buurvrouw uitlachen.

Voel aan dat je reactie synisch bedoeld is,maar jij hebt waarschijnlijk, en gelukkig maar, geen idee hoe je je voelt in zo'n situatie! Je bent totaal machteloos op en in je eigen huis! Iemand neemt een recht op iets wat van jou is, en dan ook nog op he eigen terrein! Onze buurvrouw heeft dit willens en wetens gedaan en tja dan heb je aan mij een heel verkeerde en daar zal ze zolang ze daar woont mee geconfronteerd worden!

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 16:45

Wat je geen haar beter maakt dan de buurvrouw. Maar goed, dit is allemaal off topic.

karrij

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 17:00

rien10 schreef:
Wat je geen haar beter maakt dan de buurvrouw. Maar goed, dit is allemaal off topic.

Ik ben alweer geschokt door de reacties, gelukkig heb ook jij geen idee wat dit met een mens doet.

Maar inderdaad off topic, ik kruip weer onder de meeleest steen

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 17:56

karrij schreef:
rien10 schreef:

Ik ben alweer geschokt door de reacties, gelukkig heb ook jij geen idee wat dit met een mens doet.

Ik heb wel een idee wat t met je doet, zelf een dingetje met buren gehad, ooit, de buren waren het ergens niet mee eens en zijn begonnen, dit na 2 jr gewonnen en de buren zijn nu verhuisd, maar zelfs tijdens de 'strijd' stoïcijns blijven lachen en gedag blijven zeggen.
Jezelf niet verlagen tot het niveau van de ander , kom je verder mee .

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 18:22

Dispar_Vulgo schreef:
DuoPenotti schreef:
Van mij mogen zulke droeftoeters in hoger beroep alle gemaakte kosten vergoeden. Maar dan echt alle. Plus een boete voor de rechtbank extra tijd te laten verspillen in een duidelijke zaak.

*even advocaat van de duivel* <KNIP>

In dit topic noemen we dat: *even advocaat van de buren* :D

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 18:24

karrij schreef:
rien10 schreef:

Als treiterijen maar lang genoeg door blijven gaan of andere zaken die niet horen stap je soms wel eens over een grens heen. Ik kan me de reactie van karrij wel voorstellen. Heel soms kan ik me mond ook niet dicht houden als onze buren weer eens (lees ruim 9 jaar al) bezig zijn. Meestal is een welgemikte opmerking dan genoeg om ze stil te krijgen. Is het netjes, soms niet, maar soms is het gewoon nodig om tot mensen door te dringen, die snappen wat het is om normaal met je medemens om te gaan, wat fatsoen is of bijvoorbeeld rekening houden met, of in het geval van TS hier het afblijven van andermans eigendom.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 12:54

Ik heb wel ontzettend respect voor de manier waarop TS het aanpakt. Daarvan krijg je de pis niet zomaar lauw (ogenschijnlijk!).
Ik weet niet of ik dat had gekund met het oog op wat het kost en hoe lang het duurt en alle andere vervelende gebeurtenissen tussendoor. Mijn woonplezier was allang weggeweest en ik had dan ook de babykamer vooral naast hun slaapkamer gemaakt enzo.
Maar dat lost uiteindelijk niets op natuurlijk, al kan het op korte termijn wel zeker opluchting bieden dat je je frustratie kwijt bent. Vuur bestrijd je niet met vuur…

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 14:13

Ik snap Karrij haar reactie ook wel.. zulk soort buren die maar menen andermans zaken te claimen als eigen is toch van de zotte. Ik hoop het nooit mee te maken, want ik vrees dat als ik eenmaal kook ik niet zo netjes blijf -O-

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 14:22

En toch heb je iemand misschien meer met een vrolijke goedemiddag! Met bijbehorende glimlach.