Dingen die je je afvraagt deel 2!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 22:11

Als je een film wil kijken via YouTube, hoe krijg je er dan Nederlandse ondertiteling bij?

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 22:17

Rebecca schreef:
Wat gebeurd er met spullen die retour gebracht worden?

Dat ligt eraan. Bij ons in de winkel (Blokker) gaan dingen die niet kapot/gebruikt zijn en nog netjes eruit zien gewoon terug het vak in. Als het kapot is, wordt het vaak opgestuurd voor 'onderzoek' oid naar het distributie centrum, of kleine dingen zoals kapotte kookwekkers gaan gewoon de prullenbak in.

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 00:57

Macs schreef:
SavannahNx schreef:
Allebei mn mondhoeken doen vet zeer met het open doen van mn mond. Ik heb niets raars gedaan of naar de tandarts geweest maar ze zijn wel pijnlijk.. alsof ze zijn gescheurd.. hoe kan dit en wat kan ik, naast Labello, nog meer erop smeren ?

Labello voedt niet, maar legt een laagje op je huid (i know het voelt zo fijjnnnn) net als vaseline.
Je kunt beter een hydraterende crème gaan smeren, voor je gaat slapen opsmeren.

Dankjewel!

gerlindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 07:11

Nikass schreef:
Als je een film wil kijken via YouTube, hoe krijg je er dan Nederlandse ondertiteling bij?

Die is niet altijd beschikbaar.
Je moet dan op die drie stipjes onder elkaar duwen (op SmartPhone althans) en dan op 'ondertiteling'. Dan zie je welke allemaal beschikbaar zijn en kan je er één aantikken :j

Op PC moet je volgens mij op het instellingen knopje drukken, maar dat weet ik niet zeker :=

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 08:15

_Cassidy schreef:
Ik wil niet zeuren, maar dat is opnieuw niet echt een vraag voor dit topic :x

Hoezo niet?
Wat is er mis met die vragen?

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 14:18

Het zijn meer persoonlijke/medische vragen, en volgens mij ging het topic meer over dingen die je altijd al wilde weten. Maar misschien is het topic gewoon veranderd, dat kan ook.

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 14:33

SavannahNx schreef:
Allebei mn mondhoeken doen vet zeer met het open doen van mn mond. Ik heb niets raars gedaan of naar de tandarts geweest maar ze zijn wel pijnlijk.. alsof ze zijn gescheurd.. hoe kan dit en wat kan ik, naast Labello, nog meer erop smeren ?

Nou om op je vraag te antwoorden, misschien komt het door de labello.

Ik heb het 5 jaar geleden gehad, zo erg dat mijn mond niet meer open kon, een rand van 3cm rond mijn mond met net brandwonden, kon alleen mijn mond open als ik labello smeerde. Bleek achteraf dat ik allergisch was voor de labello en het blijven smeren er dus voor zorgde dat het nog veel erger werd. Heeft weken nodig gehad om te herstellen, kan niks meer verdragen van lippenstift en dergelijke, zelfs met gebarsten lippen mag ik beter niks smeren. Als het heel erg is (bij koud weer ofzo) kan ik er vaseline op doen.

Macs

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 14:58

Honingzalf (vetramil) wil trouwens ook helpen. Geweldig spul is dat <3

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 15:35

SavannahNx schreef:

Labello voedt niet, maar legt een laagje op je huid (i know het voelt zo fijjnnnn) net als vaseline.
Je kunt beter een hydraterende crème gaan smeren, voor je gaat slapen opsmeren.[/quote]

Dankjewel![/quote]

Labello is lang zo slecht nog niet, het zoals vaseline. Het beschermt je huid/lippen tegen invloeden van buitenaf zodat het zich kan herstellen. Totdat het dus weer ertegen kan.

Alleen oppassen voor parfum en andere stoffen waarop je kunt reageren.

Vaak is juist dat hydraterende onzin. Of je moet juist bepaalde helende ingrediënten hebben zoals honing, aloë etc.

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 16:02

Dankjewel allemaal! Ben gaan smeren met "normale" vaseline en het is nog wel wat minder nu maar nog steeds pijnlijk. Elke keer als je eet ofzo dan gaat t weer open..

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 16:26

Ik ga even dieper op het 'labello en vasline' onderwerp. Ik ben er dus verslaaft aan en kan niet meer zonder. Ene dag beter dan de andere maar helemaal zonder... dan vreet ik mn lippen op!

Als ik t niet bij me heb en dus niets erop doe worden ze erg droog. Vaak heb ik er enkele dagen erna last van en uiteindelijk krjg ik koortsblaadjes ervan. Hoe kan dat? Zijn mijn lippen dan zo van slag?

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 16:33

PanamaD schreef:
Ik ga even dieper op het 'labello en vasline' onderwerp. Ik ben er dus verslaaft aan en kan niet meer zonder. Ene dag beter dan de andere maar helemaal zonder... dan vreet ik mn lippen op!

Als ik t niet bij me heb en dus niets erop doe worden ze erg droog. Vaak heb ik er enkele dagen erna last van en uiteindelijk krjg ik koortsblaadjes ervan. Hoe kan dat? Zijn mijn lippen dan zo van slag?

Ja. Je lippen zijn het gewend en kunnen niet meer zonder..

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 17:00

Roos04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 17:07

Ik zou inderdaad ook honingzalf proberen. Als ik droge en kapotte lippen heb in de winter bv, smeer ik er wel eens puur honing op, werkt goed (als je jezelf kunt bedwingen dan niet steeds aan je lippen te likken!).

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 18:02

bruintje123 schreef:
Ja dat klopt het kan zeker.
Hier in deze link duidelijke uitleg
http://www.beautylab.nl/heb-jij-een-lip ... erslaving/

Pffff je kan er dus vanaf komen maar dat wordt een hel!!!

Ik ga t eens proberen als het zover is maar ben er bang voor :D zorg altijd dat ik veel vaseline potjes of andere labello's in alle jassen etc heb en toch lukt het om ze te vergeten en dan heb je stress haha

Moet mezelf dan idd goed dwingen dat ik mn lippen niet op eet...

Connie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 18:04

Labelloverslaving is real :') heb er ook al ruim 10 jaar last van nu. Wel een paar keer gestopt wat inderdaad niet echt heel prettig is, maar dan gebruik ik het weer één keer en hop - verslaafd!

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 18:08

Connie schreef:
Labelloverslaving is real :') heb er ook al ruim 10 jaar last van nu. Wel een paar keer gestopt wat inderdaad niet echt heel prettig is, maar dan gebruik ik het weer één keer en hop - verslaafd!

Ik denk dat ik niet eens een poging ga wagen haha..

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 18:16

Ik bedacht me vandaag iets... postcode is hetzelfde als de straat in principe. En met postcodes kunnen ze vaak ook meteen je adres vinden. Waarom zijn er dan zowel postcodes als straatnamen?

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 18:20

9917PD is hier zowel de Wirdumerweg als de Stadsweg (en volgens mij zijn er ook nog andere straten met die postcode). Dus dat gaat niet op, dat postcodes en straten het zelfde zijn.

Zonder straatnaam word het dus lastig om iemand bij het goede huis te krijgen. Want zonder straatnaam en alleen nummers kom je ook niet zover aangezien de nummers op de wirdumerweg ook voorkomen op de stadsweg.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 18:24

Froukje schreef:
9917PD is hier zowel de Wirdumerweg als de Stadsweg (en volgens mij zijn er ook nog andere straten met die postcode). Dus dat gaat niet op, dat postcodes en straten het zelfde zijn.

Zonder straatnaam word het dus lastig om iemand bij het goede huis te krijgen. Want zonder straatnaam en alleen nummers kom je ook niet zover aangezien de nummers op de wirdumerweg ook voorkomen op de stadsweg.

Aha, op die manier. Tot nu toe heb ik alleen maar meegemaakt dat een postcode bij één straat hoorde :)

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 19:10

Een postcode is toch voor een hele gemeente? :?

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 19:13

Cijfers wel(geloof ik), letters erachter verschillen zelfs per dorp.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 19:15

Citaat:
n 1977 is de postcode in Nederland ingevoerd. De code bestaat uit vier cijfers en twee letters. De eerste 2 cijfers geven de regio aan, de laatste 2 cijfers de wijk. De twee letters geven de buurt en straat aan. De lettercombinaties SA, SD en SS worden niet gebruikt. De letters F, I, O, Q, U en Y werden tot 2005 niet gebruikt. Met een wijziging in het beleid zijn deze letters wel toegestaan in nieuwe postcodes.

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 19:29

Oh speciaal! Wij hebben enkel cijfers en per dorp,dus dan is een straatnaam wel handig :+

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 19:34

Zou er dan ook gewoon een max zitten aan het aantal huisadressen per postcode? Ik woon in een grote flat (paar honderd huisadressen) die dus ook aan 1 straat en in 1 buurt staat maar we hebben wel 3 verschillende postcodes over de hele flat.