Ergernissen op het openbaar vervoer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Warboel

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 09:02

Gisteren liep er een gezin in de trein, met kinderen op hun blote voeten. Nou is dat opzich geen ergernis, moeten ze zelf weten, maar het jongetje deed heel de tijd zich overal aan optrekken en dan kwamen die blote tengels steeds zowat in mensen hun gezicht := en het meisje zat constant met haar blote voeten op de bank. Het lijkt me trouwens niet comfortabel reizen, zou steeds bang zijn dat er iemand op m'n tenen zou gaan staan. En dan de roltrap, auw :')

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 11:09

Nou...vind het eerlijk gezegd grenzen aan verwaarlozing...blote voeten en stations en treinen is geen goede combi.. gelukkig liggen er slechts zelden kapottwle bierflesjes of andersoortig scherp spul.

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 13:17

Wel een andere situatie denk ik, maar pasgeleden kwam ik een gezin tegen waarvan het jongetje ook noodgedwongen het laatste stukje van de reis op blote voeten af mest leggen. Tijdens het uitstappen was 1 van zijn slippers onder de trein terecht gekomen en dit gezin was zo verstandig om een slipper niet de moeite waard te vinden om er een veiligheidsrisico voor te nemen.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 14:17

LisannePruts schreef:
Het is een groot drama bij Eindhovenbusstation..
Heel veel mensen heb het er nog nooit zo vol zien staan. School is weer begonnen zeg :,)

Raak er maar aan gewend, zo is het elke ochtend.. rond 8 uur is het vreselijk, is echt dringen bij de bussen anders kom je er gewoon niet in -O-

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 14:19

Inoterry schreef:
Wel een andere situatie denk ik, maar pasgeleden kwam ik een gezin tegen waarvan het jongetje ook noodgedwongen het laatste stukje van de reis op blote voeten af mest leggen. Tijdens het uitstappen was 1 van zijn slippers onder de trein terecht gekomen en dit gezin was zo verstandig om een slipper niet de moeite waard te vinden om er een veiligheidsrisico voor te nemen.

ja duh...dat is heel anders natuurlijk..lijkt me niet dat dat bij 2 kinderen uit 1 gezin aan de hand id

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 14:36

Vandaag een niet zo snuggere vrouw in de tram waaraan 5/6x gevraagd moest worden of ze haar boodschappen op een iets strategischere plek wilde zetten. Werd in het engels en Nederlands gevraagd. Na 3 minuten (we hadden al heel wat vertraging) leek ze het dan toch te begrijpen. Grrrrr. IQ van een winkelwagentje.

LisannePruts

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 15:43

xPabloBokt schreef:
LisannePruts schreef:
Het is een groot drama bij Eindhovenbusstation..
Heel veel mensen heb het er nog nooit zo vol zien staan. School is weer begonnen zeg :,)

Raak er maar aan gewend, zo is het elke ochtend.. rond 8 uur is het vreselijk, is echt dringen bij de bussen anders kom je er gewoon niet in -O-

Ik ben er ook aan gewend hoor kom er allang.. Maar vandaag was het wel heel druk :=

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 16:37

Vanochtend rond half 9 een stroomstoring waardoor er geen metro's reden. En dat op een traject waar errug veel scholieren reizen.
Vervolgens moest iedereen met de tram, maar de eerste 2 pastte ik al niet meer bij :')
Goede eerste schooldag, was gelijk te laat..

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 17:03

Waarom ga je pas voor de neus van de buschauffeur:
- Je ovchipkaart/portemonee zoeken die natuurlijk onderin je tas ligt.
- De route uitzoeken.

Waardoor de 7 minuten overstaptijd ineens vlug weg tikken. -O-

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 05:19

Ja, vreselijk!

Van die mensen die op hun dooie gemak bij de bushalte staan. Beetje rondkijken, appen. Checken waar die bus blijft want die is natuurlijk te laat.

En dan issie er eindelijk.. 'gôh, waar is m'n OV toch?'

Godsamme, je hebt net 10 minuten uit je spreekwoordelijke neus staan eten :+ WAAROM zoek je dat ding niet eerder of stop je hem vantevoren niet vast op een plek waar je er snel bij kan? Ik heb portemonnee altijd bovenop en anders OV al in m'n zak zitten. Scheelt weer een hoop oponthoud.

Net zoals mensen die kaartjes moeten kopen en dan hun portemonnee ineens "kwijt" zijn..

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 05:36

Klopt, echt zwaar irritant!

Mo_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 07:23

Of die mensen die bij de buschauffeur gaan vragen of deze bus ook naar plaats/halte x gaan en dan als ze een andere lijn moeten hebben uitgebreid gaan vragen hoe ze er dan komen. Ben door dat soort mensen wel eens te laat gekomen of heb m'n aansluiting daardoor gemist omdat de bus daar voor niets vijf minuten werd opgehouden.

Ook irritant: buschauffeurs die zomaar ergens op de route minutenlang stil blijven staan.

maava

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 07:32

Mo_86 schreef:
Ook irritant: buschauffeurs die zomaar ergens op de route minutenlang stil blijven staan.

Heb dit tot nu toe nog maar twee keer gehad, en weet van beide keren mogsteeds niet waarom ze dit doen.

Mo_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 07:39

Ik heb dat stilstaan al veel te vaak meegemaakt helaas. Dan zijn ze denk ik te vroeg en halen ze op die manier in. Vroeger toen ik nog in het Noorden woonde en nog niet op kamers was en elke dag voor mijn studie met de bus op en neer moest gebeurde het dagelijks.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 07:42

Mo_86 schreef:

Dat heb ik ook eens gehad met een buurtbusje ergens tussen de rivieren. We stonden ineens stil, zonder duidelijke reden, bleek de chauffeur daar te wachten op een collega om even samen een sigaretje te doen. Blijkbaar zijn dienstregelingen en aansluitingen van reizigers daar optioneel.

MarJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 07:53

Buschauffeurs zijn dan sneller dan de dienstregeling. Zo uit mijn hoofd mogen zij maar 5 minuten voor op de dienstregeling rijden en anders moeten ze wachten.

Het station in Leeuwarden is op dit moment 1 grote bom van ergernissen. Duurt nog tot zomer 2017 maar ik ben er nu al helemaal klaar mee :')

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 07:56

Verschrikkelijk inderdaad. :wow:

maava

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 08:51

Ben ik blij dat ze net met zwolle klaar zijn. 8-)
Maar ik hoor buschafeurs meestal dat ze te weinig tijd hebben voor hun ritje van A naar B. Of heb ik alleen maar langzaam reidende gezien?

j1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 09:13

Mensen met stroop aan hun poten die aankomen sloffen. OV chipkaart onderin de tas net alsof ze in 1 keer bedacht hebben goh ik wil met de bus mee.
Mensen die in de bushokjes met hun telefoon zitten en op het laatste moment verwachten dat dd noodankers wel uitgegooid worden en je nog verontwaardigd aankijken. Vertraging bezorgen door veel te laat aan te komen zetten, al zwaaiend op plaatsen waar 5 min later de volgende bus langs komt, en kwaad zijn als er doorgereden wordt. Niet bij het haltebord staan maar daar waar de bus compleet niet past. Ja tzijn dr genoeg

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 09:47

Geen wonder dat de bus altijd precies voor mijn neus stopt met de voordeur.. :Y)

Beetje rekening houden met dingen blijkt erg moeilijk tegenwoordig.

xAlice

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 12:29

Haha ik ken deze frustraties vrij goed van elke dag met het ov door Rotterdam reizen.
Ik kan jullie vertellen dat sinds ik in Engeland woon voor zes maanden, ik een nieuwe waardering heb gekregen voor het Nederlandse OV.
Bussen die gewoon niet komen, niemand weet waarom of wanneer er weer eentje komt. Mensen die rustig de bus aanhouden bij het stoplicht en dan ook nog laten wachten op de rest van de familie die nog mee moet (licht ging van rood naar groen en weer naar rood in de tussentijd).
En dan heb ik het nog niet eens over de kosten van treintripjes door het land heen pff :')

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 15:46

Een jongen achter mij in de bus heeft dus serieus zijn muziek hardop aanstaan ???
Buschauffeur heeft al een keer gevraagd of hij het af kan zetten, zei hij sorry en gaat gewoon net zo hard door >;)
Ik heb een keelontsteking op het moment waardoor praten niet echt een mogelijkheid is, maar ik ben verbaasd dat mijn medepassagiers er niks van zeggen...

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 16:51

Mijn frustratie vandaag is Appelpop :') Ik woon in Tiel dus ik wil gewoon snel naar huis, maar ik ben er bang voor.. Zal wel enorm druk zijn.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 17:21

Vanochtend zat er in de bus een vrouw uitgebreid haar oor uit te baggeren met een wattenstaafje :r

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 18:00

Ghostattack schreef:
Mijn frustratie vandaag is Appelpop :') Ik woon in Tiel dus ik wil gewoon snel naar huis, maar ik ben er bang voor.. Zal wel enorm druk zijn.

Pfffff hou op ;( ;( ;( . Ze hebben als het goed is extra materieel ingezet maar dan nog kan je beter de trein mijden. Was vorig jaar al een ramp en dan zijn ze ook nog zo stom om een uitgang op het station af te sluiten _-:( .

Vandaag met de auto naar het werk gegegaan maar morgen wel met de trein. Als het goed is reis ik dan wel tegen de stroom in maar verwacht wel een hoop ranzigheid.