Ik ga binnenkort op mezelf wonen! Wie nog meer?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

milatje

Re: Ik ga binnenkort op mezelf wonen! Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 13:00

Ah mijn berichtje is vanochtend niet doorgekomen.
De gordijnen die hier hingen hadden ook nog nooit een wasmachine van binnen bekeken. De luxaflex was ook nog nooit afgedaan en ook niet meer schoon te krijgen, dus die heb ik weggegooid en zelf nieuw gekocht.
Toen ik de ramen ging doen was het water helemaal zwart, echt zo smerig.
Maar het ergste was nog wel toen ik de plinten in de woonkamer eraf trok... Baaaaah wat ik daar aan trof.. Gatverdamme. :+

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 13:39

Ik heb alles wat hier achtergebleven is via facebook gratis weggegeven. Ik hoefde het echt niet

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 13:51

Ik vond de gordijnen wel handig.. :+ Nu hangt er boven tenminste iets. Maar wel na grondige reiniging...

Shivatjuh01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 14:04

Ik had qua gordijnen nogal een veeleisende huurbaas.
De eis in het contract is wit. Dus in de slaapkamer hing een te smal wit rolgordijn, en korte witte overgordijnen. Aangezien wij rolluiken hadden thuis, sliep ik daardoor natuurlijk voor geen meter!

Voren hing niks in de dakkapel, hun hadden daar nogal onhandige ideeën over dus heb ik gezegd dat ik het wel zelf zou oplossen met iets wits. Het was ook onhandig gemaakt, want de ruimte boven het kozijn was maar heel minimaal. En nu heb ik in de slaapkamer n nieuw, breed genoeg verduisterend rolgordijn opgehangen en beige gordijnen. Ziet ie toch niet haha! En voren de 'doorzichtige' rolgordijnen van Ikea en zelf op maat gemaakt. Het was volgens de beschrijving onmogelijk, maar onmogelijk is iets wat maar zelden in mijn woordenboek voorkomt! :D In de woonkamer hoefde niet perse verduisterend, eerder om een beetje aankleding te geven, en de inkijk van het restaurant boven aan de overkant wat te beperken.

Maar inderdaad gordijnen zijn niet goedkoop! Ik heb de mijne bij de kwantum laten maken, ben dr wel heel tevreden mee!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 14:06

Ik zit in gedachten al bij mijn toekomstige slaapkamer , foto behang met konijnen :+ . Of gewoon weer een bruine muur , foto behang zal wel duur en lastig zijn

En groene rolgordijnen

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 18:11

Hebben jullie een huishoudboekje?

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 18:46

milatje schreef:
Hebben jullie een huishoudboekje?

Nog niet :)
Straks als wij het huis hebben wil ik het wel gaan bijhouden!

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 18:51

Ik heb gister een heel overzicht gemaakt in Excel met automatisch uitrekening dingetjes enzo. Super handig. :+
Maar... het is best lastig als je alles per maand betaald en je je loon per 4 weken krijgt.

Daarnaast is het voor mij best wel een vraagteken wat je nou aan gemeentelijke belastingen betaald als huurder.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 19:51

VEEL. Wij moesten 600 euro betalen gvd. Eerst 350 aan de gemeente, hadden we eindelijk betaald (in twee keer want het was zo veel), komt die van het waterschap van 258... _-:(
Het ergste? Als we op 2 januari waren gaan huren in plaats van op 1 hadden we ze niet gehad...

Wij gebruiken het online huishoudboekje van Afas, maar die geeft eigenlijk niet echt informatie waar je wat mee kunt, dus ik sta open voor suggesties. :)

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 19:56

Oh, dan heb ik dit jaar denk ik geluk.. Pas halverwege januari gaan huren.. :+
Ik gebruik dus een zelf in elkaar geflanst Excel bestand. Kan er wel een foto van maken?

Reeltje_5

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 20:55

Milatje, hè getsie, zo smerig..

Shivatjuh, wat een stomme eisen zeg! Daar kan je niet veel mee.

Rebecca, ja fotobehang lijkt me gaaf! Geen flauw idee wat je ervoor moet neertellen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 21:19

Is best prijzig := , hangt van de muur af.. Mooie luchtballon aan de muur

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 15:19

Ik denk dat als je goede kwaliteit wil het best duur kan zijn :j
Op mijn werk hebben we twee hele mooie muren met fotobehang, eentje van het stadhuis van onze stad en eentje van een ander heel bekend stadsgezicht. Is echt zo mooi gedaan, geen naadje te bekennen of wat dan ook! We krijgen er heel vaak complimenten van klanten over :)

Ik zit mijn benen bruin te bakken op mijn balkonnetje :D
Vanmorgen al om 6 uur begonnen met werken, dus was lekker vroeg klaar. Ben zo blij met mijn loungeset!

Reeltje_5

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 20:36

Ja dat moet idd heel goed gebeuren, als je een naadje ziet of zo breekt dat weer af aan de foto.

Lekker hoor, ik moest van 10 tot half 7 (uiteindelijk 7 uur geworden), dus niks van de zon mee gekregen :(

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 20:44

Ik ook de hele dag binnen hoor. Op m'n rondje hardlopen vanmorgen na, maar toen zag ik alleen maar mist :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 20:48

Oeh gaaf , idd kwaliteit betaal je voor en het is precisie werk := . Misschien dan maar een muurschildering erop , even brainstormen :D

Mijn dag was vreselijk chaotisch , nu pas de rust in de kop .

8:15 apje van beheerder dierenwei waar ik vrijwilliger ben , pony overleden of ik mee wou.
9:00 Op de dierenwei
11:00 Weer Thuis
15:00 Weer op de wei
18:30 Thuis
19:00 Vader hier

En nu net gegeten , veel moeten regelen tussen 9 en 11 . Veel tranen gelaten , pony vanuit de wei naar de trailer van rendac gesleept 500 meter verderop. Toen weer veel tranen gelaten en toen ging de trailer dicht en zij met haar ongeboren veulen toch echt weg.

Tussen 11 en 3 veel proberen te doen , heb bij de konijnen opgeruimd kon me draai zo niet vinden.

Pony was pas 7 hoogzwanger , had koorts en darminfectie medicijnen sloegen niet aan en ik ben de laatste die haar levend heeft gezien. Heb haar nog een knuf gegeven omdat ze zo ziek oogde en stel het was wel de allerlaatste kans , goed aangevoeld ;( . Bejaarden van slag waar de wei bij staat , 1 groot drama :(

Nu weer verder met de slaapkamer ,dressoir is weggegaan met mijn vader en nu de rest nog. Hoofdpijn en moe maar gedachten verzetten , en doorgaan met waar je mee bezig was.

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 08:54

Pff dat is niet leuk Rebecca :(:)

Gefeliciteerd jeanine!

Ik was gisteren op de fiets naar t werk gegaan. Op de heenweg baalde ik, want het was kouhoud!! Maar de terugweg was heerlijk {:}

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 07:38

Ja het was heerlijk weer vrijdag!
Ik heb gister de kleine kamer geschuurd, gesaust en geschilderd.
Hij had lelijke rode latjes en kozijnen. De latjes heb ik er maar af getrokken... en ik dacht de kozijnen in de grondverf gezet te hebben.... kwam ik erachter dat het de lakverf was. Al met al heeft ie erg goed gepakt! Hoef er nog maar 1x over.
En de leuning van de trap staat in de verf! Dus bijna weer een kamer af!

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 10:07

Goed bezig!! +:)+

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 12:41

Jaa vandaag toch maat besloten het direct af te maken! Dus ben weer aan t schilderen.

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 14:00

Goed bezig hoor! Ik kan geen kwast en verf meer zien. Man man, doe al 2 weken niets anders -O-

Reeltje_5

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 16:15

Jeetje rebecca wat vervelend :(:)

Lekker bezig milatje!

simoneeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 18:42

Een aantal mensen lekker aan het klussen lees ik. Ik ben blij dat het klaar is bij mij. Ik zit nu bijna 2 weken in m'n huisje en het is goed naar mijn zin geworden. Moet wel wennen aan het alleen zijn. Het ene moment vind ik het prima en ook wel fijn en het volgende moment vind ik het wel héél stil. Dit weekend bij mijn ouders op de camping geweest. Veel aanspraak en veel mensen om me heen. Zit nu weer alleen op de bank en dan is het wel even lastig. Hoop dat dat gevoel wel steeds minder wordt.. Herkent iemand dat en hoe ga je ermee om?

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 14:31

Herkenbaar. Ik ga óf de confrontatie met mezelf aan, ga iets leuks doen waar ik normaal niet aan toe kom of ik zoek gezelschap op. Nu moet ik ook zeggen dat ik vrij goed alleen kan zijn.

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 14:36

Hooi, mag ik me ook melden?
M'n vriend en ik willen gaan samenwonen, hij staat ingeschreven bij de woningstichting en wil eventueel kopen.
Nog niet echt iets op het oog, maar al wel wat spullen aan het verzamelen. Gisteren de eerste stap gezet en een bestekset gekocht haha