Rare mensen op marktplaats deel 6!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 10:59

Niet geheel MP gerelateerd, maar worden jullie ook zo gek van die advertenties van cheval de vie op BM? |o Ik kijk altijd bij Nieuwe advertenties, maar daar moet je à la Agradi op MP nu eerst door 100 advertenties van hun heen. Zwaar irritant.

Loveskary

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 12:00

Varekaj schreef:
Loveskary: was in lekker sappig vlaams dialect, vond dat dat niet mocht ontbreken :))

ik mag zadel testen van stalgenootje tot het mijne verkocht is! Vind ik zelf super service, dus weet weer hoe blij je daarmee iemand kan maken.

Vond het toch erg leuk.
Dat dialect.

Motje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 12:02

Ik heb een groot oud aquarium dat weg mag. Als ik er nog een kleingheid voor krijg is dat mooi meegenomen. Ik had in m'n advertentie staan dat hij voor een doos chocola afgehaald mag worden.
Ik kreeg een bericht met alleen maar "melk of puur?". Dus ik antwoord "Heb je interesse in het aquarium? Melk graag". Vraagt ie "volle of halfvol?" Wel netjes met naam en groeten.
Dus ik vraag of hij serieus interesse in het aquarium heeft. Jazeker, hij had zeer veel interesse in het aquarium. Om weer to the point te komen vraag ik "En wat is je bod?" Nooit meer wat van gehoord...

Het staat ook t.e.a.b. te koop. Kreeg ik vorige week (van iemand anders) bericht "hoi 10 euro heb ik wel belang bij grt ..." Dus ik antwoord "Dat is goed, wanneer kom je hem ophalen?"
Ook niets meer van gehoord. :roll:

Loveskary

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 12:05

En we wachten op een koper. :Z .
Hier kunnen mensen nu niet eens op tijd komen op hun afspraak.
Ik ga maar eens wat doen want wachten is niet leuk meer.
Als je niet komt of wilt komen bel dan af of reageer liever niet dit is echt zon ergernis.
Zou een oude opa komen stokdoof man moest meerdere malen het adres opnoemen.
Had bijna de haak erop gesmeten eerst gaf die niet toe dat die me gebeld had.
En na lang door vragen dus wel.
zo vermoeiend graag op tijd anders liever niet.
Ik ben zelf altijd ergens te vroeg.

Had ook wat verzamelfiguren op mp staan.
Mailt er 1 zo wat wil je hebben 20euro zei ik.
Hij zei je bent te duur geef 15euro ja daag ze zijn wel meer waard.
Ik iets duur gaan kopen en moet ik iets verkopen krijg ik niks. }:)

Loveskary

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 12:08

Als ik hier al die berichtjes lees dan horen we van vele bieders nooit iets meer.
Ik ken het das zo irritant had dat van mij op reserveert gezet maar over een uurtje dan weer naar actief.
Zie nog steeds niemand lekker is dat.
Hoop dat jullie meer geluk hebben.
En ik moet nog iemand bellen dat gaat ook even niet want dadelijk staat toch die opa voor de deur.
Zucht wat een gedoe dan ga ik mijn huis maar eens opruimen. :o

Motje11

Re: Rare mensen op marktplaats deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 12:12

Die biedingen via Marktplaats (dus niet per mail) daar reageer ik al helemaal niet meer op. Nog nooit meegemaakt dat die antwoord gaven wanneer ik contact opnam.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 13:09

als ik iets te koop heb dan moeten ze maar contact opnemen met mij en ik niet met hun

heb wel eens een mail gehad met enkel "bel mij"
ja dag,als je interesse hebt dan bel je mij maar.

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 13:15

Ik heb iets op marktplaats staan met vraagprijs 20 euro. Krijg ik een bod van 25 euro. Ehhh, nou ik ben wel akkoord :D

Ben benieuwd of het doorgaat :+

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 13:20

Motje11 schreef:
Ik heb een groot oud aquarium dat weg mag. Als ik er nog een kleingheid voor krijg is dat mooi meegenomen. Ik had in m'n advertentie staan dat hij voor een doos chocola afgehaald mag worden.
Ik kreeg een bericht met alleen maar "melk of puur?". Dus ik antwoord "Heb je interesse in het aquarium? Melk graag". Vraagt ie "volle of halfvol?" Wel netjes met naam en groeten.
Dus ik vraag of hij serieus interesse in het aquarium heeft. Jazeker, hij had zeer veel interesse in het aquarium. Om weer to the point te komen vraag ik "En wat is je bod?" Nooit meer wat van gehoord...

Het staat ook t.e.a.b. te koop. Kreeg ik vorige week (van iemand anders) bericht "hoi 10 euro heb ik wel belang bij grt ..." Dus ik antwoord "Dat is goed, wanneer kom je hem ophalen?"

Je biedt hem dus te ruil aan voor een doos chocolade, maar als iemand serieus interesse heeft vraag je wat zijn bod is?

ais

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 13:23

Zou ik jullie advies mogen?

Ik wil voor mijn konijn langzaam zoeken naar een groter hok, het hok waar hij nu in zit is zeker niet te klein en hij loopt daarbij ook het grootste deel van de dag buiten. Maar ik wil graag een groter hok voor wanneer wij een paar dagen weg zijn. Hij kan nogal eigenwijs zijn met terug zijn hok in gaan.
Mijn vraag is de volgende:
Op marktplaats kom ik een hok tegen, volgens het kaartje 2 straten verderop, met een hok wat ik mogelijk geschikt acht.
Na enig zoekwerk gezien dat dit hok nieuw 144,50 kost. Ik weet (nog) niet hoe oud het hok van de advertentie is, er wordt 75,00 voor gevraagd. Zou ik een rare bieder zijn wanneer ik 50 euro bied? Veel meer wil ik eigenlijk ook niet uitgeven aan een 'nieuw' tweedehands hok, omdat het niet hoogstnoodzakelijk is.

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 13:24

Vientje schreef:
Niet geheel MP gerelateerd, maar worden jullie ook zo gek van die advertenties van cheval de vie op BM? |o Ik kijk altijd bij Nieuwe advertenties, maar daar moet je à la Agradi op MP nu eerst door 100 advertenties van hun heen. Zwaar irritant.

Melding van maken bij een modje :j

Kitty1985 schreef:
Motje11 schreef:

Je biedt hem dus te ruil aan voor een doos chocolade, maar als iemand serieus interesse heeft vraag je wat zijn bod is?

Dat begreep ik er ook uit ja.

Motje11 schreef:
Die biedingen via Marktplaats (dus niet per mail) daar reageer ik al helemaal niet meer op. Nog nooit meegemaakt dat die antwoord gaven wanneer ik contact opnam.

Merendeel hoor je idd niks meer van.
Mail zelf altijd wel, je weet maar nooit :o

Motje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 13:29

Kitty1985, hij stelde alleen maar van die vage vragen en had niet de uitspraak gedaan "ik wil 'm hebben voor een doos chocola". Dan had ik kunnen zeggen "dat is goed, kom 'm maar ophalen". Met die vragen kon ik niets, vandaar.

Edit: ik had ook het idee dat hij alleen maar gezellig wat heen en weer wilde mailen. ;-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 13:35

ais, ik vind het niet raar, ik zou het gewoon bieden dan hoor je wel wat ze er van vinden en wat de minimumprijs is.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 13:41

:=

Iemand biedt een set peesbeschermers te ruil aan, ik heb nog een set die te klein is dus die ik wel wil ruilen.
Krijg ik vervolgens terug 'Oh, dit was sneller dan ik had verwacht, zou je ze ook willen kopen? Want ik weet nog niet welke kleur dekje ik erbij koop.'

Zet dan in je advertentie niet dat je ze ruilt?

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 13:50

*zucht* ik verkoop 2 dekens 150/200 grams en iemand bied op een rhino €7,50 en op de burberry ook €7,50. Dan mail ik dat als ze €20 euro bied dat ze ze dan mag komen halen. Geen respons meer.. -.-

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 15:01

upendo schreef:
:=

Iemand biedt een set peesbeschermers te ruil aan, ik heb nog een set die te klein is dus die ik wel wil ruilen.
Krijg ik vervolgens terug 'Oh, dit was sneller dan ik had verwacht, zou je ze ook willen kopen? Want ik weet nog niet welke kleur dekje ik erbij koop.'

Zet dan in je advertentie niet dat je ze ruilt?

:')

Edit: mobiel Bokt en ik, we zijn een dramatische combinatie :P

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 22:04

Pfff ik zoek een mooie neusriem, maar het lijkt wel of iedereen zijn neusriem zo vaag mogelijk op de foto probeert te zetten :')

Ik heb al eens een flinke zeperd gehad met de aanschaf van een vreselijk dure en achteraf aftandse neusriem (50 euro betaald voor een volledig afgeragd vod, toen ik er wat van had gezegd: ja, dan moet je geen tweedehands kopen? {:)-:( )) dus ik wil wel goede foto's zien nu -O-

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 22:08

Tjonge... 50,- voor een neusriem? :oo

ElfiL92

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 22:11

Ik heb een losse gekocht van BR. Lak met wit onderlegd en was €40. Dat vond ik nog wel om te doen maar die was dus wel splinternieuw uit de winkel

yanick29

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 22:30

Jeetje €50,- voor een neusriem is wel erg veel :oo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 22:59

Dit is idd best wel wat :=

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 23:07

ais schreef:
Zou ik jullie advies mogen?

Ik wil voor mijn konijn langzaam zoeken naar een groter hok, het hok waar hij nu in zit is zeker niet te klein en hij loopt daarbij ook het grootste deel van de dag buiten. Maar ik wil graag een groter hok voor wanneer wij een paar dagen weg zijn. Hij kan nogal eigenwijs zijn met terug zijn hok in gaan.
Mijn vraag is de volgende:
Op marktplaats kom ik een hok tegen, volgens het kaartje 2 straten verderop, met een hok wat ik mogelijk geschikt acht.
Na enig zoekwerk gezien dat dit hok nieuw 144,50 kost. Ik weet (nog) niet hoe oud het hok van de advertentie is, er wordt 75,00 voor gevraagd. Zou ik een rare bieder zijn wanneer ik 50 euro bied? Veel meer wil ik eigenlijk ook niet uitgeven aan een 'nieuw' tweedehands hok, omdat het niet hoogstnoodzakelijk is.

Je zou ook een mailtje kunnen sturen met dat je eigenlijk maximaal 50,00 te besteden hebt en dat je hoopt dat jullie het daar voor eens kunnen worden?!

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 23:12

Ja, en daarbij dat je dichtbij woont en dus niet verzonden hoeft te worden en al snel kunt komen halen. Veel verkopers vinden dat aantrekkelijk.

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 23:32

Giolli schreef:
Tjonge... 50,- voor een neusriem? :oo

Ja, dat was in de goeie tijd, haha, een paar jaar geleden ook al :D , maar was een Stubben, die nieuw ik-weet-niet-meer-hoeveel-maar-een-godsvermogen had gekost. Op de foto zag ie er toen heel goed uit. Nieuw zeg maar. Beetje jammer dat die foto waarschijnlijk stokoud was... -O- Heb er toen nog een topic van gehad hier :j
Oh wat was dat ding afgeragd, die had ik zelf echt nooit durven verkopen. Maar zij vond dat dus normaal...

Maarrr inmiddels waarschijnlijk hier een mooie neusriem gevonden *\o/*

Niks meer gehoord van de bieder van 25 euro op mijn artikel voor 20 euro, maar wel een afspraak voor woensdag met iemand die het voor 20 euro komt halen *\o/*

manon_goldy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 10:23

We zijn bijna bij deel 7!! *\o/* *\%/*