miss_lizje schreef:Omdat de darmen van de mens te lang zijn voor vleesafbraak. Dat gaat rotten in de darm waardoor het kan stinken.
Maar ik ben vegetarisch, maar mijn poep stinkt ook wel hoor
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
SienenIvo"
[quote="XEefjuhX schreef:miss_lizje schreef:Omdat de darmen van de mens te lang zijn voor vleesafbraak. Dat gaat rotten in de darm waardoor het kan stinken.
Maar ik ben vegetarisch, maar mijn poep stinkt ook wel hoor
Goed antwoord![/quote]miss_lizje schreef:Omdat de darmen van de mens te lang zijn voor vleesafbraak. Dat gaat rotten in de darm waardoor het kan stinken.

miss_lizje schreef:Omdat de darmen van de mens te lang zijn voor vleesafbraak. Dat gaat rotten in de darm waardoor het kan stinken.
Zwerte schreef:miss_lizje schreef:Omdat de darmen van de mens te lang zijn voor vleesafbraak. Dat gaat rotten in de darm waardoor het kan stinken.
Eh dit vind ik een erg bijzondere verklaring. Mag ik vragen hoe je aan deze info komt? Te lang voor vleesafbraak? Dan is het dus perfect verdwenen en valt er niks te rotten... Klinkt mij als een pro-vega broodje aap verhaal.
Ik ken wel het probleem dat je stofwisseling gewoon niet lekker werkt en dat er idd rotting plaatsvindt, waarna je ontlasting naar rotte eieren ruikt. Maar volgens mij ging de vraag over 'normale' poeplucht.
Volgens mij is de verklaring veel simpeler: bij vertering komen er gassen vrij, welke niet erg lekker ruiken. Ook bevat je ontlasting veel dode bacterien uit je darmen en volgens mij ruiken die ook niet erg fris.
Google weet het juiste antwoord vast wel
Breghje schreef:miss_lizje schreef:Omdat de darmen van de mens te lang zijn voor vleesafbraak. Dat gaat rotten in de darm waardoor het kan stinken.
Dan heb ik meteen nog een vraag: waarom hebben we dan een gebit dat ook geschikt is voor vlees? Als het darmsysteem te lang zou zijn zouden onze knobbelkiezen geëvolueerd zijn lijkt me naar een herbivorengebit ipv een omnivorengebit....
SienenIvo schreef:Waarom stinkt poep van een mens?
Het zijn toch gewoon droger geworden voedsel resten?
deze bacteriën zitten zowel in de darmen van vleeseters als vegetarische mensenMissie_Maxie schreef:Waarom gebruiken wij maar 26%(blijkt uit onderzoek) van onze hersenen. Ik had veel slimmer kunnen zijn hoor
Romyv schreef:jullie vergeten nog 1 belangrijk onderdeel in het verteringssysteem: bacteriën. Die zorgen voor de gassen en de stankdeze bacteriën zitten zowel in de darmen van vleeseters als vegetarische mensen
Romyv schreef:huh, de eicellen zitten niet in de baarmoeder maar in de eileider![]()
Ik denk dat het is omdat de kans op vervormde eitjes groter is wanneer het lichaam verouderd en daarom handiger is dat ze gelijk allemaal al gemaakt zijn en alleen nog maar hoeven te rijpen. Wanneer het aantal osteregene afneemt, rijpen ze onvoldoende voor bevruchting en is de kans op " mislukte" kindjes en dus risicos voor de voortplanting het kleinste.. zoiets?
Ontstaan bacterieen niet deels door de voeding, deels door de deling van eitwitten waarbij bacterieen vrij komen? Weet het niet, ben benieuwd naar het antwoord!!! Even voor de zekerheid: stariel is hier gedefinieerd als bacterie- en schimmelvrij?
Blijf dat idee vreemd vinden. Waarom er dus na de geboorte geen meiose meer is bij een vrouw en waarom mannen dus wel de meiose zeer lang blijven behouden.
Citaat:Chronische diarree verdwijnt na behandeling met poep
17 januari 2013
Ontlasting van gezonde donoren is een medicijn tegen bepaalde vormen van chronische diarree, zo blijkt uit een studie die in het AMC is uitgevoerd onder leiding van maag-, darm-, leverarts Josbert Keller. Bij patiënten met een heftige, terugkerende darminfectie met de bacterie Clostridium difficile vergeleek Keller drie behandelingen: fecesdonatie (het inbrengen van darmbacteriën uit poep van gezonde vrijwilligers), een antibioticakuur en een antibioticum in combinatie met een darmspoeling met een laxerende stof. Toediening van gezonde poep werkt verreweg het beste, blijkt uit een artikel dat vandaag verschijnt in het wetenschappelijke tijdschrift The New England Journal of Medicine.
In de zomer van 2005 werd Nederland getroffen door een epidemie van infecties met de darmbacterie Clostridium difficile. Noorse onderzoekers op bezoek in het AMC suggereerden fecesdonatie als mogelijke oplossing. Een kleine groep patiënten kreeg de experimentele therapie en herstelde goed. Fecesdonatie tegen chronische diarree was al eerder met succes toegepast maar nooit vergeleken met andere behandelingen. Dat is nu wel gebeurd. Keller en collega-onderzoekers onderzochten 43 patiënten met een hardnekkige infectie met Clostridium difficile die werden behandeld met fecesdonatie, een kuur met een antibioticum of het antibioticum in combinatie met een darmspoeling. Vrijwel alle patiënten (94 procent) uit de fecesgroep waren na één of twee behandelingen van hun chronische diarree verlost, in de andere twee groepen was dat percentage respectievelijk 31 procent en 23 procent. Ook werd, in samenwerking met onderzoekers van Wageningen University, aangetoond dat donorfeces bij deze patiënten leidt tot herstel van een gezonde darmflora.
De bacterie Clostridium difficile veroorzaakt darminfecties. Doorgaans houdt het immuunsysteem de ziekteverwekker onder controle, daarbij geholpen door lichaamseigen bacteriën in onze darmen. Maar als de eigen darmflora sterk verstoord is door bijvoorbeeld antibioticagebruik krijgt Clostridium difficile meer kans (antibiotica doden niet alleen ziekteverwekkers maar ook gezonde bacteriën in de darm). Het gevolg: heftige en moeilijk te behandelen diarree. De gebruikelijke remedie - een antibioticakuur - kan onderdeel van het probleem worden. De behandeling zorgt immers voor verdere verstoring van de darmflora, waardoor de clostridiumbacterie weer op kan duiken, waarvoor dan weer antibiotica nodig is, etcetera. Bij sommige patiënten wordt de diarree dan chronisch.
Bij fecesdonatie wordt gebruikt gemaakt van ontlasting van gezonde vrijwilligers. Patiënten krijgen de (verdunde) ontlasting toegediend via een sonde in de twaalfvingerige darm.
In het AMC wordt ook onderzoek gedaan naar andere mogelijke toepassingen van fecesdonatie, namelijk bij obese patiënten met beginnende insulineresistentie en mensen met inflammatoire darmziekten als Crohn of colitis ulcerosa.
De studie is uitgevoerd in samenwerking met Wageningen University, de Universiteit van Helsinki, de European Society for Clinical Microbiology and Infectious Diseases, het Hagaziekenhuis in Den Haag en het LUMC. Het onderzoek werd ten dele betaald uit de Spinozapremie van prof.dr. Willem de Vos (Wageningen University) en mede gefinancierd door ZonMw in het kader van het programma DoelmatigheidsOnderzoek.

musiqolog schreef:Mensen worden niet steriel geboren. De baarmoeder is niet steriel, de navelstreng ook niet. Het lijkt er evengoed wel op dat de meeste darmflora pas na de geboorte binnenkomt. Met andere woorden: de poepbacterie E. coli heb je waarschijnlijk ooit als klein kind ingeslikt!
In kleine hoeveelheden is dat ook goed. Daarom, als er jonge moeders meelezen: hou je kind niet overdreven goed schoon, een beetje vies is juist gezond. Behalve een slechte vertering kan je kind ook veel gemakkelijker allergieën oplopen als het te weinig met bacteriën geconfronteerd wordt.
. 
Citaat:Waarom heeft Tarzan geen baard, terwijl hij in de jungle leeft zonder scheerapparaat?
Waarom drukken we harder op de afstandsbediening, terwijl we weten dat de batterijen op zijn?
Waarom berekenen banken een honorarium voor ‘ontoereikende fondsen’, terwijl ze al weten dat ze niet toereikend zijn?
Waarom dragen kamikaze-piloten een helm?
Waarom geloven mensen je als je zegt dat er 4 biljoen sterren zijn, maar moeten ze even voelen als je zegt dat de verf nat is?
Wiens idee was het om een S aan het woord ‘lispelen’ toe te voegen?
Wat is de snelheid van het donker?
Waarom zeggen mensen dat ze geslapen hebben ‘als een baby’, terwijl baby’s elke 2 uur wakker worden?
Als de temperatuur buiten vandaag 0 graden is, en het morgen 2 keer zo koud wordt, hoe koud zal het dan zijn?
Leven getrouwde mensen langer dan singles, of lijkt het alleen maar zo?
Hoe komt dat dat we eerder een man op de maan konden zetten, dan dat we bedachten dat het handig was dat er wieltjes onder koffers zouden zitten?
Waarom betalen mensen om op hoge gebouwen te mogen om vervolgens geld in de verrekijkers te stoppen?
Wie was de eerste persoon die een koe zag en zei: “Ik denk dat ik daar eens in gaan knijpen en drinken wat eruit komt?”
Wie was de eerste persoon die zei: “Kijk de kip daar… Ik ga het eerstvolgende wat er uit zijn achterste komt opeten.”
Waarom hebben broodroosters zulke hoge standen dat je geroosterde boterham zo afgrijselijk hard wordt dat geen mens het kan eten?
Waarom is er een lampje in de koelkast en niet in de vriezer?
Waarom steken mensen hun pols op om de tijd te vragen, maar wijzen ze niet op hun kont om te vragen waar de wc is?
Waarom verlaat de gynaecoloog de onderzoekkamer als je je uitkleedt, terwijl hij later toch alles moet bekijken?
Waarom staat Goofy rechtop, terwijl Pluto op 4 poten staat? Het zijn allebei honden!
Als maïsolie is gemaakt van maïs, en olijfolie van olijven, waar is babyolie dan van gemaakt?
Waarom hebben de Alphabet song and Twinkle, Twinkle Little Star dezelfde melodie?
Hebben ongeletterde mensen baat bij het eten van lettervermicelli in de soep?
Is het je ooit opgevallen dat wanneer je een hond in zijn gezicht blaast, hij kwaad op je wordt, maar wanneer je hem meeneemt voor een autoritje hij zijn kop uit het raampje steekt?
Komt de lift sneller als je vaker dan één keer op het knopje drukt?
XEefjuhX schreef:Deze vond ik op een site, als je het antwoord weet Be my guest
Citaat:Waarom heeft Tarzan geen baard, terwijl hij in de jungle leeft zonder scheerapparaat?
Citaat:Waarom drukken we harder op de afstandsbediening, terwijl we weten dat de batterijen op zijn?
Citaat:Waarom berekenen banken een honorarium voor ‘ontoereikende fondsen’, terwijl ze al weten dat ze niet toereikend zijn?
Citaat:Waarom dragen kamikaze-piloten een helm?
Citaat:Waarom geloven mensen je als je zegt dat er 4 biljoen sterren zijn, maar moeten ze even voelen als je zegt dat de verf nat is?
Citaat:Wiens idee was het om een S aan het woord ‘lispelen’ toe te voegen?
Citaat:Wat is de snelheid van het donker?
Citaat:Waarom zeggen mensen dat ze geslapen hebben ‘als een baby’, terwijl baby’s elke 2 uur wakker worden?
Citaat:Als de temperatuur buiten vandaag 0 graden is, en het morgen 2 keer zo koud wordt, hoe koud zal het dan zijn?
Citaat:Leven getrouwde mensen langer dan singles, of lijkt het alleen maar zo?
Citaat:Hoe komt dat dat we eerder een man op de maan konden zetten, dan dat we bedachten dat het handig was dat er wieltjes onder koffers zouden zitten?
Citaat:Waarom betalen mensen om op hoge gebouwen te mogen om vervolgens geld in de verrekijkers te stoppen?
Citaat:Wie was de eerste persoon die een koe zag en zei: “Ik denk dat ik daar eens in gaan knijpen en drinken wat eruit komt?”
Citaat:Wie was de eerste persoon die zei: “Kijk de kip daar… Ik ga het eerstvolgende wat er uit zijn achterste komt opeten.”
Citaat:Waarom hebben broodroosters zulke hoge standen dat je geroosterde boterham zo afgrijselijk hard wordt dat geen mens het kan eten?
Citaat:Waarom is er een lampje in de koelkast en niet in de vriezer?
Citaat:Waarom steken mensen hun pols op om de tijd te vragen, maar wijzen ze niet op hun kont om te vragen waar de wc is?
Citaat:Waarom verlaat de gynaecoloog de onderzoekkamer als je je uitkleedt, terwijl hij later toch alles moet bekijken?
Citaat:Waarom staat Goofy rechtop, terwijl Pluto op 4 poten staat? Het zijn allebei honden!
Citaat:Als maïsolie is gemaakt van maïs, en olijfolie van olijven, waar is babyolie dan van gemaakt?
Citaat:Waarom hebben de Alphabet song and Twinkle, Twinkle Little Star dezelfde melodie?
Citaat:Hebben ongeletterde mensen baat bij het eten van lettervermicelli in de soep?
Citaat:Is het je ooit opgevallen dat wanneer je een hond in zijn gezicht blaast, hij kwaad op je wordt, maar wanneer je hem meeneemt voor een autoritje hij zijn kop uit het raampje steekt?
Citaat:Komt de lift sneller als je vaker dan één keer op het knopje drukt?