Rare mensen op marktplaats deel 5!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 20:33

Tyrcanol schreef:
Ik ben voor!

Facebook.com/oplichtersopbokt.

:D

Die moet dan wel besloten worden, voordat we allemaal een ban krijgen..

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 20:36

Sowieso is het jammer dat er nergens een lijst is waar je van die onderrand-figuren op kunt zetten... maar zullen wel teveel juridische problemen van komen :P

De bedrijven-versie bestaat ook niet meer, laat staan particulieren....

Miskwallen kunnen dus gewoon schijnheilig doorgaan met mensen geld of spullen afhandig maken....

Echt belachelijk dat je niet gewoon bij het Google-en van iemands naam direct ziet dat mensen slechte ervaringen met die persoon hebben wat kopen / verkopen betreft.

Facebook heb ik niet, heb er een hekel aan, maar zou het spontaan aanmaken als je daar wel een namenlijst op mag bijhouden :P

Saul

Re: Rare mensen op marktplaats deel 5!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 20:40

Ik vind dat ook raar.

Mijn vriend zit op het Volvo 850 forum :+
En daar hebben ze standaard zon lijst.
Die vul je in nadat je iets gekocht of verkocht hebt.
Dat wordt geturfd en netjes in een lijstje gezet.
Toppie!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 20:41

pmarena schreef:
Sowieso is het jammer dat er nergens een lijst is waar je van die onderrand-figuren op kunt zetten... maar zullen wel teveel juridische problemen van komen :P

Miskwallen kunnen dus gewoon schijnheilig doorgaan met mensen geld of spullen afhandig maken....

Echt belachelijk dat je niet gewoon bij het Google-en van iemands naam direct ziet dat mensen slechte ervaringen met die persoon hebben wat kopen / verkopen betreft.

Facebook heb ik niet, heb er een hekel aan, maar zou het spontaan aanmaken als je daar wel een namenlijst op mag bijhouden :P

Als de groep besloten is (alleen de mensen die uitgenodigd zijn kunnen het dan zien) dan moet dat kunnen volgens mij.. En het staat los van bokt dus eigenlijk kunnen ze het niet verbieden..
Moet dan wel besloten zijn omdat mensen het anders gaan 'rapporteren' als hun naam er tussen staat en dan heb je kans dat ze de pagina wel verwijderen..

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 20:48

Goh de MP mensen zitten weer op hun vriendelijke stoel

Kreeg net een mail ; (een bod zo blijkt)

400

Verder niets!!

Heb geantwoord met;
nee

juliaspeex
Woonplaats: Op aarde, naast mijn buren, een dak boven mijn hoofd uhhm in zuid holland ergens...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 20:50

Vandaag zou iemand komen voor mijn paardrijlaarzen, ben snel naar de winkel gesjaced om met leerpoets de laarzen schoon te maken komt ze niet opdagen. Jongens ik word er zo moe van....

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 20:51

dees_daan schreef:
pmarena schreef:

Als de groep besloten is (alleen de mensen die uitgenodigd zijn kunnen het dan zien) dan moet dat kunnen volgens mij.. En het staat los van bokt dus eigenlijk kunnen ze het niet verbieden..
Moet dan wel besloten zijn omdat mensen het anders gaan 'rapporteren' als hun naam er tussen staat en dan heb je kans dat ze de pagina wel verwijderen..

Tja kom ik even de heldere opmerking maken :P
Wie bereik je er dan mee????
Als het zo verschrikkelijk besloten is dan bereik je alleen je groepje en eventuele kennissenkring
Oftewel niet meer dan nu dus

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 21:15

De mensen uit dit topic kunnen er sowieso bij, echt veel bereik je er sowieso niet mee, maar je kan wel mensen waarschuwen.. Maar dat kan ook alleen als het open is, dan moet de bokker die iets wil kopen ook toevallig op Facebook kijken..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 21:56

Haha een facebook pagina. :))
Juist niet besloten maken, bokt mag je toch niet bannen vanwege feestboek?

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 22:25

Niet iedereen heeft facebook -O-

Zag pmarena niet, ik ook niet ...

Vind het eigenlijk ook wel sneu dat het niet gewoon op Boktmarkt kan, een feedbacksysteem zoals bij Ebay, zodat je kan zien hoe iemands koop- en verkoopgedrag is :j

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 22:50

Daar zijn ze al 1,5 jaar mee bezig Shirley :+
maar t schiet helaas niet op -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 23:22

Anoniem schreef:
Haha een facebook pagina. :))
Juist niet besloten maken, bokt mag je toch niet bannen vanwege feestboek?

Als dat niet kan dan kan het gewoon open :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 23:42

Iemand had interesse in allerlei tweedehands paardenspullen, dus ik had mailtje gestuurd met wat ik in huis heb dat weg mag en wat ik ervoor wilde hebben. Koper gaat akkoord met een set van 4 dressuurbandages (dus die grote lappen die je rondom het been doet met klitteband, geen standaard bandages) en wil verzenden via Kiala.
Ik blij, is toch extra zakcentje en plaats extra in m'n kast. Omdat ik ook combiprijzen had doorgegeven als ze nog setje dekje + bandages wilde hebben, ging ik op zoek naar mijn mailtje waarin in de prijs had gezet.
Is dat mailtje spoorloos verdwenen -O- Dus ik weet ook niet meer welke prijs we afgesproken hadden.

Dan maar aangegeven dat verzenden via Kiala vaste prijs is (€4) en of ze even wou melden hoeveel ik ervoor vroeg. Ook bankgegevens doorgestuurd. Nu maar duimen dat ze eerlijk is en niks van de prijs afdoet (al is dat amper mogelijk :+ ), al ben ik al blij als ik €15 overgeschreven krijg incl. verzendkosten.

bugpluisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 23:59

Shirley schreef:
Niet iedereen heeft facebook -O-

Zag pmarena niet, ik ook niet ...

Vind het eigenlijk ook wel sneu dat het niet gewoon op Boktmarkt kan, een feedbacksysteem zoals bij Ebay, zodat je kan zien hoe iemands koop- en verkoopgedrag is :j

Heb weer even bij gelezen na het weekend.....en ook hier weer veel MP ergernis! Met name de onzinnige biedingen en mensen die bieden, mailen en weer afhaken......pppffff zonder een berichtje te doen naar je.....

Zag ook dat een aantal weer lekker aan de gang zijn met verkopen, fijn fijn fijn......hoop ik binnenkort ook weer ;-)

Maar dat feedback systeem lijkt me inderdaad een heel goed plan! Ik ben absoluut voor!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 03:47

Vind iemand op een 'zwarte lijst' gooien omdat diegene het heeft verkocht voor een hoger bod een beetje sneu. Zo iemand is helemaal geen oplichter oid. Ja, jammer dat het aan je neus voorbij ging en niet zo netjes, maar het is niet the end of the world.

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 06:08

Dat mag jij vinden. Afspraak is afspraak.
Dus ja dan vind ik zo iemand een walgelijk en gierig persoon.

nikkie722

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 06:49

juliaspeex schreef:
Vandaag zou iemand komen voor mijn paardrijlaarzen, ben snel naar de winkel gesjaced om met leerpoets de laarzen schoon te maken komt ze niet opdagen. Jongens ik word er zo moe van....

ohh verschrikkelijk, heb ik ook zo vaak, wordt er zo moe van.
je zit er toch op te wachten...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 08:24

Vind het echt veel te ver gaan om iemand om zo'n reden 'walgelijk' te noemen. Come on :+

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 09:04

Weer iemand die gereageert heeft op mn boek. Vandaag komt ie hem ophalen als het goed is...

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 10:27

Ik denk dat ieder daarin zijn eigen normen hanteert ... de één zal het bijvoorbeeld oplichting noemen als er een andere verzendwijze wordt gehanteerd dan aangeboden ( en waarvoor is betaald ) een ander haalt daar de schouders voor op ...

Ik zou er echter ook echt niet van gecharmeerd zijn als een reeds bestaande afspraak om iets voor een overeengekomen bedrag te kopen, op een dergelijke manier wordt "verbroken" .

Met een dergelijk persoon zou ik ook geen tweede keer zaken doen, die kwam bij mij ook op de zwarte lijst :j

ladypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 12:00

Kreeg net een mailtje binnen die niet voor mij bedoeld was := , (en dat terwijl het mailtje al een paar keer op en neer is gestuurd te zien aan de reacties :+ ) Stomme marktplaats.

Volgens mij heb ik wel iets ooit van haar gekocht aan de naam te zien. Herken ik ergens :+

MarjaG

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 12:03

Even terugsturen met de melding dat het verkeerd terecht is gekomen? Misschien zit er nu iemand dringend op een mail te wachten die maar niet komt.
Maar is inderdaad wel raar.

verana

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 12:44

Ik ben ook een stille meelezer.

Vind jullie ervaring zeer interessant om te lezen.

Nou heb ik jullie tips en adviezen te harte genomen en een zadel op marktplaats gezet.
Nou de biedingen gingen zeer snel en dus contact gelegd met 1 van de bieders.
Wat heen en weer gemaild telefoonnr en adres doorgegeven want ze kwam het graag ophalen. Tja en nu zit ik al bijna 2 uur te wachten is ze er nog niet. Van elke dag minimaal 2 berichtjes reageerd ze dus nu gewoon niet meer.
Vanochtend nog wel maar sinds ze in de auto zou stappen dus niet meer. Het is een uurtje rijden dus ik snap dat iemand wat later kan zijn maar nu 2 uur later ben ik wel wat geiriteerd. Heb dus maar haar voicemail ingesproken of ze er nog belang bij had omdat ik al een dik uur aan het wachten was.

Pffff eerste keer dat ik wat via marktplaats verkoop en meteen dit.

ladypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 12:45

had ik al gedaan, dat ze het mogelijk opnieuw moet proberen. Weet alleen niet of het al gelezen is of dat het ngo een keer fout is gegaan, want mn hotmail ligt eruit :?

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 13:02

Oh yeah! Ik heb mijn piraten zwaard vandaag binnen gekregen, en hij is mega uber vet!

Helaas, gisteren 3 sabels binnen gekregen die in aanmerkelijk slechtere staat waren dan op de foto. Beetje jammer.