Rare mensen op marktplaats deel 4!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Shirley

Re: Rare mensen op marktplaats deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 09:51

Misschien zwaar teleurgesteld omdat zijn auto veel kleiner bleek te zijn dan hij dacht ?
Mannen kunnen daar zo gevoelig op zijn :(:) :D

Denise1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 10:00

Ehh ja kan ik me voorstellen haha _O- <-------> dit is nl ook 20 cm

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 10:02

Nou zeg, ik vind het allang HEEL erg aardig dat je überhaupt die tafel vasthoudt voor iemand die nog in de twijfelfase zit :=

Fjord ziet er op zich wel tevreden uit, maar hij lijkt wel erg strak gehouden te worden inderdaad....dat i.c.m. de Pelham en de leeftijd is echt een groot minpunt vind ik ook, dikke kans dat dat dier al een mond van beton heeft :(:)

Geïnteresseerden die je alles voor moet kauwen, dat ken ik helaas maar al te goed. Is niet alleen op Marktplaats zo hoor, ook bij webshops HOOR ik me toch verhalen van collega's.....pffft. En maak zelf ook heel wat mee natuurlijk.

Alleen al hoe vaak mensen me vragen, bijvoorbeeld, hoe veel kost zo'n Barefoot-zadel nou? En hebben jullie ook een dressuurmodel? En is die er ook in het bruin? En welke maat singel heb ik daarvoor nodig, ik heb een Fries. Enz. enz. En dan mailen ze dus vanaf de website waar echt enorm veel info op staat, en je dus gewoon door de artikelen heen kunt bladeren. Wat is nou de moeite om het kopje "zadels" even te openen en de modellen te bekijken, met de prijzen erbij :? :o

Er zitten mensen bij die tientallen keren mailen, en die ik op elke vraag gewoon een linkje van de website kan sturen als antwoord.... of de vraag: wat kost het als ik dit zadel wil, met dat dekje, met die singel en die beugelriemen en beugels? Dan hebben ze dus op de website gekeken en uitgezocht wat ze willen hebben...en de prijzen staan er gewoon bij :?

Ik vind dat ook apart hoor, je kijkt toch eerst even zelf voordat je allerlei van dit soort vragen gaat stellen :o

Denise1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 10:03

Misschien hopen ze op korting

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 10:05

Mijn ervaring is, dat dat type mensen uiteindelijk niks kopen...

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 10:06

In dat laatste geval verwachten ze misschien kwantumkorting :j

Verder vind ik het ook irritant ... verdiep je eerst eens goed in de website en stel dan een paar specifieke vragen, is voor jou als verkoper ook interessant, weet je ook waarin je informatie eventueel nog tekortschiet :j

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 10:17

Dat idee heb ik dus ook, dat ze hopen op korting, maar het gekke is dat ze daar totaal niet niet vragen of naar insinueren vaak, maar gewoon vragen hoeveel dat samen kost :P

Dat vind ik trouwens ook zoiets, het komt serieus regelmatig voor dat mensen vragen of ze een soort bulk-korting kunnen krijgen...dan verwacht je toch minstens dat ze samen met 2 vriendinnen ieder een compleet zadel willen kopen ofzo, gezien "bulk" op websites die dat aanbieden, meestal (op zijn minst!) begint bij 3 of 5 stuks van 1 artikel.

Maar dan gaat het om 1 zadel met een dekje ofzo..... en dan brengen ze het alsof ze een wereld-order overwegen te plaatsen, hihi.

Inderdaad zijn de mensen met 100.000 vragen juist degenen die uiteindelijk niks kopen.

Het grappige is ook dat die mensen vooral op de goedkopere zadeltjes af komen, dus wat dat betreft is het wel fijn dat er zoveel van die merkloze meuk op Marktplaats staat, want dan gaan die mensen fijn daar heen O:)

Maar op zich vind ik het prima om mensen te helpen natuurlijk, alleen soms is het jammer dat ze er zelf wel heel weinig aan willen doen :=

"heeft u deze ook in het zwart" terwijl hij in het zwart op de foto staat, en er in de omschrijving duidelijk staat dat hij in het zwart of bruin leverbaar is, en je dit ook nog kunt selecteren. Dan heb je toch überhaupt niet gekeken :o

Inderdaad vind ik het altijd wel leuk als je merkt dat mensen serieus er mee bezig zijn om tot een besluit te komen. En dat je merkt dat ze zich goed ingelezen hebben en niet zomaar wat roepen. En dan een hele goede vraag stellen. En die zet ik dan weer bij de FAQ op mijn website.

Dat is inmiddels een flinke lijst van vragen en antwoorden geworden, er zijn eigenlijk niet of nauwelijks vragen meer die daar niet beantwoord worden....maar op 1 of andere manier zijn er toch nog zat mensen die daar niet (willen) kijken ofzo... want ik blijf maar die zelfde vragen krijgen :P

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 10:22

pmarena schreef:
Geïnteresseerden die je alles voor moet kauwen, dat ken ik helaas maar al te goed. Is niet alleen op Marktplaats zo hoor, ook bij webshops HOOR ik me toch verhalen van collega's.....pffft. En maak zelf ook heel wat mee natuurlijk.

Alleen al hoe vaak mensen me vragen, bijvoorbeeld, hoe veel kost zo'n Barefoot-zadel nou? En hebben jullie ook een dressuurmodel? En is die er ook in het bruin? En welke maat singel heb ik daarvoor nodig, ik heb een Fries. Enz. enz. En dan mailen ze dus vanaf de website waar echt enorm veel info op staat, en je dus gewoon door de artikelen heen kunt bladeren. Wat is nou de moeite om het kopje "zadels" even te openen en de modellen te bekijken, met de prijzen erbij :? :o

Er zitten mensen bij die tientallen keren mailen, en die ik op elke vraag gewoon een linkje van de website kan sturen als antwoord.... of de vraag: wat kost het als ik dit zadel wil, met dat dekje, met die singel en die beugelriemen en beugels? Dan hebben ze dus op de website gekeken en uitgezocht wat ze willen hebben...en de prijzen staan er gewoon bij :?

Ik vind dat ook apart hoor, je kijkt toch eerst even zelf voordat je allerlei van dit soort vragen gaat stellen :o

Ja, die klaagzang kan ik ook doen :D
Bestellingen doen en nooit betalen (en normaal ingevuld hoor) en ook niet reageren op mail of wat dan ook. Zo kreeg ik deze week een bestelling, waarvan ik weet dat het vaak uiteindelijk toch niet betaald wordt, en ik had de kleur niet op stock dus moest bestellen, dus ik bel om te checken of mevrouw het echt wil, gooit ze gewoon de hoorn op. 2 keer! Ik klink vast als een tele-verkoper of zoiets -O-
Of de klassieke 'ik heb een tinker, wat voor singel heb ik nodig en welke maat'.
Dan vraag je: 'stuur een foto zodat ik kan zien hoe die zit en hoe lang is je huidige singel'
Antwoord: 'ik heb geen foto hier en ik weet niet/ DENK dat mijn singel 50 cm is.
Ik help klanten graag, maar soms is het toch doorduwen met zoiets. Gelukkig weten de meeste klanten dat dan weer wel te waarderen. Heb echt heel toffe klanten! Maar die ene procent kan er toch soms zo 'n circus van maken. *\o/* Ach ja,if you can' t stand the heat, stay out of the kitchen!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 10:30

Hihi ja, sommige mensen die denken gewoon echt niet na en moet je er aan de oren doorheen slepen om de benodigde info los te krijgen....want anders heb jij het gedaan natuurlijk als die singel uiteindelijk veels te kort of lang is :P

Als ik zo de verhalen van concullega's hoor mag ik zeker niet klagen, de meeste klanten zijn gewoon okee, ook zat klanten die extra leuk zijn omdat ze gewoon echt zich er in verdiepen en het erg waarderen dat je je best voor hun doet. Die naïeve klanten zijn ook wel geinig, dat is wel leuk om die dingen uit te leggen en dan een lampje aan te zien gaan :D

En die paar die je de hele website moet citeren over prijzen, maten en kleuren, tja die horen er bij :P

Gelukkig zelden een echte zeursnor. Wel heb ik af en toe dat andermans ontevreden klanten (uit het buitenland, of van andere merken) bij mij terecht komen in de hoop dat ik ze kan helpen, omdat ik bekend sta als nogal klantvriendelijk.... dat is ook niet helemaal de bedoeling natuurlijk dat ik daar voor op ga draaien :P

Maar zolang dat bij af en toe blijft dan is dat ook prima natuurlijk, die mensen zijn soms zo teleurgesteld en die kun je dan toch weer een beetje blijer maken en wat vertrouwen in verkopers terug geven, dat is ook wat waard :)

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 10:53

Laatst hadden wij ook een grappige over zadels.
Klant was op zoek naar een bepaald type zadel die wij verkopen. Nu was ze in twijfel over de maat die zowel voor haar als haar paard geschikt zou zijn (had er totaal geen verstand van), of wij dat wilde beoordelen (had foto's erbij gedaan).
Paard alleen zichtbaar van voor en van het persoon ook een halve foto.

Nu werken wij samen met een onafhankelijke zadelmaker/passer. Deze komt op locatie langs om het te passen en indien nodig aan te passen.
Maar nee dat wilde ze niet, want dat koste extra geld.
Nu was in dit geval het zadelpasconsult gratis wanneer ze het betreffende zadel zou besluiten te kopen. En de zademaker/passer komt na 20 uur intensief rijden of 12 weken kosteloos weer langs voor een gratis nacontrole.
Maar nee ze wilde geen vreemden mensen op haar erf......En wilde ook niet zelf naar de zadelpasser/maker omdat paard absoluut niet op de trailer wilde.....

Tja dan word het best lastig een goed passend zadel te vinden...

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 10:59

Saskiaatje schreef:
Wat vinden jullie hier nou van?
Deze foto's in combinatie met de leeftijd (3,5)?

http://www.marktplaats.nl/a/dieren-en-t ... ousPage=lr

Ik denk dat hij wel iets aan de prijs is. Wel fijn dat ie al ingereden is, alleen jammer van de Pelham. Gewoon heen gaan om te rijden, ik denk dat je er wel 200-250 af kunt praten hoor :j Zadel zou ik daar laten en op zoek gaan naar een goed merk.

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 11:03

Pfff.. sommige mensen.. wat wil / verwacht ze dan? Dat jij magisch door de foto heen kan kijken?

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 11:08

Daar lijkt het wel op Elize :o

Denise1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 11:11

Via een foto reading verteld het paard vast wel welk zadel hij nodig heeft. :+

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 11:14

Inderdaad zijn dat van die dingen....net zoals die van "ik heb een Fries van 5 jaar oud, welk zadel en welke singel is voor ons geschikt?"

Dan denk ik echt: poeh. Waar zal ik beginnen met mijn antwoord :P

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 11:19

pmarena schreef:
Inderdaad zijn dat van die dingen....net zoals die van "ik heb een Fries van 5 jaar oud, welk zadel en welke singel is voor ons geschikt?"

"Ben je zeker dat het een Fries is?" _O-

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 11:21

nou Kiki, die vind ik wel heel erg :wow:

Denise1984 schreef:

_O-

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 11:24

Hihi. Helemaal fraai, als dat ene stukje info ook nog niet klopt :')

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 11:49

Gut.

Net weer zo één..

Biedt ze drie dagen geleden op een dekje..
Dus ik gereageerd dat ze hem mag hebben..
Krijg ik daarna een mail van iemand anders die hem ook wil hebben, als de verkoop niet doorgaat..
Ik hoor niets van de eerste, dus ik mail er nog achteraan of ze wil laten weten of ze hem wil hebben of niet..
Intussen dus net een mail van de ander gekregen dat ze al voorzien is omdat ze hem met spoed nodig had, laat die eerste koper het ook afweten..
Zit ik nog met het dekje.. :=

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 11:51

Denise1984 schreef:

Daar zijn andere personen beter geschikt voor _O-

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 11:52

pmarena schreef:

Vind ik dan soms best wel eens lastig om dat kort en duidelijk uit te leggen zonder iemand gelijk weg te jagen := Vooral omdat je op voorhand al weet dat het allemaal verspilde moeite is.

Waar ik soms ook wel eens om moet lachen is dat klanten je gaan mailen met een bod. Ik bedoel het zal in mij niet opkomen omdat te doen naar een webwinkel.....Als ik wil bieden ga ik wel naar MP of Ebay of zo...
Laatst bijgewerkt door kiki1976 op 23-01-13 11:54, in het totaal 1 keer bewerkt

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 11:53

Bij mij lukt dat nooit kort, dat is dan altijd een half a4-tje

Denise1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 11:54

kiki1976 schreef:
Denise1984 schreef:

Daar zijn andere personen beter geschikt voor _O-

Haha ja schoot me opeens te binnen hihi

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 11:55

Ben ik blij dat die kaartlezer weg is, maar die had het helemaal makkelijk. Die kon tenminste praten met d'r dieren hahah

Sorry wel heel off topic

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 11:57

foxy80 schreef:
Bij mij lukt dat nooit kort, dat is dan altijd een half a4-tje

Heel herkenbaar!
Vaak verspilde moeite, omdat ze het "zogenaamd" zelf wel kunnen.
Maar er zijn er ook die je advies ten harte nemen en de zadelmaker/passer langs laten komen.