Ooit een gevangene geschreven?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Ooit een gevangene geschreven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 00:05

dame. De discussie kun je lezen in een ander topic. We hebben geen zin in tegenstanders, je hebt al eerder hier een zooitje gemaakt dacht ik zo.

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 00:08

Geen zin in? Dat is het leven poppie, ik heb ook niet altijd overal zin in, maar als je post op een forum kun je ook (ontopic!) tegengeluid verwachten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 00:09

Dan ga ik wel weg Aju he.

risje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 00:11

Ho even jij hoeft niet weg, lijkt me duidelijk;-)!

Andere meningen prima (kan best interessant zijn zelfs), maar dit lijkt mij meer op bewust dwars er tegenin gaan en daar lijkt me dit (of welk ander topic) dan ook niet voor bedoeld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 00:13

Meningen no problem. Maar deze dame zit alles op te stangen. ;) paar bladzijden terug ook gedaan

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 00:22

Je denkt dus dat ik er 'bewust dwars tegen in ga', om te lopen fiets of zo? Nee hoor, ik heb een mening over dit topic op dit forum, zo simpel als dat. On topic, een mening. En ik begrens hem nog ook, die mening, omdat ik er niet op uit ben om mensen te bezeren, maar ik bedenk me ook hoe ik het zou vinden als mijn dochter zich geroepen zou voelen om veroordeelden te schrijven, dat zou ik niet fijn vinden en ontraden. Vind dat elk levensonderwerp een tegengeluid nodig heeft, en als je het dan toch per se wilt doen dan moet je het zelf maar weten, maar zie het probleem van een tegengeluid gewoon echt niet.

risje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 00:29

Gaat ook niet om tegen geluid, maar de (herhaaldelijke) manier waarop wat verkeerd valt. Denk dat het ook niet slim is om iemand poppie te noemen. Je bedoeld er ongetwijfeld niks kwaads mee, maar kan heel verkeerd overkomen;-)

Andere mening prima, zoals ik al zei kan dat best interessant zijn hoe anderen denken. Maar denk aub aan de manier waarop.

Bovendien eerlijk is eerlijk, ik snap best dat je alweer je mening / tegengeluid hier wil laten horen. Maar voegt het iets toe om dat steeds opnieuw te doen?
Gewoon nieuwsgierig hoor;-)

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 00:34

Alweer? is de tweede keer pas hoor. En ik hoop idd dat het iets toevoegt, er wordt weer geronseld en daar krijg ik de kriebels van (en dat is niet de tweede keer...).

risje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 00:40

Alweer hoeft geen 16 keer te zijn om toch vervelend over te komen;-) Daarom is meer de manier waarop, niet feit dat je een andere mening hebt.

En ronselen, nee hoor, merk ik niks van. De mensen die ik "ken" uit het topic dwingen niemand, geven alleen hun ervaringen weer. Niemand heeft mij gedwongen, maar ze helpen me wel als ik vragen heb. Dat is toch juist hartstikke mooi. Ik wil het zelf, vraag hulp en krijg hulp. Dat is het mooie van dit topic.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 00:46

Risje heeft gelijk. Er wordt niemand geronseld. Dag luxx.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 00:51

Some people....

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 00:55

Er is al een hulk geweest over deze discussie, misschien kun je daarnaar luisteren??

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 01:31

Goh, ik zie dat het onderwerp erg gevoelig ligt. En dat kan ik mij goed voorstellen. Maar kom op zeg. Leven en laten leven hoor! :)

Luxx, je bezorgdheid is attent, maar niet noodzakelijk in dit topic. We zijn oud en wijs genoeg om zelf deze beslissing te maken. :)

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 05:12

Als er al op mijn blog gewezen is in dat topic laat ik dat maar even achterwege. Ik weet niet of ik er op dit moment op zit te wachten om die discussie te voeren. Is iets te persoonlijk/dichtbij nu. En enkel die link spammen vind ik niet netjes.

Vandaag weer een fijn bezoek gehad. Jamie was opnieuw vrolijk en gezellig. Mijn vriend en hij kunnen het goed met elkaar vinden.

risje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 07:20

Fijn dat het bezoek zo gezellig was. De situatie geeft toch een vreemde lading aan het bezoek lijkt me.
Hoop ook zo dat Jamie de kaart op tijd krijgt!

Ik snap dat sommige mensen anders denken, maar juist jullie verhaal bewijst het tegendeel. Je kunt zoveel voor iemand doen door te gaan schrijven!
Had ik overigens destijds met tallie haar verhaal ook. Snap dat ze daar niet op in gaat overigens maar blijf toch nieuwsgierg.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 07:28

Bok lekker op uit dit topic als je niets zinnigs te melden hebt....

Ik ben ook nog niet gaan schrijven omdat ik twijfel..
Maar dan mag ik toch wel hier blijven, praten en meelezen...
Ik volg Issegrim gewoon graag,.zowel de blog.als dit topic.

En iedereen maak EIGEN keuzes!

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 08:19

luxx schreef:
Ik zou het niet doen, lees dit eens en kijk goed naar jezelf en je motivaties en denk dan nog eens een keer... En beslis dan pas...

En hier de pro's. Lijken me zwaarwegendere reden dan die paar gekken die gaan schrijven omdat ze het wel spannend vinden.

http://www.writeaprisoner.com/why-write ... fault.aspx

Kwam net een inmate tegen die puppy's opleidt tot hulphonden/blindegeleidehonden. Erg gaaf!

Nant

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 08:47

Zijn er eigenlijk crimes, waardoor jullie mensen absoluut niet zouden schrijven?
Ik vind kindermisbruik en seriemoord echt een not done voor mijzelf, toen ik begon met schrijven vond ik een enkele moord ook not done, ik ben nu wel gaan inzending dat het SOMS de enige uitweg is.

Monty heeft drugs gesmokkeld en in bezit gehad en hij had een illegaal wapen bij waarmee hij de politie heeft bedreigt. Hij is geen engel maar om hier nu 25 jr voor te krijgen -O-

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 09:25

Drugs geeft fikse straffen!

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 09:34

risje schreef:
Kan dat met elke gevange die je kunt mailen dat corrlinks. Nog niks gehad trouwens, wel melding dat mails maar op bepaalde data worden doorgestuurd.

Nee zoals ik al zei alleen met gevangene die in een FEDERAL institution zitten :D
Maar wacht maar even af wat je terug krijg :) heb je gereageerd op gevangevane met FCI in hun address??? Daar kan je een corrlinks verzoek van krijgen om te emailen :)

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 09:38

Nant schreef:
Zijn er eigenlijk crimes, waardoor jullie mensen absoluut niet zouden schrijven?
Ik vind kindermisbruik en seriemoord echt een not done voor mijzelf, toen ik begon met schrijven vond ik een enkele moord ook not done, ik ben nu wel gaan inzending dat het SOMS de enige uitweg is.

Monty heeft drugs gesmokkeld en in bezit gehad en hij had een illegaal wapen bij waarmee hij de politie heeft bedreigt. Hij is geen engel maar om hier nu 25 jr voor te krijgen -O-

En dat is nu juist wat in het artikel wat Luxx plaatst benoemd wordt. De mannen die gruwelijke daden hebben gepleegd, worden door vrouwen geschreven, ze willen het goede van deze mannen zien.
En jouw reactie laat dat wel zien. Ineens vallen zijn daden wel mee en heeft hij een veel te hoge straf gekregen. En 'gaan inzien dat het soms de enige uitweg is' om te moorden?!
Lees dit eens hard op voor jezelf!

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 09:40

Ik ken iemand die uit wraak is beschuldigd voor kindermisbruik. Door zijn eigen zus nog wel. Heeft maar schuld bekend omdat hij anders wel eens voor een hele lange tijd de bak in kon gaan.

Zou je denken dat dat niet slim is, maar hij heeft zijn neef de bak in zien gaan. En zijn neef heeft geen schuld bekend en die zit 3x zo lang.

Overigens had zijn zus ook daar mee te maken. ;)

Ik ben wel van mening dat waar rook is, ook vuur moet zijn.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 09:47

Isegrim schreef:
Als er al op mijn blog gewezen is in dat topic laat ik dat maar even achterwege. Ik weet niet of ik er op dit moment op zit te wachten om die discussie te voeren. Is iets te persoonlijk/dichtbij nu. En enkel die link spammen vind ik niet netjes.

Vandaag weer een fijn bezoek gehad. Jamie was opnieuw vrolijk en gezellig. Mijn vriend en hij kunnen het goed met elkaar vinden.

Fijn dat het bezoek zo goed is verkopen...
Ik zou me echt zo intens rot voelen :(

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 10:23

Targaryen schreef:
En hier de pro's. Lijken me zwaarwegendere reden dan die paar gekken die gaan schrijven omdat ze het wel spannend vinden.

http://www.writeaprisoner.com/why-write ... fault.aspx

Wij van wc eend adviseren wc eend.

Vind dat jullie overigens erg onbeschoft reageren, jullie hebben een open topic op een openbaar forum, ik plaats beschaafde en vriendelijke reactie's, dat jullie het niet met mij eens zijn geeft je nog niet het recht om mij te schofferen.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 10:28

Dit is GEEN discussietopic....
DAT is het punt nu..

Maak dan ff een eigen topic: schrijven met eem gevangenen..menigen?

En doe het niet in dit topic wat inmiddels zo dusdanig lopend is met schrijvers e.d....

Wellicht idee voor dit topic om te titel aan te passen?